Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика на фиат мултиджет 1.3

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Диагностика на фиат мултиджет 1.3

    Някой знае ли какви стойности трябва да показва ЕГР клапана на 1.3 с 90 к.с. и всичко това нормално ли е, че ми светва чека вс път. Благодаря предварително!

    Грешен раздел -> Преместена
    Модераторски екип на fiatforum.bg


    Click image for larger version

Name:	IMG_20210318_143039.jpg
Views:	1
Size:	270,6 KB
ID:	2170733Click image for larger version

Name:	IMG_20210318_143034.jpg
Views:	1
Size:	285,2 KB
ID:	2170732Click image for larger version

Name:	IMG_20210318_143039.jpg
Views:	1
Size:	270,6 KB
ID:	2170733Click image for larger version

Name:	IMG_20210318_143034.jpg
Views:	1
Size:	285,2 KB
ID:	2170732
    Последна редакция от Stra6imirov; 19.03.2021, 18:28.

    #2
    Моля някой ако се е сблъсквал да каже на колко процента трябва да отваря клапата на ЕГР-а

    Коментар


      #3
      Моля ви ако някой знае какви трябва да са стойностите на МАП, ФАП и ЕГР да каже, дава ми грешка Р0401, почистил съм ЕГР-а и смукателните колектори като нови и ЕГР-а отваря на 65 процента само, не съм почистил кулера само. Но ми дава тази грешка пак и нз. какво точно е, възможно ли е да е задръстен кулер ? Р0401?

      Коментар


        #4
        "Код P0401 най-вероятно означава, че се е случило едно или повече от следните: DPFE (EGR) с обратна връзка с диференциално налягане е повреден и трябва да бъде заменен Има запушване в EGR (тръбата), най-вероятно натрупване на въглерод EGR клапанът е повреден Възможно е EGR клапанът да не се отваря поради липса на вакуум Възможни решения При фиксирането на този код е доста често хората просто да сменят EGR клапата, само за да се върне OBD кодът. EGR клапанът не винаги е виновникът. Използвайте вакуумна помпа и издърпайте EGR клапана отворена, докато наблюдавате оборотите на двигателя и DPFE напрежението. Трябва да има забележима разлика в RPM при отворен EGR Почистете EGR клапана и / или тръбите, за да отстраните отлаганията Проверете напрежението на DPFE, сравнете с посочените стойности (вижте ръководството за ремонт за вашия конкретен модел) Сменете DPFE сензора (с добро качество / OEM) Сменете EGR клапана

        Read more at: https://www.obd-codes.com/p0401
        Copyright OBD-Codes.com"

        Коментар


          #5
          е точно тези стойности не знам къде да ги видя "Проверете напрежението на DPFE, сравнете с посочените стойности (вижте ръководството за ремонт за вашия конкретен модел)" и да, първия топъл, свободен ден ще почистя и тръбите с кулера (тях не ги почистих)

          Коментар


            #6
            Аз наскоро имах проблем с грешка P0401. При мен проблема се оказа в блокирал соленоид на ЕГР клапата. Разкапсоловах го, изчистих го, монтирах го пак и проблема заспа (ще видим за колко време).
            Fiat Croma II 1.9. 16v Multijet, 2005
            Alfa Romeo 147 1.6 T.S ECO 16v, 2003

            Коментар


              #7
              Смених го стария, видях че е счупен и залепен, но със сажди около него и пак същите 67 % отваря и пак светва чека. А всмукателния колектор и ЕГР ги лъснах като нови, качвам снимки преди и следClick image for larger version

Name:	IMG-aebc63593f56e45f09c1150cd810f042-V.jpg
Views:	1
Size:	130,3 KB
ID:	2099089Click image for larger version

Name:	IMG-ca4e358437faf3d530c454c23092f466-V.jpg
Views:	1
Size:	116,8 KB
ID:	2099090Click image for larger version

Name:	IMG-88f349c2aecb5ba28bfd1af49c706ba2-V.jpg
Views:	1
Size:	129,0 KB
ID:	2099091

              Коментар


                #8
                Колега, не разбрах това дето е в червено на снимката ли си сменил ?


                Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	178,5 KB
ID:	2099092
                Fiat Croma II 1.9. 16v Multijet, 2005
                Alfa Romeo 147 1.6 T.S ECO 16v, 2003

                Коментар


                  #9
                  това ограденото дори не го знам какво е, под соленоид на ЕГР разбирам това ->Click image for larger version

Name:	imgs-Нов-vsv-egr-вакуум-ключ-продувочный-соленоид-клапан-
Views:	1
Size:	16,3 KB
ID:	2099093
                  това ограденото за какво служи, първи дизел ми е, и фиат дори. Принципно съм Алфист и никога дизел, но жени, взех и i се ядосвам с това гранде пунто, последна надежда ми остава да почистя кулера и тръбите преди него, че си мисля са същите и да го изолирвам.
                  Последна редакция от Stra6imirov; 26.03.2021, 11:11.

                  Коментар


                    #10
                    Това което пращаш на снимката мисля че е соленоид на вакума, а това което съм заградил би трябвало да ти е соленоида на ЕГР-а. Той би трябвало да ти е до него, а ти сигурен ли си, че си го свалял точно него. Ето на това видео около 9-та минута е свалянето на ЕГР-а(ако колата ти е такава) - https://youtu.be/WVaVSp5zI5U?t=526, а тука е изчистен без соленоида - https://youtu.be/6qJ5KFssl3c?t=126.
                    Като го свалиш иглата трябва да е навън и да може да се натиска свободно на пружината, като на снимката - Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	47,5 KB
ID:	2099094.
                    При мен беше блокирала вътре и от там идваше проблема.
                    Последна редакция от heph; 26.03.2021, 11:41.
                    Fiat Croma II 1.9. 16v Multijet, 2005
                    Alfa Romeo 147 1.6 T.S ECO 16v, 2003

                    Коментар


                      #11
                      Ако ти кажа че не разбирам, моя е 90 коня, утре ще свалям и соленоида, не е чистен. Сега отивам да го погледна, той какфа функция изпълнява?

                      Чакааай, искаш да кажеш че тая мембрана в тоя соленоид ми отваря ЕГР-а, и се е затлачила и тя ли ??? ахааа, утре я вадя
                      Последна редакция от Stra6imirov; 26.03.2021, 11:54.

                      Коментар


                        #12
                        До колкото разбирам не си свалял самия ЕГР май. При мен е 1.9 и изглежда по-различно сглобката, но принципа е един.
                        Едното е клапата, което е с голямата пружина дето се вижда на второто видео, а другото е самия соленоид дето е на втората снимка. Соленоида отваря/затваря клапата. Клапата може да е затлачена или соленоида да е блокирал. Той капсулован и ако е блокирал дори да изчистиш всичко няма да си решиш проблема.
                        Варианта е или да опиташ да го разкапсуловаш и да го ремонтираш - аз направих това и всичко заспа, или да сменяш всичко. Разкапсуловането не е трудно, но трябва да внимаваш да не счупиш буксата.
                        Разбира се варианта за затапване си го има винаги, но там май трябва софтуерна намеса - някой по-запознат може да каже.

                        Грешката Р0401 май е доста обща и може и другаде да е проблема, но при мен беше това.
                        Fiat Croma II 1.9. 16v Multijet, 2005
                        Alfa Romeo 147 1.6 T.S ECO 16v, 2003

                        Коментар


                          #13
                          като ми го написа това поглрднах в нета и се ококорих, май не съм го чистил, мерси колега !!!!

                          Коментар


                            #14
                            Голям филм е това сваляне на ЕГР, тръбата за газовете към всмукателния колектор няма наместване после, ако нямате инструмент, гараж (условия), не се захващайте. А това ресет необходимо ли е после, беше блокирала клапата, не се ли адаптира сама или трябва ресет ?

                            Коментар


                              #15
                              Другото добре ли беше, само клапата ли беше блокирала? Би трябвало ако си го оправил, като изчистиш грешката да не излиза повече. Не мисля, че има ресет, а еку-то си се адаптира.
                              Fiat Croma II 1.9. 16v Multijet, 2005
                              Alfa Romeo 147 1.6 T.S ECO 16v, 2003

                              Коментар

                              Working...
                              X