Пичове... след дълго ровене по схемите успатових, че при SX версията наистина мотора на дясната врата се управлява директно и само от копчетата! При ELX, моторът на дясното стъкло има функции, като при шофьорското на SX модификациите и, затова копчетата "влизат" в блока за управление. В този ред на мисли наистина излиза, че по-бавното вдигане на стъклото идва от по-дългите кабели!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Аномалия с джама от другата страна на шофьора... !?
Collapse
X
-
В този ред на мисли наистина излиза, че по-бавното едигане на стъклото идва от по-дългите кабели!
Коментар
-
Едва ли има разлика при управлението на стъклата след ноември 98-ма и преди това! И при положение, че нямам автоматично вдигане на десният прозорец, когато копчето се задържи за секунда и малко, означава, че единствената причина наистина са кабелите! И най-вече разликата се усеща при по-затегнати механизми вследствие на запекла и мръсна грес. Тогава консумацията на мотора е по-голяма. И в крайна сметка схемата сама говори, не виждам за, какво да спорим повече.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Не знам наистина как е схемата понеже никога не съм се интересувал ...Но понеже претендирам да разбирам от техника искам да обясня че не може забавянето да е от кабелите.Ето малко сметки - съвсем грубо ...Ако приемем че мотора консумира 1А от 12 волтовата инсталация на автомобила по закона на Ом неговото съпротивление би трябвало да е 12 Ома. Съпротивлението на 2 метра кабел със сечение 1,5мм2 е 0,04 Ома. При същия ток от 1А спадът в кабела е 0,04V. Дори да го умножм по 2 защото са 2 кабела пак остава под 0,1V. Значи моторчето консумира 12W енергия, а кабела 0,1W. Както се вижда разликата в двете числа е огромна. Правя и още едно опростяване - изобщо не отчитам загубите в кабелите на другата врата - да кажем че не са 2 метра а само 1.Значи лявото моторче използва за да вдигне прозореца 12W ( понеже то е с идеални кабели при това по къси ) а дясното само ... 11,9W ... Ужас - повечето измервателни уреди не биха отчели такава разлика, но това не пречи машинката да я забележи и стъклото да се вдига по бавно Тъй че забавянето може да се обясни с нещо друго, но не и с кабелите ...
Коментар
-
При мен случая е малко по различен. Десния прозорец се вдига еднакво бързо без значение от кой бутон. Но... когато вдигам едновременно и левия и десния, десния забавя много скоростта си.Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
Vladim написа:Едва ли има разлика при управлението на стъклата след ноември 98-ма и преди това! И при положение, че нямам автоматично вдигане на десният прозорец, когато копчето се задържи за секунда и малко, означава, че единствената причина наистина са кабелите! И най-вече разликата се усеща при по-затегнати механизми вследствие на запекла и мръсна грес. Тогава консумацията на мотора е по-голяма. И в крайна сметка схемата сама говори, не виждам за, какво да спорим повече.Space Star 1.9 DID
Коментар
-
При мен случая е малко по различен. Десния прозорец се вдига еднакво бързо без значение от кой бутон. Но... когато вдигам едновременно и левия и десния, десния забавя много скоростта си.
Коментар
-
ilkor написа:Не знам наистина как е схемата понеже никога не съм се интересувал ...Но понеже претендирам да разбирам от техника искам да обясня че не може забавянето да е от кабелите.Ето малко сметки - съвсем грубо ...Ако приемем че мотора консумира 1А от 12 волтовата инсталация на автомобила по закона на Ом неговото съпротивление би трябвало да е 12 Ома. Съпротивлението на 2 метра кабел със сечение 1,5мм2 е 0,04 Ома. При същия ток от 1А спадът в кабела е 0,04V. Дори да го умножм по 2 защото са 2 кабела пак остава под 0,1V. Значи моторчето консумира 12W енергия, а кабела 0,1W. Както се вижда разликата в двете числа е огромна. Правя и още едно опростяване - изобщо не отчитам загубите в кабелите на другата врата - да кажем че не са 2 метра а само 1.Значи лявото моторче използва за да вдигне прозореца 12W ( понеже то е с идеални кабели при това по къси ) а дясното само ... 11,9W ... Ужас - повечето измервателни уреди не биха отчели такава разлика, но това не пречи машинката да я забележи и стъклото да се вдига по бавно Тъй че забавянето може да се обясни с нещо друго, но не и с кабелите ...Fiat Bravo 1.9 JTD
Коментар
-
Vladim написа:Едва ли има разлика при управлението на стъклата след ноември 98-ма и преди това! И при положение, че нямам автоматично вдигане на десният прозорец, когато копчето се задържи за секунда и малко, означава, че единствената причина наистина са кабелите! И най-вече разликата се усеща при по-затегнати механизми вследствие на запекла и мръсна грес. Тогава консумацията на мотора е по-голяма. И в крайна сметка схемата сама говори, не виждам за, какво да спорим повече.Fiat Bravo 1.9 JTD
Коментар
-
stenli написа:pugsy написа:а защо на 155 и 145/146 има едно малко блокче с 4 релета,интегрални схеми и т.н. почти 1:1 като на типо/темпра/делта/дедра и т.н.това не е модул ли ?
Коментар
-
pugsy написа:stenli написа:pugsy написа:а защо на 155 и 145/146 има едно малко блокче с 4 релета,интегрални схеми и т.н. почти 1:1 като на типо/темпра/делта/дедра и т.н.това не е модул ли ?Fiat Bravo 1.9 JTD
Коментар
-
Явно си ги улучил все такива защото за 100 тината Фиати и Алфи които са минали през мен нито един от тях не е имал такова нещо /автоматично се сваля само лявото стъкло/. Та мога само едно да ви кажа за ваше успокоение всяко лято сменям над 50 механизма за стъкла и като се замисля сред тях не фигурират италианските марки, френските са почти рядкост, познайте кой са преобладаващите
Коментар
-
stenli написа:Явно си ги улучил все такива защото за 100 тината Фиати и Алфи които са минали през мен нито един от тях не е имал такова нещо /автоматично се сваля само лявото стъкло/. Та мога само едно да ви кажа за ваше успокоение всяко лято сменям над 50 механизма за стъкла и като се замисля сред тях не фигурират италианските марки, френските са почти рядкост, познайте кой са преобладаващите
Коментар
-
Колега ти явно си много упорит!! ...
Коментар
-
Алфа 146 има електроника за самоизключване само за лявото стъкло. Дясното е под напрежение, докато е натиснат бутона. Там токова защита няма. При Типо токова защита няма и за двата прозореца. Поне на моето беше така. Колкото за автоматичното сваляне на стъклата, при моделите ELX има пълна автоматика за лявото и частична (само сваляне) за дясното. Защо е така, само в Торино знаят
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар