Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Малко помощ за свързване на колони, please :)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Малко помощ за свързване на колони, please :)

    Здравейте отново, искам да си монтирам колони в предните врати. Лошото е, че имам две пищялки на таблото, които не искам да изключвам. Има ли начин тези четири колони да се свържат на двата изхода за предни колони на касетофона или ще трябва да се откажа от две от тях? И четирите говорителя са по 8 ома.----Сори, моя грешка, 4 ома са... това май не е на добре
    Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
    Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

    #2
    re

    Свързвай ги смело.Две по две успоредно.Щом са по 8 ома, ще се получи по 4 ома на канал.Каквито са авто музиките.
    Fiat Bravo 1.9 JTD

    Коментар


      #3
      Свързвай смело, няма проблем. Нищо че са по 4 ома. Тук играе роля не съпротивлението на говорителите, а импеданса. Пищялките трябва да са свързани през кондензатор, ако са обикновени. Ако са пиезо (от всичко по левче), може и направо.
      FIAT Tipo 1,4mi - EX
      Alfa Romeo 146ti - EX
      Alfa Romeo 156 2,4JTD

      Коментар


        #4
        tonov написа:
        Свързвай смело, няма проблем. Нищо че са по 4 ома. Тук играе роля не съпротивлението на говорителите, а импеданса. Пищялките трябва да са свързани през кондензатор, ако са обикновени. Ако са пиезо (от всичко по левче), може и направо.
        А каква е разликата между съпротивление и импеданс?
        Fiat Bravo 1.9 JTD

        Коментар


          #5
          А аз имам колони на вратите, но нямам на таблото. Мойте кабели за колоните на таблото ги няма... Къде да ги издиря?
          M-Benz E 250 TD 150hp
          M-Benz 200d 75 hp
          Peugeot Bipper 1,3 HDI много малко конски сили

          Коментар


            #6
            колони

            като няма прекарай нови и готово до касетофона или СД
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              gmg_service написа:
              tonov написа:
              Свързвай смело, няма проблем. Нищо че са по 4 ома. Тук играе роля не съпротивлението на говорителите, а импеданса. Пищялките трябва да са свързани през кондензатор, ако са обикновени. Ако са пиезо (от всичко по левче), може и направо.
              А каква е разликата между съпротивление и импеданс?
              Ае малко теория:Съпротивление е параметър който се мери при активен товар (такъв в който няма индуктивност и капацитет) и в общия случай е едно и също при постоянен и променлив ток. Ако измериш с мултицет намотката на говорител 4 ома ще покаже 3 и нещо - това е съпротивлението на телта на намотката.Импеданс е сумата от активното, индуктивното и капацитивното съпротивление и зависи от честотата. При по-висока честота индуктивното се увеличава, а капацитивното намалява. Активното не се променя.За говорителите нема задълбавам в много теория, но основното:Намотката освен активно съпротивление има и доста голяма индуктивност, така че колкото по-висока е честотата, импеданса е по-голям. Означената стойност 4 ома е ИМПЕДАНС и се отчита при резонансна честота (също основен параметър на говорителя), като там е най-малка. Стига се дотам, че при нискочестотен говорител 4 ома, импедансът е от порядъка на 30-40 ома при няколко килохерца. Високочестотния говорител или иначе казано пищялката има по-висока резонансна честота, значи и по-малък импеданс при същите килохерци. Затова е нужно последователно да му се свърже поне кондензатор, за да ограничи мощността в/у него в нискочестотния обхват.От всичко изписано дотук следва, че дори да са свързани паралелно два говорителя (нискочестотен и пищялка) които са по 4 ома, то общия товар в изхода на усилвателя няма да е 2 ома, а винаги повече и зависим от честотата.Оффф, заболяха ме пръстите. Дано е станало поне малко по-ясно.
              FIAT Tipo 1,4mi - EX
              Alfa Romeo 146ti - EX
              Alfa Romeo 156 2,4JTD

              Коментар


                #8
                tonov написа:
                gmg_service написа:
                tonov написа:
                Свързвай смело, няма проблем. Нищо че са по 4 ома. Тук играе роля не съпротивлението на говорителите, а импеданса. Пищялките трябва да са свързани през кондензатор, ако са обикновени. Ако са пиезо (от всичко по левче), може и направо.
                А каква е разликата между съпротивление и импеданс?
                Ае малко теория:Съпротивление е параметър който се мери при активен товар (такъв в който няма индуктивност и капацитет) и в общия случай е едно и също при постоянен и променлив ток. Ако измериш с мултицет намотката на говорител 4 ома ще покаже 3 и нещо - това е съпротивлението на телта на намотката.Импеданс е сумата от активното, индуктивното и капацитивното съпротивление и зависи от честотата. При по-висока честота индуктивното се увеличава, а капацитивното намалява. Активното не се променя.За говорителите нема задълбавам в много теория, но основното:Намотката освен активно съпротивление има и доста голяма индуктивност, така че колкото по-висока е честотата, импеданса е по-голям. Означената стойност 4 ома е ИМПЕДАНС и се отчита при резонансна честота (също основен параметър на говорителя), като там е най-малка. Стига се дотам, че при нискочестотен говорител 4 ома, импедансът е от порядъка на 30-40 ома при няколко килохерца. Високочестотния говорител или иначе казано пищялката има по-висока резонансна честота, значи и по-малък импеданс при същите килохерци. Затова е нужно последователно да му се свърже поне кондензатор, за да ограничи мощността в/у него в нискочестотния обхват.От всичко изписано дотук следва, че дори да са свързани паралелно два говорителя (нискочестотен и пищялка) които са по 4 ома, то общия товар в изхода на усилвателя няма да е 2 ома, а винаги повече и зависим от честотата.Оффф, заболяха ме пръстите. Дано е станало поне малко по-ясно.
                Fiat Bravo 1.9 JTD

                Коментар

                Working...
                X