Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Профилактика на фарове (Bravo/a/Marea);Преработка на схемата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    и аз почистих моите фарове. разлика има, въпреки, че на пръв поглед не бяха зацапни. след триенето памука излизаше черен. разлепването както пише в темата със сешоар става лесно, за 5-6 минути. даже втория път не ползвах нож, а направо загряване, лек натиск с отверка, пак загряване около отверката и повече натиск и така го свалих доста по-лесно от първия. използвах универсален силикон, в случая бял, но дори и аз, че знам, че е бял пак трудно го забелязвам и то при вдигнат капак. така че цвета не в е толкова важен, да не кажа хич. интересното беше при мигача, че боята на крушката цялата беше на люспи и светеше почти бяло.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #32
      И мен ме съветваха да използвам силикон , но предпочетох това което са избрали и в завода. Та разликата не е в цвета а всъщност онова си е полиуретаново лепило, а това - силикон. И моите изглеждаха чисти, а памука черен, както казваш. Същия проблем и с лампата за мигач - едната - като чисто нова, а другата - цялата на юфка. И хванах и я обелих съвсем. сега единия мигач ми е жълт, другия - бял. Много симпатично, когато съм на аварийки. А отзад и двата ги моднах към бели.А при теб на някое място обели ли ти се огледалото от триенето?

      Коментар


        #33
        ogi28b написа:
        И мен ме съветваха да използвам силикон , но предпочетох това което са избрали и в завода. Та разликата не е в цвета а всъщност онова си е полиуретаново лепило, а това - силикон. И моите изглеждаха чисти, а памука черен, както казваш. Същия проблем и с лампата за мигач - едната - като чисто нова, а другата - цялата на юфка. И хванах и я обелих съвсем. сега единия мигач ми е жълт, другия - бял. Много симпатично, когато съм на аварийки. А отзад и двата ги моднах към бели.А при теб на някое място обели ли ти се огледалото от триенето?
        не се обели от самото триене, а си беше почнало. над крушката на късите- естествено. в единия фар само лака, който пази рефлекторното покритие взе да се лющи, но то си беше така отреди търкането, аз просто го довърших. изстъргах докато спря да пада, защото беше черно/същия прозрачен защитен лак, беше станал черен/ тази вечер имах възможност да ги тествам и мога да кажа, че взех да се замислям дали да слагам ксенона. светят осезаемо по-добре, може би 20-30% повече. нито съм мерил напрежение, нито крушки съм сменял. аз имам идея как да се увеличи интензитета им на светене- тази ламаринка над крушката на късите е с цел да не заслепяваш насрещния, знам,. че ще кажете, че играе и роля при сложно изчисления рефлектор, за разпределяне на светлината, но съм 100% сигурен, че ако се махне фаровете ще светят много повече. но това с цената на заслепяване на насрещния. другия вариант е да се мине със същия рефлекторен лак. мисля, че ще се увеличи светенето много! http://images23.snimka.bg/005142189.jpg
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #34
          намислил съм нещо подобно: не да махам ламаринката, ами да я измия хубаво, и да я напръскам с хромиращ спрей. Така част от светлината която влиза вътре и "умира" в/у черната повърхност, ще се отразява обратно, оттам в/у рефлектора и някъде навън, надявам се напред и надолу. а това не е малко светлина, всъщност цялата която отива напред, се губи, а аз ще го направя така че да се връща в/у рефлектора. Чакам да се стопли времето.Ако махнеш ламаринката, фаровете наистина ще светят повече, но не и там където трябва. Точно това е функцията на тази ламаринка - да махне светлината от там където не трябва да я има и да я отрази накъдето трябва.ПП: пробвай ги тея лампи найт брейкър, мисля че ще си доволен - от моя опит мога да кажа че си заслужават всяка стотинка от цената! ilkor има един комплект нови, може би няма да му трябват, ксенона му е дошъл.

          Коментар


            #35
            Илко ще ги сложи на дългите :D
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #36
              Той като сложи ксенона , ще забрави че има дълги особено ако остане с това насочване, което има в момента, малииииии

              Коментар


                #37
                ogi28b написа:
                намислил съм нещо подобно: не да махам ламаринката, ами да я измия хубаво, и да я напръскам с хромиращ спрей. Така част от светлината която влиза вътре и "умира" в/у черната повърхност, ще се отразява обратно, оттам в/у рефлектора и някъде навън, надявам се напред и надолу. а това не е малко светлина, всъщност цялата която отива напред, се губи, а аз ще го направя така че да се връща в/у рефлектора. Чакам да се стопли времето.Ако махнеш ламаринката, фаровете наистина ще светят повече, но не и там където трябва. Точно това е функцията на тази ламаринка - да махне светлината от там където не трябва да я има и да я отрази накъдето трябва.ПП: пробвай ги тея лампи найт брейкър, мисля че ще си доволен - от моя опит мога да кажа че си заслужават всяка стотинка от цената! ilkor има един комплект нови, може би няма да му трябват, ксенона му е дошъл.
                и моя замисъл е подобен за ламаринката. интересното при мен е, че тя е като нова, няма нищо черно по нея, ноооооо е една грапава и сива, абе така си е направена оригинално. ще ги вземам тези лампички от дианабад, а ако не ми хареса ефекта и аз ги праскам на дългите и ксенон на къси и тва е
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #38
                  е моята не е точно такава . Отвътре е черна. ама много черна, като черен негър, даже като тъмно-черен негър, абе съвсем черна. Иначе отвън е както казваш - грапаво-сиво. Но на новите коли които заглеждам, фасунката име гладка и е 100% покрита със сребърно огледало, като целия рефлектор. Затова си мисля че при мен не е както трябва.

                  Коментар


                    #39
                    Ичетох всичко писано по темата тук. Нека ме извини колегата автор на добре написаната тема но, има няколко неща с, които не мога да се съглася! Първо: Повечето фарове на нашите бравки, бравовци и мареи са затъмнени. Тъй, като стъклото няма свойства да потъмнява с времето, това ме навежда на мисълта, че просто фаровете така са произведени. Не ми казвайте стъклата са мръсни отвътре"! Загледайте се внимателно за да видите, че това не е така. Затъмнението, тонирането, или ND филтъра (който разбира от фотография ще ме разбере) както искате, така го наричайте, намалява съществено светлинния поток. Е... тогава, какъв е кяра да се почиства рефлектора и стъклото отвътре?Второ: Твърдението, че размерът на рефлектора няма значение е напълно погрешно! По тази логика да речем със сателитна чиния на Булсатком би трябвало да можем да търсим извънземен живот! Е да, ама не! :D Загледайте се в светлинния поток от фаровете на кола с големи рефлектори. Вижте дали има разлика...Трето: Позволете ми да се усъмня в качественото залепване на фаровете след, като веднъж са разглобени! Особено с пистолет с горещ силикон не виждам, как може да се получи качествено. За да се обходи целият фар внимателно трябва минимум една минута време. За това време първоначално положеният силикон ще е изстинал.А и в заключение... не се заяждам, а просто споря - в спора се ражда истината! А... който не знае, да споделя, че работата ми е пряко свързана с осветление така, че имам някакви наблюдения! Единственото нещо, което бих споделил с вас е поставянето на реле за късите светлини! А между другото аз си реших проблема с фаровете, като сложих комплект ксенон!
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #40
                      къде се загуби Влади :D по темата....моите фарове не са със затъмнени стъклаа колкото до залепянето, наистина Оги го е направил най-добреаз го направих по подобен начин, но с друго лепило
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #41
                        Vladim написа:
                        Ичетох всичко писано по темата тук. Нека ме извини колегата автор на добре написаната тема но, има няколко неща с, които не мога да се съглася! .................................................. ..Второ: Твърдението, че размерът на рефлектора няма значение е напълно погрешно! По тази логика да речем със сателитна чиния на Булсатком би трябвало да можем да търсим извънземен живот! Е да, ама не! :D Загледайте се в светлинния поток от фаровете на кола с големи рефлектори. Вижте дали има разлика........................................... ...........А и в заключение... не се заяждам, а просто споря - в спора се ражда истината! А... който не знае, да споделя, че работата ми е пряко свързана с осветление така, че имам някакви наблюдения! Единственото нещо, което бих споделил с вас е поставянето на реле за късите светлини! А между другото аз си реших проблема с фаровете, като сложих комплект ксенон!
                        Да попитам колега тогава защто по новите автомобили имат доста по-малки рефлектори сравнени с по-стари автомобили ??? И тези с по-малките рефлектори светят доста по-добре !!!! А това с сателитната не е точно така, едно време като имаше сателити по терасит на по 2м. какво да не би да са по-добри от сегашните по 0.6м !!!!! А и друго не зависи от размера а от насочването и отразяването(някои рефлектори от вътре не са гладки а имат някакви чупки ........ ), аз не разбирам, просто си изказвам мнението, но някои ако ми го обясни ще съм доволен !!!! :D :D
                        Fiat Bravo 1,6 16v, JR Sport Filter

                        Коментар


                          #42
                          Vladim написа:
                          А и в заключение... не се заяждам, а просто споря - в спора се ражда истината!
                          Разбира се! Веднага контрирам и отговарям и на трите:1: Ако не си свалял стъкло и не си го разглеждал - първият аргумент отпада, защото повярвай ми - това което и на мен ми се струваше тонирано, е мръсна черна мръсотия! Прах. Уличен прах, наслоил се с годините. Която се изми под водата, и стъклото си стана съвсем бяло и прозрачно. Оригинално стъклото е съвсем прозрачно и бяло. Каня те на среща, за да се увериш че на оригинален фар стъклото е бяло и прозрачно. (ред.: прочетох си поста, ако още веднъж повторя "бяло и прозрачно" , отивам на изпит по БГ-език) . Това че в него има някакъв филтър - не мога да кажа дали е така, но със сигурност не е такъв за потъмняване.Второто: това са коренно различни неща, Сателита отгоре разпръсква в/у огромна площ, и ти хващаш една милиардна частица от сигнала с малка чиния. А с голяма чиния ще хванеш примерно 5 милиардни частици. Което е 5 пъти по-силен сигнал. Щом се занимаваш с осветление, значи няма смисъл да ти обяснявам защо с "дебел" телескоп се вижда много по-добре и по-светло, отколкото с "тънък". Докато рефлектора е така проектиран, че той насочва в общи линии 100% от светлината която би могъл да насочи. Дали ще е 20 см, или 1 метър - той насочва тези 100% които би могъл да насочи. А с чинията в никакъв случай не можеш да хванеш 100% от излъчвания сигнал. Ами рефлекторът зад лупата, във фара с лупа? той пък е още по-малък но пак насочва 100% от достигашата го светлина. Ако рефлекторът насочваше 20 %, то разбира се че като е по-голям , ще насочи повече. Просто лампата излъчва точно определено количество светлина, нито е повече нито е по-малко. Третото - за да нанеса слоя лепило което е много гъсто, ми отне около 3-4 минути. Залепването наподобява пълненето на ПВЦ дограма с пяна, само дето аз не наливам лепилото след като съединя стъклото и корпуса, а преди това, и излишното лепило "изхвърля" . Гаранция за това че на всякъде е залепено добре, е това че лепилото ми изхвърли навсякъде и то не-малко. А щом изхвърля, значи навътре е заело цялото пространство и си търси път навън. Да не забравяме че отзад на фара има вентилационен отвор, така че дори и някъде да има шупла през която влиза въздух, тя е микроскопична в сравнение с вентилационния отвор. Пак да кажа - заповядай , с удоволствие ще ти покажа фара. Ако не беше това толкова много изхвърлило лепило, което умишлено е така, никога нямаше да се познае че фарът е отварян. Освен по надрания рефлектор.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #43
                            OK, да приемем, че за стъклото си прав въпреки, че дори по краищата, където много трудно би навлязла прах стъклото изглежда затъмнено. Наистина не мога да си обесня, как някой би произвел, кола със затъмнени фарове... затова съм по-слонен да се съглася с теб, ти си отварял фаровете в крайна сметка За рефлекторите по никакъв начин не можеш да ме убедиш, ама по никакъв! Погледни схемата от твоят пост. Ако при по-широката отражателна повърхност преместиш крушката по-напред, какво става? Все пак, защо повечето коли имат доста по-големи фарове от нашите? Едва ли е само въпрос на дизайн. Не ми се рови в нета за да ти дам примери, нито сега точно мога да формулирам точно тезата си, но вярвай ми, тук размерът има значение! Относно залепването на фара... честно казано не мога да си представя технологията, силиконът така, или иначе изстива. Аз лично ако бих правил подобна операция бих използвал топлоустойчив "студен" силикон.
                            Frontera Sport, X20SE март 1998

                            Коментар


                              #44
                              значи това за силикона няма да го коментирам, изобщо не знам за какъв силикон става въпрос, за който пишеш, и някакъв пистолет с горещ въздух и тем подобни. Използвал съм ПОЛИУРЕТАНОВО ЛЕПИЛО което се нанася с обикновен пистолет за силикон при стайна температура.А за рефлектора и размера - ще трябва доста да помислиш в/у схемата , която не е пълна - не съм нарисувал ламаринката която ограничава светлината напред и я връща към рефлектора. иначе аз И се надявам да постнеш схемите за които говориш, за да защитиш мнението си, в противен случай подвеждаш колегите. Представи си лазерен лъч от фенерче от един лев - китайско. Искаш да ми кажеш че има значение дали ще го насоча към 5 сантиметрово кръгло огледало или към 25 метров рефлектор на радиотелескоп, покрит със сребърно огледало? И че при втория случай ще се получи по-силна светлина, която в първоизточника си (фенерчето) има една стойност на количеството, а след като се отрази от рефлектора се увеличава, така ли? При по-широката отражателна повърхост ако крушката е по-напред ще излъчва повече светлина ли ? Ако това е твърдението ти... моля! За стъклото както казах - ако ти изглежда затъмнено - значи е мръсно. Моето е мито и цветът и изгледът му са абсолютно еднакви и равномерни по цялата му дължина и ширина и всички краища и ръбове. Заповядай да ти го покажа, пък ще изпием и по бира, и ще обсъдим нещата "на трезво" след 6-та бира. Ти порови в нета както каза, а аз утре ще начертая подробна схема на фара. Само помисли - ако това което казаш за площта на рефлектора е вярно - защо във фаровете не сложат крушчици от един ват и не ги сложат пред половин-метров рефлектор? Защо на стадионите има няколкостотин лампи пред няколкостотин по-малки и по-точни рефлектори, отколкото 1 лампа пред 50-метров рефлектор? Интересни въпроси, надявам се да помислиш в/у тях и да се съгласиш за площта на рефлектора.

                              Коментар


                                #45
                                Нещата загрубяха, аз се оттеглям! Никого, никога не съм заблуждавал тук, с теб не се познаваме, но съм приятно изненадан от подробните и добре обяснени теми! Това разбира се е плюс! Относно рефлектора не ми се философства, ама хич... а и примерите, които ти даваш са някак доста "раздути"! Вземи едно малко огледалце и отрази слънчев лъч. Ако вземеш малко по-голямо огледалче със същата отражателна повърхност светлината, която отразява няма ли да е повече? Не ми се рови в нета, нито в учебниците... нямам време. Нито съм на съд за да се защитавам. А отностно силикона май аз не съм разбрал. Помисих, че с топъл силикон си лепил фаровете, сори!
                                Frontera Sport, X20SE март 1998

                                Коментар

                                Working...
                                X