Колеги искам да споделя какво постигнах и от какво установих, че се повреждат тези датчици. И така още като спазарявах колата вече бившият и собственик каза че от време на време започва да свети лампата на ABSa.И при мен започна същата история.Като дам на контакт си свети и като покарам малко си угасне.Опитвах да установя имали някаква връзка със скороста но се оказа, че няма такава и си свети и гасне когато си поиска.Даже понякога си угасва малко след като съм дал на контакт.Съответно веднага се насочих към датчиците и съответноти им почистване както и на гребените от които взимат сигнал.Проблема малко се успокои но само временно.И тогава реших окончателно да меря и да видя какво става.При замервнето на всички датчици се оказа, че двата предни имат съпротивлениа 1.2ком./това само за информация/. А на задните лявото 1.1 ком. а дясното около 8 ком.Тъй като нямах свободно време да се занимавам с него го зарязах но извадих куплунга до седалката и от време на време го мерех и се оказа, че съпротивлението му варира от 3 ком. до към 20 ком. Както му дойде на ум.Като му дойде времето да се боря с него първото нещо което проверих е прекъсване на свързващия кабел и куплунга.Но се оказа, че не е там.И другото което разбрах, е че както е направен този кабел почти е невъзможно неговото прекъсване с времето.Възможно е само ако някой идиот се се захване ама и на него ще му е доста трудничко.Така че остана да се пробвам да вадя датчика, което се оказа най трудното нещо да не кажа не възможно.С какво ли не го киснах не мърда и това си е.Междувременно докато се накисваше се разрових и открих това http://www.toyotaclubs.ru/use/detail.php?ID=1688Успях да го измъкна обаче на парчета и със счупени магнити.Самия сензор представлява една бобинка като за сърцевина има три ламели от силициева ланарина и по между тях са поставени две магнитчета.Забравих да поясня че при мен датчика е със странично но четене но принципа си е същия и при другите датчици./Изключвам тези с датчик на хол защото не съм се итересувал дали се ползват в такива системи/.Когато гребена се движи по край магнитопровода се променя магнитното поле и бобинката генерира някакво напрежения и честота синхронна с оборотите на въртене на колелото.Именно това напрежение се използва от системата на ABS-a Макар и доста поломен разбрах причината за прекъсване на бобинката.А тя е спукване на пластмасовата заливка на самия четец и последващо влизане на влага межди ламелите с последваща корозия.Ръждата от влагата се е надула и сърцевината вече напъва от вътре макарата и това води до пркъсване на някоя от най-вътрешните намотки.За това колеги моя съвет е избягвайте да сменяте такъв датчик с друг втора употреба.Шанса да даде дефект в най скоро време е доста голям.Особенно при малко по-невнимателно сваляне, а и при пластмасите стареенето е доста бързо.Реших да се пробвам да го пренавия като му остъргах нова макара по оргиналния размер но с проводника ударих на камък ПЕЛ 0.05Намерих по дебел и но успях да събера едва 3800 нав. а по сметки и информация трябваше да са около 6000. Залях това чудо с епоксидна смола като за калъп използвах гилза от ловен патрон.След това така готовата отливка я залепих към старата основа и запоих към кабела.След монтирането му на мястото датчика се опозна от системата въпреки че имаше 800ом. съпротивление но нещо някакси мудно се опознаваше и като сравних генерираното от него напрежение се оказа почти два пъти по ниско. а и смолата която използвах се оказа капава така и не щя да се втвърди напълно.Тогава промених конструкцията малко на око като увеличих доста дължината на макарата и съответно смених и ламелите като запазих оригиналния размер на магнитчетата.Всъщност такива взех от един стар харт диск и ги оформих на щмиргела.Само сплавни магнити могат да се пилят.Тези които са на феромагнитна основа не подлежат на никаква обработка.За корпус използвах водопроводна полипропиленова тръба за топла вода.Тя е с по дебели стени което е съществоно в последствие защото се налага малко застъргване на струг. Водещата част трябва да е ф18мм.Намерих необходимия размер проводник и намотах бобинката като от горе я бандажирах само с тефлонова лента тъй като съм имал неудачи от подобни истории с много тънак проводник и заливка епокс. смола.Във втърдителя има киселина която в последсвие понякога прави проблем.Така я вкарах в тръбата акабела през страничния отвор и залях от двете страни.После изпилих часта на четеца и залепих фиксиращата част.Датчика се получи със съпротивление 1.2ком. и си тръгна да работи от раз. Десет дни нарочни проби не е създавал проблем.Съжалявам за лошите и не пълни снимки но с това разполагам.От мен толкова.И запомнете втора употреба такъв датчик само в краен случай.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремонт на датчик за ABS.Проблема решен.
Collapse
X
-
Браво колега! Много добър гайд! Въпреки, че нямам такъв проблем го изчетох на един дъх!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
-
Интересно! Браво!Отлично изпълнено и описано, типичен "направи си сам" майстор... Колко познато... Апропо, колко пари е нов датчик за АБС - да преценим дали да се напъваме или направ да си купим. Предполагам ще е към 50тачка...Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
1115 написа:10....15лв от морга, а ако имаш приятел може и да ти го подари.Иначе евала на колегата за положения изследователски труд.
Коментар
-
hf hpe написа:1115 написа:10....15лв от морга, а ако имаш приятел може и да ти го подари.Иначе евала на колегата за положения изследователски труд.
Коментар
-
hf hpe написа:...проблем на датчиците преди ’98г. е, че се демонтират невероятно трудноFrontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Yavor написа:Апропо, колко пари е нов датчик за АБС - да преценим дали да се напъваме или направ да си купим. Предполагам ще е към 50тачка...
Коментар
-
lov написа:hf hpe написа:1115 написа:10....15лв от морга, а ако имаш приятел може и да ти го подари.Иначе евала на колегата за положения изследователски труд.
Коментар
-
hf hpe написа:lov написа:hf hpe написа:1115 написа:10....15лв от морга, а ако имаш приятел може и да ти го подари.Иначе евала на колегата за положения изследователски труд.
Коментар
-
евала
И аз имам подобен проблем.Като запала двигателя лампата на АБС-а огасва и си карам колата без проблем и си спирам с АБС, обаче по някое време когато тя "реши" сретва и колата си спира но без АБС. Мислех си че някой от датчиците се е прецакал, но колкото и да карам с светнала лампа в таблото тя не угасва.Заедно с АБС-а светва и лампата за внимание.като спра за минута и угаса двигателя историята се повтаря.Колега бих искал да чуя и твойта версия за моя проблем защото по грамотно обяснение от твоето в форума не съм срещал
Коментар
-
Re: евала
engboris написа:И аз имам подобен проблем.Като запала двигателя лампата на АБС-а огасва и си карам колата без проблем и си спирам с АБС, обаче по някое време когато тя "реши" сретва и колата си спира но без АБС. Мислех си че някой от датчиците се е прецакал, но колкото и да карам с светнала лампа в таблото тя не угасва.Заедно с АБС-а светва и лампата за внимание.като спра за минута и угаса двигателя историята се повтаря.Колега бих искал да чуя и твойта версия за моя проблем защото по грамотно обяснение от твоето в форума не съм срещал
Коментар
-
колега Благодаряколата ми е мареа тд100 комби. 98гИ аз това си мислех, "че проблема може да е на всякаде"Но ми е странно АБС-а и "внимание" винаги светват заедно и угасват само при спиране-гасене-палене на двигателя т.е рестартиране на цялата цистема.Когато угася и запаля в движение лампите не угасват.Забелязал съм че изван градско може и да не светнат, но градско задължително м/у 5тата и 10тата минута. А и най важното забравих да ти кажа проблемът се появи след като един много "грамотен майстор" смени всички накладки дискове и барабани и маркучи по спирачната система. т. е. може и да не са датчиците а нещо по тъпо.Проблем преди ремонта не съм имал. 6000кмпосле мноого рядко да светне 2000кмсега всеки път в градско и рядко извън града.Както се сещаш колата я имам от 8000км
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар