Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Оборотомерът прекъсва - Мареа 1.9 TD 75

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Оборотомерът прекъсва - Мареа 1.9 TD 75

    Здравейте,
    днес се появи проблем с оборотомера на Мареа ТД 75. При запалване не тръгва и след 3-4 минути тръгва сам. На следващия ден при запалване оборотомера работи 15 минути и спря в движение. Виждам, че стрелката не стои както когота е изгасена, а малко по-нагоре. Всичко друго по таблото работи, колата си върви.
    Къде може да е причината?

    #2
    Здравейте,
    днес се появи проблем с оборотомера на Мареа ТД 75. При запалване не тръгва и след 3-4 минути тръгва сам. На следващия ден при запалване оборотомера работи 15 минути и спря в движение. Виждам, че стрелката не стои както когота е изгасена, а малко по-нагоре. Всичко друго по таблото работи, колата си върви.
    Къде може да е причината?

    Същия проблем, само че на Мареа 1.8, се реши със смяна на табло. Не е гаранция, че и при теб това е проблема, но таблата за тези коли вече са по 5-10лв. Според мен си струва пробата, разбира се след почистване на буксите на старото табло.

    Коментар


      #3
      Буксите на таблото са прегледани и почистени, моля някой запознат да каже откъде взима сигнал оборотомера?

      Коментар


        #4
        От датчика на коляновия вал.
        ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

        Коментар


          #5
          Буксите на таблото са прегледани и почистени, моля някой запознат да каже откъде взима сигнал оборотомера?

          "Electrical equipment" и "Wiring diagrams" разделите те интересуват.
          http://download.fiatforum.bg/Books/B...e%202/Vol2.htm
          Последна редакция от JTR; 17.02.2020, 23:05.

          Коментар


            #6
            Стрелката се е намагнетизирала.

            Коментар


              #7
              В този случай какво е решението?
              След сваляне и почистване на буксите една седмиц нямаше проблеми и онзи ден пак спря, днес цял ден си работи.
              Четох за импулсен датчик, който се намира около стартера, но не знам възможно ли е да е от него.

              Коментар


                #8
                Преди повече от 15 години имах Хонда Акорд 1983 г. производство. Беше станало точно както го описваш в твоя случай. Та тогава се бях интересувал и го срешнах решението на проблема, за съжаление не помня как го реших. Да не те объркам нещо май бях излючвал акумолатора ли беше, или като я напече слънцето, щото най накрая се оправи. Съжалявам не помня.

                Коментар


                  #9
                  Сигнала за обортомера идва от EGR модула, можеш да започнеш от там. Макар че според мен трябва да свети чека, ако проблема е от сензора.

                  Коментар


                    #10
                    Проблема си продължава. Оборотомера работи когато му скимне. Почетох из форума и разбрах че сигнала идва от датчика на коляновия вал, който при ТД 75 едва ли не прави само това.
                    Чудя се да купя нов датчик, но къде точно се намира?

                    Коментар


                      #11
                      Датчика би трябвало да чете обороти от маховика. Имах 146 ТД и датчика беше на маховика от задната страна на двигателя към купето, би трябвало и при теб да е така.
                      Успех!
                      Fiat Multipla 2005 1.9 jtd 115

                      Коментар


                        #12
                        След всички предположения да споделя къде беше проблема: датчик на колянов вал, след смяната се оправи. Всякакви други предположения че оборотомера взимал сигнал от ЕГР модула и щял да свети чек-а или колата щяла да пали трудно топла се оказаха напълно грешни. Това е ТД, а не JTD

                        Коментар

                        Working...
                        X