От скоро започна да ми създава проблеми, в началото при даване ’на контакт’ вентилатора просто не се включва, но когато извадя и вкарам обратно захранващата букса се включва и работи известно време напълно нормално (маналява се и се увеличава без проблеми силата на въздушния поток), и така си работи до следващото вадене и слагане на ключа, след това (след ден) спря да върши работа тоя номер, след като извадя и сложа обратно буксата когато колата е на контакт се включва вентилатора за малко и после спира сам или след като намаля силата му се спира и после колко и да го увеличавам не се включва, ако се извади и постави неколкократно пак се закрепва временно до загасването на колата, какъв може да е проблема, защото двгателчето на вентилатора си е наред според мен, но нещо друго не е, а и евентуално колко ще ми струва подмяната на прецаканата част и как може да установя в кое е проблема, просто е АД така колата - сутрин стъклата се запотяват, а после като се вдигне темперетурата не се трае...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с вентилатора в купето на Темпра
Collapse
X
-
за жалост не е от гадната букса май, пробвах с придържане и притискане но не се усеща разлика в поведението на вентилатора, а и не се забелязва нагар или оксидиране на клемите, буксата се ’нанизва’ стегнато на тях, просто заработва вентилатора, а след като намаля оборотите му той спира, а след като няколко пъти извадя и сложа буксата се закрепват нещата - поне мога да го регулирам и за това смятам че е нещо в самия вентилатор, забравих да допълня че се чува и звук от него когато включва - нещо като изщракване, може би от някакво реле или знам ли и аз, възможно ли е да е от някаква термо или друга защита която да го спира превантивно, не намирисва на изгоряло а и не се сгрява самия вентилатор
Коментар
-
По-вероятно проблема ти е в зацапани лагери на вентилатора. Аз имах подобен проблем и дори ми поизгоря резисторната плочка. Та, сваляш вентилатора и с някакъв смазващ спрей пръскаш лагерите. Може и да може да се разглоби, но аз след като се опитвах близо 2 часа, не посмях да го насиля и само го понапръсках. Та пръскаш, ако имаш достатъчно мощен източника на ток (~15А) го развърташ за 3-4 мин., пак пръскаш и така няколко пъти. Ако нямаш къде да го развъртиш в домашни условия го слагаш обратно на въздуховода и повтаряш операцията. Но ако го правиш на въздуховода задължително постави вентилатора на мястото му. При развъртането почва да хвърля по малко масло, а също така ако не го пуснеш на макс. скорост и не е във въздуховода може да ти изгори някой от резисторите.
Коментар
-
Аз се притеснявах да не ми е изгоряло нещо, изобщо какво има във корпуса на вентилатора, нещо друго освен мотора на вентилатора?А и искам да попитам как се сваля точно вентилатора, май първо трябва да се развият болтовете на жабката за да може да се огледа по-добре самия вентилатор и да се види де е захванат, ако някой има точно инфо за захващането му да каже моля!Edit: какво представлява тази резисторна плочка, къде се намира и какво `и е действеието?
Коментар
-
Kman написа:Аз се притеснявах да не ми е изгоряло нещо, изобщо какво има във корпуса на вентилатора, нещо друго освен мотора на вентилатора?А и искам да попитам как се сваля точно вентилатора, май първо трябва да се развият болтовете на жабката за да може да се огледа по-добре самия вентилатор и да се види де е захванат, ако някой има точно инфо за захващането му да каже моля!Edit: какво представлява тази резисторна плочка, къде се намира и какво `и е действеието?Tipo 1.6 [149C2046]
Коментар
-
Значи въртя самия корпус на вентилатора? А коя част точно ще се развие - долния дето е като конусообразен (където се намират и захранващите клеми от задната страна) или целия цилиндър защото не мога да видя колко на горе продължава корпуса на вентилатора.Необходимо ли е свалянето на жабката и може ли да тествам дали е наред самото моторче като му подам директно 12V на клемите, а и също след като го развия като капачка от буркан остават ли закачени някакви кабели към него?@Uho: защо ако го пусна на максимални обороти и не е във въздуховода може да изгори някой резистор? Разбрах за пръскането на масло от центробежните сили при развъртането, но за резистора не Ако го развъртам в домашни условия пак ще е на макс обороти, възможно ли е тогава да изгори нещо?
Коментар
-
Kman написа:...@Uho: защо ако го пусна на максимални обороти и не е във въздуховода може да изгори някой резистор? Разбрах за пръскането на масло от центробежните сили при развъртането, но за резистора не Ако го развъртам в домашни условия пак ще е на макс обороти, възможно ли е тогава да изгори нещо?
Коментар
-
Re:Допълнение...
Всичко казано до тук е актуално,с едно допълнение-на някои модели отгоре или отстрани на блока с резисторите има биметална термозащита/щракането,което чуваш може да е от нея/-ако е скапана и не може да се възстанови ,може да я дадеш накъсо...Освен това,след почистването на лагерните втулки със спрея е добре да се смажат с трансмисионно масло/ SAE-80/-по-трайно е като смазка...това го препоръчват в сервизните ръководства...Успех !Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Колеги, тествахме самото вентилаторче като го свалихме и вързахме директно към акумулатора и си бачка перфектно за всеки случай му капнахме малко масълце, но се изясни че проблема не е в него, а най-вероятно в управлението му - една кутийка с доста чаркалак в нея която се намира до вентилатора и от нея излиза алуминиев радиатор който се охлажда от вентилатора във въздуховода, от нея намирисва като на изгоряло когато я отворихме Пробвахме да вържем вентилатора директно без да минава тока през кутийката ток, но на дисплея на климатроника изписва ’Е1’ и не се развърта, в самата кутийка не се забелязват почернели неща, и не може визулано да се определи къде е проблема. Интересува ме дали имате някаква информация колко ще струва такава кутийка (предполагам на това се вика ’резисторна плочка’) нова или евентуално 2ра употреба от италианеца или автоморга и дали ги има, само да подчертая че колата е с климатроник, не с климатик.
Коментар
-
Вентилатор -купе...
При теб явно регулирането е електронно/заради климатроника/,а не с мощни резистори...-кутийката трябва да има освен двата кабела -силовата верига и минимум още един /или повече/-управлението...Ако не намериш друга,опитайте да я оправите-ако няма някакви непознати чипове,не вярвам да е нещо супер сложно като схема и компоненти-на подобни регулатори обикновено гори силовия транзистор-трябва да е хванат на оребрения радиатор...Ако минеш на този вариант при липса на друг-щракни му една снимка и я пусни във форума...Успех !Ex. Grande Punto Driver
Коментар
-
Ами то има много неща запоени на платка, а и самия радиатор също е запоен за платката така че не може да се разгледа долната `и страна хубаво, самите спойки на основните елементи са доста големи и подлежат на разпояване и подмяна в домашни условия. В кутийката в събран вид влизат 2 кабела единия с по-дебели проводници и по-голям куплунг от другия и до тях минава и кабела за захранване на вентилатора (през корпуса на кутийката), но той не е свързан с нея, не мога да видя от къде идва, но е отделен за това и можеше да се пробва да се закачи само той без управлението, но изкарва грешка Утре ще проверя дали има такива и каква им е цената и чак след това ще го мислим този дали да го правиме .
Коментар
-
Мдам, проблема вече е разрешен - половин ден обикаляне по автоморгите в жегата и 30 лева за регулатора (така го водят) и всичко е на 6. При италианеца нямаха такива, но цената им пак е ~30 лева , а просто информативно попитахме в магазин за оригинални части за Фиат и ме зарадваха там с цена от 300 и .... не помня вече колко понеже ми причерня..., но те и нямаха в наличност, само със заявка.... . След няколко часа обикаляне както написах вече, намерихме от една раколачена Темпра във автоморга по околоМръсното почти до разколона за Бистрица... Предполагам и по Симеон щеше да има и пак за тия пари защото явно си имат някакви никому неизвестни правила по които определят сходни цени.
Коментар
-
klipper написа:Някои да може да ми каже каде да го намеря този регулатор.Предварително благодаря.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар