Много колеги се оплакват от това, че фаровете им светят слабо и че така излизали от завода. Това съвсем не е вярно! На излизане от завода фаровете се тестват, насочват се, проверяват се дали покриват определени норми и т.н.С годините обаче фаровете започват да светят много по-слабо от първоначалното. Причините за това са няколко, всяка от които сама за себе си е пренебрежимо малка, но
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Профилактика на фарове (Bravo/a/Marea);Преработка на схемата
Collapse
X
-
Сваляме всичко което се налага, за да можем после да мием: 1. Капачетата на късите и дългите лампи2. Самите лампи - свалят се като от тях се свалят кабелите много внимателно, защото старите лампи са крайно чувствителни на шокови сътресения. Освобождава се пружината, лампата се издърпва и при никакви обстоятелства не се пипа стъклото с пръсти! Към лампите броим и габаритната светлина - тя просто се дърпа.3. С помощта на малкия торкс (аз използвах шестограмен ключ, но не се препоръчва) се развиват 2-те винтчета, които държат фасунката за рефлектора.4. сваля се самата фасунка с внимателно издърпване, ако се налага с ¼ шестограма се върти ляво-дясното положение на рефлектора, така че да стане удобно за развиване на 2-те винтчета5. Мигачът се сваля като буксата се върти нагоре около 30-40 градуса и се издърпваДемонтаж на стъклотоСвалят се щипките, на ръка или с отвертката. Принципно са поне 4: 2 отгоре и по 1 отстрани на фара, отдолу при мен нямаше.С помощта на сешоара се нагрява м/у стъклото и пластмасата, лепилото се размеква. С помощта на правата отвертка много внимателно, на много места, малко по малко се разделя стъклото, а разтегления слой лепило се реже с ножчето. Процедурата е много много бавна, около 60% от времето минава само в отлепянето на стъклото! Не се отчайвайте.След като стъклото се отдели около 1 см, на практика е свалено. Сега трябва да се внимава с черната пластмаса вътре. Тя не се държи на нищо освен на лепило. Внимателно се дърпа равномерно отвсякъде и се реже лепилото. Следва самото миенеСтъклото и всички части които свалихме досега заминават на чешмата, където се мият под обилно количество топла вода и сапун. Това са стъклото, капаците на лампите, гумените уплътнения у тях, фасунката, нея задължително с четка вътре, защото има боклуци, които могат да паднат в/у рефлектора, и са черни.Задължително напълно се отстранява старото лепило от стъклото! Гадно е ама се налага, а с четката хубаво се мие разграфяването.
Коментар
-
Задължително с мощно издухване се издухват едрите боклуци, дори и да няма такива, пак се духа мощно в/у рефлектора!С памук увит около клечка, потопен в дестилирана вода, много много нежно започваме да галим рефлектора, разбира се щом памука почернее малко, веднага се сменя с чист! Мие се хубаво, без натиск, защото натиска може да е фатален. Аз повредих единия рефлектор, но малко. Мие се хубаво над габаритната светлина, и над мястото на лампата. То обикновено е изгоряло, а сребърното огледало в тази област е
Коментар
-
това е фасунката, която вътре беше пълна с боклуци, иначе е почерняла и поглъща много светлина, това синьото е ножче което я държи в изправено положение за снимката.ВАЖНО! По никакъв начин и при никакви обстоятелства не променяйте геометрията на фасунката! Тя реже светлинния сноп по строго фиксиран начин, за да се получат съответните светлинни петна!
