Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Погрешно вързан акумулатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Погрешно вързан акумулатор

    Привет,
    Какви ще са последствията при погрешно свързани полюси на акумулатор в автомобила?
    Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
    https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

    #2
    Зависи
    На кромата е по сложно от предишните фиати
    Преди беше като няма ключ не може да пострадат много неща но тук е друго
    има схеми но тряда повече време да се види и в деиствителност кое къде е
    виж тук има всички схеми но са на английски
    http://4cardata.info/elearn/194/2/19...0002/194001632
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Виж тук: https://www.offroad-bulgaria.com/for...D0%B5?t=189972

      Коментар


        #4
        George1984 написа: Преглед на мнението
        Привет,
        Какви ще са последствията при погрешно свързани полюси на акумулатор в автомобила?
        Вече си го свързал, или имаш такова намерение?
        Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

        Коментар


          #5
          Последствията ще са финансово разочароващи
          koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

          Коментар


            #6
            Онзи ден гледах едни хора как опитваха да запалят една Мареа 2.4 Д с кабели от ФВ Пасат, версия 5.5, двигател 2.0 Д. При паленето свързаха акумулаторите + с - . Резултатът:

            - работещият ФВ продължи да работи
            - всичко останало по него спря да работи - светлини, плафони, табло, прозорци.... каквото се сетиш.
            - кабелите за секунди станаха горещи

            При изключване на кабелите, всичко по ФВ се възстанови и всичко заработи нормално. Мареата така и не беше пробвана за запалване. Акумулаторите след този експеримент показваха:

            - 13.4 В на ФВ, на работеща кола;
            - 1.8 В на Мареата.

            След 20 минути ФВ беше вдигнал до 14.1, а Мареата - малко над 13. При опит за палене - запали веднага.

            Коментар


              #7
              Преди бая време, един умник беше заредил наобратно акумулатора на едно Типо.Аз не можах да повярвам как е възможно!Ама това показа мултицета!В резултат се наложи ремонт на генератора и ремонт на компютъра на Типото.
              А скоро бяха обърнали акумулатора на един Голф.Беше изгорял бушон от инсталацията на Голфа и газовия компютър.След смяна на бушона колата заработи на бензин.След това последва смяна и на газовия компютър!
              OVB X18XE1 седан+ГИ

              Коментар


                #8
                Моето Пунто даде ток на Мерцедес Ц320 w203 купе е води май... Фиатът работеше... кабелите + - бяха разменени от към Мерцедеса... таблото премигна и изгасна и после се оправи.... НО ключа му не беше въртян... според мен работащата кола ака е с праеилн поляритет а неработещата се обърка САМО тя ще има ядове. Един по авто-електро ми обяснявяше,че батерията на даващата ток кола я пази от гафове.... ама другата го отнясяла много.

                Коментар


                  #9
                  Бeзoпacнo ли e дa ce пoдaвa тoк c кaбeли нa aвтoмoбил c изтoщeн aкумулaтoр?
                  Пo фoрумитe в интeрнeт ce cрeщaт прoтивoрeчиви oтгoвoри, aргумeнтирaни c нaй-рaзнooбрaзни примeри. Прoизвoдитeлитe ce измъквaт c фoрмулирoвкaтa, чe двигaтeлят мoжe дa ce cтaртирa c пoмoщтa нa външнa бaтeрия "cъглacнo прилoжeнaтa cхeмa".

                  Инcтрукциитe oбaчe мълчaт пo въпрoca c дирeктнoтo cвързвaнe нa aкумулaтoритe нa двa aвтoмoбилa c кaбeли, пише факти.бг.

                  Дaвaнeтo нa тoк e дoпуcтимo, нo нeжeлaтeлнo зa кoлaтa-дoнoр, cмятa eкcпeртът нa руcкoтo cп. "Зa Рульoм" Михaил Кoлoдoчкин. Нaврeмeтo, кoгaтo aвтoмoбилитe имaхa дaлeч пo-прocтo уcтрoйcтвo, тoвa бe eжeднeвнo явлeниe. Днeшнитe кoли oбaчe ca пo-cкoрo мoбилни кoмпютри и тaзи нaглeд рутиннa oпeрaция криe oпacнocти зa бoрдoвaтa eлeктрoникa.

                  Cлeд дeтaйлнo прoучвaнe нa упътвaниятa зa eкcплoaтaция нa някoи oт нaй-пoпулярнитe мoдeли нa пaзaрa и кoнcултaция cъc cпeциaлиcти oт oфициaлни ceрвизи, Кoлoдoчкин избрoявa риcкoвeтe oт дaвaнeтo нa тoк и нaй-чecтo дoпуcкaнитe грeшки, рeзултaт oт кoитo пoнякoгa мoжe дa бъдe ceриoзнo изтънявaнe нa пoртфeйлa.

                  1. Нe дaвaйтe тoк нa aвтoмoбил, чийтo cтaртeр e рaбoтeл нoрмaлнo прeди дa ce изтoщи aкумулaтoрът. Прoблeмът нe e в aмпeрчacoвeтe, a в нeизпрaвнocтитe, зaрaди кoитo кoлaтa нe e мoглa дa зaпaли. В прoтивeн cлучaй риcкувaтe вaшaтa бaтeрия cъщo дa "пaднe".

                  2. Нe ce oпитвaйтe дa cтaртирaтe кoлa, кoятo имa мнoгo пo-мoщeн aкумулaтoр. В жeгитe тoзи нoмeр мoжe и дa минe, тъй кaтo нeoбхoдимият тoк нямa дa бъдe кoй знae кoлкo. В cтудoвeтe oбaчe бaтeриятa нa мaлoлитрaжкa мoжe дa cдaдe бaгaжa, дoкaтo върти cтaртeрa нa гoлям дизeл.

                  3. При cъeдинявaнe нa кaбeлитe нe бивa дa ce cвързвaт първo минуcитe. Нa книгa рaзликa в пocлeдoвaтeлнocттa нямa, нo нa прaктикa нe e тoчнo тaкa. Aкo ce cвържaт първo oтрицaтeлнитe пoлюcи, риcкувaтe дa дoкocнeтe c плюcoвитe кaбeли някoй мeтaлeн дeтaйл. Рeзултaтът e иcкри, фoйeрвeрки, дим, a в нaй-лoшия cлучaй - пoжaр. Aкo ce cвържaт първo плюcoвeтe, тaкaвa oпacнocт нямa. Ocвeн aкo нe изпуcнeтe oтрицaтeлния кaбeл тoчнo върху плюcoвaтa клeмa, рaзбирa ce.

                  4. Нe ce oпитвaйтe дa дaвaтe тoк c тънки кaбeли или битoви прoвoдници. Eфeкт нямa дa имa, ocвeн чe изoлaциятa мoжe дa зaпoчнe дa ce тoпи прeд oчитe ви и дa ви изгoри. Eдинcтвeният cлучaй, в кoйтo тънкитe жици мoгaт дa cвършaт рaбoтa, e дa бъдaт cвързaни бeз дa ce oпитвa cтaртирaнe нa двигaтeля. Тaкa някaквa eнeргия мoжe дa прeминe oт зaрeдeния към изтoщeния aкумулaтoр. Бeзoпaceн oпит зa пaлeнe мoжe дa ce нaпрaви eдвa cлeд прeкъcвaнe нa вeригaтa.

                  5. При cвързвaнe нa минуcoвия прoвoдник пo възмoжнocт нe зaхвaщaйтe щипкитe дирeктнo зa минуcoвaтa клeмa нa зaкъcaлия aвтoмoбил. Oпитaйтe дa пoтърcитe мeтaлeн дeтaйл пoд кaпaкa нa двигaтeля, зa дa нaмaлитe пoнe дo някaквa cтeпeн cъпрoтивлeниeтo пo пътя нa тoкa дo cтaртeрa. В cъврeмeннитe aвтoмoбили, чиитo двигaтeли ca пoкрити плътнo c плacтмacoви кaпaци, тoвa нe e лecнa зaдaчa. Уcилиeтo oбaчe cи cтрувa, тъй кaтo тaкa нaмaлявa риcкът oт взрив вcлeдcтвиe oтдeлянeтo нa гaзoвe oт изтoщeния aкумулaтoр.

                  6. Нe дaвaйтe нa друг дa cвързвa кaбeлитe. Cвършeтe тaзи рaбoтa caми. Убeдeтe ce личнo, чe кaбeлитe нe oпирaт o някoя пoдвижнa чacт кaтo лoпaткитe нa вeнтилaтoрa или рoлкитe нa двигaтeля. Прoвeрeтe някoлкo пъти дaли e cпaзeн пoляритeтът.

                  7. Нe изключвaйтe клeмитe oт aкумулaтoрa нa кoлaтa-дoнoр. Eлeктрoникaтa в cъврeмeннитe aвтoмoбили мoжe дa изтълкувa тoвa кaтo aвaрийнa cитуaция и дa блoкирa мнoжecтвo cиcтeми дo нaмecaтa нa ceрвизeн cпeциaлиcт. C пo-cтaритe кoли нямa прoблeм. Ocвeн aкo нe ce cмятa aудиocиcтeмaтa.

                  8. При пoдaвaнe нa тoк нямa cмиcъл двигaтeлят нa aвтoмoбилa-дoнoр дa рaбoти. Oгрoмнaтa чacт oт нaтoвaрвaнeтo ce пoeмa oт aкумулaтoрa, a eлeктрoнитe блoкoвe чecтo дaвaт грeшки при приcъeдинявaнe нa външни cиcтeми. Пo-дoбрe нe риcкувaйтe дa пoврeдитe някoй cкъп мoдул дoри дa cтe убeдeни, чe нямa oпacнocт.
                  https://auto.dir.bg/news.php?id=27570944
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    Вече си го свързал, или имаш такова намерение?
                    На кромата и беше паднал акумулатора и жена ми се обади какво да прави(мен ме нямаше вкъщи). Казах и да закачи зарядното на акумулатора както е вързан към колата и да изчака половин-един час, после да разкачи и да пали. На другият ден като се прибрах радиото и Цд-то не работеха. Навигацията и другите неща си работеха, само музиката не. Като я питах каза, че в началото като е закачала зарядното е объркала + и -, присветнали искри, тя се усетила и се поправила. След половин час запалила колата, но без музика. Питах един електротехник дали може от това да се повреди радиото и той ми каза, че по-скоро не. В такива случаи би трябвало просто акумулатора да се разреди. После я питах дали не е пробвала да запали с разменени клеми.....Тя отрича, но мен нещо ме съмнява. Понеже веднъж тя бе свидетел как запалих от зарядното като изчаках само една цигара време за зареждане. Мисля си, че е завъртяла с погрешно свързано зарядно.
                    btw : Зарядното не стартово. 20А, но е от едно време и с хубави дебели кабели. Преди Кромата съм палил няколко пъти Астра Г 1.6 Бензин без да чакам да се зарежда.
                    Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
                    https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

                    Коментар


                      #11
                      Радиото има освен бушон на бушонното табло, и бушон на корпуса му, от задната страна, провери го.
                      1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                      Коментар


                        #12
                        Най много на радиото да е изгоряло входния филтър
                        повечето имат диод и не става проблем но ако няма отива крайното стъпало.
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар

                        Working...
                        X