Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ел. инсталация кое къде се намира за фаровете за мъгла?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ел. инсталация кое къде се намира за фаровете за мъгла?

    Колеги срам не срам питам щото голямо ровене падна по инсталацията.Колата е Brava 1.4 12vS 1998г.Реших да им сложа допълнителни фарове за мъгла защото ми се налага често да карам в такива калпави условия а и малко не довиждам вече но ми изникна проблема с инсталацията.Колата няма фабрично монтирани такива но инсталацията която имам явно е що годе стандартна за този модел.Лошото е че някои изпълнения не отговарят на схемите които теглих от сайта.Даже се бях заблудил и на един колега който питаше за какво е един кабел му писах че не е за допълнителни фарове а после се оказа че е точно за това.Да ама не можах да разбера къде му е другия край.По точно къде е предвидено да се монтира релето.Мислех че е в кутията пред акомулатора.Там имах празен куплун за реле и основа за предпазител.Да ама като като му боднах реле и предпазител се оказа, че се оправи само допълнителната яркост на задния габарит.Но релето не се задейства от същото копче.Не отговарят даже и цветово проводниците които отиват до куплунга на релето.Силовите трябва да са кафяв и чер по схема а там са други.На кабела който би трявало да захранва халогенките са си точно такива кафяв и чер.Като го разгледах по обстойно се оказа че на куплунга се използват и нормално затворения контакт на релето.Когато релето е сложено и врътна ключа за фаровете без да съм на контакт ми светва цялото арматурно табло и са захранени люка и ел. стъклата.Това захранване идва точно през нормално затворения контакт на това реле.Явно този куплуг е за някаква друга "екстра" но не мога да разбера.Ако някой знае да каже за какво е и къде трябва да е релето за доп. фарове.Забравих да поясня, че отворих и панела с бутоните.Там платката също си е универсална липсват само микро ключето което би трябвало да е за фаровете но окабеляването на куплунга пак не отговаря цветово по схемата.Пълна бъркотия е и направо ще ме побърка.Така ми беше и докато монтирах газовата уредба.За да изключа бензиновата помпа се наложи да тръгна по кабела от нея защото от изхода на нейното реле прави някакви обратни връзки и към инжекциона и бутона под седалката за аварийното изключване на автомобила.Малко се увлякох в писането но мисля че така е по добре за да няма после догатки кое как и защо.Ако някой може да ми каже от къде да си намеря някаква актуална схема ще съм му много благодарен.
    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


    http://vbox7.com/play:124bedab

    #2
    Re: Ел. инсталация кое къде се намира ???

    lov написа:
    ....Да ама като като му боднах реле и предпазител се оказа, че се оправи само допълнителната яркост на задния габарит.....
    Малко не ми е ясно какво значи яркостта на задния габарит - това е според мен задния ти фар за мъгла. Явно си на прав път.А жиците не ти отговарят цветово, защото най-вероятно не гледаш правилната схема .

    Коментар


      #3
      Колега, само да не започнеш да караш с тази "допълнителна яркост". Преди няколко месеца щяхме да се бием с един точно по тази причина. 3 минути каране след него направиха очите ми понички и аз му пуснах дългите ... той спря и стана чудо ... (не се стигна до бой но само защото се усети че той е в грешка. Даже му показах с кое копче се пуска и спира и какво е предназначението на тази светлина)И друго - фаровете за мъгла са забранени когато няма такава и това не е случайно! Това, че ти не виждаш според мен трябва да те замисли дали трябва да управляваш автомобил, а не да слагаш допълнителни светлини с които е*аваш майката на очите на нормалновиждащите.
      Fiat Brava 1,6 16v '96, Fobos

      Коментар


        #4
        От тук ли си теглил схемите? http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=15417 Ако е така все пак обърни внимание, коя година е произведена твоята кола и за кои години се отнася pdf файла! Има леки разлики! А що се отнася до релето, което търсиш-стандартно мястото му е зад жабката!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          Re: Ел. инсталация кое къде се намира ???

          lov написа:
          Колеги срам не срам питам щото голямо ровене падна по инсталацията.Колата е Brava 1.4 12vS 1998г.Реших да им сложа допълнителни фарове за мъгла защото ми се налага често да карам в такива калпави условия а и малко не довиждам вече но ми изникна проблема с инсталацията.Колата няма фабрично монтирани такива но инсталацията която имам явно е що годе стандартна за този модел.Лошото е че някои изпълнения не отговарят на схемите които теглих от сайта.Даже се бях заблудил и на един колега който питаше за какво е един кабел му писах че не е за допълнителни фарове а после се оказа че е точно за това.Да ама не можах да разбера къде му е другия край.По точно къде е предвидено да се монтира релето.Мислех че е в кутията пред акомулатора.Там имах празен куплун за реле и основа за предпазител.Да ама като като му боднах реле и предпазител се оказа, че се оправи само допълнителната яркост на задния габарит.Но релето не се задейства от същото копче.Не отговарят даже и цветово проводниците които отиват до куплунга на релето.Силовите трябва да са кафяв и чер по схема а там са други.На кабела който би трявало да захранва халогенките са си точно такива кафяв и чер.Като го разгледах по обстойно се оказа че на куплунга се използват и нормално затворения контакт на релето.Когато релето е сложено и врътна ключа за фаровете без да съм на контакт ми светва цялото арматурно табло и са захранени люка и ел. стъклата.Това захранване идва точно през нормално затворения контакт на това реле.Явно този куплуг е за някаква друга "екстра" но не мога да разбера.Ако някой знае да каже за какво е и къде трябва да е релето за доп. фарове.Забравих да поясня, че отворих и панела с бутоните.Там платката също си е универсална липсват само микро ключето което би трябвало да е за фаровете но окабеляването на куплунга пак не отговаря цветово по схемата.Пълна бъркотия е и направо ще ме побърка.Така ми беше и докато монтирах газовата уредба.За да изключа бензиновата помпа се наложи да тръгна по кабела от нея защото от изхода на нейното реле прави някакви обратни връзки и към инжекциона и бутона под седалката за аварийното изключване на автомобила.Малко се увлякох в писането но мисля че така е по добре за да няма после догатки кое как и защо.Ако някой може да ми каже от къде да си намеря някаква актуална схема ще съм му много благодарен.
          Коя схема гледаш?Тази тук ми се вижда съвсем истинска и не ми се вярва да има разлики.Отиваш на 6 страница от PDF-a, горната схема - Fog Light - Front and rear"допълнителната яркост на задния габарит" както ти му казваш всъщност за задните фарове за мъгла На теб ти трябва да намериш къде е реле 37 и предпазител 36.Предните и задните фарове за мъгла се включват по отделно с превключвател 17.Имат си и отделни индикатори на таблото.Има вероятност при теб, тъй като няма предни халогени, релето и предпазителя да са свързани към задните фарове, обаче не ми се вярва.Няма логика да го направят така. По-вероятно ми се струва някой да е преправял нещо.
          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

          Коментар


            #6
            Аз също съм замислил тази операция, но съм решил да вържа халогените към стоповете за мъгла - като пусна тях от копчето на таблото, да се пускат и халогените. Къде каза че е релето за тях - направо ток от там ще взема. Така няма да ми се налага да преправям нищо по таблото и ел. системата.....
            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

            Коментар


              #7
              Yavor написа:
              Аз също съм замислил тази операция, но съм решил да вържа халогените към стоповете за мъгла - като пусна тях от копчето на таблото, да се пускат и халогените. Къде каза че е релето за тях - направо ток от там ще взема. Така няма да ми се налага да преправям нищо по таблото и ел. системата.....
              Недей...Много нефункционално!Често се налага да се палят халогените без мъгла и те не пречат да тези отсреща.Обаче задните фарове просто тровят Това е много ценно при талянките - имат отделни ключове за двата вида фарове за мъгла.Защо мислиш че не дават да се кара на халогени - защото в повечето случаи се палят едновременно със задните
              I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

              Коментар


                #8
                Е да, ама нямам отделен бутон на таблото, поради липсата на халогени - т.е трябва и таблото да преправям, дупча и т.н. - нещо което не ми се прави. По добре да имам фарове за мъгла които се пускат заедно със стоповете за мъгла, отколкото да си побългарявам таблото. Иначе трябва да си намеря само платката и лицевия панел на таблото с бутона за халогени и уж да стане, ама се съмнявам дали ще мога да намеря, а и по принцип им искат доста пари на тези работи, а най често се продава цяло табло. Струва ли си според теб?Даже сега като се загледах в схемата и видях най елегантното решение - в модула с бушоните 10 се прави мост между двата бушона - Ф2 и Ф8 и да се сложи реле и бушон зад джабката и вече като се пусне от бутона на таблото тръгват двете работи заедно. Само не знам дали тези бушони не са и за нещо друго и дали няма да е проблем да се направи мост между тях. Ще проверя това сега...И дано да имам окабеляването между бушоните и халогените, че ако нямам съм измислил друго решение - пускам ги към дългите и стой та гледай... То така или иначе като пусна дълги и на хората отсреща им се замайва свят а халогенките ще гледат надолу така че няма проблем.А и колега, къде си замислил монтажа на допълнителните светлини???Аз ей сега ще прикача една снимка да покажа какво съм решил.
                Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Коментар


                  #9
                  Yavor написа:
                  Е да, ама нямам отделен бутон на таблото, поради липсата на халогени - т.е трябва и таблото да преправям, дупча и т.н. - нещо което не ми се прави. По добре да имам фарове за мъгла които се пускат заедно със стоповете за мъгла, отколкото да си побългарявам таблото. Иначе трябва да си намеря само платката и лицевия панел на таблото с бутона за халогени и уж да стане, ама се съмнявам дали ще мога да намеря, а и по принцип им искат доста пари на тези работи, а най често се продава цяло табло. Струва ли си според теб?Даже сега като се загледах в схемата и видях най елегантното решение - в модула с бушоните 10 се прави мост между двата бушона - Ф2 и Ф8 и да се сложи реле и бушон зад джабката и вече като се пусне от бутона на таблото тръгват двете работи заедно. Само не знам дали тези бушони не са и за нещо друго и дали няма да е проблем да се направи мост между тях. Ще проверя това сега...И дано да имам окабеляването между бушоните и халогените, че ако нямам съм измислил друго решение - пускам ги към дългите и стой та гледай... То така или иначе като пусна дълги и на хората отсреща им се замайва свят а халогенките ще гледат надолу така че няма проблем.А и колега, къде си замислил монтажа на допълнителните светлини???Аз ей сега ще прикача една снимка да покажа какво съм решил.
                  Взехме да цапаме темата на човека...Става, то зависи как ще го реализираш.Аз обаче бих взел една броня с халогени втора употреба.От оргиналното по-добро няма.Предполагам има модели с халогени и само бронята е различна.Дори с пазарлък можеш да оставиш твоята и да доплатиш за другата...
                  I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                  Коментар


                    #10
                    Re: Ел. инсталация кое къде се намира ???

                    За същите схеми става въпрос.Именно къде трябва да е куплунга на това реле 37 и евентуално гнездото за предпазителя 36.По принцип когато се използва унифицирана инсталация би трябвало поне кабелните обувки да са сложени но по вероятно да е целия.Поне така се прави при такива случаи.Явно ще трябва да се завирам в жабката да огледам по добре.Ключа 17 е изпълнен по тази схема има си го и реленцето което управлява задните фарове но то е маломощно колкото да включва само тях.Не можах да разбера за колко ампера е но като го гледам на размер му давам не повече от 5А, а и самия начин на мотаж /монтирано е на самата платка/ и сечението на проводниците не позволяват да се комутират по големи токове освн тези на крушките от зад. Тук в цветово всичко тотално се разминава със схемата.Да поясня че нямам климатик и схемата е още "опростена" макар че на платката си има място и за ключе за климатик и куплуга към платката си е окабелен на пълно.Цветово отговарят кабелите само на малкия купл. с който са вързани светодиодите на подсветката на бутоните всичко друго е пълна анархия.За инсталацията съм сигурен че никой не е бърникал преди мен.Позволете ми все пак едно професионално мнение на човек който от това си вади хляба. Е не по автомобили а по други машини но то си е същото. Именно по тази причина искам да използвам стандартното окабеляване.Всичко си е бандажирано фабрично и кой глупак би се захванал да прави толкова преправки така професионално.Явно имам някакъв вариан на схемно решение който трябва да разгдая.Някой да даде идея за какво е куплунга който е в кутията пред акомулатора???Вътре е само той и две гнезда за предпазители като второто си има и то сложен предпазител, който така и не разбрах за къде е.Като за него е възможно да е грешно поставен на това място при подмяната на изгорял на задните фарове за мъгла.Но това са само догатки.Колеги давайте идеи щото още малко ми остава да запаля и да я оскубя цялата и да си изясня кое на къде отива щото м**ка им на италианските инженери не за пръв път им сърбам попарата за такива неща.
                    BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                    http://vbox7.com/play:124bedab

                    Коментар


                      #11
                      Пак да поясня... сигурен ли си, че си намерил точно твоята схема? В документацията са оказани години на производство, както и оборудване на купето-SX, ELX... В кутията под акумулатора при всички модефикации са разположени бушони за перките на вентилатора и тем подобни. Нищо свързано със светлини няма там!
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #12
                        Странно, според схемата точно за задните фарове няма реле - управляват се от ключа.И това е нормално, все пак лампите отзад са 2 х 21W, тоест около 2,5А.Ако има място за реле, то следва да е за истинските халогени.Гледал съм една сервизна документация на Дедра - там освен ел.схемите, има и рисунка къде физически в колата се намират чарковете.Винаги съм твърдял че ланчата е по-кола от фичо, естествено и документацията и да е по-документация Виж, преди време имах подобен проблем с намирането на едно реле за подгрев на горивния филтър.Намерих го със 300 зора - "прозвъняване" на кабели, дърпане...Като няма кой да то каже конкретно каквото питаш, това е начина
                        I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                        Коментар


                          #13
                          Vladim написа:
                          Пак да поясня... сигурен ли си, че си намерил точно твоята схема? В документацията са оказани години на производство, както и оборудване на купето-SX, ELX... В кутията под акумулатора при всички модефикации са разположени бушони за перките на вентилатора и тем подобни. Нищо свързано със светлини няма там!
                          Да ама там е точно този предпазител за задните фарове за мъгла.Е като съм толкова тъп дай точния адрез какво да изтегля.Ето точните данни:Brava 1.4 12v S182.054.0 - Sincom-Schlussel4485766 - Fahrzeug-Ident.-№820 - Fabr.№138199 - А.-Handler-№FA0924V448877Първа регистрация 29.05.98Това е от сервизната книжка.Която толкова педантично е попълвана на всеки преглед и посещение в сервиз,че направо е невероятно.Но това не ме учудва защото собственика от който купих колата си е смахнат на тази тема.Даже си пазеше всички касови бележки какво е плащал по нея.
                          BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                          http://vbox7.com/play:124bedab

                          Коментар


                            #14
                            Колега защо не си пуснеш два кабела от мястото на включвателя до допълнително реле, което можеш да монтираш където ти е удобно в коша на мотора, а от там по едно кабелче до халогенките. Мисля, че ще ти е най-удобно, вместо да разгадаваш схемата и да си усложняваш живота. Два кабела няма да ти пречат, освен това какво ти пречи да ги омотаеш и да ги вкараш частично в някой от сноповете. Успех.
                            Fiat Marea 1.8i 16V
                            Fiat Tipo 1.4i 8V
                            Fiat Punto 1.6i 8V
                            www.italauto-bg.net/forum/

                            Коментар


                              #15
                              Rokambol написа:
                              Колега защо не си пуснеш два кабела от мястото на включвателя до допълнително реле, което можеш да монтираш където ти е удобно в коша на мотора, а от там по едно кабелче до халогенките. Мисля, че ще ти е най-удобно, вместо да разгадаваш схемата и да си усложняваш живота. Два кабела няма да ти пречат, освен това какво ти пречи да ги омотаеш и да ги вкараш частично в някой от сноповете. Успех.
                              Е те точно това не искам да правя.Такива изпълнения са ми вгорчавали работата таман 25 години.То си има окабеляване, а някой идиот решил, че така му е по лесно да се оттърве по лесно и да вземе парите и направил нещо на бързо.Заприличало на цигански москвич. И после иди го търси, че си нямаш работа.Разбирам да няма кабели тогава вече нямаш избор ще насновеш.Но да се върна на темата.До преди малко ровичках из жабката.Там намерих само 3 различни по вид релета и тестовия куплунг на възглавниците.Няма и помен от кафяв проводник по сноповете който би трябвало да идва от кабела за фаровете.Така че варианта да е там напълно отпада.Ако на някого му се е налагало да ровичка там и да знае кои са тези релета да каже за да уточним нещата кое къде се намира веднъж завинаги???
                              BRAVA 1.4 12v - 1998г.


                              http://vbox7.com/play:124bedab

                              Коментар

                              Working...
                              X