Първо да се представя - към момента от 4 и 1/2 часа съм нов собственик на колата от заглавието на темата (weekend 1.6 103 к.с.) Преди 20-ина дни реших, че екрайно време да и аз да сменя старата си кола (21 годишна лада на 81 к км) с нещо по-малко старо (около 10 годишен дранголник - хе, хе). Започна се едно вманиачено четене в интернет коя кола каква е и какво да гледам, когато "пазарувам". Едно огромно благодаря на вашия (вече нашия) форум, щото ми отвори очите за много неща!!!
Първо се спрях на Лагуна. Търсене, намиране, оглеждане, не харесване и пак отначало. Замалко да взема един Ровър 618и (наистина си заслужаваше), но го изтървах точно за 10 минути. Казах си (философски): не е била моята кола... След това се навих на Нисан Примера комби. Пазарлъка на една такава колица беше провален от страна продавача заради МЪРЛЯШКОТО (не се стърпях да извикам от яд и възмущение) му отношение към тази иначе стойностна кола. След около 2 седмици обикаляне из автокъщите в цяла София, повтарям - цяла София, а за тези които не са разбрали - ЦЯЛА София, се наситих на продавачи, които се мъчеха да продадат краставици на краставичара (защото бях станал спец в откриването на изчукани ламарини и въобще - вещ познавач на автомобилното дело) можете да си представите каква жалка и отчаяна твар представлявах. Ще вметна, че веднъж дори занесох (разбирай 30 лв с репатрак) една мареа на сервиз. Майсторът (мой познат) погледна отдолу и ме попита да ли съм я платил. Не, разбира се, нали затова я водя - да се прегледа. Тогава моя човек ми показа добре оформени пукнатини по алтернатора и скоростната кутия. Връщай и карай нова и да не е "италянка" - каза моя човек. Върнах я (30 лв). Започна се отново ходене по мъките - нито една кола не ми лягяше на сърцето, както се казва. И ето, че на 15.09 се влюбих. Видях я - Фиат Мареа Уикенд, 1.6, 103 кс, всички екстри без кожа, 10.1999 г. на 71 000 км (може и да се спори за км, но по състоянието на колата, на спирачните дискове, на интериора и т.н. започваш да вярваш, че може и да е истина). Изпуших една кутия цигари от 09.00 до 13.30 в подскачания, оглеждания, залягания, припалвания, ръчкане на каквито копчета докопах. Заобичах я още повече! След тежък размисъл и 4-5 измуфтени цигари от търговеца я капарирах. Без сервиз, без нищо, на пук на мнението на познатия майстор. На 19.09 и дойдоха документите, на 20.09 купих колата и днес вече съм горд собственик на регистрирана в КАТ-Сф Мареа. Ура, Ура Ура! И ето, че дойдохме до въпросът ми, заради който поствам в този раздел. Досега винаги сам съм си слагал алармите. Само че проблемът е, че никъде не намерих читава ел. схема за Мареа (ако съм пропуснал накъде - sorry). И да ви улесня с конкретни въпроси, ето ги: 1. В коя точка на колата се събират 4-те кабела за вратите и за багажника, зада ги делна с по един диод и да ги свържа към алармата. 2. Кои са кабелите (като цветове) излизащи от шоф. врата за ц. заключване. 3. Къде се намира релето, подаващо захранване за бензиновата помпа и бобината?Сега се налага да изляза да взема малката от детска, но се връщам след час.Пак съм тука. Сетих се за още един въпрос:4. Закупих си тази аларма http://www.bsm-bg.com/product.php?language=bg&id=58но така и не разбрах къде се връзва токовия датчик. Някой знае ли? Изводът АСС е +12В след контактен ключ. Да не би да е това?
![you are the man](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/36_2_46.gif)
Коментар