Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Опасни ли са лед крушките?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Опасни ли са лед крушките?

    Здравейте, колеги, обмислям да си сменя крушките на номера с лед, само че изпитах известни затруднения Взех обикновени лед крушки, като включа фаровете веднага ми излиза съобщение да си проверя крушките на номера и индикацията за изгоряла крушка си стои. Прочетох, че трябва да са canbus крушки, доработени са, да дават съответното съпротивление към компа на колата и да не излиза съобщението. Намерих, не са скъпи чак толкова. Понеже колата отзад е изцяло с лед, като изключим светлината за заден ход и третата стоп светлина реших да се направя на гъзарче и да съм с лед на номера Докато четох теми, обаче видях, че има хора, които със смяната на обикновените крушки имат и проблеми, изгарят необяснимо бушони и не знам си какво? Едно, че не били трайни по-евтини лед крушки, а другите били много скъпи. Искам да попитам, хора, които карат с лед крушки, дали са има ли някакви проблеми с бушони изгорели и въобще, като цяло някакви проблеми? Видях, че мигачите не могат да ги направят, защото мига реле и мигат често, това не ме интересува, искам само на номера да сменя. Колата е делта 3, вярвам доста от електрониките са идентични с браво 2. Само дето бравото стоповете са му с крушки, но сигурно пак си има същото известяване за изгорели крушки. На бравата имаше само за изгорели крушки на стоповете, тук не е така.
    Всякакви съвети приемам, все още не съм изгорил нищо, не съм и купил canbus лед крушки

    Преместена
    Модераторски екип на www.fiatforum.bg
    кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
    кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

    #2
    VALIO_RACING написа: Преглед на мнението
    Здравейте, колеги, обмислям да си сменя крушките на номера с лед, само че изпитах известни затруднения Взех обикновени лед крушки, като включа фаровете веднага ми излиза съобщение да си проверя крушките на номера и индикацията за изгоряла крушка си стои. Прочетох, че трябва да са canbus крушки, доработени са, да дават съответното съпротивление към компа на колата и да не излиза съобщението. Намерих, не са скъпи чак толкова. Понеже колата отзад е изцяло с лед, като изключим светлината за заден ход и третата стоп светлина реших да се направя на гъзарче и да съм с лед на номера Докато четох теми, обаче видях, че има хора, които със смяната на обикновените крушки имат и проблеми, изгарят необяснимо бушони и не знам си какво? Едно, че не били трайни по-евтини лед крушки, а другите били много скъпи. Искам да попитам, хора, които карат с лед крушки, дали са има ли някакви проблеми с бушони изгорели и въобще, като цяло някакви проблеми? Видях, че мигачите не могат да ги направят, защото мига реле и мигат често, това не ме интересува, искам само на номера да сменя. Колата е делта 3, вярвам доста от електрониките са идентични с браво 2. Само дето бравото стоповете са му с крушки, но сигурно пак си има същото известяване за изгорели крушки. На бравата имаше само за изгорели крушки на стоповете, тук не е така.
    Всякакви съвети приемам, все още не съм изгорил нищо, не съм и купил canbus лед крушки

    Личен опит, на една Мареа слагахме лед на задния номер, предния и задния плафон в купето и в жабката, вече 2-3 години няма никакви проблеми (закупени от магазин Елимекс). Лампата за изгоряла крушка свети постоянно, но на собственика не му пречи.
    На един познат му сложихме на Ауди А6, 2007 на мигачите, интериора, задния номер и стоповете, според мен крайния резултат беше ужасен, той обаче е доволен. Обобщено, на тези на мигачите след месец-два им умря CANBUS емулатора (който май е просто един резистор и нищо повече), другите работят, но въпросните "емулатори" вдигат достатъчна температура, че да ти причинят трета степен изгаряния след около 5-10 минути работа.

    Лично мнение, ако намериш начин да се излъже модула, който следи консумацията на крушките, без резистори от типа печка или не ти пречи грешката, давай. От друга страна много хора си карат с подобни адаптори/емулатори/резистори и не им пука, но аз линчо нямам желание да си паля колата заради гъзарията.

    Късмет!

    Коментар


      #3
      led крушките нямат фокус на преглед ако го мерят
      но въпреки всичко минава прегледа .
      Не трябва да прави проблем на инсталацията.
      -за CAN има съпротивления .
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Личен опит, на една Мареа слагахме лед на задния номер, предния и задния плафон в купето и в жабката, вече 2-3 години няма никакви проблеми (закупени от магазин Елимекс). Лампата за изгоряла крушка свети постоянно, но на собственика не му пречи.
        На един познат му сложихме на Ауди А6, 2007 на мигачите, интериора, задния номер и стоповете, според мен крайния резултат беше ужасен, той обаче е доволен. Обобщено, на тези на мигачите след месец-два им умря CANBUS емулатора (който май е просто един резистор и нищо повече), другите работят, но въпросните "емулатори" вдигат достатъчна температура, че да ти причинят трета степен изгаряния след около 5-10 минути работа.

        Лично мнение, ако намериш начин да се излъже модула, който следи консумацията на крушките, без резистори от типа печка или не ти пречи грешката, давай. От друга страна много хора си карат с подобни адаптори/емулатори/резистори и не им пука, но аз линчо нямам желание да си паля колата заради гъзарията.

        Късмет!
        А лампата с нажежаема жичка, по-ниска температура ли поддържа. Въпросните "емулатори" са напълно нормални съпротивления. А съпротивленито така работи, ограничава тока за сметка на отделена топлина, няма друг начин.
        Не съм видял някой нагорял плафон на кола с лед крушки, не такива от илиянци. Хубавите крушки са по 4-6 лева бройката.
        Да споделя, че все още не съм сложил, но може би скоро и това ще стане
        Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
        Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

        Коментар


          #5
          Май колегата не е бил в час -- нали това се учеше по физика за крушките и led .
          за това се слагат LED да не харчи толкова ток –( при тези с товарно съпротивление спорно )
          Да крушки на фаровете трябва да са по добри иначе е само даване на пари.
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Hristian_Aleksiev написа: Преглед на мнението
            А лампата с нажежаема жичка, по-ниска температура ли поддържа. Въпросните "емулатори" са напълно нормални съпротивления. А съпротивленито така работи, ограничава тока за сметка на отделена топлина, няма друг начин.
            Всъщност работят по малко по-различен начин - не ограничават нищо. Те са свързани УСПОРЕДНО на основната верига на лампата и работят като допълнителен консуматор в тази верига. Ако ги махнеш - лампата продължава да работи без промяна, защото е независима от това съпротивление.

            Вече в зависимост от съпротивлението им, както и от формата и размерите им, може да развият по-висока, но може и да е по-ниска температура, отколкото обикновена лампа с жичка. Например на лампа за мигач, китайците слагат резистор 6 ома / 50 вата. Като му пуснеш 14 волта напрежение, протича ток около 2.3 Ампера. Това прави мощност малко над 30 вата. Обикновената лампа за мигач е 21 вата. Ето пример за резистор, който е с 50 % по-висока мощност.

            Този резистор обаче е означен като 50-ватов, т.е. формата, размерите и площта му са така изчислени, че да могат да разсеят 50 вата мощност без да изгори. В случая го натоварваме на около 60 %. Колкото по-голямо е числото на мощността му, толкова и резисторът ще е по-голям и с повече площ, от което следва, че ще се затопля по-малко -> едно и също количество топлина, но на двойно повече площ означава по-хладна площ.

            И в този ред на мисли - към всяка една лампа по веригата може да се добави успоредно резистор, който при правилно изчисление ще се затопля, но няма да е горещ. Като се монтира правилно - няма да има проблеми с кабели и запалване. Обаче консумацията си остава висока, като с обикновена лампа. Затова на коли с чек-контрол, освен ако не се модифицира самия чек-контрол, така че да "търси" други стойности на тока по веригата, няма особен смисъл обикновените лампички да се сменят с LED-такива.

            --------------

            А днес най-после намерих време да монтирам LED-лампите на дългите ми светлини и с изключение на предните светлини за мъгла, вече цялата ми кола е с LED светлини, т.е. всичко, което може да се подмени, е подменено. Не съм сменил само късите светлини, те са фабрични ксенонови. Иначе:

            Отвън:

            - габарити - задни, предни
            - номер
            - стоп-светлини
            - светлина за назад
            - светлина за мъгла отзад
            - мигачи - задни, предни
            - дълги светлини

            Вътре :

            - плафони купе
            - плафони врати
            - плафони сенник
            - жабка
            - осветление в багажника

            Единствено ми останаха предните светлини за мъгла, които утре ще поръчам да пътуват. Навсякъде съм избрал бял цвят на светлината 6000 К, освен на местата, на които е задължително да е в определен цвят - стопове, мигачи, задни габарити. Оригинално във вратите е с обикновени лампи, но ги замених с червени. Само дългите взех 4300К, като ксенона да са.

            Не са опасни LED-крушките. По-често проблемите са от неправилен монтаж, обърнат поляритет, работа с верига под напрежение. Проблемите са при по-евтините китайски, защото ги правят да светят супер силно, над прага им на поносимост и сравнително бързо им приключва животът. Но ако се купят качествени лампички на OSRAM или Philips, ще надживеят колата и със сигурност няма да се нагорещяват много, защото са правилно изчслени. Не са толкова скъпи, паднаха им цените доста. Например комплект от 2 бр. заместители на W5W, известни и като Т-10, струват под 20 лв, но се купуват един път.

            ----

            Ще преместя темата в раздела за Автоелектроника.

            Коментар


              #7
              Hristian_Aleksiev написа: Преглед на мнението
              А лампата с нажежаема жичка, по-ниска температура ли поддържа.
              "Лампата" с нажежаема жичка е поставена на място изчислено от инженери да отделя конкретна температура на конкретното място, пригодено за това. Не просто някакъв резистор изчислен от Китаец притиснат от време и финансови ограничения да намери максимално евтино решение, монтирано от краен потребител на произволно място. Не се опитвам да обидя колегата пуснал темата, просто се съмнявам някой в тази тема да е електро-инженер.
              Едно от другите ми притеснения, е че не се знае дали изобщо резистора е с правилните спесификации и коректно монтиран на мястото си. И двете могат да доведат до по-голяма консумация (и температура) от тази на заводската крушка и до дефектиране на някой компонент от ел. инсталацията на колата, дали ще е бушон, реле или дори нещо в модула за управление на светлините (ако конкретния автомобил има такъв).

              Hristian_Aleksiev написа: Преглед на мнението
              Въпросните "емулатори" са напълно нормални съпротивления. А съпротивленито така работи, ограничава тока за сметка на отделена топлина, няма друг начин.
              Начини има, със схема на модула следящ консумацията, не мисля че ще е особено трудно да се манипулира, без монтажа на допълнителни реотани в багажника. Дори и всичко да работи правилно, какъв е смисъла на лед крушки на задния номер при положение, че консумират същото количество ток и заради резисторите имат почти същия риск от повреда? Както спомена Ключаря светнината им не е по-добра от тази на нормалните крушки.

              П.П. Не съм против лед светлините, даже може да се каже, че съм им фен! Просто споделям, че не бих си монтирал китайски, неконтролируеми реотани в багажника.


              Редакция:
              Не бях забелязал мнението на Оги, което представя мнението ми по по-подробен и интелигентен начин.
              Последна редакция от JTR; 08.04.2020, 01:58.

              Коментар


                #8
                Има много коли който няма проблем да се сложи и LED без съпротивление.
                Най вече на плафона там много често нагаря пластмасата -
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9

                  П.П. Не съм против лед светлините, даже може да се каже, че съм им фен! Просто споделям, че не бих си монтирал китайски, неконтролируеми реотани в багажника.
                  Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                  Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                  Коментар


                    #10
                    Момчета, аз самият стигнах до същия извод. Ако колата има проверка на лампите трябва да се заменят с canbus лед лампи иначе пише грешка постоянно. За фаровете не съм мислил да пипам нищо, доволен съм как светят. Отзад само крушките на номера не ми харесват. Така и така е с лед, защо не са сложили там две лед крушки е ясно - да се пестят пари, иначе изглежда по-красиво. Страхотен 3ти стоп са направили, който свети убийствено и накрая две обикновени крушчици от по 60 ст развалят хубавата работа. Точно това четох и аз, че греят, че им изпушват платчици и не знам си какво. Понеже са само за номера ми се иска да опитам, ама не и за две крушчици да им дам 20 лв, като накрая не знам дали няма да изпише индикацията. Няколко човека бяха писали, че и с canbus пак им разпознава крушките, като изгорели?! Ако направя нещо ще пиша дали има развитие. До колкото разбрах, ако са ментеливи крушки с canbus могат да товарят повече, заради по-големият ток, който консумират и да изгори бушона.
                    Ето снимка и на задницата. Само крушките на номера я развалят нощем
                    Click image for larger version

Name:	Lancia-Delta-2009-1600-1c.jpg
Views:	1
Size:	213,5 KB
ID:	2098866
                    Прикачени файлове
                    кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                    кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                    Коментар


                      #11
                      Пробвай тук, имат и истински лед крушки

                      Click image for larger version

Name:	krushki.jpg
Views:	1
Size:	162,6 KB
ID:	2098867
                      Fiat Croma 1.9 JTD '06 150hp
                      Ex. Fiat Bravo SX 1.4 12v '97

                      Коментар


                        #12
                        Знам го мястото, не е далеч от мен, може да се разходя да поогледам.
                        кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                        кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                        Коментар


                          #13
                          Омега лайт имат супер цени, не съм пазарувал от тях, но бих. А иначе за визията - има и обикновени лампички Osram Cool blue или Blue intense или нещо подобно. Стъклото им е синкаво, блокира част от светлината с по-дълга вълна (червената) и пропуска по-късите вълни. Така светлината не жълтее, а изглежда снежно-бяла. Мисля, че са добър избор.

                          Коментар


                            #14
                            Има доста клипчета на Blue Intense - за габарити не си струва, не се забелязва разлика, иначе не светят зле, за фарове, но тука са безсмислени. Който иска да отвори youtube и да ги види, не са нищо особено!
                            Докато гледах клипчета видях, че много хора, които са сложили лед след няколко дни започват да мигат, защото напрежението, което идва е 14.3, а те са за 12, поне така върви разговора. Има ли някой проблем с мигане на лед крушки?
                            Последна редакция от VALIO_RACING; 08.04.2020, 15:19.
                            кара с удоволствие и гледа прибора за температура: LANCIA DELTA 1.6d 120ps, 2009.
                            кара и проклина съдбата: BRAVA EL 1.6i 16v 103ps, 1996 - вече не!

                            Коментар


                              #15
                              За съм сложил лед на габарити кръгли около 7см кръг на мястото да халогените и така си карам не пускам фарове през деня
                              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                              Коментар

                              Working...
                              X