и аз си измих фароветедоста бързо ги резлепих - за около 10 минедното стъкло беще много мръсно отвътрекакто и двете фасункисега ще ги сложа да видя разликатаима ефект, но не мога да кажа точно заради мъглатано като застана зад друга кола и потока светлина се очертава по съвсем нов начин
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Профилактика на фарове (Bravo/a/Marea);Преработка на схемата
Collapse
X
-
ето в този пост става въпрос за една преработка на схемата, към по-новия вариант, горещо го препоръчвам на всички. Просто веднага ми направи впечатление че фаровете са станали по-силни, още с първите метри. Наистина с добра профилактика, почистване на всички контакти, нови лампи, правилно насочване и преработката на схемата по посочения начин, се изсмукват 100% от възможностите на фара! и трябва да ви кажа че това са едни наистина добри фарове! Остава и един качествен ксенон и просто.........не знам дали ме разбирате....
Коментар
-
и аз бях там... и аз приказвах... и аз мерих... и до моя достигаха 13 волта... и аз мислех че няма смисъл късите през реле... и аз се иненадах от резултата... и моя десен свети по-слабо... и моя рефлектор и фасунка изглеждат наред... и не са... чудя се сега как да подобря вътрешния вид на иначе черната фасунка. имам няколко идеи. Ще ги нахвърля в друга тема днес или утре, за да не оспамим тази, и ще ги коментираме. много моля модератор да изтрие това, което прецени че е ненужно, вкл. и този пост.
Коментар
-
Вече е налице и първият проблем при "обновяването" на схемата: при свързване към втората жица на конектор C, тя се оказала с жълто-син цвят, а този цвят е постоянно захранен при контакт, което е довело до светене на късите на позиция 0В конектор F на таблото с бушони, местата на жиците също не са отговаряли - синьо-червената жица от F3 е била на място F5. Колегата при когото се е получило, ако желае може да сподели опит.При обновяването винаги задължително да се провери на коя от двете синьо-червени жици на буксата за конектор F идват +12 на позиция дълги! Тази на която идват +12 я местим настрани и режем/обработваме другата! Преди това задължително се проверяват крачетата на конектора в който влизат двете синьо-червени жици: трябва да са на късо!ВРЪЗКАТА ДА СЕ ПРАВИ ОТ СИНЬО-ЧЕРВЕНАТА ЖИЦА, КОЯТО НЯМА +12 НА "ДЪЛГИ" КЪМ СИВО-СИНЯТА ЖИЦА В КОНЕКТОР CНе отговарям ако го прави някой който не е запознат и не може да работи с мултицет!ред.: удебеленото е много важно, затова го редактирах и уголемих, заради забележка от колега че не е уточнено коя точно жица да се обработи.
Коментар
-
Добавено на 03 Дек 2007:Нещо много важно свързано с преработката на схемата , на което не бях обърнал внимание: При преработката, захранването на бобината на релето идва през веригата на габаритите, а не през веригата за светлините! Тъй като тази верига е свързана така, че на нея има ток и при контакт, и при старт, това означава че фаровете НЯМА да изгаснат по време на палене така, както гаснат ако веригата не е преработена! Това като цяло е лошо, но така е и в по-новите схеми. Все пак да се внимава при палене фаровете да са изгасени, тъй като си дърпат едно 10-на ампера!Крайред.: без да искам го забелязах днес - качвам се в колата, давам контакт, фаровете светват, и аз нали си знам че гаснат при палене, и си паля смело, а отпред - свети! , та се сетих че тока идва по друга верига.ред.2: Няма опасност фаровете да се забравят включени в позиция на контактния ключ "габарити без контакт, при паркирана кола".ред.3: Ако някой все пак това много му пречи, решение на проблема е жицата AG (AB) на контактния ключ да се среже и да се свърже паралелно към жицата CB така при палене и габарити няма да има, и целия наличен ток ще ходи към стартера , от тука вече с инсталацията става мазало. Това последното, не е тествано, не се знае дали работи. възможно е кабелите или контактния ключ да не могат да поемат допълнителните няколко ампера които пренасочваме, защото общо стават над 20 ампера през CB, ако не и повече, понеже по неведоми пътища по тази AB минават габарити, захранването на задните за мъгла, ел. стъклата, един куп релета, абе над 10 ампера сигурно има, така че горещо НЕ ГО ПРЕПОРЪЧВАМ!!! Напълно възможно е нещо да се стопи!
