ogi28b написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Профилактика на фарове (Bravo/a/Marea);Преработка на схемата
Collapse
X
-
Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.
-
Airfan написа:Счупи ли го?"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Браво на колегата за тая тема.В нея има много полезна информация за начинаещикато мен.Преди време бях "сляп" от това как ми светят фаровете но останових че са "забити в земята" вдигнах ги и до известна степен "прогледнах" но сега като я намерих тая тема ще си направя и една профилактика за да знам че всичко е наред.П.С. до екипа на Fiat forum- Хора вмъкнете в сайта бутон или опция "любими теми" за да може да се откриват по лесно теми който намираш веднъж затваряш браузъра и после ти отнема цяла вечност да я намериш! :DТакива предложения се правят в раздел "За форума". Fорумът има 2 търсачки, а браузърите имат възможност за списък с любими сайтове. Освен това в началото на всеки раздел има тема, която съдържа повечето важни и интересни теми. Модераторски екип на fiat-bg.org
Коментар
-
Значи, от изчетеното дотук разбрах, че има голям ефект от почистването на фаровете. Имам само един въпрос - според един от първите постове на автора на темата разбрах че тока на късите светлини минава през реле след ’98 година. Колата, която карам е ’97, следователно тока при мен не минава през реле и е възможно да се губи по сноповете кабели и превключвателя на волана, нали така?
Коментар
-
Точно така. Късите минават през реле след 2000 г. ако трябва да сме по-точни. По принцип - тази тема е за теб: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36808Ето ти един много лесен начин, по който ще разбереш "на око" дали имаш голям пад на напррежение:1. отваряш капачката на дългите светлини на левия фар.2. изключваш захранващото кабелче на лампата за дълги светлини.3. изолираш го с нещо, за да не се допре някъде и да стане късо съединение.Вместо стъпки 1-3, може да извадиш съответните предпазители за дългите светлини. 4. Повтаряш 1-3, но с десния фар. 5. влизаш в колата, даваш контакт, светваш къси светлини.6. вглеждаш се внимателно в светлиното петно, най-добре е на тъмен участък, запомняш колко силно свети.7. започваш да придърпваш лоста за светлини към теб, все едно присветваш на някой. Така ще активираш релето за къси светлини. 8. ако има видима разлика в силата на светене на късите - то определено горната тема е за теб и е добре да направиш преработка възможно най-скоро, за да се подобри светенето и да нямаш загуба на напрежение.9. ако няма видима разлика в светенето, то не е наложително да правиш преработката от горната тема, защото това няма да подобри нищо.
Коментар
-
Добре, разбрах. Обаче не съм особенно голям фен на преработване на фабричната инсталация.Въпроса ми е ако директно си пусна ток от алтернатора през релета към късите светлини, демек: кабел къси-реле-фар, и силовия да е от кабела алтернатор - акумулатор, ще има ли промяна в яркостта на светене специално при мен (имайки предвид че колата е 97 година и тока не минава през релето)?п. п А това с почистването на фаровете мисля да го направя утре, но ако тока не минава през реле ще го направя по гореспоменатия от мен начин.
Коментар
-
Защо ще правиш цялата гимнастика, като можеш с лека преработка да го постигнеш без излишни релета, кабели и прочее? Тя тази преработка в самия завод са я изпълнили в малко по-късен етап от производството на модела. Не правиш нещо измислено от някой гаражен майстор. Правиш това, което и заводът е направил. Все пак отговорът на въпроса е да, няма как да няма промяна, като пуснеш дебел кабел от алтернатора до фара. Ще елиминираш 95 % от загубите на напрежение по този начин. Но не мисля, че това е най-разумния вариант, при положение че имаш почти готов друг.
Коментар
-
Така, какво ми направи впечатление. Преди една седмица пътувах в жестока мъгла...разбира се на къси светлини . След спиране установих леко изпотяване на фаровете в най-крайната част към крушката за дългите. Викам си , че от някъде има пропуск...... но фаровете са идеално залепени (заводски) може би .След около 10 минути изпотяването изчезва. Тази вечер в обилния дъжд пак се получи, огледах хубаво да не би да влиза вода но нямаааа. След 10 минути изпотеното изчезна. Гледах вентилационните отвори(гумени маркучета) в най-крайната част към крушката за дългите...бяха чисти!Та към въпроса, това леко изпотяване дали се получава от ниската външна температура(студено стъкло) и топлината на крушките или някъде си има пропуск. Въобще нормално ли е това изпотяване макар и за кратко. Благодаря за вниманиетоnow. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
dimmX написа:Така, какво ми направи впечатление. Преди една седмица пътувах в жестока мъгла...разбира се на къси светлини . След спиране установих леко изпотяване на фаровете в най-крайната част към крушката за дългите. Викам си , че от някъде има пропуск...... но фаровете са идеално залепени (заводски) може би .След около 10 минути изпотяването изчезва. Тази вечер в обилния дъжд пак се получи, огледах хубаво да не би да влиза вода но нямаааа. След 10 минути изпотеното изчезна. Гледах вентилационните отвори(гумени маркучета) в най-крайната част към крушката за дългите...бяха чисти!Та към въпроса, това леко изпотяване дали се получава от ниската външна температура(студено стъкло) и топлината на крушките или някъде си има пропуск. Въобще нормално ли е това изпотяване макар и за кратко. Благодаря за вниманието
Коментар
-
Прегледах всички капачки и уплътнения. Започнах от десния фар и капачката на дългите светлини. Установих, че уплътнението е прищипано. Обърнах го на обратната страна(тази на която нямаше следи от натиск) и така обърнах уплътненията на всички капачки Не си въобразявам но сега капачките щракват с по-голямо усилие и стоят по стабилно по местата си.Утре ако вали ще видя дали обръщането на уплътненията има ефект.now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Ефект от обръщане на уплътненията няма Пак гледах фаровете и не видях вътре да има вода, капачките са прилепнали стегнато. Изпотяването не е болка за умиране.....като гледам на какви коли фаровете им бяха пълни с мъгла , аз съм лек случай " Yellow_Flash_Colorz_PDT_06now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
dimmX написа:Ефект от обръщане на уплътненията няма Пак гледах фаровете и не видях вътре да има вода, капачките са прилепнали стегнато. Изпотяването не е болка за умиране.....като гледам на какви коли фаровете им бяха пълни с мъгла , аз съм лек случай " Yellow_Flash_Colorz_PDT_06Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
dimmX написа:Ефект от обръщане на уплътненията няма Пак гледах фаровете и не видях вътре да има вода, капачките са прилепнали стегнато. Изпотяването не е болка за умиране.....като гледам на какви коли фаровете им бяха пълни с мъгла , аз съм лек случай " Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар