Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трети стоп на Брава с диоди - направен, монтиран, работещ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ogi28b написа:
    да , наистина буса е супер фокусиран!! да споделя опит - на моя трети стоп лампиччките си светят коя когат си иска, обикновено поне 8 работят след като се запознах с начина им на свързване към пистите от темата на Pecho, (нали правилно съм разбрал че не са запоени, а само притиснати?) смятам, че това притискане веднъж лови, веднъж не, и затова понякога ми светят всички, понякога по-малко.
    Запоявай смело светодиодите ще надживеят автомобила.
    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


    http://vbox7.com/play:124bedab

    Коментар


      #17
      Ще публикувам дневни и нощни снимки да се види как изглежа, само че търся втори човек или тухла да натиска педала на спирачките
      Fiat Brava 1.2 SX '99 (182B2.000)
      http://fiat.comnet.bg/

      Коментар


        #18
        bellew написа:
        Ще публикувам дневни и нощни снимки да се види как изглежа, само че търся втори човек или тухла да натиска педала на спирачките
        седалката максимално напред, кутията от крика подпряна на нея и на педала, размерът и е подходящ

        Коментар


          #19
          ogi28b написа:
          bellew написа:
          Ще публикувам дневни и нощни снимки да се види как изглежа, само че търся втори човек или тухла да натиска педала на спирачките
          седалката максимално напред, кутията от крика подпряна на нея и на педала, размерът и е подходящ
          и тухла ще свърши работа
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #20
            @Spark да не са RGB диоди ? Щом са с 4 крака тази мисъл ми навява в главата ... Те ако са такива, защо не се направиш на голфаджия и да си сменяш цвета им с едно копче ? :D Браво, добре си го замислил, само да видим как ще свети, защото нали това е основната идея ... А за снимките - ако искаш да стават по-хубави снимки снимай малко по-отдалече, защото явно телефона/фотоапарата с който си ги снимал не може да фокусира на толкова близко разстояние ...

            Коментар


              #21
              Ето ги и обещаните снимки (тухлата свърши работа).Ако някой може да публикува снимки с оригиналните ламБи ще може да се направи някакво сравнение.
              Прикачени файлове
              Fiat Brava 1.2 SX '99 (182B2.000)
              http://fiat.comnet.bg/

              Коментар


                #22
                Ето го и моя стоп, с диоди дето са с 4 крачета едни квадратни, но си светят само в един цвят. Изтеглих ги по-назад да не стават като кръгчета в стопа. Свети като оригинален, само че по-силно.
                Прикачени файлове
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  #23
                  Моят стоп правеше беля, по-точно беше се окислил,махнах лентата и лампичките запоих с медна тел, тънка от трансформатор, сега работят.

                  Коментар


                    #24
                    Мисля че ще има полза да се знае как се смятат резисторите за диодите , въпреки че има сайтове за целта.Значи ако искам на мястото на крушка 12 волта да монтирам диод, избирам подходящия диод, и гледам какво пише на него - напрежението му задължително , и големината на тока който протича през него. Приема се напрежението на акумулатора е 12 волта. Да предположим (съвсем примерни числа!) че съм взел диоди работещи на 3.6 волта и тока през тях е 20 милиампера. Какъв резистор ни трябва? Такъв, че като пуснем останалите от 12 - 3.6 = 8.4 волта, през него да преминат 20 милиампера.Напрежението на акумулатора минус напрежението на диода, цялото разделено на тока през диода = съпротивлението на резистора , който търсим.(Ua - Ud) / Id = RВ нашия случай сметката показва 420 омаТака като пуснем 12 волта на последователно свързани диод и резистор, на диода ще паднат 3.6 волта, на резистора 8.4, при 20 милиампера това дава мощност на диода от 0.072 вата, на резистора - 0.168 вата, общо 0.24 вата, или сметнато по друг начин: от всичките 12 волта, при 20 милиампера (12*0.02=0.24) = 240 миливата.Ако вземем 10 диода по 1.2 волта (не знам дали има такива ) , вероятно е достатъчно да ги свържем последователно...

                    Коментар


                      #25
                      Interceptor написа:
                      bellew написа:
                      Ще проверя какво се намира по магазините за електронни компоненти. Надявам се да намеря подходящ размер който да минава през отворите на оригиналната пластмаса. Останалото е резистор/и и запояване.
                      Стандарта са 3 и 5 мм кръглите. Според мен да вземеш прозрачни червеносветещи. На Пандата (големия блок като тръгнеш от новата поща надолу) и срещу нея - Бодикс има голям избор. Мисля че ще стане много прилично. Аз също зарглобявах моя ама му сложих отново крушки, защото и без това е счупен и не ми се инвестираха пари напразно.Ако подбереш резистори U=3.5V и I=0.03A по простия закон на Ом ти трябват резистори около 280 Ohm
                      Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


                      Когато целта е всичко и пътят е без значение!

                      Коментар


                        #26
                        Ами ако не са 3.5/0.03? Ако се наложи да смяташ в магазина, където няма достъп до и-нет? Няма спор че са 280 ома, но е полезно да се знае как се стига до този извод че са 280, а не 310 примерно. Не всеки ще избере такива диоди каквито ти предлагаш

                        Коментар


                          #27
                          А какво ще стане,ако навържем 4 диода по 3,5 волта,последователно и ако ги групирам в групи без сзпротивления? 4х3,5=14 волта,при 13,8 в момент на зареждане,работещ двигател?
                          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                          Коментар


                            #28
                            dudulia написа:
                            А какво ще стане,ако навържем 4 диода по 3,5 волта,последователно и ако ги групирам в групи без сзпротивления? 4х3,5=14 волта,при 13,8 в момент на зареждане,работещ двигател?
                            Освен да си с две такива вериги успоредно и ще имаш 8 светодиода и две дупки остават празни
                            Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


                            Когато целта е всичко и пътят е без значение!

                            Коментар


                              #29
                              dudulia написа:
                              А какво ще стане,ако навържем 4 диода по 3,5 волта,последователно и ако ги групирам в групи без сзпротивления? 4х3,5=14 волта,при 13,8 в момент на зареждане,работещ двигател?
                              Характеристиката на светодиодите е силно нелинейна и малки вариации на напрежението водят до големи промени на тока. До големи промени на тока водят и вариациите на температурата. Тоест, включването директно към источник на напрежение гарантира големи промени в силата на светене при малки промени на напрежението на акумулатора и при промяна на околната температура. В някои случаи светодиодите може и да изгорят.Затова, последователно със светодиодите се свързва съпротивление, което до някаква степен да "стабилизира" тока. Другият вариант е да се използва стабилизатор на ток със LM317 - това е по-добрият вариант като стабилност на захранването при различни външни условия.
                              Fiat Ritmo 105TC
                              1600cc 105к.с.

                              Коментар


                                #30
                                LM317 - това ценеров диод ли е ?

                                Коментар

                                Working...
                                X