Коментар
-
[quote="ogi28b"]Вече е налице и първият проблем при "обновяването" на схемата: при свързване към втората жица на конектор C, тя се оказала с жълто-син цвят, а този цвят е постоянно захранен при контакт, което е довело до светене на късите на позиция 0В конектор F на таблото с бушони, местата на жиците също не са отговаряли - синьо-червената жица от F3 е била на място F5. Колегата при когото се е получило, ако желае може да сподели опит.Значи колега може би не си ме разбрал с F си беше всичко наред, а да предупредя, че има две синьо-червени аз прекъснах втората, но за по сигорно препоръчвам употребата на мултицет !!!! Но проблема доиде при C, където не отговаряше схемата на инсталацията на автомобила(горещо препоръчвам преди тази манипулация да не сте употребили алкохол, казвам го от собстевен опит,става много трудно :D :D :D , и ползвайте измервателен уред), но след консултация с колегата ogi28b, всичко стана ОК (ако не сте сигурни не режете кабели наред):D :D :D !!! За сега всичко работи безотказно !!!!Fiat Bravo 1,6 16v, JR Sport Filter
Коментар
-
разбрал-недоразбрал - важно е че е свършена работа чак като ми каза че си с ксенон, (някак си го бях пропуснал този момент в другата тема) разбрах защо ти е зора да преработиш схемата, за да не включва при светкавица. м/у другото "втората" която си прекъснал, всъщност е "четвъртата" , да не вземе някой колега да реже не където трябва
Коментар
-
ogi28b написа:разбрал-недоразбрал - важно е че е свършена работа чак като ми каза че си с ксенон, (някак си го бях пропуснал този момент в другата тема) разбрах защо ти е зора да преработиш схемата, за да не включва при светкавица. м/у другото "втората" която си прекъснал, всъщност е "четвъртата" , да не вземе някой колега да реже не където трябваFiat Bravo 1,6 16v, JR Sport Filter
Коментар
-
за почерпката: идеята генерално е на Detron! Целта беше преодоляване на включването на релето за къси при работа на ДРЛ. Но постигнахме и подобряване на работата на ксенона, като страничен ефект. аз станах бета-тестър точно така е изпълнено и при мен! много добро обяснение! Утре живот и здраве колегата Synthy ще ми метне едно спрейче, с което се надявам да пооправя фасунката на късата лампа, и да източа още светлина от иначе изглеждащия като нов фар, която потъва някъде в чернилката и лошата повърхност на фасунката.
Коментар
-
Абсолютно препоръчително е новата халогенна лампа която ще се монтира във фара, да има UV-филтър![url=http://krushki.hit.bg/faqs7.htm#13 написа:ЕДИН САЙТ[/url]]Все по-голяма част от фаровете, произвеждани днес притежават пластмасови компоненти. С това се цели да се намали теглото и разходите за производството им. Днес почти всички автомобилни фарове са със пластмасови разсейватели. Ефектът на ултравиолетовите лъчи върху тези пластмасови компоненти е добре известен - с течение на времето пластмасата пожълтява и става чуплива, като този процес се ускорява от високата температура на светлинните източници.
Коментар
-
ВНИМАНИЕ - Показанията на китайските мултицети са АБСОЛЮТНО неточни!!! При тестване на напреженията в/у фаровете, проверката за загуби от + до + и от - до - задължително да се правят само с професионален уред! Китайски мултицет може да се използва само за да се провери дали изобщо има някакъв ток, или не, или пък дали даден кабел е скъсан, или е здрав, или за проверка на евентуални къси съединения. Но в никакъв случай не може да се разчита на показанията на дисплея му! Моят уреед, след сравнение с професионален уред, даде разлика от около +0.4 волта, което за точно измерване е недопустимо много - над 3 % грешка.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар