Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика на фиат мултиджет 1.3
Collapse
X
-
Моля ви ако някой знае какви трябва да са стойностите на МАП, ФАП и ЕГР да каже, дава ми грешка Р0401, почистил съм ЕГР-а и смукателните колектори като нови и ЕГР-а отваря на 65 процента само, не съм почистил кулера само. Но ми дава тази грешка пак и нз. какво точно е, възможно ли е да е задръстен кулер ? Р0401?
Коментар
-
"Код P0401 най-вероятно означава, че се е случило едно или повече от следните: DPFE (EGR) с обратна връзка с диференциално налягане е повреден и трябва да бъде заменен Има запушване в EGR (тръбата), най-вероятно натрупване на въглерод EGR клапанът е повреден Възможно е EGR клапанът да не се отваря поради липса на вакуум Възможни решения При фиксирането на този код е доста често хората просто да сменят EGR клапата, само за да се върне OBD кодът. EGR клапанът не винаги е виновникът. Използвайте вакуумна помпа и издърпайте EGR клапана отворена, докато наблюдавате оборотите на двигателя и DPFE напрежението. Трябва да има забележима разлика в RPM при отворен EGR Почистете EGR клапана и / или тръбите, за да отстраните отлаганията Проверете напрежението на DPFE, сравнете с посочените стойности (вижте ръководството за ремонт за вашия конкретен модел) Сменете DPFE сензора (с добро качество / OEM) Сменете EGR клапана
Read more at: https://www.obd-codes.com/p0401
Copyright OBD-Codes.com"
Коментар
-
това ограденото дори не го знам какво е, под соленоид на ЕГР разбирам това ->
това ограденото за какво служи, първи дизел ми е, и фиат дори. Принципно съм Алфист и никога дизел, но жени, взех и i се ядосвам с това гранде пунто, последна надежда ми остава да почистя кулера и тръбите преди него, че си мисля са същите и да го изолирвам.Последна редакция от Stra6imirov; 26.03.2021, 11:11.
Коментар
-
Това което пращаш на снимката мисля че е соленоид на вакума, а това което съм заградил би трябвало да ти е соленоида на ЕГР-а. Той би трябвало да ти е до него, а ти сигурен ли си, че си го свалял точно него. Ето на това видео около 9-та минута е свалянето на ЕГР-а(ако колата ти е такава) - https://youtu.be/WVaVSp5zI5U?t=526, а тука е изчистен без соленоида - https://youtu.be/6qJ5KFssl3c?t=126.
Като го свалиш иглата трябва да е навън и да може да се натиска свободно на пружината, като на снимката - .
При мен беше блокирала вътре и от там идваше проблема.Последна редакция от heph; 26.03.2021, 11:41.Fiat Croma II 1.9. 16v Multijet, 2005
Alfa Romeo 147 1.6 T.S ECO 16v, 2003
Коментар
-
Ако ти кажа че не разбирам, моя е 90 коня, утре ще свалям и соленоида, не е чистен. Сега отивам да го погледна, той какфа функция изпълнява?
Чакааай, искаш да кажеш че тая мембрана в тоя соленоид ми отваря ЕГР-а, и се е затлачила и тя ли ??? ахааа, утре я вадяПоследна редакция от Stra6imirov; 26.03.2021, 11:54.
Коментар
-
До колкото разбирам не си свалял самия ЕГР май. При мен е 1.9 и изглежда по-различно сглобката, но принципа е един.
Едното е клапата, което е с голямата пружина дето се вижда на второто видео, а другото е самия соленоид дето е на втората снимка. Соленоида отваря/затваря клапата. Клапата може да е затлачена или соленоида да е блокирал. Той капсулован и ако е блокирал дори да изчистиш всичко няма да си решиш проблема.
Варианта е или да опиташ да го разкапсуловаш и да го ремонтираш - аз направих това и всичко заспа, или да сменяш всичко. Разкапсуловането не е трудно, но трябва да внимаваш да не счупиш буксата.
Разбира се варианта за затапване си го има винаги, но там май трябва софтуерна намеса - някой по-запознат може да каже.
Грешката Р0401 май е доста обща и може и другаде да е проблема, но при мен беше това.Fiat Croma II 1.9. 16v Multijet, 2005
Alfa Romeo 147 1.6 T.S ECO 16v, 2003
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар