Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на датчик за ABS.Проблема решен.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт на датчик за ABS.Проблема решен.

    Колеги искам да споделя какво постигнах и от какво установих, че се повреждат тези датчици. И така още като спазарявах колата вече бившият и собственик каза че от време на време започва да свети лампата на ABSa.И при мен започна същата история.Като дам на контакт си свети и като покарам малко си угасне.Опитвах да установя имали някаква връзка със скороста но се оказа, че няма такава и си свети и гасне когато си поиска.Даже понякога си угасва малко след като съм дал на контакт.Съответно веднага се насочих към датчиците и съответноти им почистване както и на гребените от които взимат сигнал.Проблема малко се успокои но само временно.И тогава реших окончателно да меря и да видя какво става.При замервнето на всички датчици се оказа, че двата предни имат съпротивлениа 1.2ком./това само за информация/. А на задните лявото 1.1 ком. а дясното около 8 ком.Тъй като нямах свободно време да се занимавам с него го зарязах но извадих куплунга до седалката и от време на време го мерех и се оказа, че съпротивлението му варира от 3 ком. до към 20 ком. Както му дойде на ум.Като му дойде времето да се боря с него първото нещо което проверих е прекъсване на свързващия кабел и куплунга.Но се оказа, че не е там.И другото което разбрах, е че както е направен този кабел почти е невъзможно неговото прекъсване с времето.Възможно е само ако някой идиот се се захване ама и на него ще му е доста трудничко.Така че остана да се пробвам да вадя датчика, което се оказа най трудното нещо да не кажа не възможно.С какво ли не го киснах не мърда и това си е.Междувременно докато се накисваше се разрових и открих това http://www.toyotaclubs.ru/use/detail.php?ID=1688Успях да го измъкна обаче на парчета и със счупени магнити.Самия сензор представлява една бобинка като за сърцевина има три ламели от силициева ланарина и по между тях са поставени две магнитчета.Забравих да поясня че при мен датчика е със странично но четене но принципа си е същия и при другите датчици./Изключвам тези с датчик на хол защото не съм се итересувал дали се ползват в такива системи/.Когато гребена се движи по край магнитопровода се променя магнитното поле и бобинката генерира някакво напрежения и честота синхронна с оборотите на въртене на колелото.Именно това напрежение се използва от системата на ABS-a Макар и доста поломен разбрах причината за прекъсване на бобинката.А тя е спукване на пластмасовата заливка на самия четец и последващо влизане на влага межди ламелите с последваща корозия.Ръждата от влагата се е надула и сърцевината вече напъва от вътре макарата и това води до пркъсване на някоя от най-вътрешните намотки.За това колеги моя съвет е избягвайте да сменяте такъв датчик с друг втора употреба.Шанса да даде дефект в най скоро време е доста голям.Особенно при малко по-невнимателно сваляне, а и при пластмасите стареенето е доста бързо.Реших да се пробвам да го пренавия като му остъргах нова макара по оргиналния размер но с проводника ударих на камък ПЕЛ 0.05Намерих по дебел и но успях да събера едва 3800 нав. а по сметки и информация трябваше да са около 6000. Залях това чудо с епоксидна смола като за калъп използвах гилза от ловен патрон.След това така готовата отливка я залепих към старата основа и запоих към кабела.След монтирането му на мястото датчика се опозна от системата въпреки че имаше 800ом. съпротивление но нещо някакси мудно се опознаваше и като сравних генерираното от него напрежение се оказа почти два пъти по ниско. а и смолата която използвах се оказа капава така и не щя да се втвърди напълно.Тогава промених конструкцията малко на око като увеличих доста дължината на макарата и съответно смених и ламелите като запазих оригиналния размер на магнитчетата.Всъщност такива взех от един стар харт диск и ги оформих на щмиргела.Само сплавни магнити могат да се пилят.Тези които са на феромагнитна основа не подлежат на никаква обработка.За корпус използвах водопроводна полипропиленова тръба за топла вода.Тя е с по дебели стени което е съществоно в последствие защото се налага малко застъргване на струг. Водещата част трябва да е ф18мм.Намерих необходимия размер проводник и намотах бобинката като от горе я бандажирах само с тефлонова лента тъй като съм имал неудачи от подобни истории с много тънак проводник и заливка епокс. смола.Във втърдителя има киселина която в последсвие понякога прави проблем.Така я вкарах в тръбата акабела през страничния отвор и залях от двете страни.После изпилих часта на четеца и залепих фиксиращата част.Датчика се получи със съпротивление 1.2ком. и си тръгна да работи от раз. Десет дни нарочни проби не е създавал проблем.Съжалявам за лошите и не пълни снимки но с това разполагам.От мен толкова.И запомнете втора употреба такъв датчик само в краен случай.
    Прикачени файлове
    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


    http://vbox7.com/play:124bedab

    #2
    Браво колега! Много добър гайд! Въпреки, че нямам такъв проблем го изчетох на един дъх!
    ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
    // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

    Коментар


      #3
      Интересно! Браво!Отлично изпълнено и описано, типичен "направи си сам" майстор... Колко познато... Апропо, колко пари е нов датчик за АБС - да преценим дали да се напъваме или направ да си купим. Предполагам ще е към 50тачка...
      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Коментар


        #4
        10....15лв от морга, а ако имаш приятел може и да ти го подари.Иначе евала на колегата за положения изследователски труд.

        Коментар


          #5
          1115 написа:
          10....15лв от морга, а ако имаш приятел може и да ти го подари.Иначе евала на колегата за положения изследователски труд.
          дам и аз не разбрах защо не е препоръчително да се взима втора употребадатиците за абс, се прецакват само при механично уврежданеи много рядко има случаи при които им се прекъсват проводниците,но това не се забелязва защото защитата им остава здравапроблем на датчиците преди ’98г. е, че се демонтират невероятно трудно

          Коментар


            #6
            hf hpe написа:
            1115 написа:
            10....15лв от морга, а ако имаш приятел може и да ти го подари.Иначе евала на колегата за положения изследователски труд.
            дам и аз не разбрах защо не е препоръчително да се взима втора употребадатиците за абс, се прецакват само при механично уврежданеи много рядко има случаи при които им се прекъсват проводниците,но това не се забелязва защото защитата им остава здравапроблем на датчиците преди ’98г. е, че се демонтират невероятно трудно
            Отговарям кратко и елементарно.Микропукнатини и влага в металната сърцевина на бобината.От там ръжда която се надува и разпъва макарата с послеващо прекъсване на намотката.При това без видими външни признаци.А за свързващия кабел казах, че трябва бая да се озориш, че да го скапеш.
            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


            http://vbox7.com/play:124bedab

            Коментар


              #7
              hf hpe написа:
              ...проблем на датчиците преди ’98г. е, че се демонтират невероятно трудно
              А пък тези след ноември 98-ма въобще не се разглобяват... Между другото лесно се разбира дали датчика е ОК, или е развален. Мери се съпротивление, което за старите датчици не знам колко ома е-описано е в документацията. За новите датчици (след 98-ма) съпротивлението е около един килоом, но те реагират, като диоди-т.е. разменете плюса и муниса на мултицета, ако при замерване показва нула!
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                Yavor написа:
                Апропо, колко пари е нов датчик за АБС - да преценим дали да се напъваме или направ да си купим. Предполагам ще е към 50тачка...
                От 120 нагоре до към 200 кинта. Поне на мен ми поискаха толкова и то трябваше да си го поръчам за да ми го доставят.А за втора ръка в една морга покрай Габрово ми казаха около 50лв. но нямаха модела който търся. А и лошото при мен че са леви и десни на задните колелета.Така работата тръгна не от спорта да си го правя, ами че не можах да намеря.
                BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                http://vbox7.com/play:124bedab

                Коментар


                  #9
                  в крайна сметка трудното е да си го направиш- да го купи всеки може. евала, колега!
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    lov написа:
                    hf hpe написа:
                    1115 написа:
                    10....15лв от морга, а ако имаш приятел може и да ти го подари.Иначе евала на колегата за положения изследователски труд.
                    дам и аз не разбрах защо не е препоръчително да се взима втора употребадатиците за абс, се прецакват само при механично уврежданеи много рядко има случаи при които им се прекъсват проводниците,но това не се забелязва защото защитата им остава здравапроблем на датчиците преди ’98г. е, че се демонтират невероятно трудно
                    Отговарям кратко и елементарно.Микропукнатини и влага в металната сърцевина на бобината.От там ръжда която се надува и разпъва макарата с послеващо прекъсване на намотката.При това без видими външни признаци.А за свързващия кабел казах, че трябва бая да се озориш, че да го скапеш.
                    имам доста години прекарани около италиански кочинии мога да твърдя от опит, че такива датчици(с микропукнатини), се получават само при механична интервенцияотносно правенето, може би удоволствието наистина е несравнимоно това е поради все още евтината работна ръка

                    Коментар


                      #11
                      hf hpe написа:
                      lov написа:
                      hf hpe написа:
                      1115 написа:
                      10....15лв от морга, а ако имаш приятел може и да ти го подари.Иначе евала на колегата за положения изследователски труд.
                      дам и аз не разбрах защо не е препоръчително да се взима втора употребадатиците за абс, се прецакват само при механично уврежданеи много рядко има случаи при които им се прекъсват проводниците,но това не се забелязва защото защитата им остава здравапроблем на датчиците преди ’98г. е, че се демонтират невероятно трудно
                      Отговарям кратко и елементарно.Микропукнатини и влага в металната сърцевина на бобината.От там ръжда която се надува и разпъва макарата с послеващо прекъсване на намотката.При това без видими външни признаци.А за свързващия кабел казах, че трябва бая да се озориш, че да го скапеш.
                      имам доста години прекарани около италиански кочинии мога да твърдя от опит, че такива датчици(с микропукнатини), се получават само при механична интервенцияотносно правенето, може би удоволствието наистина е несравнимоно това е поради все още евтината работна ръка
                      Преди да се опитвам да вадя моя датчик да не казвам голяма дума през ръцете ми са минали стотици други подобни датчици работили в неутрална или агресивна среда .Не исках да обременявам аудиторията но професията ми е свързана с контролно измервателни прибори и автоматика.Та навъртял съм четвърт век трудов стаж в тая област и макар до сега да не бях се занимавал с автомобилни ремонти без да се обиждаш мисля че мога да дам по добра оценка от теб за причината довела до повредата.Даже адоха ми и други два вече повредени датчика за които нямам информация от какъв автомобил са но и при тях повредата беше именно по тази причина.По лошото даже при тях е че самите ламели с магнита са без никакво пластмасово покритие и единсвено защитата им се осланяше на някакво галванично такова.И познай от солта и водата какво става.Това което виждаш е само от външната страна а може би никога не ти се е налагало да влизаш по на дълбико в нещата. Извиняваям се пак ако съм прозвучал малко грубо но ти спомена и за евтината работна ръка.Такава и ще бъде дълго още щото си ни е такъв манталитета Български.Отивам в сервиз а те ми вадят от девет бари вода и се опитват да ме пързалят за неща с които съм пределно на ясно.А пък като и видиш умствения багаж,че аз при мен няма да ги пусна и работилницата да метат.Наистина не всички са такива има и много коректни като тези от които взех другите датчици.Мъжагата откровенно си ми каза че нищо не отбира от тази техника просто са идвали клиенти само за подмяна.А и относно цената на това изделие просто нямам думи.Такива подобни с по трудно технологично изпълнение и вложени в тях ценни метали има, а цената им е доста по ниска.Но какво да се прави фирмена политика и много прекупвачи по веригата.А иначе с ръка на сърцето си признавам,че тръпката когато пре**ш дявола е много голяма.
                      BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                      http://vbox7.com/play:124bedab

                      Коментар


                        #12
                        Това ми хареса....!!!
                        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Коментар


                          #13
                          евала

                          И аз имам подобен проблем.Като запала двигателя лампата на АБС-а огасва и си карам колата без проблем и си спирам с АБС, обаче по някое време когато тя "реши" сретва и колата си спира но без АБС. Мислех си че някой от датчиците се е прецакал, но колкото и да карам с светнала лампа в таблото тя не угасва.Заедно с АБС-а светва и лампата за внимание.като спра за минута и угаса двигателя историята се повтаря.Колега бих искал да чуя и твойта версия за моя проблем защото по грамотно обяснение от твоето в форума не съм срещал

                          Коментар


                            #14
                            Re: евала

                            engboris написа:
                            И аз имам подобен проблем.Като запала двигателя лампата на АБС-а огасва и си карам колата без проблем и си спирам с АБС, обаче по някое време когато тя "реши" сретва и колата си спира но без АБС. Мислех си че някой от датчиците се е прецакал, но колкото и да карам с светнала лампа в таблото тя не угасва.Заедно с АБС-а светва и лампата за внимание.като спра за минута и угаса двигателя историята се повтаря.Колега бих искал да чуя и твойта версия за моя проблем защото по грамотно обяснение от твоето в форума не съм срещал
                            Не си казал какъв модел е автомобила но самото светване на тази лампа за изключен АБС не е предпоставка само за повреден датчик.Тя индикира всички неизправности на системата.Но тъй като за да се направи някаква диагностика все от някъде трябва да се тръгне по веригата.А и най-лесно се проверяват датчиците.В тях бих се усъмнил най-напред защото след като се занимавах с моя автомобил ми се наложи да пипам и други кочини и се оказа че на почти на всичките проблема опираше до тях.Самия начин на работа на АБС е така направен че дори да има доста големи отклонения в техите параметри той пак да работи.За това ми е трудно да отговоря веднага каква е причината още повече и тази лампа "внимание" която ти светва нищо не ми говори.Не се занимавам постоянно с ремот на автомобили и от скоро съм в групата на фиатаджиите така че почвай да мериш първо датчиците пък аз ще помагам с каквото мога.
                            BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                            http://vbox7.com/play:124bedab

                            Коментар


                              #15
                              колега Благодаряколата ми е мареа тд100 комби. 98гИ аз това си мислех, "че проблема може да е на всякаде"Но ми е странно АБС-а и "внимание" винаги светват заедно и угасват само при спиране-гасене-палене на двигателя т.е рестартиране на цялата цистема.Когато угася и запаля в движение лампите не угасват.Забелязал съм че изван градско може и да не светнат, но градско задължително м/у 5тата и 10тата минута. А и най важното забравих да ти кажа проблемът се появи след като един много "грамотен майстор" смени всички накладки дискове и барабани и маркучи по спирачната система. т. е. може и да не са датчиците а нещо по тъпо.Проблем преди ремонта не съм имал. 6000кмпосле мноого рядко да светне 2000кмсега всеки път в градско и рядко извън града.Както се сещаш колата я имам от 8000км

                              Коментар

                              Working...
                              X