Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трети стоп на Брава с диоди - направен, монтиран, работещ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трети стоп на Брава с диоди - направен, монтиран, работещ

    Днес си разглобих третия стоп по постовете във форума. Озорих се докато сваля кората, но това няма значение.Та идеята ми дойде след като разбрах, че съм си купил крушки, които не стават за третия стоп.Ако някой се е пробвал да направи такова нещо нека да сподели малко опит.
    Fiat Brava 1.2 SX '99 (182B2.000)
    http://fiat.comnet.bg/

    #2
    Ами и моят не свети.Когато го свалих бяха изгорели всичките,а самата лента беше окислена.Смених крушките и почистих лентата и беше ок няколко дни и после пак спря да свети.А цял стоп нов е от порядъка на 120лв.А на лентата с крушките е около 70лв.
    И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода

    Коментар


      #3
      MartoModev написа:
      Ами и моят не свети.Когато го свалих бяха изгорели всичките,а самата лента беше окислена.Смених крушките и почистих лентата и беше ок няколко дни и после пак спря да свети.А цял стоп нов е от порядъка на 120лв.А на лентата с крушките е около 70лв.
      Темата я има в "Често задавани..." http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=14199При мен проблемът беше, че двете крачета (на снимката оградени с червена елипса) се бяха разпоили от лентата. Запояват се внимателно и готово. Иначе просто следете стъпките които са описани в темата по-горе.А и крушките трябва да са 3 W. Купих ги от магазин за ел. части.
      Прикачени файлове
      Space Star 1.9 DID

      Коментар


        #4
        Не говоря за крушки - говоря за LED. От горната снимка/тема съм се ръководил при разглобяването. Темата я пуснах защото единственото което намерих в търсачката за "диод" което се отнася до стопве беше препратка към Рено форума.Отделно някой беше снимал една Брава със сини светлини на третия стоп, което според мен не може да стане с лампички - само със сини диоди от типа на тия по чистчките на гоуфовете. Аз не иска да са сини, а примерно бели или червени (белите предполагам ще са по ярки). Идеята е, че веднъж като сложа диоди, няма да ми се налга повече да се занимавам с този стоп, защото диодите (доколкото ми е известно) имат много по-дълъг живот от лампичките (да не казвам че са вечни).
        Fiat Brava 1.2 SX '99 (182B2.000)
        http://fiat.comnet.bg/

        Коментар


          #5
          bellew написа:
          Аз не иска да са сини, а примерно бели или червени (белите предполагам ще са по ярки). Идеята е, че веднъж като сложа диоди, няма да ми се налга повече да се занимавам с този стоп, защото диодите (доколкото ми е известно) имат много по-дълъг живот от лампичките (да не казвам че са вечни).
          Продават се т.нар. яркосветещи диоди (преди бяха до левче). Наистина ще издържат повече, но трябва да им ограничиш тока.
          Stop giving directions, just say "Follow me."
          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

          Коментар


            #6
            bellew написа:
            Не говоря за крушки - говоря за LED. От горната снимка/тема съм се ръководил при разглобяването. Темата я пуснах защото единственото което намерих в търсачката за "диод" което се отнася до стопве беше препратка към Рено форума.Отделно някой беше снимал една Брава със сини светлини на третия стоп, което според мен не може да стане с лампички - само със сини диоди от типа на тия по чистчките на гоуфовете. Аз не иска да са сини, а примерно бели или червени (белите предполагам ще са по ярки). Идеята е, че веднъж като сложа диоди, няма да ми се налга повече да се занимавам с този стоп, защото диодите (доколкото ми е известно) имат много по-дълъг живот от лампичките (да не казвам че са вечни).
            Скоро си смених всички индикаторни лампи на таблото със светодиоди.И за тази операция се навих след като видях колко е шибано разглабянето заради една калпава крушка.Прибягах просто до магазина и купих диоди.Които с по едно съпротивление запоих директно на платката.Но понеже докато избирах и различните цветове ми попаднаха едни червени които се водят високояркостни и светят наистина почти колкото една крушка си взех и от тях с идеята и аз да сменя на задния стоп.Та понеже там са много в место на всеки да се слага съпротивление могат да се вържат последователно по няколко и да си работят на 12v като евентуално за да се постигне максималната яркост на една такава група да се до коригира максималния допустим ток само с едно съпротивление.А и забравих да поясня че тези които си взех са с диаметър 2,5мм и в едно гнездо могат да се съберат 3 но като ги гледам как светят и 2 ще са достатъчни.Да ме извинят че може да е реклама но ги взех за по 0,2 лв. от http://pasatbg.com/.И забравих да кажа че какъвто е цвета на пластмасата която покрива лампата такъв трябва и да е цвета на светодиода.Просто крушките светят в целия видим диапазон и тази пластмаса пропуска само тази част от спектъра на светлината.Така че ако сложиш бели работата малко се обезсмисля да не говорим пък за цената на белите която е все още фрапиращо висока.Високояркостните бели гонят 2лв. бройката и то не до там чак мощните.
            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


            http://vbox7.com/play:124bedab

            Коментар


              #7
              Ще проверя какво се намира по магазините за електронни компоненти. Надявам се да намеря подходящ размер който да минава през отворите на оригиналната пластмаса. Останалото е резистор/и и запояване.
              Fiat Brava 1.2 SX '99 (182B2.000)
              http://fiat.comnet.bg/

              Коментар


                #8
                bellew написа:
                Ще проверя какво се намира по магазините за електронни компоненти. Надявам се да намеря подходящ размер който да минава през отворите на оригиналната пластмаса. Останалото е резистор/и и запояване.
                Стандарта са 3 и 5 мм кръглите. Според мен да вземеш прозрачни червеносветещи. На Пандата (големия блок като тръгнеш от новата поща надолу) и срещу нея - Бодикс има голям избор. Мисля че ще стане много прилично. Аз също зарглобявах моя ама му сложих отново крушки, защото и без това е счупен и не ми се инвестираха пари напразно.Ако подбереш резистори U=3.5V и I=0.03A по простия закон на Ом ти трябват резистори около 280 Ohm
                Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


                Когато целта е всичко и пътят е без значение!

                Коментар


                  #9
                  Ако не можеш да се справиш с R=U/I, тo тук може да сметнеш какво съпротивление ти трябва (указва и начина на свързване)http://ledcalc.com/Днес цял ден обикалях и не можех да намеря лампички за таблото, че имам 4-5 изгорели. Познайте с какво ще ги заменя :D
                  Alfa 159 SW 2.4 Ti
                  Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                  "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                  Коментар


                    #10
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...8+%F1%F2%EE%EF
                    Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                    Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                    ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря на Yavor за препратката, явно не съм задал правилните ключови думи на търсачката. Вече съм си купил необходимите материали и до няколко дни ще публикувам резултата.
                      Fiat Brava 1.2 SX '99 (182B2.000)
                      http://fiat.comnet.bg/

                      Коментар


                        #12
                        Баща ми го направи с диоди, че е на ТИ с електрониката. Диодите са червени силносветещи... едни квадратни, с по 4 крачета са. Направи цяла платка. Какво смята той си знае, направи го само с два резистора. Ако правим среща скоро може да видиш как свети стопа. Като току що излязал от завода е
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #13
                          Третия стоп е готов, малко се забавих с реализацията ама все няма време. 10 диода (но не от най-силните) по 0.22 лв, два резистора от по 1 KOhm (изпаднаха от някъде) и млако жица.Най-лошата част стопа ми е страшно прегорял от слънцето, при свалянето се счупи, залепих го. При поставянето се счупи почти на същото място, но не където го бях залепил, гадна работа.П.П. Снимките са ужасни
                          Прикачени файлове
                          Fiat Brava 1.2 SX '99 (182B2.000)
                          http://fiat.comnet.bg/

                          Коментар


                            #14
                            bellew написа:
                            ...П.П. Снимките са ужасни
                            Защо?! Бусът се вижда много добре! Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 Пусни снимка на монтиран и действащ стоп - да видим как свети.
                            ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                            Коментар


                              #15
                              да , наистина буса е супер фокусиран!! да споделя опит - на моя трети стоп лампиччките си светят коя когат си иска, обикновено поне 8 работят след като се запознах с начина им на свързване към пистите от темата на Pecho, (нали правилно съм разбрал че не са запоени, а само притиснати?) смятам, че това притискане веднъж лови, веднъж не, и затова понякога ми светят всички, понякога по-малко.

                              Коментар

                              Working...
                              X