С оригиналните крушки съм....за сега се въздържам да слагам ксенон! Никога не съм отварял фаровете. Нямам си идея какво става. Вчера след като бях загорещил моторния отсек, махнах капачките и седя така цяла нощ. Днес пак валя но нямаше и следа от изпотяванто
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Профилактика на фарове (Bravo/a/Marea);Преработка на схемата
Collapse
X
-
rasputin1987 написа:Колеги извинявам се птредварително че подхващам много стара тема някой мойе ли да ми кайе от каде мога да се сдобия с нови фасунки за късите светлини на фиат брава 1996 . След сваляне на фара установих че са напаво чени от вътре трябжа да са огледални нали.
Коментар
-
Почистването на фаровете си е лесна работа, но отнема малко време. Днес почистих и последният ми фар ето така на Fiat Bravo-то ми. Нужни инструменти:1 - Ключе 10 за болтовете на фара.2 - Макетно ножче и една тънка права отвертка.3 - Сешоар, за да може по-лесно да махнем старото лепило. 4 - Силикон безцветен, да кажем - за 3-4 лева такъв за уплътнение на стъкла. Моят е такъв. 5 - Мека не грапава тоалетна хартия. 6 - Дестилирана вода7 - Добра жега със слънце. Фарът по принцип е с 2 болта и една ябълка. Ябълката се намира в ъгъла на колата, демек към калника. Развиваш двата болта и фара играе нагоре надолу, но в ъгъла му има една ябълка в една дупка. Ябълката е здрава, няма проблем. Хващате фара и дърпате смело към емблемата на колата. Смисъл, право дърпане и фара излаза. Стъклото ми се държеше със 4 щипки, с отвертка ги подигате и те падат. Метални са. После хващате едно макетно ножче и почвате да го прекарвате между стъклото и пластмасата, там дето ви е силикона. Може да се вижда, може и да не се вижда. Ако върви много трудно, значи или навън не е достатъчно топло и слънцето не е поомекнал силикона или вие не влагате сила. Затова хващате сешоара и почвате да греете по тая фуга. Когато прережете фара добре целият (по принцип при мен нямаше силикон под него, но не знам при вас), хващате тънката отверка и с нея почвате да махате бавно шибаното лепило. Ето снимка при мен как седяха нещата... Виждате, че при мен беше някакъв черен силикон. Беше много здрав. На мен лично ми отне по 30 минути на фар. Ем, че бяха на слънце, ем, че ползвах сешoар. Беше здраво лепило. След малко мъка фара се разглоби. Махнах му стълото и една пластмаса дето влиза на дупки и ги измих. Пластмасата с вода, а фара го полях с дестилирана вода и го избърших с една кърпа. После с една нежна тоалетна хартия го минах от вътре с хоризонтални движения. 4-5 хартийки ми почерняха от вътрешността на фара. После, когато изсъхне, духате силно в него и го криете някъде да не хване боклуци, докато правите рефлекторите. Аз рефлекторите ги изчистих по същия начин. Първо с чиста и суха тоалетна хартия, мека както казах, да обера горните боклуци, после натопих малко дестилирана вода и започнах да ги трия. Накрая пак повторих със суха хартия и духах силно в рефлектора да паднат влакната. Рефлектора лъсна, но с един малък проблем. От едната страна рефлектора ми се олющи и стана на петна. Може търкащите ми движения да не са били добри или съм ползвал много дестилирана вода. Веднъж да видите, че петнясва протектора там дето търкате, повече не повтаряте там, затова го правете бавно и гледайте добре какво става. НЕ търкайте, сякаш ми бършете стъклото на колата. С едни и същи хоризонтални движения да кажем, го правете. Накрая затварянето беше със старият силикон. Нагрях го със сешоара и сложих фара. Влезе си добре и си залепна супер. После само повторих отгоре слоят, който махнах, за да разлепя фара. С едно пръстче вкараш между процепа на стъклото и пластмасата и намазваш и набутваш добре. Когато сложиш щипките и те хубаво затварят фара и избутват силикона нагоре и го замазваш. Ето снимка как стана при мен: Вода няма да влезе в никакъв случай. Аз ги запълних от всякъде и ми отне около 15-20 минути мазане със силикона хубаво. Ето и разликата между чист фар и мръсен фар... Снимка: Левият е чистя, десният не е, на снимката. Имам фолио на стъклата, затова не обръщайте внимание защо са толкова тъмни. Разликата е огромна видимо, но трябва да внимавате наистина с рефлектора да не го усерете като мен. Може и да се допитате до друг какво да ползвате за рефлектора. Може и моят начин да не е добър или аз просто да съм търкал неправилно. В момента ми трябва само едно регулиране на фаровете и всичко ще е ток. След време и бяла светлина, понеже съм с жълтата, и ще е ден пред мен.Регулирването на фаровете става с едни имбуси, френската работа май или италианската, не знам и аз. Има две врътки на всеки фар. Горната е за нагоре надолу, а другата до мигача зад фара е за наляво на дясно по спомен. Може и сами пред една стена да го правите това, но аз предпочитам професионална намеса за тая работа. Ето снимка да видите какво са имбуси. ;-0 .... http://img09.prodavalnik.com/images_...61.jpgСъщо така накрая с един контактен спрей може да пръснете клемите на фаровете. И това е. Това е. По-лесно обяснено, не знам как да го кажа. Тръгнете ли веднъж да го правите, става като игра.Fiat Bravo 1.8 16V 96'
Коментар
-
Здравейте колеги, искам да ви попитам за фарове/едносекционни на фиат пунто 99г мк1.. Фаровете ми бяха под всякаква критика различно марки, но това не е проблема. Закупих си 2 фара на Хела оргинални втора употреба добре изглеждащи, монтирах ги но ме претиснява че имаше прах по рефлекторите и ги сложих за момента. Искам да знам да ги сваля ли и раглобя да ги измия както сте писали в предишните постове, защото съм и купил крушки филипс +130% и да отидя да ми ги регулират след това или да не ги мия ако не са много прашни...Има ли варият без да демонтирам стъклото да налея дестилирана вода и да ги раздрусам (изплакна) и после да ги оставя да изъхнат!И при самото почистване с памук и дестилирана вода в домашна обстановка да ги чакам ли да изъхнат от самосебе си или да ги издухам от разтояние с сешоара! Също така този модел пунто има ли релета на късите светлини и има ли вероятност някъде в София, ако няма да ми сложат?Гледам в интернет, че има един електро сервиз ДЕК София, ул. Житница , дали там извършват добър реглаж и замервания и слагане на релета.. Благодаря ви предварително и весели празници!Fiat Punto 1.2 16v 86к.с.
България е единствената страна,в която ако шофираш в насрещното може да те бутнат отзад!
Коментар
-
Нищо лично към Geraka ,но при него цените отдавна не са това което бяха- правят предимно скъпи коли и цените им са много нагоре. Преди година пратих един познат с Рено Меган за рециклиране на фаровете- взеха се големи пари а затварянето на фаровете беше под всякаква критика- на свалени от нас фарове услугата беше около 140лв за 2-та фара - отваряне,рециклиране на рефлекторита зад лупата и затваряне. Преди време пак друг познат пита при него и цените бяха още нагоре спрямо миналогодишните.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
pi4_s_bravo написа:Нищо лично към Geraka ,но при него цените отдавна не са това което бяха- правят предимно скъпи коли и цените им са много нагоре. Преди година пратих един познат с Рено Меган за рециклиране на фаровете- взеха се големи пари а затварянето на фаровете беше под всякаква критика- на свалени от нас фарове услугата беше около 140лв за 2-та фара - отваряне,рециклиране на рефлекторита зад лупата и затваряне. Преди време пак друг познат пита при него и цените бяха още нагоре спрямо миналогодишните.Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
Да сложа и аз моите пет стинки на масата, макар и фиатите от тая епоха малко по-малко започват да са изчезващ вид...
Преди време си сложих DRL модул, и фарчета в бронята, че нямаше фабрично, реших и да сложа фарове с лупи от Марея на бравичката и ксенон 55w 4300K.
Тук и в една друга тема е доста подробно описано какво и как, тасамо ще споделя резултата. Рефлекторите ги рециклираха в Стрелча за по 40лв на парче и две седмици чакане, 170лв с транспортните разходи, ксенона излезна към 120 лв с транспорта от ксенон България, там полиуретанов уплътнител за залепяне на стъклото, кабели, каб. обувки, гофрета, изолация ми стъпиха към 50 лв от железарията.
Ксенона и фарчетата за мъгла минават през допълнителни 50А-ви релета, като схемата е проста.
-ксенона по принцип става с директа замяна като плюса и минуса се свързват към плюс и минус под капачката на фара.
Аз взех директно плюс от акумулатора до релето, което е автомобилно от морга с 4 крака.
Идеята е да не се натоварва ключа за включване и инсталацията да е отделна от заводската. Може да си го направите с две релета от двата фара, както е заводски, така ако стане нещо с единия фар, другия ще си работи.
Аз свързах и двата фара към едно реле, като на единия фар от заводският плюс се задейства релето, което на свой ред пуска напрежението до фара, оттам направих връзка с отделен проводник до другия фар и така двата заработват заедно, сложих 15А предпазител.
Фарчетата за мъгла са с копче от железарията, а релето го команва плюса на габариа, при пускане на габарита напрежението тръгва пак от Акумулатора към допълнително сложено реле, а командния плюс минава през ключе. Служи за пускане и спиране на фарчетата.
DRL модула е самоделка/напълно стандартен от Olx.bg за 20 лв.
Има пет кабела, един постоянен плюс, през който модула следи напрежението на колата за да знае кога да сработи. Под 12.0в-13.2в някъде не тръгва. Плюс след контакт, маса, един към габарита, който му казва да се изключи и последния е вече този, който подава напрежение към избрания от вас фар. Аз съм го свързал към дългите на 50-65% някъде мощност. Да не заслепява, но и да се вижда отдалеко през деня.
Така ще се щадят ксеноните и алтератора и АБ малко или много.
Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар