Колеги срам не срам питам щото голямо ровене падна по инсталацията.Колата е Brava 1.4 12vS 1998г.Реших да им сложа допълнителни фарове за мъгла защото ми се налага често да карам в такива калпави условия а и малко не довиждам вече но ми изникна проблема с инсталацията.Колата няма фабрично монтирани такива но инсталацията която имам явно е що годе стандартна за този модел.Лошото е че някои изпълнения не отговарят на схемите които теглих от сайта.Даже се бях заблудил и на един колега който питаше за какво е един кабел му писах че не е за допълнителни фарове а после се оказа че е точно за това.Да ама не можах да разбера къде му е другия край.По точно къде е предвидено да се монтира релето.Мислех че е в кутията пред акомулатора.Там имах празен куплун за реле и основа за предпазител.Да ама като като му боднах реле и предпазител се оказа, че се оправи само допълнителната яркост на задния габарит.Но релето не се задейства от същото копче.Не отговарят даже и цветово проводниците които отиват до куплунга на релето.Силовите трябва да са кафяв и чер по схема а там са други.На кабела който би трявало да захранва халогенките са си точно такива кафяв и чер.Като го разгледах по обстойно се оказа че на куплунга се използват и нормално затворения контакт на релето.Когато релето е сложено и врътна ключа за фаровете без да съм на контакт ми светва цялото арматурно табло и са захранени люка и ел. стъклата.Това захранване идва точно през нормално затворения контакт на това реле.Явно този куплуг е за някаква друга "екстра" но не мога да разбера.Ако някой знае да каже за какво е и къде трябва да е релето за доп. фарове.Забравих да поясня, че отворих и панела с бутоните.Там платката също си е универсална липсват само микро ключето което би трябвало да е за фаровете но окабеляването на куплунга пак не отговаря цветово по схемата.Пълна бъркотия е и направо ще ме побърка.Така ми беше и докато монтирах газовата уредба.За да изключа бензиновата помпа се наложи да тръгна по кабела от нея защото от изхода на нейното реле прави някакви обратни връзки и към инжекциона и бутона под седалката за аварийното изключване на автомобила.Малко се увлякох в писането но мисля че така е по добре за да няма после догатки кое как и защо.Ако някой може да ми каже от къде да си намеря някаква актуална схема ще съм му много благодарен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ел. инсталация кое къде се намира за фаровете за мъгла?
Collapse
X
-
Re: Ел. инсталация кое къде се намира ???
lov написа:....Да ама като като му боднах реле и предпазител се оказа, че се оправи само допълнителната яркост на задния габарит.....
-
Колега, само да не започнеш да караш с тази "допълнителна яркост". Преди няколко месеца щяхме да се бием с един точно по тази причина. 3 минути каране след него направиха очите ми понички и аз му пуснах дългите ... той спря и стана чудо ... (не се стигна до бой но само защото се усети че той е в грешка. Даже му показах с кое копче се пуска и спира и какво е предназначението на тази светлина)И друго - фаровете за мъгла са забранени когато няма такава и това не е случайно! Това, че ти не виждаш според мен трябва да те замисли дали трябва да управляваш автомобил, а не да слагаш допълнителни светлини с които е*аваш майката на очите на нормалновиждащите.Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos
Коментар
-
От тук ли си теглил схемите? http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=15417 Ако е така все пак обърни внимание, коя година е произведена твоята кола и за кои години се отнася pdf файла! Има леки разлики! А що се отнася до релето, което търсиш-стандартно мястото му е зад жабката!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Re: Ел. инсталация кое къде се намира ???
lov написа:Колеги срам не срам питам щото голямо ровене падна по инсталацията.Колата е Brava 1.4 12vS 1998г.Реших да им сложа допълнителни фарове за мъгла защото ми се налага често да карам в такива калпави условия а и малко не довиждам вече но ми изникна проблема с инсталацията.Колата няма фабрично монтирани такива но инсталацията която имам явно е що годе стандартна за този модел.Лошото е че някои изпълнения не отговарят на схемите които теглих от сайта.Даже се бях заблудил и на един колега който питаше за какво е един кабел му писах че не е за допълнителни фарове а после се оказа че е точно за това.Да ама не можах да разбера къде му е другия край.По точно къде е предвидено да се монтира релето.Мислех че е в кутията пред акомулатора.Там имах празен куплун за реле и основа за предпазител.Да ама като като му боднах реле и предпазител се оказа, че се оправи само допълнителната яркост на задния габарит.Но релето не се задейства от същото копче.Не отговарят даже и цветово проводниците които отиват до куплунга на релето.Силовите трябва да са кафяв и чер по схема а там са други.На кабела който би трявало да захранва халогенките са си точно такива кафяв и чер.Като го разгледах по обстойно се оказа че на куплунга се използват и нормално затворения контакт на релето.Когато релето е сложено и врътна ключа за фаровете без да съм на контакт ми светва цялото арматурно табло и са захранени люка и ел. стъклата.Това захранване идва точно през нормално затворения контакт на това реле.Явно този куплуг е за някаква друга "екстра" но не мога да разбера.Ако някой знае да каже за какво е и къде трябва да е релето за доп. фарове.Забравих да поясня, че отворих и панела с бутоните.Там платката също си е универсална липсват само микро ключето което би трябвало да е за фаровете но окабеляването на куплунга пак не отговаря цветово по схемата.Пълна бъркотия е и направо ще ме побърка.Така ми беше и докато монтирах газовата уредба.За да изключа бензиновата помпа се наложи да тръгна по кабела от нея защото от изхода на нейното реле прави някакви обратни връзки и към инжекциона и бутона под седалката за аварийното изключване на автомобила.Малко се увлякох в писането но мисля че така е по добре за да няма после догатки кое как и защо.Ако някой може да ми каже от къде да си намеря някаква актуална схема ще съм му много благодарен.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Аз също съм замислил тази операция, но съм решил да вържа халогените към стоповете за мъгла - като пусна тях от копчето на таблото, да се пускат и халогените. Къде каза че е релето за тях - направо ток от там ще взема. Така няма да ми се налага да преправям нищо по таблото и ел. системата.....Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Yavor написа:Аз също съм замислил тази операция, но съм решил да вържа халогените към стоповете за мъгла - като пусна тях от копчето на таблото, да се пускат и халогените. Къде каза че е релето за тях - направо ток от там ще взема. Така няма да ми се налага да преправям нищо по таблото и ел. системата.....I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Е да, ама нямам отделен бутон на таблото, поради липсата на халогени - т.е трябва и таблото да преправям, дупча и т.н. - нещо което не ми се прави. По добре да имам фарове за мъгла които се пускат заедно със стоповете за мъгла, отколкото да си побългарявам таблото. Иначе трябва да си намеря само платката и лицевия панел на таблото с бутона за халогени и уж да стане, ама се съмнявам дали ще мога да намеря, а и по принцип им искат доста пари на тези работи, а най често се продава цяло табло. Струва ли си според теб?Даже сега като се загледах в схемата и видях най елегантното решение - в модула с бушоните 10 се прави мост между двата бушона - Ф2 и Ф8 и да се сложи реле и бушон зад джабката и вече като се пусне от бутона на таблото тръгват двете работи заедно. Само не знам дали тези бушони не са и за нещо друго и дали няма да е проблем да се направи мост между тях. Ще проверя това сега...И дано да имам окабеляването между бушоните и халогените, че ако нямам съм измислил друго решение - пускам ги към дългите и стой та гледай... То така или иначе като пусна дълги и на хората отсреща им се замайва свят а халогенките ще гледат надолу така че няма проблем.А и колега, къде си замислил монтажа на допълнителните светлини???Аз ей сега ще прикача една снимка да покажа какво съм решил.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Yavor написа:Е да, ама нямам отделен бутон на таблото, поради липсата на халогени - т.е трябва и таблото да преправям, дупча и т.н. - нещо което не ми се прави. По добре да имам фарове за мъгла които се пускат заедно със стоповете за мъгла, отколкото да си побългарявам таблото. Иначе трябва да си намеря само платката и лицевия панел на таблото с бутона за халогени и уж да стане, ама се съмнявам дали ще мога да намеря, а и по принцип им искат доста пари на тези работи, а най често се продава цяло табло. Струва ли си според теб?Даже сега като се загледах в схемата и видях най елегантното решение - в модула с бушоните 10 се прави мост между двата бушона - Ф2 и Ф8 и да се сложи реле и бушон зад джабката и вече като се пусне от бутона на таблото тръгват двете работи заедно. Само не знам дали тези бушони не са и за нещо друго и дали няма да е проблем да се направи мост между тях. Ще проверя това сега...И дано да имам окабеляването между бушоните и халогените, че ако нямам съм измислил друго решение - пускам ги към дългите и стой та гледай... То така или иначе като пусна дълги и на хората отсреща им се замайва свят а халогенките ще гледат надолу така че няма проблем.А и колега, къде си замислил монтажа на допълнителните светлини???Аз ей сега ще прикача една снимка да покажа какво съм решил.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Re: Ел. инсталация кое къде се намира ???
За същите схеми става въпрос.Именно къде трябва да е куплунга на това реле 37 и евентуално гнездото за предпазителя 36.По принцип когато се използва унифицирана инсталация би трябвало поне кабелните обувки да са сложени но по вероятно да е целия.Поне така се прави при такива случаи.Явно ще трябва да се завирам в жабката да огледам по добре.Ключа 17 е изпълнен по тази схема има си го и реленцето което управлява задните фарове но то е маломощно колкото да включва само тях.Не можах да разбера за колко ампера е но като го гледам на размер му давам не повече от 5А, а и самия начин на мотаж /монтирано е на самата платка/ и сечението на проводниците не позволяват да се комутират по големи токове освн тези на крушките от зад. Тук в цветово всичко тотално се разминава със схемата.Да поясня че нямам климатик и схемата е още "опростена" макар че на платката си има място и за ключе за климатик и куплуга към платката си е окабелен на пълно.Цветово отговарят кабелите само на малкия купл. с който са вързани светодиодите на подсветката на бутоните всичко друго е пълна анархия.За инсталацията съм сигурен че никой не е бърникал преди мен.Позволете ми все пак едно професионално мнение на човек който от това си вади хляба. Е не по автомобили а по други машини но то си е същото. Именно по тази причина искам да използвам стандартното окабеляване.Всичко си е бандажирано фабрично и кой глупак би се захванал да прави толкова преправки така професионално.Явно имам някакъв вариан на схемно решение който трябва да разгдая.Някой да даде идея за какво е куплунга който е в кутията пред акомулатора???Вътре е само той и две гнезда за предпазители като второто си има и то сложен предпазител, който така и не разбрах за къде е.Като за него е възможно да е грешно поставен на това място при подмяната на изгорял на задните фарове за мъгла.Но това са само догатки.Колеги давайте идеи щото още малко ми остава да запаля и да я оскубя цялата и да си изясня кое на къде отива щото м**ка им на италианските инженери не за пръв път им сърбам попарата за такива неща.
Коментар
-
Пак да поясня... сигурен ли си, че си намерил точно твоята схема? В документацията са оказани години на производство, както и оборудване на купето-SX, ELX... В кутията под акумулатора при всички модефикации са разположени бушони за перките на вентилатора и тем подобни. Нищо свързано със светлини няма там!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Странно, според схемата точно за задните фарове няма реле - управляват се от ключа.И това е нормално, все пак лампите отзад са 2 х 21W, тоест около 2,5А.Ако има място за реле, то следва да е за истинските халогени.Гледал съм една сервизна документация на Дедра - там освен ел.схемите, има и рисунка къде физически в колата се намират чарковете.Винаги съм твърдял че ланчата е по-кола от фичо, естествено и документацията и да е по-документация Виж, преди време имах подобен проблем с намирането на едно реле за подгрев на горивния филтър.Намерих го със 300 зора - "прозвъняване" на кабели, дърпане...Като няма кой да то каже конкретно каквото питаш, това е начинаI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Vladim написа:Пак да поясня... сигурен ли си, че си намерил точно твоята схема? В документацията са оказани години на производство, както и оборудване на купето-SX, ELX... В кутията под акумулатора при всички модефикации са разположени бушони за перките на вентилатора и тем подобни. Нищо свързано със светлини няма там!
Коментар
-
Колега защо не си пуснеш два кабела от мястото на включвателя до допълнително реле, което можеш да монтираш където ти е удобно в коша на мотора, а от там по едно кабелче до халогенките. Мисля, че ще ти е най-удобно, вместо да разгадаваш схемата и да си усложняваш живота. Два кабела няма да ти пречат, освен това какво ти пречи да ги омотаеш и да ги вкараш частично в някой от сноповете. Успех.
Коментар
-
Rokambol написа:Колега защо не си пуснеш два кабела от мястото на включвателя до допълнително реле, което можеш да монтираш където ти е удобно в коша на мотора, а от там по едно кабелче до халогенките. Мисля, че ще ти е най-удобно, вместо да разгадаваш схемата и да си усложняваш живота. Два кабела няма да ти пречат, освен това какво ти пречи да ги омотаеш и да ги вкараш частично в някой от сноповете. Успех.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар