Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трети стоп на Брава с диоди - направен, монтиран, работещ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Pecho, Ако някой кара зад мен и разчита само на третия ми стоп, направо да ходя да си търся броня и задна врата да имам за резервни? Ами както в началото като я взех не светеше изобщо? Или ми изгорят всички лампички или някоя букса не дава добър контакт? Да не говорим че има коли на които светлините им изобщо не светят. Ако се блъсна в някоя, да не би да кажа "Не му светнаха светлините за спиране, и затова се натресох в него" ? Има си
    Pecho написа:
    стоп светлина
    , която се намира отляво и отдясно в задната част на колата, която е задължителна за всеки автомобил, затова има и контролна лампа при проблем с нея, защото е единствената която не може да се провери дали работи ако си слязъл от колата, освен със симулиране на натиснат педал. И както казах - винаги мога да си го възстановя към заводски вариант с елементарно преместване на кабел.И въпреки всичко - няма да го направя, в общи линии съм на твоето мнение

    Коментар


      #47
      dani389 написа:
      А някой пробвал ли е да пошкури малко със ситна шкурка диодите да разсейват по-добре светлина, та да не светят в точка.Както на колегата с бялата брава.
      Може ли да се намеся? Няма нужда да шкуриш. В магазина има диоди от 1 милиметър до размери колкото 5 стотинки. От малки и триъгълни, до големи и кръгли. Освен това може да са с насочена светлина и разсеяна/матова/ светлина. Тези последните са си фабрично "изшкуркани". Та значи: Избираме цвета на диода, след това формата и размера, след това необходимата бройка се запоява на платката - всички паралелно, след това се захранват през един резистор последователно, за да ограничава тока. А да резистора - 1 кОм, 2 вата, да не грее и готово. Така си направих осветлението на дисплея на уредбичката в къщи, че ми писна да сменям лампички.Дано да съм бил полезен.УСПЕХ!
      PUNTO 1,2 8V 2001

      Коментар


        #48
        пак съм аз.
        Автомобилът ти има трета стоп светлина - нормално е този, който кара зад теб да очаква тя да светва, когато натиснеш спирачката (а не само в мъгла).
        Мисля, че американците са вкарали като стандарт третия стоп. Двата вляво и дясно се зацапват по-бързо от завихрянето на праха и калта от пътя. Затова рещили да сложат един на мястото, което последно се зацапва. А ако има задна чистачка това място се и почиства.За мъглата си е крушка с по-голяма мощност. Може и две крушки вляво и дясно. Не съм сигурен дали в мъгла диодите ще се виждат така добре като лампата.
        PUNTO 1,2 8V 2001

        Коментар


          #49
          да точно и аз така мисля, но той си знае, ако не му работат някои лампички или иска да си добави светодиоди аз съм тук...
          Fiat brava 1.9 TD100

          Коментар


            #50
            Как го избра точно от 1 килоом, и тези 2 вата при какво напрежение са? да сметнем - 10 диода успоредно, дават някакво съпротивление. според него избираме и резистора, или караме наизуст без да смятаме, и ползваме 1 килоом. запояваме, затваряме и караме. Единия диод обаче е китайски и за нула време се прецаква. Общото съпротивление на групата от 10 диода се увеличава. резистора е с непроменливо съпротивление, следователно вече не отговаря на изискванията защото вече имаме само 9 диода, а той е смятан за 10, така за 9 диода ни е необходимо по-голямо съпротивление. в резултат 9-те диода поемат по 1/9 част от товара на десетия. В един момент някой от тях дава фира, останалите 8 поемат по 1/8 от деветия диод, и стават още по-натоварени. А колкото по-натоварени са - толкова по-зле за тях. В един момент остават 2-3 диода, който са поели товар като за 10 и резултата е ясен.Мисля че предложения вариант на свързване не е добър от електрическа гледна точка. По-добре е всеки диод да е с отделен резистор, взет не наизуст, ами изчислен.Ето с примерни цифри - ако диодите са 10 бр., за 1.8 волта/20 милиампера, резисторът трябва да е от 51 ома. Ако обаче един диод изпуши, резисторът трябва да отговаря на 56 ома, а той е само 51.

            Коментар


              #51
              Паралелно свързване - общото съпротивление е по-малко от най-малкото съпротивление в групата. Ако изпуши единия - проманата е незначителна в сравнение с единия килоом свързан последователно. Основно той определя тока. А ако искаш малко по-сложно може с един стабилизатор 7805. Ще имаш твърдо 5 волта, независимо от колебанията в инсталацията. И пак ти трябва ограничител на тока. Може и още по сложно, обаче колкото повече елементи-толкова по-голяма вероятност някой да е китайски и да гръмне. Аз бих предпочел 10 диода и един резистор, пред 10 диода, 10 резистора, стабилизатори и т.н. И нали цалата схема е изложена на температури от -20 до 60-70 градуса. Лятото като е на слънце под стъклото не се пипа. Ако ти се смята пробвай с 1 килоом. Грубо 10 диода паралелно 40-50 ома. А като изгори единия веднага го сменяш. :D
              PUNTO 1,2 8V 2001

              Коментар


                #52
                Абе то колегата трябва да кара само на спирачки докато изгори диодите :D по-новите коли са с диоди и резистори (заводско) пък си нямат толкоз проблеми... ако мене ме питате и аз не харесвам с диоди и резистори
                Fiat brava 1.9 TD100

                Коментар


                  #53
                  Диодчето си е диодче. Спор няма. Искам да кажа да не се усложнява схемата. По-просто - по-надеждно.
                  PUNTO 1,2 8V 2001

                  Коментар


                    #54
                    "Диодчето си е диодче. Спор няма. Искам да кажа да не се усложнява схемата. По-просто - по-надеждно" Евала точно си е така! Където мн.-схмеи=мн. нерви
                    Fiat brava 1.9 TD100

                    Коментар


                      #55
                      ogi28b написа:
                      Как го избра точно от 1 килоом, и тези 2 вата при какво напрежение са? да сметнем - 10 диода успоредно, дават някакво съпротивление. според него избираме и резистора, или караме наизуст без да смятаме, и ползваме 1 килоом. запояваме, затваряме и караме. Единия диод обаче е китайски и за нула време се прецаква. Общото съпротивление на групата от 10 диода се увеличава. резистора е с непроменливо съпротивление, следователно вече не отговаря на изискванията защото вече имаме само 9 диода, а той е смятан за 10, така за 9 диода ни е необходимо по-голямо съпротивление. в резултат 9-те диода поемат по 1/9 част от товара на десетия. В един момент някой от тях дава фира, останалите 8 поемат по 1/8 от деветия диод, и стават още по-натоварени. А колкото по-натоварени са - толкова по-зле за тях. В един момент остават 2-3 диода, който са поели товар като за 10 и резултата е ясен.Мисля че предложения вариант на свързване не е добър от електрическа гледна точка. По-добре е всеки диод да е с отделен резистор, взет не наизуст, ами изчислен.Ето с примерни цифри - ако диодите са 10 бр., за 1.8 волта/20 милиампера, резисторът трябва да е от 51 ома. Ако обаче един диод изпуши, резисторът трябва да отговаря на 56 ома, а той е само 51.
                      Успя да ме развеселиш. Само ако знаеш каква велика глупост с едва забележима доза истина си написал Като оставим настрана теоретичните подробности от които ще ви се завие свят е важно да се запомни, че основното условие за да не стане светодиода обикновен проводник (да изгори, казано по-разбираемо) е да не се превиши максимално допустият ток на прехода за определено време (вероятно доста от писалите в темата не знаят, че светодиода е полупроводников елемент). Тук не визирам номиналният ток, при който светодиода може да работи неограничено дълго време. За да се избегне отделянето на топлина от ограничителният резистор, може да се използва генератор на постоянен ток (например 50mA). По този начин няма значение вариацията на захранващото напрежение. Има различни начини да се постигне: като се започне от специализирани ИС и се стигне до реализацията с дискретни елементи...Що се отнася за потребителя споменал мощност на резистора 2 W: той няма в предвид, че токът който протича през резистора ще доведе до разсейвана мощност от 2 W, а само че допустимата разсейвана мощност на резистора е толкова, което ще рече че резисторът няма да дефектира поради по-големият си запас в сравнение с такъв от 0,25 W...
                      pepo написа:
                      Паралелно свързване - общото съпротивление е по-малко от най-малкото съпротивление в групата. Ако изпуши единия - проманата е незначителна в сравнение с единия килоом свързан последователно. Основно той определя тока. А ако искаш малко по-сложно може с един стабилизатор 7805. Ще имаш твърдо 5 волта, независимо от колебанията в инсталацията. И пак ти трябва ограничител на тока. Може и още по сложно, обаче колкото повече елементи-толкова по-голяма вероятност някой да е китайски и да гръмне. Аз бих предпочел 10 диода и един резистор, пред 10 диода, 10 резистора, стабилизатори и т.н. И нали цалата схема е изложена на температури от -20 до 60-70 градуса. Лятото като е на слънце под стъклото не се пипа. Ако ти се смята пробвай с 1 килоом. Грубо 10 диода паралелно 40-50 ома. А като изгори единия веднага го сменяш. :D
                      С този си пост направо се кандидатирай за ново откритие. Изключително рядко преходът при светодиодите прекъсва. В почти всички случаи полупроводниковият преход става проводник, т.е. казано на по-прост език - изгорелият светодиод ще даде на късо и цялата ти теория отива по дяволите... с други думи казано - няма да свети никой от останалите паралелно свързани светодиоди в групата юнашка Що се касае до стабилизатора от 5V... какъв е смисълът след като има за 10? Може би ще си правим мини отоплителна система?Високи трудови успехи Ви желая :D

                      Коментар


                        #56
                        ogi28b написа:
                        ....Иначе тия неща дали ще е готино, както съм го замислил, или пък ще е прекалено кичозно?
                        За мен това си е направи цигания! Съжалявам за дръзкият епитет, но така мисля.
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #57
                          Нали трябва да има такива като нас, дето не знаят и пишат глупости, за да се сетите вие които знаете нещата да ги напишете с няколко думи, а не да си ги пазите за вас. Колко по-лесно щеше да е някой разбиращ да напише: "най-доброто за третия стоп е..... такива диоди, с такива съпротивления, защото...... , а иначе - ........ ако се използва и 7805, еди какво си, за това по-добре с него или без него......"

                          Коментар


                            #58
                            ogi28b написа:
                            Колко по-лесно щеше да е някой разбиращ да напише: "най-доброто за третия стоп е..... такива диоди, с такива съпротивления, защото...... , а иначе - ........ ако се използва и 7805, еди какво си, за това по-добре с него или без него......"
                            Уважаеми господине,[Най-доброто решение] не съществува в природата. То е плод на човешката мисъл.Всяко взето решение е израз на компромиси, както от лошата, така и от добрата страна (понятията добро и лошо са пак човешка измислица, но трябва все пак да се изразя по-разбираемо)В този ред на мисли аз споделих само моите възгледи като професионалист, не съм имал в предвид, че трябва да са вярни и/или да ги възприемете. Темата я изчетох от скука и породило се в мен моментно състояние на безсъние. Без съмнение тя е интересна и нямах желание да се включвам в нея, но уви... не винаги става това, което искаме.Винаги правете това в което сте убедени - няма никакво значение дали е правилно или не. Важното е накрая да се почувствате удовлетворени

                            Коментар


                              #59
                              ogi28b написа:
                              Нали трябва да има такива като нас, дето не знаят и пишат глупости, за да се сетите вие които знаете нещата да ги напишете с няколко думи, а не да си ги пазите за вас. Колко по-лесно щеше да е някой разбиращ да напише: "най-доброто за третия стоп е..... такива диоди, с такива съпротивления, защото...... , а иначе - ........ ако се използва и 7805, еди какво си, за това по-добре с него или без него......"
                              С няколко думи написах:
                              Може ли да се намеся? Няма нужда да шкуриш. В магазина има диоди от 1 милиметър до размери колкото 5 стотинки. От малки и триъгълни, до големи и кръгли. Освен това може да са с насочена светлина и разсеяна/матова/ светлина. Тези последните са си фабрично "изшкуркани". Та значи: Избираме цвета на диода, след това формата и размера, след това необходимата бройка се запоява на платката - всички паралелно, след това се захранват през един резистор последователно, за да ограничава тока. А да резистора - 1 кОм, 2 вата, да не грее и готово. Така си направих осветлението на дисплея на уредбичката в къщи, че ми писна да сменям лампички. Дано да съм бил полезен. УСПЕХ!
                              С повече думи става отегчително. Като учебник. :D А и колегата burgiyata писа, че и фабрично е така. Успех! НАЙ-ДОБРОТО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО Е В МНОЖЕСТВОТО НА ВЪЗМОЖНИТЕ ВАРИАНТИ
                              PUNTO 1,2 8V 2001

                              Коментар


                                #60
                                Колеги слушайте какво ви разправя burgiyata момчето наистина разбира Днеска ми направи третия стоп с ве там неща писти запояване... и съм мн доволен :P Естествено по български нищо няма да стане от първия път - не купих 10 нови крушки ( да се ... в глупака) останаха 3 фабрични и сега левите три светят по слабо ноооо е по добре 3 слабо светещи от 10 несветещи И пак МН МЕРСИ НА КОЛЕГАТА burgiyata
                                Прикачени файлове
                                Brava 103HP
                                ''Фиата тръгва там където Голфа спира''

                                Коментар

                                Working...
                                X