Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

генератора не зарежда

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    генератора не зарежда

    въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско
    TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
    UNO 1.0 FIRE

    #2
    Диоден блок
    FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

    Коментар


      #3
      tinalex написа:
      Диоден блок
      и на мен ми паднаха съмненията върху него, но не трябва ли да светне лампата за зареждането на таблото
      TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
      UNO 1.0 FIRE

      Коментар


        #4
        Re: генератора не зарежда

        stef написа:
        въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско
        Колега,следва разглобяване, за да се установи повредата.Повредите от описанието могат да бъдат следните:1-Трябва да се премерят диодите(бързо и лесно става с уред)Ако те са здрави то остава...2-Колектора да е износен и четките не дават добра връзка .Не е реле,а електронен стабилизатор на напрежението комплект с четкодържател и четки,който при повечето модели дава напрежение 14,2 V. при ниски и високи обр.Имах същия случай с предишната кола.Разглобих го премерих диодите-редовни.Стабилизатора на напр. с четкитередовни.След внимателен оглед всичко изглеждаше редовно,но след консултация със спец по "динама" и ел.мотори се оказа износен колектор(медните пластинки в задната част на ротора).Спеца го шлайфа и сглоби.Премерих напрежението точно 14,2V.Забравих да допълня нещо важно :Към генератора има трети проводник(тънък син проводник) за сиг. лампа през която той се възбужда,за да сработи.Ако тя не светва при контакт генератора може и да не дава 14,2V въпреки,че е редовен.УСПЕХ.................

        Коментар


          #5
          Re: генератора не зарежда

          rumen59 написа:
          stef написа:
          въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско
          Колега,следва разглобяване, за да се установи повредата.Повредите от описанието могат да бъдат следните:1-Трябва да се премерят диодите(бързо и лесно става с уред)Ако те са здрави то остава...2-Колектора да е износен и четките не дават добра връзка .Не е реле,а електронен стабилизатор на напрежението комплект с четкодържател и четки,който при повечето модели дава напрежение 14,2 V. при ниски и високи обр.Имах същия случай с предишната кола.Разглобих го премерих диодите-редовни.Стабилизатора на напр. с четкитередовни.След внимателен оглед всичко изглеждаше редовно,но след консултация със спец по "динама" и ел.мотори се оказа износен колектор(медните пластинки в задната част на ротора).Спеца го шлайфа и сглоби.Премерих напрежението точно 14,2V.Забравих да допълня нещо важно :Към генератора има трети проводник(тънък син проводник) за сиг. лампа през която той се възбужда,за да сработи.Ако тя не светва при контакт генератора може и да не дава 14,2V въпреки,че е редовен.УСПЕХ.................
          диодите ще ги меря утре като сваля генератора, колектора има минимално износване според мен /по малко от 1мм/ а такъв син проводник поне аз не видях но утре ще разгледам по обстойно,но по принцип лампата се работи уж коректно /като дам контакт светва като запали колата изгасва/ може ли някой да ми обясни как се сменя диодна плочка /за да знам дали е трудно и дали да се захващам сам/ а също и само някой от диодите дали може да се смени а не цялата плочка благодаря на отговорилите колеги доста ми помогнаха но чакам още компетентна помощ пишете не ме жалете
          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
          UNO 1.0 FIRE

          Коментар


            #6
            Re: генератора не зарежда

            stef написа:
            rumen59 написа:
            stef написа:
            въпроса ми е следния генератора на темпрата ми не зареждаше нормално а даваше 13,3V след смяна на реле регулатора /на стария му се бяха износили четките/ започна да зарежда нормално 14,00 V след около 1000км пак замерих и показваше 13,4V което малко ме притесни ,лошото е че след още 1000км вече зарежда на 13,00V свалих релето перфектно е сложих си старато/което преди даваше 13,3V/ пак показва 13,00V от където следва че проблема не е в релето, и въпроса ми е точно това ,от къде идва проблема според вас лампата на таблото не ме предупреждава че зареждането е ниско
            Колега,следва разглобяване, за да се установи повредата.Повредите от описанието могат да бъдат следните:1-Трябва да се премерят диодите(бързо и лесно става с уред)Ако те са здрави то остава...2-Колектора да е износен и четките не дават добра връзка .Не е реле,а електронен стабилизатор на напрежението комплект с четкодържател и четки,който при повечето модели дава напрежение 14,2 V. при ниски и високи обр.Имах същия случай с предишната кола.Разглобих го премерих диодите-редовни.Стабилизатора на напр. с четкитередовни.След внимателен оглед всичко изглеждаше редовно,но след консултация със спец по "динама" и ел.мотори се оказа износен колектор(медните пластинки в задната част на ротора).Спеца го шлайфа и сглоби.Премерих напрежението точно 14,2V.Забравих да допълня нещо важно :Към генератора има трети проводник(тънък син проводник) за сиг. лампа през която той се възбужда,за да сработи.Ако тя не светва при контакт генератора може и да не дава 14,2V въпреки,че е редовен.УСПЕХ.................
            диодите ще ги меря утре като сваля генератора, колектора има минимално износване според мен /по малко от 1мм/ а такъв син проводник поне аз не видях но утре ще разгледам по обстойно,но по принцип лампата се работи уж коректно /като дам контакт светва като запали колата изгасва/ може ли някой да ми обясни как се сменя диодна плочка /за да знам дали е трудно и дали да се захващам сам/ а също и само някой от диодите дали може да се смени а не цялата плочка благодаря на отговорилите колеги доста ми помогнаха но чакам още компетентна помощ
            За цвета на проводника не мога да ти гарантирам ,но със сигурност го има.Износване от 1мм. е достатъчно ,за да не работи добре.Не е необходимо да сменяш всички диоди,а само евентуално дефектния.Ако не си сменял трудно ще се оправиш.

            Коментар


              #7
              Това,че колектора изглежда малко износен,не е гаранция че работи добре.Ламелите трябва да са равни и гладки и да прилепват плътно към тях четките.Най-вероятно е диод-ако не е капсулован блока,може да се смени и само той.Обаче едва ли.
              FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

              Коментар


                #8
                съмненията ми не са насочени към колектора защото с 2 различни реле регулатура дава еднакво зареждане а четките са различно износени съответно прилепват по различен начин към колектора но по тоците не ме бива много така че се съгласявам бързо със мненията на разбиращите :D
                TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                UNO 1.0 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.
                  FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

                  Коментар


                    #10
                    tinalex написа:
                    Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.
                    лошото е че нямам доверие на майстори и съм свикнал сам да си правя ремонтите та затова питам тук знам че има доста компетентни хора мога да кажа че доста ми помогнахте ,утре ще видя какво ще стане
                    TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                    UNO 1.0 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      stef написа:
                      tinalex написа:
                      Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.
                      лошото е че нямам доверие на майстори и съм свикнал сам да си правя ремонтите та затова питам тук знам че има доста компетентни хора мога да кажа че доста ми помогнахте ,утре ще видя какво ще стане
                      така значи сагата продължава, днес свалих генератора, но не можах да му развия шпилките т.е да го отворя и реших да го водя на майстор, нося го майстора го закачи на някъкъв уред и вика генератора е ок зарежда на 14,2 и аз шах , та въпроса ми е има ли някаква логика на колата да не зарежда добре, а на таза машинка да показва че зарежда и какъв е проблема според васПС имам и друго въпросче, четох в една друга тема за утечките ,замерих я по начин по който научих от темата а именно откачам + и вързвам мултимера червения край към акумолатора а черния към кабела нагласям на позиция 10А и показанието което ми показа уреда беше 0,49 нормално ли е това или имам проблем с утечка по колата
                      TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                      UNO 1.0 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        0.49-е много-така написано-при обхват 10А,се подразбира в А=490mA,Все пак да си абсолютно сигурен,провери пак,да не си объркал нещо,или примерно,да е останало нещо вкл. и да те лъже...По книгите пише,че мах.на празен ход трябва да е 0.5-0.6хКапацитета наАкк/Ah/=тока на пр.ход в mA30-40 mA max.е нормалноАко ген.работи на стенд,а на колата напрежението пада или колебае,провери веригата на тънката жица-от там взема ток за възбуждането и контрол...
                        Ex. Grande Punto Driver

                        Коментар


                          #13
                          stef написа:
                          така значи сагата продължава, днес свалих генератора, но не можах да му развия шпилките т.е да го отворя и реших да го водя на майстор, нося го майстора го закачи на някъкъв уред и вика генератора е ок зарежда на 14,2 и аз шах , та въпроса ми е има ли някаква логика на колата да не зарежда добре, а на таза машинка да показва че зарежда и какъв е проблема според вас
                          Аз имах подобен проблем и се оказа хлабав кабел на стартера.
                          Най-добрият ти приятел е не този, който ти бърше сълзите, а този, който не ти дава повод да плачеш!

                          Коментар


                            #14
                            stef написа:
                            stef написа:
                            tinalex написа:
                            Не е важно ние тук какво разбираме , а този дето ще го ремонтира.Все пак е добре като го даваш за ремонт,да знаеш какво да очакваш.
                            лошото е че нямам доверие на майстори и съм свикнал сам да си правя ремонтите та затова питам тук знам че има доста компетентни хора мога да кажа че доста ми помогнахте ,утре ще видя какво ще стане
                            така значи сагата продължава, днес свалих генератора, но не можах да му развия шпилките т.е да го отворя и реших да го водя на майстор, нося го майстора го закачи на някъкъв уред и вика генератора е ок зарежда на 14,2 и аз шах , та въпроса ми е има ли някаква логика на колата да не зарежда добре, а на таза машинка да показва че зарежда и какъв е проблема според васПС имам и друго въпросче, четох в една друга тема за утечките ,замерих я по начин по който научих от темата а именно откачам + и вързвам мултимера червения край към акумолатора а черния към кабела нагласям на позиция 10А и показанието което ми показа уреда беше 0,49 нормално ли е това или имам проблем с утечка по колата
                            значи този тънкия кабел е за лампата, тое седи точно под дебелия червен +, който излиза от алтернатора. кабелчето е малко, в сми тънко. ако то не е включено лампата няма да ти светне и на другия ден си без ток. провери него. да не те лъже мултицета с меренето? другото е хлабав ремък
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              От известно време и аз имах проблем със зареждането на дизеловото типо.Контролната лампа свети едва забележимо.Премерих напрежението-13,01v.Отидох при познат майстор и се започна дъъъъълго клатене-четки,колектор,регулатор.Никакъв ефект.Преди малко прочетох за подобен проблем на spiders-разхлабена гайка на дебелия червен кабел на стартера.Проверихмоя и се оказа същото-гайката се върти свободно.Стегнах я и о,чудо-14,3v. Колега spiders,имаш голяяяяма бира от мен за съвета.
                              Octavia RS
                              Evo 10-служебната играчка.

                              Коментар

                              Working...
                              X