Здравейте!Преди време в една тема стана на въпрос за едно мистериозно червено реле под задната дясна седалка на темприте.Искам да споделя че разбрах за какво служи Малко предисловие:Преди няколко дни купих един парктроник и се заех с монтажа.Когато дойде време за свързване на токовете, досетих се именно за това реле - спомням си че имаше доста жици.Не останах излъган, откачих конектора и намерих нещата които ми трябваха: +12V от контакт и маса.Свързах парктроника и мислех че проекта завърши.Да ама не.След няколко дни забелязах че не ми работят плафоните когато се отвори вратата.И понеже бяха няколко дни, веднага се сетих къде съм пипал.Ясно, релето управлява осветлението на купето.То беше ясно още преди това че има някаква електроника:- При темпрата когато се затвори врата, плафона продължава да свети още около половин минута. Да нацелиш... ключа в тъмното, например :D - Ако се подаде контакт преди да изтече това време, гасне веднага.- Освен това ако се забрави отворена врата, плафоните светят няколко минути и се гасят дори вратата да остане отворена.Безспорно много практично!Започна едно търсене по книги, обаче за подобно реле никъде нищо не се споменава. Все едно Фиат не монтират такова.Според тази а и според всички останали източници които имам, плафона 69 свети директно от изключвателите на вратите ( 61 и 78 ).Поогледах се в Ланча форума. В схемите на Дедра обаче се споменава за такова реле - тук и тук, позиция 103.Пак проблем обаче - не говоря немски, а книгата е баш на немски Стиснах уреда, една пробна ламБа, и с вълшебните думички "те са ти е...." пак при колата. Ето го и резултата, всичко си идва на куплунга ама плафоните пак не светят!И преди да търся ново реле, реших да го препитам за здравето му на маса.Работи мамка му!Явно нещата отиват към конектора.След замерването с уред на кабела преди конектора и площадките на самата платка се оказа че се губи масата и +12V от контакт.След вадене на кабелите от пласмасовия корпус на конектoра, зачистване и притягане на женската част, нещата заспаха.Ура!За сетен път се сблъсквам с типичния талянски маниер - страхотна идея, обаче изпълнението както в повечето случаи е претупано. Женската част на конектора е абсолютна порнография, няколко откачания на въпросния конектор, куплунга се разхлабва и спира да прави контакт... С това сагата завъши, надявам се тази информация да влезе в помощ на някого.Въпреки че хората дразнещи ни повреда в плафона в една Темпра ’92 сме на свършване
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Реле под задната седалка на Темпра
Collapse
X
-
То тва дет си го написъл много хубаво ама що на мойта Темпра като отворя задните врати не свети плафона? В багажника имам лампа ама и тя не свети кат се отвори. Като си затворя предната врата веднага ми гасне плафона. Значи при мен има нещо гнило така ли? Е то е ясно, че май пак са кабелите. Фиат и кабели ДА ДА
Коментар
-
Fiat 127 написа:То тва дет си го написъл много хубаво ама що на мойта Темпра като отворя задните врати не свети плафона? В багажника имам лампа ама и тя не свети кат се отвори. Като си затворя предната врата веднага ми гасне плафона. Значи при мен има нещо гнило така ли? Е то е ясно, че май пак са кабелите. Фиат и кабели ДА ДАI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар