Пичове... след дълго ровене по схемите успатових, че при SX версията наистина мотора на дясната врата се управлява директно и само от копчетата! При ELX, моторът на дясното стъкло има функции, като при шофьорското на SX модификациите и, затова копчетата "влизат" в блока за управление. В този ред на мисли наистина излиза, че по-бавното вдигане на стъклото идва от по-дългите кабели!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Аномалия с джама от другата страна на шофьора... !?
Collapse
X
-
В този ред на мисли наистина излиза, че по-бавното едигане на стъклото идва от по-дългите кабели!
Коментар
-
Едва ли има разлика при управлението на стъклата след ноември 98-ма и преди това! И при положение, че нямам автоматично вдигане на десният прозорец, когато копчето се задържи за секунда и малко, означава, че единствената причина наистина са кабелите! И най-вече разликата се усеща при по-затегнати механизми вследствие на запекла и мръсна грес. Тогава консумацията на мотора е по-голяма. И в крайна сметка схемата сама говори, не виждам за, какво да спорим повече.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Не знам наистина как е схемата понеже никога не съм се интересувал ...Но понеже претендирам да разбирам от техника искам да обясня че не може забавянето да е от кабелите.Ето малко сметки - съвсем грубо ...Ако приемем че мотора консумира 1А от 12 волтовата инсталация на автомобила по закона на Ом неговото съпротивление би трябвало да е 12 Ома. Съпротивлението на 2 метра кабел със сечение 1,5мм2 е 0,04 Ома. При същия ток от 1А спадът в кабела е 0,04V. Дори да го умножм по 2 защото са 2 кабела пак остава под 0,1V. Значи моторчето консумира 12W енергия, а кабела 0,1W. Както се вижда разликата в двете числа е огромна. Правя и още едно опростяване - изобщо не отчитам загубите в кабелите на другата врата - да кажем че не са 2 метра а само 1.Значи лявото моторче използва за да вдигне прозореца 12W ( понеже то е с идеални кабелипри това по къси
) а дясното само ... 11,9W ... Ужас - повечето измервателни уреди не биха отчели такава разлика, но това не пречи машинката да я забележи и стъклото да се вдига по бавно
Тъй че забавянето може да се обясни с нещо друго, но не и с кабелите ...
Коментар
-
При мен случая е малко по различен. Десния прозорец се вдига еднакво бързо без значение от кой бутон. Но... когато вдигам едновременно и левия и десния, десния забавя много скоростта си.Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
Vladim написа:Едва ли има разлика при управлението на стъклата след ноември 98-ма и преди това! И при положение, че нямам автоматично вдигане на десният прозорец, когато копчето се задържи за секунда и малко, означава, че единствената причина наистина са кабелите! И най-вече разликата се усеща при по-затегнати механизми вследствие на запекла и мръсна грес. Тогава консумацията на мотора е по-голяма. И в крайна сметка схемата сама говори, не виждам за, какво да спорим повече.Space Star 1.9 DID
Коментар
-
При мен случая е малко по различен. Десния прозорец се вдига еднакво бързо без значение от кой бутон. Но... когато вдигам едновременно и левия и десния, десния забавя много скоростта си.
Коментар
-
ilkor написа:Не знам наистина как е схемата понеже никога не съм се интересувал ...Но понеже претендирам да разбирам от техника искам да обясня че не може забавянето да е от кабелите.Ето малко сметки - съвсем грубо ...Ако приемем че мотора консумира 1А от 12 волтовата инсталация на автомобила по закона на Ом неговото съпротивление би трябвало да е 12 Ома. Съпротивлението на 2 метра кабел със сечение 1,5мм2 е 0,04 Ома. При същия ток от 1А спадът в кабела е 0,04V. Дори да го умножм по 2 защото са 2 кабела пак остава под 0,1V. Значи моторчето консумира 12W енергия, а кабела 0,1W. Както се вижда разликата в двете числа е огромна. Правя и още едно опростяване - изобщо не отчитам загубите в кабелите на другата врата - да кажем че не са 2 метра а само 1.Значи лявото моторче използва за да вдигне прозореца 12W ( понеже то е с идеални кабелипри това по къси
) а дясното само ... 11,9W ... Ужас - повечето измервателни уреди не биха отчели такава разлика, но това не пречи машинката да я забележи и стъклото да се вдига по бавно
Тъй че забавянето може да се обясни с нещо друго, но не и с кабелите ...
Fiat Bravo 1.9 JTD
Коментар
-
Vladim написа:Едва ли има разлика при управлението на стъклата след ноември 98-ма и преди това! И при положение, че нямам автоматично вдигане на десният прозорец, когато копчето се задържи за секунда и малко, означава, че единствената причина наистина са кабелите! И най-вече разликата се усеща при по-затегнати механизми вследствие на запекла и мръсна грес. Тогава консумацията на мотора е по-голяма. И в крайна сметка схемата сама говори, не виждам за, какво да спорим повече.Fiat Bravo 1.9 JTD
Коментар
-
stenli написа:pugsy написа:а защо на 155 и 145/146 има едно малко блокче с 4 релета,интегрални схеми и т.н. почти 1:1 като на типо/темпра/делта/дедра и т.н.това не е модул ли ?
Коментар
-
pugsy написа:stenli написа:pugsy написа:а защо на 155 и 145/146 има едно малко блокче с 4 релета,интегрални схеми и т.н. почти 1:1 като на типо/темпра/делта/дедра и т.н.това не е модул ли ?Fiat Bravo 1.9 JTD
Коментар
-
Явно си ги улучил все такива защото за 100 тината Фиати и Алфи които са минали през мен нито един от тях не е имал такова нещо /автоматично се сваля само лявото стъкло/. Та мога само едно да ви кажа за ваше успокоение всяко лято сменям над 50 механизма за стъкла и като се замисля сред тях не фигурират италианските марки, френските са почти рядкост, познайте кой са преобладаващите
Коментар
-
stenli написа:Явно си ги улучил все такива защото за 100 тината Фиати и Алфи които са минали през мен нито един от тях не е имал такова нещо /автоматично се сваля само лявото стъкло/. Та мога само едно да ви кажа за ваше успокоение всяко лято сменям над 50 механизма за стъкла и като се замисля сред тях не фигурират италианските марки, френските са почти рядкост, познайте кой са преобладаващите
Коментар
-
Колега ти явно си много упорит!! ...Днес си поиграх със копчетата - и двата ми прозореца се вдигат и спускат за едно и също време.Осезаемо изоставане на десния има само когато натисна заедно и двете копчета ... ама сигурно тогава минава по други кабели ...Едит:С много други неща може да се оправдае забавянето което имат някои, но не и с кабелите.Да кажем от по рядкото ползване на левия прозорец, замърсявания, влошена проводимост на контакти, но кабелите са посленото нещо което може да се обвини. Колега, вместо да правиш клипове вземи един уред и измери между двата края на един и същ кабел какъв спад има в момента когато прозореца се движи. Това ще те ориентира колко точно загуби имаш в пустия кабел...Ето аз нямам такова забавяне ...Само за сравнение ще ти кажа какъв опит правих преди 2-3 дена. Разработвам едно зарядно устройство за акумулатори което консумира от 12В 40-50А. То е закачено към източника с 2 кабела от по 4 квадрата. Когато измерих спада в кабела @40А беше 0,3В за всеки един от тях. Не ми е проблем да седна сега и да ти измеря практически колко спад би имало в кабел 1-2 квадрата при ток около 1А но в момента времето ми е скъпо ...Умишлено казвам 1А защото при свободно движение на стъклото консумацията би трябвала да е около тази стойност. Ясно е че при тръгване и след спиране консумацията е по висока, но в сервизното описание изрично пише че токоограничението се задейства на 0,8А. Не съм го мерил но нямам причина да не вярвам на описанието...
Коментар
-
Алфа 146 има електроника за самоизключване само за лявото стъкло. Дясното е под напрежение, докато е натиснат бутона. Там токова защита няма. При Типо токова защита няма и за двата прозореца. Поне на моето беше така. Колкото за автоматичното сваляне на стъклата, при моделите ELX има пълна автоматика за лявото и частична (само сваляне) за дясното. Защо е така, само в Торино знаят
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар