Наистина така ми е много трудно да кажа нещо не мога да стана ясновидец.Хвани някой приятел който поне малко да разбира от електроника мернете пусти датчици.След като и пишеш че по колата ти е работил майстор който е бил читав или не още повече клоня в тази посока.Мялко невнимание от негова страна и белята е готова.Както и преди писах това е последователноста като може би пренебрегнах предпазителите и куплонзите защото на всеки един колега това му е като обица на ухото с проверките.Почния от някъде.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремонт на датчик за ABS.Проблема решен.
Collapse
X
-
engboris написа:колега Благодаряколата ми е мареа тд100 комби. 98гИ аз това си мислех, "че проблема може да е на всякаде"Но ми е странно АБС-а и "внимание" винаги светват заедно и угасват само при спиране-гасене-палене на двигателя т.е рестартиране на цялата цистема.Когато угася и запаля в движение лампите не угасват.Забелязал съм че изван градско може и да не светнат, но градско задължително м/у 5тата и 10тата минута. А и най важното забравих да ти кажа проблемът се появи след като един много "грамотен майстор" смени всички накладки дискове и барабани и маркучи по спирачната система. т. е. може и да не са датчиците а нещо по тъпо.Проблем преди ремонта не съм имал. 6000кмпосле мноого рядко да светне 2000кмсега всеки път в градско и рядко извън града.Както се сещаш колата я имам от 8000кмA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:engboris написа:колега Благодаряколата ми е мареа тд100 комби. 98гИ аз това си мислех, "че проблема може да е на всякаде"Но ми е странно АБС-а и "внимание" винаги светват заедно и угасват само при спиране-гасене-палене на двигателя т.е рестартиране на цялата цистема.Когато угася и запаля в движение лампите не угасват.Забелязал съм че изван градско може и да не светнат, но градско задължително м/у 5тата и 10тата минута. А и най важното забравих да ти кажа проблемът се появи след като един много "грамотен майстор" смени всички накладки дискове и барабани и маркучи по спирачната система. т. е. може и да не са датчиците а нещо по тъпо.Проблем преди ремонта не съм имал. 6000кмпосле мноого рядко да светне 2000кмсега всеки път в градско и рядко извън града.Както се сещаш колата я имам от 8000км
Коментар
-
johnfound написа:Между другото, същият подход може да се използва за датчиците на запалването - за ГМТ и за положението на коляновият вал. Те работят на същият принцип.
Коментар
-
колега неразбрах само как и от каде да за меря съпротижлението на датчиците. Горе доло се ориентирах от снимките каде се намират, но като че ли останах с впечатление че ги мериш без да ги сваляш "извадих куплунга до седалката и от време на време го мерех " каде е този куплунг и т.н. Изкам преди да отида на сервиз да сам напълно убеден че сам не мога да си помогна - писна ми да съм спонсор на разбиращи колкото мене "майстори"
Коментар
-
engboris написа:колега неразбрах само как и от каде да за меря съпротижлението на датчиците. Горе доло се ориентирах от снимките каде се намират, но като че ли останах с впечатление че ги мериш без да ги сваляш "извадих куплунга до седалката и от време на време го мерех " каде е този куплунг и т.н. Изкам преди да отида на сервиз да сам напълно убеден че сам не мога да си помогна - писна ми да съм спонсор на разбиращи колкото мене "майстори"
Коментар
-
след 1 год. светгене на лампи, си премерих датчиците
Наи накрая намерих време да си премера датиците на мареата тд100 98г.мултицета показа следното четирите датчика имат еднави стоиностиа именно 1.1ком но като обърна клемите ми показват 8.0коми при четирите е еднакво като че ли никой от колегите не спомена подобни отчети.И така каква е поредната стъпка по "изгасването" на лампите "абс" и "внимание"Моля за Помощ :D
Коментар
-
След това се мери както е разкачен датчика от страната на помпата дали се подава към него напрежение.Това се мери при включен контакт.Ако няма напрежение трябва да се проверят бушоните за АБS -60 A и 10 А.Ако са изправни и няма пак напрежение означава че релето в електронното управление вероятно е скапано.Намотката на релето обикновено не гори а проблема е в силнотоковата част която се деформира защото са запекли лагерите на електромоторчето на помпата.hmilev
Коментар
-
Re: след 1 год. светгене на лампи, си премерих датчиците
Колегата HMILEV ти е казал как да процедираш по нантатък. Само да ти поясня че датчиците които са ти монтирани не са само с намотка и за това като обърнеш поляритета имаш такива показания.Но това да ти е най малката грижа. Принципите на табота на системата не се различават независимо какви датчици са монтирани. Ако все пак има напрежение към тях и всичко друго е наред може пак да се наложи да се провери дали все пак генерират импулси когато се върти колелото. Помоли накой по вещ приятел в електрониката да ти помогне. Не съм запознат каква ти е конструкцията на снемането на сигнала. И ако взимат информация от лагера и някой го е сменил с такъв без магнитен сектор получава се все едно че имаш неработещ датчик при всяко рестартиране се прaви проверка и за наличие на korektni импулсите от всяко едно колело. Виждам че и колегата е напред с материала и с каквото можем ще помагаме с идеи поне от разтояние.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар