Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Графика на работа на инжектора.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Графика на работа на инжектора.

    Колеги някой може ли да ми даде информация впръсква ли гориво дюзата когато двигателя е в режин на принудителен празен ход.Интересуваме дали както при карбураторните с икономайзер се спира подаването на гориво.Ако някой има някаква графика на импулсите точно в такъв режим.Става на въпрос за моно инжекция.
    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


    http://vbox7.com/play:124bedab

    #2
    Не би трябвало дюзата да впръсква гориво когато използваш двигателя за спирачка.Относно графиката-едва ли някой от форума има осцилоскоп с принтер.

    Коментар


      #3
      kaci написа:
      Не би трябвало дюзата да впръсква гориво когато използваш двигателя за спирачка.Относно графиката-едва ли някой от форума има осцилограф с принтер.
      Ще ми е по лесно ако видя някаква графика при такова натоварване, но ще ми свърши работа и даже някаква ориентировъчна информация.Примерно дали вообще липсва всякакви импулси или си ги има но са вече с много малка продължителност.Иначе процедурата я знам осцилоскопа в колата и още един пасажер за принтер и газ по някой баир.Идеята която ме гложди в последно време е ползвам информацията от дюзата за управлението на газовия изпарител.Сиреч да си сложа икономайзер на газовата уредба.Правил съм го на Жугули и на градско пада разхода с близо литър.
      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


      http://vbox7.com/play:124bedab

      Коментар


        #4
        Напълно спира притока на гориво през дюзата. Само че за да приложиш идеята трябва да сложиш вентил на маркуча преди смесителната плочка за да намалиш инертността на системата защото при едно забавяне може да последва детонация в колектора от бедна смес и доста проблеми.

        Коментар


          #5
          В режим на ППХ нашите мотори (1.4) имат както е написано в сервизното ръководство на Бош "стратегия" за намаляване на разхода на гориво. Когато ЕКУ-то отчете обороти на двигателя над 1800 и също, че контакта за празен ход (пуснат педал на газта) е затворен спира подаването на импулси към инжектора и така спира притока на гориво. Този контакт се намира в МПХ. Цялото гориво се връща през регулатора на налягането в резервоара.При падане на оборотите под 1800 се подават отново импулси към инжектора. Усеща се при каране примерно спускаш с 2500 оборота без газ и в първият момент като натиснеш много леко газта (колкото да се отвори контакта в МПХ) се усеща как започва подаването на гориво и колата "дръпва" от веднъж.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #6
            Затова ли не можех да си ползувам двигателя на реното като моторна спирачка? На него бях с обикновенна газова. Въпроси ми май е риторичен
            Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

            Коментар


              #7
              stenli написа:
              Напълно спира притока на гориво през дюзата. Само че за да приложиш идеята трябва да сложиш вентил на маркуча преди смесителната плочка за да намалиш инертността на системата защото при едно забавяне може да последва детонация в колектора от бедна смес и доста проблеми.
              Когато си правих експерименти ползвах изпарител с вакумно разтоварване.Сложих един вентил който отваряше към атмосферата мембраната на разтоварвщата степен.В началото имах опасения че може да се получи детонация и търсих магнит вентил с голямо проходно сечение за да не дроселира газта а и също да е с голямо бързодействие но така и не намерих.И всичко това го сътворих само с елекронния блок и пневмоклапан на икономайзера от Москвич 412.Като добавих само едно микроключе към рейката за да има от къде за вземе информация за положението на педала в начална позиция.В същност тая Жигула е още в движение и с така направената доработка си кара десеттина години и до сега не е правила опити да киха в колектора.Според мен само нарушено газоразпределение на двигателя може да доведе до запалване на газовата смес в смукателния колектор и от там до детонация.Ако не е така нека който знае да ми обясни по подробно има ли съществена разлика в газоразпределението при карбураторните и моноинжекциона.И тъй като и колегата ilko-gb ми потвърждава че липсват тотално импилсите ми остава да сътворя само един чакащ мултивибратор който да ги следи и да управлява газовия клапан на изпарителя.Както и при предното ми решение на случая пак ще има някаква инертност на системата но идеален вариант може да се получи само когато имаме директно впръскване в цилиндрите.Така че без някакъв компромис няма да мине.И да ползвам този пост да благодаря на колегата ilko-gb за точната информация.И нека темата остане отворена очаквам още коментари по въпроса.
              BRAVA 1.4 12v - 1998г.


              http://vbox7.com/play:124bedab

              Коментар


                #8
                kkp написа:
                Затова ли не можех да си ползувам двигателя на реното като моторна спирачка? На него бях с обикновенна газова. Въпроси ми май е риторичен
                Винаги можеш да ползваш двигателя на една кола като моторна спирачка. В зависимост от това на колко по-ниска предавка си ще спира по-добре. За това като паркираш оставяш колата на първа скорост не на пета. Пробвай да включиш 4-та или 5-та и след това ще видиш, че можеш доста лесно да буташ колата въпреки, че е на скорост докато ако включиш 1-ва вече си е цяла мъка да я преместиш с бутане.Въпроса е в това, че когато си на скорост, без да подаваш газ и в същият момент компютъра спре и подаването на гориво, моторната спирачка ще е още по-ефективна, защото колкото и малко гориво да се подава то винаги ще помага на двигателя да се върти и ще ти намали ефекта от моторната спирачка. Чрез тази система се пести гориво и се получава по-добра моторна спирачка.Например при товарните автомобили има долу до педала на съединителя един стърчащ бутон, който като го натиснеш спира притока на гориво (нафта) към мотора и същевременно чрез клапа затваря част от тръбата за изгорелите газове преди гърнето. Така се печели двойна ефективност на моторната спирачка - няма гориво и така двигателя нагнетява само въздух, който не се възпламенява, а създава само съпротивление и от друга страна намаляваме скоростта на изгорелите газове и така създаваме още съпротивление за да попречим на двигателя да се движи, а от там чрез скоростната кутия той да попречи на колелата да се движат.При някои от товарните автомобили и автобуси има и електро спирачки на карданите, които представляват два диска (един, който се върти заедно с кардана и друг неподвижен) поставени един срещу друг. На тях има бобини и чрез тях се създават две магнитни полета, които се противопставят едно на друго и така създават съпротивление за свободното въртене на кардана, а от там и на колелата.За мен спирачките са последното средство, което се използва за да намалиш скоростта на един автомобил. Малко или много в процеса на шофиране човек си изгражда навик да предвижда до някъде развитието на пътна ситуация. Например много нелогично, но често правено е следното - приближаваш светофар и 100-на метра преди него виждаш, че свети червено и има колона от автомобили и въпреки това много колеги натискат до последно газта и ускоряват въпреки, че само след 10 секунди ще трябва да спрат. Така ще натоварят излишно много спирачките, гумите, ще изхарчат ненужно гориво и т.н.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  Харесвам мислещи хора.Твори приятелю,и несе притеснявай за моното.Все пак мисли и ако те е страх сложи една гръм клапа .Чакам да споделиш резултати.Успех!

                  Коментар


                    #10
                    specialista написа:
                    Харесвам мислещи хора.Твори приятелю,и несе притеснявай за моното.Все пак мисли и ако те е страх сложи една гръм клапа .Чакам да споделиш резултати.Успех!
                    Само да се освободя малко и ще направя платката за управление.Като схемно решение си е елементарно просто ама все времето не достига.Иначе за взривната клапа мога да я сложа винаги но не мисля че ще имам някакъв проблем ако системата си работи нормално.На всичко отгоре съм с метални колектори та може да си киха колкото си иска.
                    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                    http://vbox7.com/play:124bedab

                    Коментар


                      #11
                      преди бях си правил опити,на стария ми фиат (моно),получисе но бях с ел.изпарител,след около 3 месеца каране почна да ми ебава газовия клапан,ако си с вакумен е по оферта,едно евтино клапанче за вакума и си пич,хубаво е да се сложи клапан близо до плочката който да спира веднага газта,същото така по този начин газта ще стига по бързо до двгима друг момент,когато мотора се използва повече време "спирачка",оборотите тогава на се 1800,а по надолу,при мен беше така когатоя пусна за 20-30 секунди,подаването ставаше на около 1700,когато спускам много,над 1 минута тогава подаването ставаше на около 1300,бях си вързал една лампа на таблото да ми показва кога работи клапана

                      Коментар


                        #12
                        pugsy написа:
                        преди бях си правил опити,на стария ми фиат (моно),получисе но бях с ел.изпарител,след около 3 месеца каране почна да ми ебава газовия клапан,ако си с вакумен е по оферта,едно евтино клапанче за вакума и си пич,хубаво е да се сложи клапан близо до плочката който да спира веднага газта,същото така по този начин газта ще стига по бързо до двгима друг момент,когато мотора се използва повече време "спирачка",оборотите тогава на се 1800,а по надолу,при мен беше така когатоя пусна за 20-30 секунди,подаването ставаше на около 1700,когато спускам много,над 1 минута тогава подаването ставаше на около 1300,бях си вързал една лампа на таблото да ми показва кога работи клапана
                        Сега съм с елекрически изпарител.Старото ми изпълнение беше с вакумен като си ползвах икономайзера и пневмоклапана от москвич. Защо смяташ че ти се е скапал газовия клапан при това изпълнение?Да не би да си включил директно клапана на мястото на дюзата?И след експеримента какъв разход постигна?
                        BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                        http://vbox7.com/play:124bedab

                        Коментар


                          #13
                          скапасе от постоянното включване и изклчване,ако го вържеш директно на дюзата няма да работи нищо,през "разни работи" беше вързам,в един момент като изключи бобината на изпарителя и продължаваше още около 6-7 секунди да съска газ,градско нямам идея дали имаше разлика в харченето но,извън града ми падна с повече от литър

                          Коментар


                            #14
                            Браво момчета ,аз също карам на газ но несъм се замислял за други начини за намаляне на разход.От май т.г. карамТемпра 1.8/110к.с. Сложих си старата уредба BRC ел. изпарител ,монтаж,реглаж и всичко е мое дело. Така и не успяхда и сваля разхода под 10/100 км. Това е извънградско при скорост 110-120км/ч без климатик,с него става 12/100км.Вече почнах да си мисля че щом аз не успях да си сваля разход то той е нормален за тази кола.Очаквам предложения които обещавам да осмисля и ако преценя че има логика да пробвам.Забравих да кажа че е обикновена АГУ.

                            Коментар


                              #15
                              И аз имам същата Темпра-разхода на газ ми е 10/100 извънградско.Та и аз си мисля,че това и е нормалния харч.
                              Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                              Коментар

                              Working...
                              X