Коментар
-
Задължително бийте няколко масльонки на вентилационния отвор за да изпадат боклуците от него, и го продухайте, уверете се че не е запушен Сглобяване:Отстранява се старото лепило, доколкото е възможно, от пластмасовия канал в който ляга стъклото. Проверява се дали пластмасата ляга добре, след което в/у нея се проверява и стъклото за същото.Нанася се с пистолет за силикон слой лепило, колкото да запълни канала. Лепилото го пробийте добре, защото е доста твърдо, Нанесете го възможно най-бързо, навсякъде, да стане непрекъснат слой. Прилепете пластмасата , след нея с хубав натиск и стъклото. След като стъклото легне навсякъде добре, защипете го с щипките. Така го оставете да постои поне час, за да дръпне лепилцето. След това монтираме фасунката на късите, габаритната светлина, лампите, локалните кабелчета (захранване къса, захранване дълга, маса), капаците и сме готови за монтажМонтаж на фара:Уверете се че всичко е както трябва, че не сте оставили резервни части. Монтирайте буксите и изпробвайте дали всичко свети и работи.Ако всичко е ок, пристъпваме към монтаж. Препоръчва се да е през деня. Уверете се че ябълката е легнала хубаво в леглото си, трябва да щракне.Сега остана да завием 2-та болта с ключето 10-ка, и след като свършим, да проверим отново дали всичко работиТова е по миенето на рефлектора. Препоръчително е да се използват нови лампи, поне за късите.
Коментар
-
Следват мненията на колеги, относно профилактиката на лупите:Javor ---Рефлектора се държи на едни ябълковидни сглобки вади се много внимателно с придърпеане-ако е необходимоBravo_GT---- За тези които не са могли да си регулират фаровете независимо колко са въртяли механизма и са стигнали докрай и пак резултатът не е бил добре (прекалено ниско или високо) да кажа че има едни врътки за регулиране на фара които не са предназначени за външен реглаж. Можете да ги настроите с въртене и тях. Намират се в долната част на фара и при развиване изнасят долната част на отражателя напред (свети по нагоре) Въртят се с клещи. При мен имаше такъв проблем на десният фар, от горе го бях настроил максимално нагоре да свети и пак не беше достатъчно високо лъча.В случай че сте ги свалили и отворили фара не е лоша идея да смажете леко механизмите за регулиранеGrancharov -----Колеги, чувствам се сааааамопрекаран, защото днес използвах технологията-Brаvo GT за почистване на фаровете. Веднага искам да подчертая технологията-Brаvo GT е много точна, осъществима, само мога да допълня-аз използвах сешоар за размекване на болкита (лепилото) и тясна, но здрава отверка. Едва след като обиколих цялия фар с подпъхната отверка и отстранявах болкита (не забравяйте нагряване със сешоар-много помага) повдигнах в единия край отлепеното стъкло и тогава чак използвах макетно ножче, както Brаvo GT. Имайте в предвид, че 90% от работата е борба с гадния болкит. Почистих лупата (отвътре-има отвор за почистване и отвън), почистих стъкления щит. Почистих много внимателно рефлекторите с тънко и чисто парцалче. Най-гадното почистване обаче е лепилото, а това е задължително, за да легнат плътно стъклото и пластмасовата кутия. За залепване използвах черен силикон за автостъкла. Фарът е затворен, но го оставих на терасата за да желира силикона. До тук добре, но когато му подадох напрежение от акумулатор тук на бюрото, се оказа че петното което правеше късата светлина (с лупата) си го прави пак-снимката го показва. Утре ще го монтирам, ще сравня двата фара и едва тогава ще реша дали ще си играя с другия. Сигурно обаче е че ще сменя двата "ламбека" за къси и ще регулирам светлините. Имам оферта от най -близкия магазин за Hella Blue Light H1 12V/55W - 14лв/бр.Georgid----Почистих единият фар.Стана голяма лъскарка.Петно пак има но е много бледо няма нищо общо с преди.Голям зор беше докато го разлепя тоя фар,истински ужас.Другият фар ще ме изчака няколко дена ,че още не съм си успокоил нервите от разлепянето
Коментар
-
След всичко до момента, смея да твърдя че осветлението ми се подобри поне с 15 %, да не казвам и 20, десния ми фар беше доста зацапан, сега свети като нов, доколкото му позволява онова изгорялото ....сега на осветена улица си виждам петната от светлинните снопове, а преди ги виждах само на неосветена улица!СЪВЕТ: Използването на лампи " + ХХ %" съкращава живота на рефлектора! Ваш е изборът дали да ги ползвате! Чистите фарове осветяват достатъчно и с обикновени лампи
Коментар
-
Задължително измерете напрежението което достига до лампата, ако то не е поне 12.5 В, тогава халогенната лампа работи на по-малко от 95% от възможностите си. Ако нямате волтметър под ръка, вземете 1 кабел, допрете го на "плюса" на лампата, и на плюса на акумулатора. ако ЛАмпата светне чувствително доста по-силно, значи има големи загуби на напрежение. Не забравяйте че загубите могат да бъдат и на масата , не само на фазата!Добавено: 15.11.07 ВНИМАНИЕ: Напрежение, което е по-малко от 10.5 волта, измерено на изводите на лампата неимоверно скъсява живота и, поради това, че халогенният цикъл работи непълноценно, ако изобщо заработи при такова напрежение. В резултат лампите бързо ще почернеят, жичката ще изтънее и ще се скъса дори и от леко сътресение в дупка. КрайВ последния ми пост ще опиша сравнително подробно как е изпълнена схемата, вие преценете дали има смисъл от релетаКупете контактен спрей, малко грес. Със спрея пръскайте всичко което докопате - буксите, предпазителите в купето, тези под капака, изводите на лампите.... С греста хубаво омажете клемите на акумулатора, след като преди това са хубаво почистени, стегнете ги много добре, с изхвърлилата грес доомажете клемата отвсякъде!Сега остана единствено да регулираме фаровете.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=20529СЪВЕТИ: Не използвайте 100-ватови лампи, инсталацията не е изчислена за тях!!!Лампите " + ХХ% " отделят повече топлина, която топи пластмаси, поврежда сребърни огледала....НАВСЯКЪДЕ В АВТОМОБИЛА - ДЕСТИЛИРАНА ВОДА!!! САМО И ЕДИНСТВЕНО!!! Стотинки еКачвам снимка на лепилото, взех го за няма и 10 лв, имаше и на "Вюрт" - 19.50; използвах около половината опаковка, мисля че с една без проблеми могат да се направят 3 фара, за 4 не е сигурно
Коментар
-
Няколко заблуди:Рефлекторът е малък - НЕ Е ВЯРНО, по-скоро е мръсен, или част от сребърното огледало е паднало. Малък или голям, количеството светлина което той насочва е едно и също.Осрам Silverstar свети жълто - НЕ Е ВЯРНО, по-скоро напрежението се губи някъде и до лампата достига по-малко от 90% от номиналното, което води води до това че лампата свети с 83 % от продуктивността си. Ако напрежението което достига падне до 80 % от номиналното, лампата свети едва с 63 % от това на което е способна в действителност!Със 100 ватови лампи ще виждам 2 пъти по-добре - НЕ Е ВЯРНО, по-скоро ще изгори инсталацията - реле, кабел, предпазител, рефлектор, или пък ще предизвикате сериозен пътен инцидент... Добавено на 04.01.08: Общото количество светлина, което една автомобилна крушка може да излъчва, се определя от директивата на Европейския съюз ECE 37. Това ограничава използването на крушките от типа Rally (100-ватови) единствено до състезания на специално определени за целта писти.КрайАз ходих на най-модерния стенд.... - мястото където се насочва светлинния сноп на стенд, може да е много далеч от мястото при което ВИЕ изпитвате комфорт и виждате добре. Мен лично не можете да ме убедите че стендът ще ми насочи фара по-добре отколкото аз смятам че е насочен за да се чувствам добре!
Коментар
-
САМО за колеги които са крайно закъсали с рефлекторите, изгорели са, на юфка са, ето тези http://www.ewertlak.com/ правели ето така: http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic...sc&start=0не било скъпо даже.
Коментар
-
Електроинсталация на фаровете: (с помощта на besnija)ще карам хронологично, за да е някак си по-ясно.Качваме се в колата, палим ДВГ и посягаме към 7. Лост за светлинитеВключваме Габаритни светлини като придвижваме врътката 7.F. с една позиция. В това положение ток се подава само на габаритите, като преди тях минава през предпазители 2. и 3. в "4. Отсек за предпазители и релета"Включваме къси, чрез врътване на врътката 7.F. на позиция "светлини". При тази позиция Габаритите са паралелно свързани с предната позиция, и продължават да светят. Тока за късите идва от 11. Акумулатор, през 3. Силови предпазители, 12. Главен ключ, от там по кабел с кодов цвят CB минава през врътката 7.F., от която минава през селектора "7.Е. Селектор къси-дълги", който на тази схема е на позиция "къси", излиза от там и заминава към 4., там влиза през конектор F вход 1, после през предпазители 4. и 5. отива за да захрани късите лампи.В по-новите схеми, мисля че са от 98-ма година, токът излиза от селектора 7.Е. и отива в реле 317, което заменя реле 5, и представлява реле с 5 крачета което нормално е затворено, като токът на позиция къси минава през крачета 30 и 87А, а на дълги се затваря веригата 30-87, за която ще стане въпрос по-надолу.Добавено на 21 Ное 2007:Има и още по-нова инсталация, ще я нарека "2000 UPDATE". При нея бобината вече не се контролира от включването на дългите, а от самото положение на врътката на лоста, през извод 2 на конектор C на волана. В тази инсталация късите винаги се захранват директно от акумулатора през релето 317. Отпаднала е връзката м/у конектор F, извод 4 на таблото с бушони и захранващото краче на релето 317. Отпаднала е и връзката м/у конектор B извод 3 и краче 87А на релето 317. КрайКазаното от тук надолу не важи за инсталациите "2000 UPDATE" Сега превключваме на "дълги"Всичко е като по-горе, само че токът минава през селектора 7.Е. и от там отива в 4. където през предпазители 6 и 7 захранва дългите. тук вече късите се захранват по различен начин, ето го и него:Когато токът минава през селектора 7.Е., който е на позиция "дълги", (захранването на късите спира, съответно те спират за миг), от там паралелно чрез кабел с кодов цвят LR през изход номер 4 на конектор Ф се захранва бобината на елемент номер "5. (или 317.) Реле за къси светлини", която затваря директна верига "акумулатор -> силови предпазители -> конектор А вход 2 -> конектор B изход 1 -> през кабел R към 5. -> през кабел HR обратно към 4., където през конектор F вход 2, се връзва паралелно с вход 1, от там нататък си продължава през предпазители 4. и 5. и захранва късите, които отново светват, след прекъсването им от селектора 7.Е. На практика превключването на веригите е толкова бързо че не виждаме реално късите да изгасват, примигват но много малко и бързо, трябва да следите специално за примигването за да го видите.Обобщение: когато светят само късите, токът минава през Главния ключ, врътката на лоста (евентуално и през 317.) и отива в късите. Когато превключим на дълги, късите получават директно ток от акумулатора, само през 1 реле (5. или 317.), а токът за дългите минава през главния ключ и врътката.Това изпълнение е с цел през Гл. ключ и врътката да минават около 10 Ампера - или за късите или за дългите, а ако се включат всички светлини, амперите стават 20, и е възможно нещо да изгориСъответно тези "места" внасят допълнителни загуби, и пръсването им поне с контактен спрей е желателно. Аз не съм го правил. Ето моят съвет: с кабел подайте "+" директно от акумулатора към късата светлина. ако светне чувствително по-силно, значи може би не е лоша идеята за реле. При това изпълнение на схемата има и друг начин: откачете захранването на дългата, и превключете на "дълги". Така късата следва да получи "+" директно от акумулатора и би показало как ще свети с инсталирането на реле само за късите, а дългата няма да ви пречи да видите разликите в светлинния поток, ако има такива, защото вече сте я изключили от кабела, временно. Аз го направих, късата наистина се вижда че светва малко по-силно, но при мен беше не повече от 5 %. Просто ако не гледах специално за това, можеше и да не забележа промяната, но я има.Инсталирането на релета е 2-3 часова процедура, казаха ми 40-50 лв. правете си сметка дали си заслужава. за инсталирането не е лошо да се знае, че: буксата на фара има едни цифрички вътре в нея. Те отговарят така:1. Земя2. Захранване къса светлина (или при инст. на реле ще бъде захранване на бобината), вътре във фара този кабел е сив, поне при мен.3. Захранване габаритна светлина (вътре е син)4. Захранване дълга светлина (евентуално захранване на реле за дългите) , зелен кабел в самия фарДобавено на 27 Ное 2007:Има и друг вариант - жицата излизаща от F4 на таблото с бушони, код-цвят LR, синьо-червено, се реже от там и се свързва към C2 на волана, код на цвета HL, сиво-синьо, така получавате "фабрична" инсталация тип "2000 UPDATE" . Тествано и изпробвано в моята Брава. Работи безпроблемно и според предвиденото! КрайДобавено на 04 Дек 2007:Тествано в автомобила на колегата JO_666, с ксенонови фарове, Елиминирано е примигването на ксенона при превключване къси-дълги, както и светването на ксенона за части от секундата, при присветване със светлинния клаксон. Не се съобщава за каквито и да е проблеми до момента.КрайДобавено на 03 Дек 2007:Нещо много важно свързано с преработката на схемата , на което не бях обърнал внимание: При преработката, захранването на бобината на релето идва през веригата на габаритите, а не през веригата за светлините! Тъй като тази верига е свързана така, че на нея има ток и при контакт, и при старт, това означава че фаровете НЯМА да изгаснат по време на палене така, както гаснат ако веригата не е преработена! Това като цяло е лошо, но така е и в по-новите схеми. Все пак да се внимава при палене фаровете да са изгасени, тъй като си дърпат едно 10-на ампера! За справка: проследете старата Оранжево-бяла жица, код на цвета CB, излизаща от контактния ключ, и новата Жълто-зелена, с код на цвета GV, захранваща веригата на габаритите, в някоя от схемитеКрайПодробни инструкции за преработване на схемата със снимки - Brava/Bravo - Подготовка за ксенонЕто и схемата, мисля че не съм сгрешил нищо по означенията
Коментар
-
Ето така светят моите фарове в тъмната улица зад булгарплод, къси и дълги, не знам защо късите изглеждат толкова жълти, а дългите толкова бели, така ги е хванал телефона, но на живо няма такава разлика в цветовете; нощен режим на снимане, без светкавица, 2.МП камера с автофокус, късите - при скорост около 5-7 км/ч, дългите - около 35-40 км/ч:
Коментар
-
Браво за доброто описание.Аз вече наистина почти се бях отказал да пиша във форума по същата тема макар и да бях подготвил снимковия материал.Сигурно си прочел и разбрал защо.Но сега не му е времто да обсъждаме.Дойде ми пак музата и реших да се изкажа като преминал по тоя път на миенето.Малко допълнение към технологията от по мързеливите.За измиване на стъклото и корпуса използвах качествен препарат за нагорели тенджери.Който не ги знае да питат жени гаджета и т.н.Напръскват се обилно и се оставят да отлежат 1-2 часа.След това обилно измиване с топла вода и ако се налага процедурата се повтаря.Най-хубавото на тези препарати е че измиват и в най гадните дупки където не можеш да бръкнеш.За рефлектора обаче задължително препоръчвам пак препарат за измиване на прозорци от тия с пръскалките.Вече знаете кого да питате кой е най качествен.Напръсквтае рефлектора и ако много е опушен на някои места с мокро пръсче правите внимателно лек масаж на местото.Следва процедурата на измиване и последващо изплакване с дестилирана вода за да не останат петна от останалите капки.Не се бърше така се оставя да исъхне.Така смята че се намалява риска от сваляне на покритието защото отпада колкото се може механичната обработка.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар