Знае ли някой колко ома е IAT ( Intake Air Temperature) сензора при различни температури на Швейцарката. Навсякъде попадам на различни стойности и не знам на коя точно да вярвам.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съпротивление на IAT сензора?
Collapse
X
-
Преди 3 години се беше прекъснала едната жичка вътре в пласмасовата заливка. Една вечер го свалих, играх си цяла нощ обаче стана. Оттогава не ми е давал грешка обаче нещо в последно време ме съмнява. Затова ми трябва съпоставка.Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
BlueStorm transforms . . .
. . . !!!
Коментар
-
Weber Marelli IAW 472 (Dedra 2000 Turbo):Verifica sensore temperatura aria (resistenza NTC)Tra i piedini 11 e 31 valore resistenza 2200 ohm a 20 gradi, 750 ohm a 50 gradiVerifica in volt corrente continua con la chiave in posizione di marcia dobbiamo rilevare una tensione che varia con la temperaturaa motore caldo avremo una tensione di circa 1,5 - 2 Volta motore freddo avremo una tensione di circa 2 - 3 Voltse il sensore e’ interrotto avremo una tensione di circa 4,5 - 5 Volt
Коментар
-
Колега Joro,аз също съм с прекъснал IAT сензор.Включил съм съпротивление от 1 Ком,но не помага-сутрин докато загрее колата си е мъка Да те питам дали знаеш как трябва да се държи степмотора,който си показал по-долу,с промяна на температурата?Защото при мен с подаване на контакт той започва да отваря и затваря бързо в продължение на няколко секунди и остава затворен независимо от температурата!Вероятно оттам са ми проблемите,но като не знам как трябва да се държи тоя двигател???Вероятно той е прякозависим от IAT сензора,но така си мисля аз Та ако можеш,дай някое мнение,че да си оправя паленето на Темпрата Благодаря предварително!Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
Joro,извинявам се за глупостите,които писах вчера .При мен е същия вариант,който ти си постнал-със соленоид,а не стъпков двигател,инжекциона е Вебер-Марели.Днес реших да премеря намотката и какво да видя-съпротивлението е едно и също и в двете посоки,т.е. диода е прекъснат.Утре ще сложа един диод и ще видя какво е положението.М/у другото този соленоид при италианеца е 50 лв.втора ръка!!!!А ти откъде си свалил тези описания и за какъв инжекцион са?Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
Значи соленоида и да му е изгорял диода (което е малко вероятно) не му пречи на работата - ако е прекъснал, ако е укъсил няма да ти затваря и отваря в началото като дадеш контакт. Този диод е за защита на транзистора в ECU-то, който управлява този клапан от напрежението на самоиндукция на бобината. С уред много трудно, да не кажа невъзможно е да го хванеш дали работи диода или не, защото е много малко съпротивлението на бубината и го шунтира. Така че щом затваря и отваря в началото при даване на контакт - всичко е OK. това го прави с цел самопочистване на самия клапан от мръсотии всеки път когато се подаде контакт. Когато двигателя ти работи и откачиш маркуча който излиза от него и отива в гофрираната тръба към въздушния филтър се чува съскане с променлив тон, което е признак че клапана работи нормално. Това е за регулиране на празните обороти. До колкото разбирам поне това което ми обясни, всичко по соленоида (абе не ми харесва тази дума. Това си е чист електромагмитен клапан) си е нормално. Провери си датчика за температурата на течноста който ти е до термостата и ако се съмняваш в работата на температурния за въздуха, по добре махни това съпротивление дето си го сложил, щото само го шашкаш ЕCU-to. По добре не го включвай изобщо куплунга и го остави да работи в сервизен режим, поне да си сугурен че стойностите му ще следват тези на датчика за температурата на водата според вътрешната сервизна програма.А тази картина ми я изпратиха от един английски форум на фиат купе. Дано да съм помогнал с нещо.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар