Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вероятен проблем в ЕКУ-то.Съвети?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вероятен проблем в ЕКУ-то.Съвети?

    Здравейте колеги, имам Пунто 2 1.2 16в 2000г., Вече няколко пъти излиза грешка р0480/проблем с 1-ва скорост на вентилатора на радиатора за двигателя/. Правих замервания и тестове и перката не се включва, когато трябва. Предпазителите са здрави, релетата са ок и работят нормално, няма проблем с тях(имам предвид и за двете степени на перката). Когато махна релетата и направя мост на силовите изводи на цокъла на релетата перката си работи. Меря има 14 в. на запален двигател на едното краче за бобината на релето, според схемата масата идва от Екуто и така се задейства релето и перката тръгва.
    Проследих кабела от бушонното табло до буксата на Екуто за първа степен и в него няма проблем. Запалих колата и когато дойде време да се включи перката мерих между двете крачета за бобината на релето и хоп ту 7волта, ту 10волта, но не и 14 и веднага светва чека за двигателя и перката не тръгва. Прегледах и буксата и пиновете на самото Еку няма проблем.
    Стигнах до извода, че проблема е в Екуто и въпроса е ремонтира ли се по някакъв начин или трябва да търся друго?
    Fiat Multipla 2005 1.9 jtd 115

    #2
    Колега ,проблема по-скоро е в съпротивлението за първа степен /реостата/ а не в ЕКУ
    koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

    Коментар


      #3
      И аз така си мислех, но замерването на ниското напрежение 7в. е при извадено реле и на двете крачета заа бобината. При махнато реле няма връзка между компа и реостата, демек няма товар на тези контакти и пак ниско напрежение.
      Това излиза и на двата цокъла при махнати релета.
      Нее проблем да купя резистор, но май няма да се оправи.
      Fiat Multipla 2005 1.9 jtd 115

      Коментар


        #4
        Не съм убеден - колко ома има на намотката ?
        koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

        Коментар


          #5
          salih84 написа: Преглед на мнението
          Здравейте колеги, имам Пунто 2 1.2 16в 2000г., Вече няколко пъти излиза грешка р0480/проблем с 1-ва скорост на вентилатора на радиатора за двигателя/. Правих замервания и тестове и перката не се включва, когато трябва. Предпазителите са здрави, релетата са ок и работят нормално, няма проблем с тях(имам предвид и за двете степени на перката). Когато махна релетата и направя мост на силовите изводи на цокъла на релетата перката си работи. Меря има 14 в. на запален двигател на едното краче за бобината на релето, според схемата масата идва от Екуто и така се задейства релето и перката тръгва.
          Проследих кабела от бушонното табло до буксата на Екуто за първа степен и в него няма проблем. Запалих колата и когато дойде време да се включи перката мерих между двете крачета за бобината на релето и хоп ту 7волта, ту 10волта, но не и 14 и веднага светва чека за двигателя и перката не тръгва. Прегледах и буксата и пиновете на самото Еку няма проблем.
          Стигнах до извода, че проблема е в Екуто и въпроса е ремонтира ли се по някакъв начин или трябва да търся друго?
          Ако си го направил както трябва и си прав имаш 2 решения:
          1. СЛОЖНО - отваряне на ЕКУ и замяна на транзистора, който е на изхода, но тези транзистори рядко си горят ей така без причина. Ако не намериш причината - пак ще изгори
          2. ПРОСТО- монтираш един датчик температура с подходяща температура - около 92 градуса , вързваш го директно към управлението на релето и ще ти работи системата като на стара лада без ЕКУ.
          това може да се направи със всякаква вариация - просто верига, която ти задейства управляващото реле на перката при 90-92 градуса.

          --- Автоматично слети последователни мнения ---

          Константинов написа: Преглед на мнението
          Не съм убеден - колко ома има на намотката ?
          Демек размени релатата за двете степени и със подходяща програма(МЕС или подобна) дай команда към ЕКУ-то за да разбереш каква е наистина повредата

          Коментар


            #6
            Благодаря за съветите колеги, и аз така го мисля с външен датчик като по старите коли, даже има и такива с два контакта и ще си работят и двете степени на перката. За отваряне на Еку не мисля, неясен е резултата от това.
            За съпротивлението, не съм го мерил, но когато колата е на контакт и подам маса на релето и перката си работи, това го пробвах и на двете степени, респективно на двете релета.
            Това с размяната няма как да стане защото релетата са 30а и 50а и са различни по големина. За първата степен 30а-то го размених с друго от таблото и пак е същото.
            П.П:Нямам наблизо човек с МЕС да направим тестовете, сега ще се опитам да си инсталирам програмата и да правя тази процедура.
            Последна редакция от salih84; 04.03.2021, 16:39.
            Fiat Multipla 2005 1.9 jtd 115

            Коментар


              #7
              Колкото е по-проста системата, толкова по-надеждно работи. Прави си изводи.
              Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

              Коментар


                #8
                Еку следи веригата до релето,след него не вижда. Ако грешката е непостоянна бих проверил кабелите от ЕКУ до първичната намотка за наранявания и окъсяване и също кутията на която са релетата и бушоните (на едно Стило след миене на ДВГ. имаше същият проблем като при теб. Оказа се три платки в кутията контактуващи помежду си поразени от вода. На третото почистване нещата станаха и така до ден днешен. Случката е от преди 7 години) Та не бързай с прости решения преди да си открил проблема. Силно се съмнявам да е в ЕКУ. Мисля също и че бушоните са различни ,така че провери тях и леглата им за нагар лошо контактуващ бушон ще ти дава такава грешка отвреме навреме.
                П.П. Ако използваш кабел за диагностика с
                блутут можеш да използваш alfaobd за андроид на телефона.
                Последна редакция от kiriluz1; 05.03.2021, 17:09.

                Коментар


                  #9
                  Грешката излиза постоянно, трия я и явно като дойде време да тръгне 1-ва степен и веднага излиза. С МЕС трием грешката и като направим тест през нея не тръгва и веднага записва грешката. При тест на 2-ра степен тя си сработва нормално.
                  Както написах в първия пост/може да не еобяснено както трябва/, при подаване на маса на релето(проследих кабела от Еку и той е изправен), на него подавам масата ина 1-ва степен перката работи, таблото е проверено няма нагоряло всичко е ок.
                  Успокоих се донякъде, че поне 2ра степен работи, да не прегрее колата.
                  Относно диагностиката с Алфа обд, нестава, имам Елм 327 блутут, но немога да се свържа с колата.
                  Мерси за съветите колеги, ще мисля нещо и ще пиша.
                  Поздрави!!!
                  Fiat Multipla 2005 1.9 jtd 115

                  Коментар


                    #10
                    salih84 написа: Преглед на мнението
                    Грешката излиза постоянно, трия я и явно като дойде време да тръгне 1-ва степен и веднага излиза. С МЕС трием грешката и като направим тест през нея не тръгва и веднага записва грешката. При тест на 2-ра степен тя си сработва нормално.
                    Както написах в първия пост/може да не еобяснено както трябва/, при подаване на маса на релето(проследих кабела от Еку и той е изправен), на него подавам масата ина 1-ва степен перката работи, таблото е проверено няма нагоряло всичко е ок.
                    Успокоих се донякъде, че поне 2ра степен работи, да не прегрее колата.
                    Относно диагностиката с Алфа обд, нестава, имам Елм 327 блутут, но немога да се свържа с колата.
                    Мерси за съветите колеги, ще мисля нещо и ще пиша.
                    Поздрави!!!
                    Пусни един директен кабел от изхода на ЕКУ за 1-ва степен и виж какво става с грешката.

                    Коментар


                      #11
                      Не те разбрах точно колега, до къде да пусна кабела, от изхода за 1-ва степен до бушонното табло до релето ли?
                      Защото и оригиналния кабел си е добре, грешката се трие, при опит да я пусна през тест тя веднага пак излиза, но вентилатора въобще не се опита да тръгне.
                      Fiat Multipla 2005 1.9 jtd 115

                      Коментар


                        #12
                        Пускаш от пина на ЕКУ-то до релето и гледаш какво става.
                        Може с пробна лампа просто да видиш , но за да е коректно трябва да си изключил 'стария' оригинален кабел от пин-а на ЕКУ-то.

                        Коментар


                          #13
                          Ще пробвам тези дни го дават да се затопли, но мисля че няма да има резултат, защото и оригиналният кабел е проверен и е ок.
                          Все пак ще опитам.
                          Fiat Multipla 2005 1.9 jtd 115

                          Коментар


                            #14
                            salih84 написа: Преглед на мнението
                            Ще пробвам тези дни го дават да се затопли, но мисля че няма да има резултат, защото и оригиналният кабел е проверен и е ок.
                            Все пак ще опитам.
                            Как е проверен? Съпротивление към маса, или към 12В мерено ли е ? Със тонгенератор проверен ли е? Или с Осцилоскоп?
                            Общо взето проблема ти може да се реши от кадърен диагностик за минути.

                            Коментар

                            Working...
                            X