Dodo 155 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ABS - грешка в EBA ПРОБЛЕМЪТ РЕШЕН!
Collapse
X
-
-
gamma написа:Работата май отива на зле... Вчера тръгнах да меря датчиците и или всички са думнали, или аз не правя нещо както трябва. Според колегата lov, съпротивлението трябва да е 1.2 ком., а при мен няма датчик, който да дава под 1 Мом. До толкова ми стана тъпо, че тръгнах да проследявам дали меря точно това, което трябва. Е, няма грешка.Дайте още някоя идея преди да се нахвърля да купувам/правя четири нови датчика.
Коментар
-
колега едновременното светване на жълтата лампа АБС заедно с червената лампа за ниско налягане на спирачната течност означава единствено "Проблем с EBD"Това е Electronic Brakeforce Distribution - с думи прости: Електронно разпределение на спирачното усилие м/у предния и задния мост. В зависимост от това колко е натоварена колата, се подава различно налагане на предните и на задните спирачки. Системата се състои от електронен управляващ блок, датчици по гумите, като най-често някой датчик спира да подава информация, дали заради нямане на маса или нещо друго, при което лампите веднага светват, защото по време на движение цялата спирачна система се тества непрекъснато. другия вариант е да не работи самия управляващ блок. и при мен светнаха наскоро, но само докато загася и запаля наново, и предполагам че при мен беше загуба на маса, повече не са светвали.всичко това важи със сигурност за автомобила в подписа ми, предполагам че не е по-различно при теби да, АБС работи при всяаква скорост, че дори и като караш назад! интересно ми е как обаче при 5 км/ч ви е необходимо толкова внезапно спиране че дори АБС успява да отчете, даже и да провлачи блокиралото колело, преди скоростта да падне от невероятните 5 км/ч до 0 км/ч . тва в кръга на шегата...имай предвид че при този проблем разпределението не е оптимално и е доста възможно едното или всички задни колела да блокират по време на спиране.
Коментар
-
От три часа чета мануал-а и така и не разбрах къде в колата се намира EBD. Отделен модул ли е или е част от "Electro-hidraulic control unit"-a p.s. Тая работа е много шиб@н@. Колата е "прихванала" инжинерната мисъл и от преди ’99 и след това...Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
ogi28b написа:колега едновременното светване на жълтата лампа АБС заедно с червената лампа за ниско налягане на спирачната течност означава единствено "Проблем с EBD"Това е Electronic Brakeforce Distribution - с думи прости: Електронно разпределение на спирачното усилие м/у предния и задния мост. В зависимост от това колко е натоварена колата, се подава различно налагане на предните и на задните спирачки. Системата се състои от електронен управляващ блок, датчици по гумите, като най-често някой датчик спира да подава информация, дали заради нямане на маса или нещо друго, при което лампите веднага светват, защото по време на движение цялата спирачна система се тества непрекъснато. другия вариант е да не работи самия управляващ блок. и при мен светнаха наскоро, но само докато загася и запаля наново, и предполагам че при мен беше загуба на маса, повече не са светвали.всичко това важи със сигурност за автомобила в подписа ми, предполагам че не е по-различно при теби да, АБС работи при всяаква скорост, че дори и като караш назад! интересно ми е как обаче при 5 км/ч ви е необходимо толкова внезапно спиране че дори АБС успява да отчете, даже и да провлачи блокиралото колело, преди скоростта да падне от невероятните 5 км/ч до 0 км/ч . тва в кръга на шегата...имай предвид че при този проблем разпределението не е оптимално и е доста възможно едното или всички задни колела да блокират по време на спиране.
Коментар
-
колега Tornado, мисля че ЕБД имат моделите от 98 г.колега gamma, няма да го намериш отделно, то е функция на АБС-ЕКУ-то, както се оказва, явно съм го обеснил неточно, та чак грешно.Всичко което ще прочетете надолу важи със сигурност за моята кола.Системата ABS Teves MK20, описана в предишната глава, е в комплект с ЕБД-функция, която по електро-хидравличен път контролира разпределението на налягането, изпращано м/у предната и задната ос. Тази функция е контролирана от АБС-ЕКУ-то и използва същите датчици като АБС-кръга, за да изчисли и осъществи разпределението на спирачното налягане.С въвеждането на тази функция, традиционния механичен клапан за съотношение на теглото м/у осите става излишен и бива премахнат от задния спирачен хидравличен кръг. В допълнение оптималната експлоатация на задните спирачки е осигурена, защото устройството е способно постоянно да изпраща идеалното налягане, за да предотврати блокиране на задните колела.ОПИСАНИЕ: Въвеждането на функцията позволява разпределянето на спирачното усилие м/у предната и задната ос, използвайки специфична ЕКУ-функция. Предвид това, ЕКУ постоянно сравнянва скоростта на предните и задните колела по данни на датчиците за скоростта и контролира хидравличната единица, с цел да предотврати блокиране на задните колела, като така винаги осигурява максимално прилепване към земята при всякакви натоварвания. Както вече се спомена, премахнат е хидравличният клапан от спирачния кръг. Графиката показва действието на ЕБД (крива D) във връзка с налягането в спирачната система (крива А), идеалното спирачно налягане за задната ос (крива B), и намаляването на спирачното налягане за задната ос, обикновено осъществявано от традиционния клапан (крива C)
Коментар
-
ogi28b написа:колега Tornado, мисля че ЕБД имат моделите от 98 г.колега gamma, няма да го намериш отделно, то е функция на АБС-ЕКУ-то, както се оказва, явно съм го обеснил неточно, та чак грешно.Всичко което ще прочетете надолу важи със сигурност за моята кола.Системата ABS Teves MK20, описана в предишната глава, е в комплект с ЕБД-функция, която по електро-хидравличен път контролира разпределението на налягането, изпращано м/у предната и задната ос. Тази функция е контролирана от АБС-ЕКУ-то и използва същите датчици като АБС-кръга, за да изчисли и осъществи разпределението на спирачното налягане.С въвеждането на тази функция, традиционния механичен клапан за съотношение на теглото м/у осите става излишен и бива премахнат от задния спирачен хидравличен кръг. В допълнение оптималната експлоатация на задните спирачки е осигурена, защото устройството е способно постоянно да изпраща идеалното налягане, за да предотврати блокиране на задните колела.ОПИСАНИЕ: Въвеждането на функцията позволява разпределянето на спирачното усилие м/у предната и задната ос, използвайки специфична ЕКУ-функция. Предвид това, ЕКУ постоянно сравнянва скоростта на предните и задните колела по данни на датчиците за скоростта и контролира хидравличната единица, с цел да предотврати блокиране на задните колела, като така винаги осигурява максимално прилепване към земята при всякакви натоварвания. Както вече се спомена, премахнат е хидравличният клапан от спирачния кръг. Графиката показва действието на ЕБД (крива D) във връзка с налягането в спирачната система (крива А), идеалното спирачно налягане за задната ос (крива B), и намаляването на спирачното налягане за задната ос, обикновено осъществявано от традиционния клапан (крива C)
Коментар
-
Описание на проблема в manial-a:Ел схема:Кое къде се намира по колата + конектори:Аз пак съм до никъде За съжаление не можах да достигна до масата на ABS-a показана на горната схема. Утре ще "захраня" компютъра с маса директно от акумулатора, поне да се опитам да елиминирам този вариант. Другото, което смятам да направя е да сменя релетата, за да видя дали пък проблема не е там.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
да, за тва става въпрос, аз съм превел същото и съм дал схеми само че от мануала за браво/ брава.след като замасиш добре, май следва датчиците да се тестват 1 по 1... аз съм дотук за момента. нека колегите помагат. като чета твоето, лампата но само тази за АБС е възможно да светне когато има недостиг на ток - ниска скорост при движение в града, и много консуматори
Коментар
-
Малко развитие по темата.Отворих всички релета и им почистих контактите. Проверих/почистих всички връзки по кабелите. Подадох маса директно от акумулатора. И... проблема си остава... Двете лампи си светкат (заедно) когато им скимне.Все още не съм намерил начин да изтествам датчиците.Дайте някоя идея къде още да ровя преди да съм тръгнал да разколачвам електронния блок.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
gamma написа:Дайте някоя идея къде още да ровя преди да съм тръгнал да разколачвам електронния блок.Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
"Изравям" темата, защото днес подмених релето, във връзка с друг проблем, който не реших, но пък намерих начин за сравнително лесна подмяна. Така или иначе за да се извади платката трябва да се разпоят всички конектори, които контактуват с нея, което се оказа много трудна задача, при все, че разполагам с доволно добра "техника" за запояване...Alfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар