Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Мареа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Мареа

    Първо да се представя - към момента от 4 и 1/2 часа съм нов собственик на колата от заглавието на темата (weekend 1.6 103 к.с.) Преди 20-ина дни реших, че екрайно време да и аз да сменя старата си кола (21 годишна лада на 81 к км) с нещо по-малко старо (около 10 годишен дранголник - хе, хе). Започна се едно вманиачено четене в интернет коя кола каква е и какво да гледам, когато "пазарувам". Едно огромно благодаря на вашия (вече нашия) форум, щото ми отвори очите за много неща!!! Първо се спрях на Лагуна. Търсене, намиране, оглеждане, не харесване и пак отначало. Замалко да взема един Ровър 618и (наистина си заслужаваше), но го изтървах точно за 10 минути. Казах си (философски): не е била моята кола... След това се навих на Нисан Примера комби. Пазарлъка на една такава колица беше провален от страна продавача заради МЪРЛЯШКОТО (не се стърпях да извикам от яд и възмущение) му отношение към тази иначе стойностна кола. След около 2 седмици обикаляне из автокъщите в цяла София, повтарям - цяла София, а за тези които не са разбрали - ЦЯЛА София, се наситих на продавачи, които се мъчеха да продадат краставици на краставичара (защото бях станал спец в откриването на изчукани ламарини и въобще - вещ познавач на автомобилното дело) можете да си представите каква жалка и отчаяна твар представлявах. Ще вметна, че веднъж дори занесох (разбирай 30 лв с репатрак) една мареа на сервиз. Майсторът (мой познат) погледна отдолу и ме попита да ли съм я платил. Не, разбира се, нали затова я водя - да се прегледа. Тогава моя човек ми показа добре оформени пукнатини по алтернатора и скоростната кутия. Връщай и карай нова и да не е "италянка" - каза моя човек. Върнах я (30 лв). Започна се отново ходене по мъките - нито една кола не ми лягяше на сърцето, както се казва. И ето, че на 15.09 се влюбих. Видях я - Фиат Мареа Уикенд, 1.6, 103 кс, всички екстри без кожа, 10.1999 г. на 71 000 км (може и да се спори за км, но по състоянието на колата, на спирачните дискове, на интериора и т.н. започваш да вярваш, че може и да е истина). Изпуших една кутия цигари от 09.00 до 13.30 в подскачания, оглеждания, залягания, припалвания, ръчкане на каквито копчета докопах. Заобичах я още повече! След тежък размисъл и 4-5 измуфтени цигари от търговеца я капарирах. Без сервиз, без нищо, на пук на мнението на познатия майстор. На 19.09 и дойдоха документите, на 20.09 купих колата и днес вече съм горд собственик на регистрирана в КАТ-Сф Мареа. Ура, Ура Ура! И ето, че дойдохме до въпросът ми, заради който поствам в този раздел. Досега винаги сам съм си слагал алармите. Само че проблемът е, че никъде не намерих читава ел. схема за Мареа (ако съм пропуснал накъде - sorry). И да ви улесня с конкретни въпроси, ето ги: 1. В коя точка на колата се събират 4-те кабела за вратите и за багажника, зада ги делна с по един диод и да ги свържа към алармата. 2. Кои са кабелите (като цветове) излизащи от шоф. врата за ц. заключване. 3. Къде се намира релето, подаващо захранване за бензиновата помпа и бобината?Сега се налага да изляза да взема малката от детска, но се връщам след час.Пак съм тука. Сетих се за още един въпрос:4. Закупих си тази аларма http://www.bsm-bg.com/product.php?language=bg&id=58но така и не разбрах къде се връзва токовия датчик. Някой знае ли? Изводът АСС е +12В след контактен ключ. Да не би да е това?
    Stop giving directions, just say "Follow me."
    Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
    Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

    #2
    По проблема няма да мога ти помогна ,просто секцията за сваляне не работи или поне до скоро не работеше.А там има май схема за алармата фабричната гледам разбираш ще се оправиш.Все някой я намери и ти я постне.И добре дошъл и лека и безаварийна
    Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
    Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
    Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

    Коментар


      #3
      честито и дано машинката е благодатна. цжетовете на кабелите по вратите можешд а видиш като дръпнеш маншончето, което ги пази като се отвори вратата- нали минават от купето във вратата малко над ограничителя на вратата, между пантите й. махни маншончето и ще ги видиш. релето за помпата се намира като застанеш пред колата, в една кутийка малко вдясно от пасажерската чистачка. кутийката е черна естествено с 2 врътки отгоре за махане на капака. вътре има 2 релета едното е за помпата ама кое точно съм забравил.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Благодаря и на двамата. Сега се събудих и ще отивам да дерзая.
        Stop giving directions, just say "Follow me."
        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

        Коментар


          #5
          Колега вече честито.Ако искаш свържи се с мен по ай си кю има го във връзки с мен и ще ти изпратя файла с цялата ел.екипировка на колата 23 мб.е PDF файл.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Готов съм с алармата. Работи перфектно. Ако Tornado изпрати нещо ще свържа и централното.
            Tornado написа:
            Колега вече честито.Ако искаш свържи се с мен по ай си кю има го във връзки с мен и ще ти изпратя файла с цялата ел.екипировка на колата 23 мб.е PDF файл.
            На линия съм в Кю-то.
            Stop giving directions, just say "Follow me."
            Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
            Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

            Коментар


              #7
              Честито колега, лека и без авариина.Даи някоя снимка на тази красавица и нищо не каза за цената.

              Коментар


                #8
                колега честито за избора.Аз сам си слагах алармата и мога да ти кажа че всички изводи които ти трябват/заключване,стъкла,помпа,врати,капак заден,и т.н/ на мареата се намира под задната седалка.При внимателно разглеждане на схемите на мареата ти трябва половин час и си готов.Просто късно видях темата

                Коментар


                  #9
                  На един колега с Мареа (седан) вързахме алармата към централното, но не е толкова елементарно. Изводите от всички врати влизат в електронен блок, намиращ се над жабката, а не под задните седалки. Този блок управлява крушките в плафоните или по-точно забавеното им загасване.
                  Alfa Romeo 146, 1.4, TS, 16V, '97

                  Коментар


                    #10
                    engboris написа:
                    Честито колега, лека и без авариина.Даи някоя снимка на тази красавица и нищо не каза за цената.
                    Благодаря, да ти се връща! Още не съм я снимал, но и това ще стане. Цената е 5500 лв.
                    snk1 написа:
                    колега честито за избора.Аз сам си слагах алармата и мога да ти кажа че всички изводи които ти трябват/заключване,стъкла,помпа,врати,капак заден,и т.н/ на мареата се намира под задната седалка.При внимателно разглеждане на схемите на мареата ти трябва половин час и си готов.Просто късно видях темата
                    След дълго (около 2 ч.) умуване, когато си слагах алармата, взех генерално решение и свързах входа "врата -" на алармата към плафона (средното краче на буксата) през диод. Вярно е, че плафона гасне плавно след 10 сек., но също така е вярно и че моята аларма прави около 10-15 сек. самодиагностика при включване. Т.е. "казва" ми че има активиран вход и го игнорира. След прекратяване на "интервенцията" (плафона изгасва) алармата започва отново да следи този вход. При отваряне на вратите или 5-тата врата плафона светва (напрежението на средното краче намаля от 12 В до почти нула и алармата си сработва прфектно.А и нищо не ми пречи след затваряне на колата да си изгубя времето около нея за 10 сек. и тогава да пусна алармата.Утре ще се пробвам да свържа и централното към нея. Но май ще ми е нужна малка консултация.
                    Stop giving directions, just say "Follow me."
                    Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                    Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                    Коментар


                      #11
                      колега ако мареата ти е комби ,централата която управлява заключването,стъклата,лампичките на 4 врати,багажника,се намира под задната седалка.За централното се подава минус за отключване от алармата и минус за заключване.Във форума има схеми и щте ги резгледаш и щте се ориентираш .Като видиш номера на извода и цвета от схемата и тези на колата.По този начин оставаш да решава централата на колата.Ако оставиш релетата на алармата директно да управляват моторчетата има опасност при залепване на контакт на релето да изгориш машинките/случвало ми се е на една темпра която нямаше централно оригинално и и го слагах допалнително.Бих ти казал и точно изводите ама сега трябва да гледам схеми.Ако не се оправиш щте помагам подробно

                      Коментар


                        #12
                        sok1 написа:
                        След дълго (около 2 ч.) умуване, когато си слагах алармата, взех генерално решение и свързах входа "врата -" на алармата към плафона (средното краче на буксата) през диод. Вярно е, че плафона гасне плавно след 10 сек., но също така е вярно и че моята аларма прави около 10-15 сек. самодиагностика при включване. Т.е. "казва" ми че има активиран вход и го игнорира. След прекратяване на "интервенцията" (плафона изгасва) алармата започва отново да следи този вход. При отваряне на вратите или 5-тата врата плафона светва (напрежението на средното краче намаля от 12 В до почти нула и алармата си сработва прфектно.А и нищо не ми пречи след затваряне на колата да си изгубя времето около нея за 10 сек. и тогава да пусна алармата.Утре ще се пробвам да свържа и централното към нея. Но май ще ми е нужна малка консултация.
                        Честито за придобивката и от мен. Сега за алармата - освен досадното чакане (10с. ще започнат да те нервят съвсем скоро), алармата ти няма да реагира ако имаш незатворена врата или капак. Точно заради това не е подходящо да се взима сигнал от плафона.
                        Fiat Marea 1.8i 16V
                        Fiat Tipo 1.4i 8V
                        Fiat Punto 1.6i 8V
                        www.italauto-bg.net/forum/

                        Коментар


                          #13
                          Rokambol написа:
                          Честито за придобивката и от мен. Сега за алармата - освен досадното чакане (10с. ще започнат да те нервят съвсем скоро), алармата ти няма да реагира ако имаш незатворена врата или капак. Точно заради това не е подходящо да се взима сигнал от плафона.
                          Благодаря за пожеланията! Но както казах алармата ми при вкл. минава в режим на диагностика за около 10-15 сек. ("опипва" за отворени врати и др. задействащи сигнали). След като "установи", че има отворена врата, т.е. плафона свети, издава един тих сигнал (това може софтуерно да се забрани) и игнорира сигнала от плафона. След като плафона изгасне (вратата е затворена), алармата започва отново да го следи. Все едно, че пускаш алармата, но нещо си забравил и в колата и докато алармата е р-м на диагностика отваряш врата, вземаш нещото и затваряш. Надявам се, че го обясних както трябва.Ако случайно се изнервя, както казваш, вече си свалих от нета 333 Мб всичко за Мареа Уйкенд и ще "превържа" алармата за 15-тина мин.
                          Stop giving directions, just say "Follow me."
                          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                          Коментар


                            #14
                            Re: Фиат Мареа

                            sok1 написа:
                            Без сервиз, без нищо, на пук на мнението на познатия майстор.
                            Хехехе...и аз бях така - с същия модел и по същия начин.....
                            Alfa 156 2.0 TS
                            Alfa 156 20VTurbo
                            Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
                            Locost TF1 3.0V6

                            Коментар


                              #15
                              snk1 написа:
                              колега ако мареата ти е комби ,централата която управлява заключването,стъклата,лампичките на 4 врати,багажника,се намира под задната седалка.За централното се подава минус за отключване от алармата и минус за заключване.Във форума има схеми и щте ги резгледаш и щте се ориентираш ...
                              Мисля, че се ориентирах. На куплунг "С" пинове 6 и 15. Ако имаш време можеш да провериш дали съм прав
                              Stop giving directions, just say "Follow me."
                              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                              Коментар

                              Working...
                              X