Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Аномалия с джама от другата страна на шофьора... !?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Пичове... след дълго ровене по схемите успатових, че при SX версията наистина мотора на дясната врата се управлява директно и само от копчетата! При ELX, моторът на дясното стъкло има функции, като при шофьорското на SX модификациите и, затова копчетата "влизат" в блока за управление. В този ред на мисли наистина излиза, че по-бавното вдигане на стъклото идва от по-дългите кабели!
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #17
      В този ред на мисли наистина излиза, че по-бавното едигане на стъклото идва от по-дългите кабели!
      Едва ли ... Колко загуби ще има в тези кабели при 0,5А колкото би трябвало да е нормалната консумация щом на 0,8А изключва защитата по ток.Не съм сигурен но мисля че при мен дясното стъкло също има функция автоматично спускане ... това е указано на снимката която публикувах. Въпреки че колата ми е също SX. Вероятно има разлика след 98 година понеже на схемата пише "98 range"Ето и самия текст в оригинал:FRONT ELECTRIC WINDOW OPERATIONOperation is automatic for window raise and lower on the driver side, but only for lowering on the passenger side.Operation is manual when key operating time is from 60 to 300 milliseconds. Operation is automatic when key operating timeexceeds 300 milliseconds. The window stops when the key is operated in the opposite direction.Safety systemsThe window stops (i.e. motor electrical supply is cut off) when the glass reaches the upper or lower endstop or if an obstacle gets in the way and blocks the glass. This is regulated by controlling the selfadaptivemotor direct current.The electronic control unit behaves as follows:- If the motor control signal cuts out during operation, the control unit deactivates the system within amaximum time of 500 milliseconds. This interruption occurs when the controlled current taken up bythe electric window motor drops to less than 0.8 A.- If the control buttons are faulty (short-circuit or keys stuck down), control operation is inhibited at thetime of control unit activation until the defect disappears (or the key is released) for longer than 60milliseconds;- if the buttons are pressed for longer than 12 seconds, motor operation is inhibited; if the descendingkey is short-circuited or pressed for longer than 30 seconds, the control is inhibited so that the glasscan be closed.

      Коментар


        #18
        Едва ли има разлика при управлението на стъклата след ноември 98-ма и преди това! И при положение, че нямам автоматично вдигане на десният прозорец, когато копчето се задържи за секунда и малко, означава, че единствената причина наистина са кабелите! И най-вече разликата се усеща при по-затегнати механизми вследствие на запекла и мръсна грес. Тогава консумацията на мотора е по-голяма. И в крайна сметка схемата сама говори, не виждам за, какво да спорим повече.
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #19
          Не знам наистина как е схемата понеже никога не съм се интересувал ...Но понеже претендирам да разбирам от техника искам да обясня че не може забавянето да е от кабелите.Ето малко сметки - съвсем грубо ...Ако приемем че мотора консумира 1А от 12 волтовата инсталация на автомобила по закона на Ом неговото съпротивление би трябвало да е 12 Ома. Съпротивлението на 2 метра кабел със сечение 1,5мм2 е 0,04 Ома. При същия ток от 1А спадът в кабела е 0,04V. Дори да го умножм по 2 защото са 2 кабела пак остава под 0,1V. Значи моторчето консумира 12W енергия, а кабела 0,1W. Както се вижда разликата в двете числа е огромна. Правя и още едно опростяване - изобщо не отчитам загубите в кабелите на другата врата - да кажем че не са 2 метра а само 1.Значи лявото моторче използва за да вдигне прозореца 12W ( понеже то е с идеални кабели при това по къси ) а дясното само ... 11,9W ... Ужас - повечето измервателни уреди не биха отчели такава разлика, но това не пречи машинката да я забележи и стъклото да се вдига по бавно Тъй че забавянето може да се обясни с нещо друго, но не и с кабелите ...

          Коментар


            #20
            При мен случая е малко по различен. Десния прозорец се вдига еднакво бързо без значение от кой бутон. Но... когато вдигам едновременно и левия и десния, десния забавя много скоростта си.
            Ex Fiat 126P
            Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
            Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
            Alfa Romeo 147 1.6 TS
            Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

            Коментар


              #21
              Vladim написа:
              Едва ли има разлика при управлението на стъклата след ноември 98-ма и преди това! И при положение, че нямам автоматично вдигане на десният прозорец, когато копчето се задържи за секунда и малко, означава, че единствената причина наистина са кабелите! И най-вече разликата се усеща при по-затегнати механизми вследствие на запекла и мръсна грес. Тогава консумацията на мотора е по-голяма. И в крайна сметка схемата сама говори, не виждам за, какво да спорим повече.
              А на всички Брави ли се вдига автоматично левия прозорец? Защото съм виждал да се вдига, а при мен не се получава! Даже при Астрата на брат ми се смъкват автоматично и двата!
              Space Star 1.9 DID

              Коментар


                #22
                При мен случая е малко по различен. Десния прозорец се вдига еднакво бързо без значение от кой бутон. Но... когато вдигам едновременно и левия и десния, десния забавя много скоростта си.
                Точно така е и при мен - по отделно скоростта е еднаква.Отделно при мен при изгасен двигател и двата прозореца едвам пъплят но това е от акумулатора ми. Отдавна е за смяна - оказа се че е стоял сух.Миналата седмица му направих няколко цикъла със зареждачка която зарежда, разрежда и мери капацитета на акумулатора. За моя най голяма изненада при всички цикли ми показваше капацитет от 10-тина A/h ... не знам как паля все още с него ...

                Коментар


                  #23
                  ilkor написа:
                  Не знам наистина как е схемата понеже никога не съм се интересувал ...Но понеже претендирам да разбирам от техника искам да обясня че не може забавянето да е от кабелите.Ето малко сметки - съвсем грубо ...Ако приемем че мотора консумира 1А от 12 волтовата инсталация на автомобила по закона на Ом неговото съпротивление би трябвало да е 12 Ома. Съпротивлението на 2 метра кабел със сечение 1,5мм2 е 0,04 Ома. При същия ток от 1А спадът в кабела е 0,04V. Дори да го умножм по 2 защото са 2 кабела пак остава под 0,1V. Значи моторчето консумира 12W енергия, а кабела 0,1W. Както се вижда разликата в двете числа е огромна. Правя и още едно опростяване - изобщо не отчитам загубите в кабелите на другата врата - да кажем че не са 2 метра а само 1.Значи лявото моторче използва за да вдигне прозореца 12W ( понеже то е с идеални кабели при това по къси ) а дясното само ... 11,9W ... Ужас - повечето измервателни уреди не биха отчели такава разлика, но това не пречи машинката да я забележи и стъклото да се вдига по бавно Тъй че забавянето може да се обясни с нещо друго, но не и с кабелите ...
                  Колега ти явно си много упорит!!Тия сухи сметки които даваш,къде си ги видял??Вземи едно стрелково уредче,което мери ток до 20 А,поизмери това ,онова и тогава давай примери.Ако много държиш утре ще направя едно клипче лично за теб,та дано ти се изяснят някои неща.Явно си присъствал в часовете по електротехника,но практиката нещо ти куца.
                  Fiat Bravo 1.9 JTD

                  Коментар


                    #24
                    Vladim написа:
                    Едва ли има разлика при управлението на стъклата след ноември 98-ма и преди това! И при положение, че нямам автоматично вдигане на десният прозорец, когато копчето се задържи за секунда и малко, означава, че единствената причина наистина са кабелите! И най-вече разликата се усеща при по-затегнати механизми вследствие на запекла и мръсна грес. Тогава консумацията на мотора е по-голяма. И в крайна сметка схемата сама говори, не виждам за, какво да спорим повече.
                    Fiat Bravo 1.9 JTD

                    Коментар


                      #25
                      stenli написа:
                      pugsy написа:
                      а защо на 155 и 145/146 има едно малко блокче с 4 релета,интегрални схеми и т.н. почти 1:1 като на типо/темпра/делта/дедра и т.н.това не е модул ли ?
                      Покажи ми го на схемата къде е ако си прав си сменям професията.
                      на 155 модула е 1:1 като на типото мина майка ми 146-цата е същия модул НО буксите са му разположени по друг начинна една 145 която я правиме сега е 1:1 с на майка ми и 2-те са 97гза съжаление не можах да снимамако има някаква друга модификация съм съгласен,че може единия джам да е без модул,но тези 3 коли имат модул за 2-та джама,3-те са с различни екстри

                      Коментар


                        #26
                        pugsy написа:
                        stenli написа:
                        pugsy написа:
                        а защо на 155 и 145/146 има едно малко блокче с 4 релета,интегрални схеми и т.н. почти 1:1 като на типо/темпра/делта/дедра и т.н.това не е модул ли ?
                        Покажи ми го на схемата къде е ако си прав си сменям професията.
                        на 155 модула е 1:1 като на типото мина майка ми 146-цата е същия модул НО буксите са му разположени по друг начинна една 145 която я правиме сега е 1:1 с на майка ми и 2-те са 97гза съжаление не можах да снимамако има някаква друга модификация съм съгласен,че може единия джам да е без модул,но тези 3 коли имат модул за 2-та джама,3-те са с различни екстри
                        За Алфите наистина е така.Същите модули имат и някои модели Фият Типо,Темпра.Но но за Браво и Брава SX ,това не е така.
                        Fiat Bravo 1.9 JTD

                        Коментар


                          #27
                          Явно си ги улучил все такива защото за 100 тината Фиати и Алфи които са минали през мен нито един от тях не е имал такова нещо /автоматично се сваля само лявото стъкло/. Та мога само едно да ви кажа за ваше успокоение всяко лято сменям над 50 механизма за стъкла и като се замисля сред тях не фигурират италианските марки, френските са почти рядкост, познайте кой са преобладаващите

                          Коментар


                            #28
                            stenli написа:
                            Явно си ги улучил все такива защото за 100 тината Фиати и Алфи които са минали през мен нито един от тях не е имал такова нещо /автоматично се сваля само лявото стъкло/. Та мога само едно да ви кажа за ваше успокоение всяко лято сменям над 50 механизма за стъкла и като се замисля сред тях не фигурират италианските марки, френските са почти рядкост, познайте кой са преобладаващите
                            типо/темпра всички модели с ел стъкла имат модул за 2-та прозореця,няма значение дали има памет или не

                            Коментар


                              #29
                              Колега ти явно си много упорит!! ...
                              Подминавам останалото щото нито ме познаваш нито знаеш с какво се занимавам. Не слизам на това ниво да давам оценки ...Дори те насърчавам да направиш не едно а 2 клипчета - едното с лявата врата другото с дясната. Да ги видим тея лоши кабели Днес си поиграх със копчетата - и двата ми прозореца се вдигат и спускат за едно и също време.Осезаемо изоставане на десния има само когато натисна заедно и двете копчета ... ама сигурно тогава минава по други кабели ...Едит:С много други неща може да се оправдае забавянето което имат някои, но не и с кабелите.Да кажем от по рядкото ползване на левия прозорец, замърсявания, влошена проводимост на контакти, но кабелите са посленото нещо което може да се обвини. Колега, вместо да правиш клипове вземи един уред и измери между двата края на един и същ кабел какъв спад има в момента когато прозореца се движи. Това ще те ориентира колко точно загуби имаш в пустия кабел...Ето аз нямам такова забавяне ...Само за сравнение ще ти кажа какъв опит правих преди 2-3 дена. Разработвам едно зарядно устройство за акумулатори което консумира от 12В 40-50А. То е закачено към източника с 2 кабела от по 4 квадрата. Когато измерих спада в кабела @40А беше 0,3В за всеки един от тях. Не ми е проблем да седна сега и да ти измеря практически колко спад би имало в кабел 1-2 квадрата при ток около 1А но в момента времето ми е скъпо ...Умишлено казвам 1А защото при свободно движение на стъклото консумацията би трябвала да е около тази стойност. Ясно е че при тръгване и след спиране консумацията е по висока, но в сервизното описание изрично пише че токоограничението се задейства на 0,8А. Не съм го мерил но нямам причина да не вярвам на описанието...

                              Коментар


                                #30
                                Алфа 146 има електроника за самоизключване само за лявото стъкло. Дясното е под напрежение, докато е натиснат бутона. Там токова защита няма. При Типо токова защита няма и за двата прозореца. Поне на моето беше така. Колкото за автоматичното сваляне на стъклата, при моделите ELX има пълна автоматика за лявото и частична (само сваляне) за дясното. Защо е така, само в Торино знаят
                                Fiat Marea 1.8i 16V
                                Fiat Tipo 1.4i 8V
                                Fiat Punto 1.6i 8V
                                www.italauto-bg.net/forum/

                                Коментар

                                Working...
                                X