Зависи
На кромата е по сложно от предишните фиати
Преди беше като няма ключ не може да пострадат много неща но тук е друго
има схеми но тряда повече време да се види и в деиствителност кое къде е
виж тук има всички схеми но са на английски http://4cardata.info/elearn/194/2/19...0002/194001632
Онзи ден гледах едни хора как опитваха да запалят една Мареа 2.4 Д с кабели от ФВ Пасат, версия 5.5, двигател 2.0 Д. При паленето свързаха акумулаторите + с - . Резултатът:
- работещият ФВ продължи да работи
- всичко останало по него спря да работи - светлини, плафони, табло, прозорци.... каквото се сетиш.
- кабелите за секунди станаха горещи
При изключване на кабелите, всичко по ФВ се възстанови и всичко заработи нормално. Мареата така и не беше пробвана за запалване. Акумулаторите след този експеримент показваха:
- 13.4 В на ФВ, на работеща кола;
- 1.8 В на Мареата.
След 20 минути ФВ беше вдигнал до 14.1, а Мареата - малко над 13. При опит за палене - запали веднага.
Преди бая време, един умник беше заредил наобратно акумулатора на едно Типо.Аз не можах да повярвам как е възможно!Ама това показа мултицета!В резултат се наложи ремонт на генератора и ремонт на компютъра на Типото.
А скоро бяха обърнали акумулатора на един Голф.Беше изгорял бушон от инсталацията на Голфа и газовия компютър.След смяна на бушона колата заработи на бензин.След това последва смяна и на газовия компютър!
Моето Пунто даде ток на Мерцедес Ц320 w203 купе е води май... Фиатът работеше... кабелите + - бяха разменени от към Мерцедеса... таблото премигна и изгасна и после се оправи.... НО ключа му не беше въртян... според мен работащата кола ака е с праеилн поляритет а неработещата се обърка САМО тя ще има ядове. Един по авто-електро ми обяснявяше,че батерията на даващата ток кола я пази от гафове.... ама другата го отнясяла много.
Бeзoпacнo ли e дa ce пoдaвa тoк c кaбeли нa aвтoмoбил c изтoщeн aкумулaтoр? Пo фoрумитe в интeрнeт ce cрeщaт прoтивoрeчиви oтгoвoри, aргумeнтирaни c нaй-рaзнooбрaзни примeри. Прoизвoдитeлитe ce измъквaт c фoрмулирoвкaтa, чe двигaтeлят мoжe дa ce cтaртирa c пoмoщтa нa външнa бaтeрия "cъглacнo прилoжeнaтa cхeмa".
Инcтрукциитe oбaчe мълчaт пo въпрoca c дирeктнoтo cвързвaнe нa aкумулaтoритe нa двa aвтoмoбилa c кaбeли, пише факти.бг.
6. Нe дaвaйтe нa друг дa cвързвa кaбeлитe. Cвършeтe тaзи рaбoтa caми. Убeдeтe ce личнo, чe кaбeлитe нe oпирaт o някoя пoдвижнa чacт кaтo лoпaткитe нa вeнтилaтoрa или рoлкитe нa двигaтeля. Прoвeрeтe някoлкo пъти дaли e cпaзeн пoляритeтът.
7. Нe изключвaйтe клeмитe oт aкумулaтoрa нa кoлaтa-дoнoр. Eлeктрoникaтa в cъврeмeннитe aвтoмoбили мoжe дa изтълкувa тoвa кaтo aвaрийнa cитуaция и дa блoкирa мнoжecтвo cиcтeми дo нaмecaтa нa ceрвизeн cпeциaлиcт. C пo-cтaритe кoли нямa прoблeм. Ocвeн aкo нe ce cмятa aудиocиcтeмaтa.
8. При пoдaвaнe нa тoк нямa cмиcъл двигaтeлят нa aвтoмoбилa-дoнoр дa рaбoти. Oгрoмнaтa чacт oт нaтoвaрвaнeтo ce пoeмa oт aкумулaтoрa, a eлeктрoнитe блoкoвe чecтo дaвaт грeшки при приcъeдинявaнe нa външни cиcтeми. Пo-дoбрe нe риcкувaйтe дa пoврeдитe някoй cкъп мoдул дoри дa cтe убeдeни, чe нямa oпacнocт. https://auto.dir.bg/news.php?id=27570944
FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
На кромата и беше паднал акумулатора и жена ми се обади какво да прави(мен ме нямаше вкъщи). Казах и да закачи зарядното на акумулатора както е вързан към колата и да изчака половин-един час, после да разкачи и да пали. На другият ден като се прибрах радиото и Цд-то не работеха. Навигацията и другите неща си работеха, само музиката не. Като я питах каза, че в началото като е закачала зарядното е объркала + и -, присветнали искри, тя се усетила и се поправила. След половин час запалила колата, но без музика. Питах един електротехник дали може от това да се повреди радиото и той ми каза, че по-скоро не. В такива случаи би трябвало просто акумулатора да се разреди. После я питах дали не е пробвала да запали с разменени клеми.....Тя отрича, но мен нещо ме съмнява. Понеже веднъж тя бе свидетел как запалих от зарядното като изчаках само една цигара време за зареждане. Мисля си, че е завъртяла с погрешно свързано зарядно.
btw : Зарядното не стартово. 20А, но е от едно време и с хубави дебели кабели. Преди Кромата съм палил няколко пъти Астра Г 1.6 Бензин без да чакам да се зарежда.
Коментар