Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пак датчик на запалването

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пак датчик на запалването

    Не знам дали съм кърък или късметлия, но добичето все ме докарва до вкъщи и се инати. От миналата седмица взе да ми прави магарии. Отидох при сестра ми и на тръгване не запали както обикновено, а от втория път, спряхме на Кауфланд и същата работа, все пак ме докара до дома и няма палене. Мерих бобина, бензинова помпа, ток към бобината и всичко е ОК. Закачих я на компа и даде:

    1: 02 - Water temperature sensor
    The Coolant Temperature signal is missing or out of the range. This may be caused by a signal circuit or sensor fault.
    Check the sensor resistance and the wiring to the ECU for opens, shorts and weak connections, before replacing parts.
    Причината за тази грешка е Късо съед. към маса
    Текущото състояние е
    Броячът на грешките е 158


    2: 02 - RPM sensor
    Lack or wrong RPM or TDC information. Causes can be due to connections, the phonic wheel (broken teeth, dirt, excessive mechanic clearances) or the sensor itself (dirt, wrong air gap, damaged sensor).
    NOTE: Without this information the ECU cannot work and, consequently, the engine does not start. Moreover, the signal wires are equipped with antinoise shielding (sensor connector pin 3) which has to be grounded. The ECU disconnected, check the resistance value of the sensor - 500/1000 Ohm - between the Ecu connector pins and, between the pins by oscilloscope, the signal sent from the starting attempt sensor.
    Moreover, the fault can be shown in case of engine not running or if the operator did not attempt the cranking.
    Причината за тази грешка е Късо съед. към маса
    Текущото състояние е
    Броячът на грешките е 131

    Това е след меренето като съм откачал някои куплунги, изчистих грешките и после никакви и до сега, като поизстина си пали от раз. Днес стана същото, но отказа пак на двора, на компа няма никакви грешки, след изстиване пак си пали само с чукването. А този филм съм го играл преди години, писах на времето затова. оказа се датчика, сега пак него съм го заплюл и утре ще го сменям, следва и теста на стария, сега не ми се занимава да го свалям и тествам.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    Заради втората грешка смених датчика и си запали няколко пъти без проблем, седнахме на лафче и после при опита ми за запалване пак ми скрои номера, запали от 4-я път, след това си пали 5-6 пъти без проблем. Сега пак съм в зоната на здрача, какъв да го търся? Лошото е че проблемът не е постоянен.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #3
      Ако имаш газово може да ти изтърва клапана.. или пък пикаеща дюза и да се дави. Масата добре ли е? Пускал ли си дублираща?
      Бобината с мерене може и да не я хванеш, при мен беше пробила и имаше една точка като от игла.
      Аз като вляза с МЕС и вътре има хиляди набити грешки, но колата си пали и върви без проблем, понякога наесесн и напролет свети и чека.. но никакви ядове, карам до последно..
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        Нямам газ, грешки няма. Кръв, урина добре, болния умреУтре ще се захвана с двигателя за празен ход, ще му ударя една профилактика, че не е виждал от години, пък знае ли човек? И ще сложа един прозрачен филтър за бензина, да съм сигурен, че си има питие.
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          Премери съпротивлението на температурния датчик
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

          Коментар


            #6
            След смяна на RPM датчика грешката появявала ли се е пак?

            Коментар


              #7
              Няма грешки, днес първия път запали от раз а после пак на два пъти запали към 4-5-ти път. За температурния ще го мерна, той как влияе на запалването? Не можах да открия каква стойност трябва да бъде.
              Последна редакция от NikMar; 25.07.2019, 13:00.
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #8
                Няма грешки, днес първия път запали от раз а после пак на два пъти запали към 4-5-ти път. За температурния ще го мерна, той как влияе на запалването? Не можах да открия каква стойност трябва да бъде.

                Попринцип се използва за да знае компа колко да обогати сместа на студен мотор. Може да греша за 1.4 мотора, но 1.6 и 2.4 дизел палят и без сензор от първи опит, просто не държат стабилно обороти.
                Защо не пробваш някой път като не ще да запали да го откачиш просто сензора?

                Не можах да открия каква стойност трябва да бъде.
                Стойноста зависи от температурата на сензора, ето ти графа:
                Click image for larger version

Name:	14_temp.PNG
Views:	1
Size:	11,7 KB
ID:	2098551
                Последна редакция от JTR; 25.07.2019, 15:23.

                Коментар


                  #9
                  Поиграхме си със сина да позачистим инжекциона и бутах там където не бях бутал досега. Както се очакваше имаше изненади които дойдоха от това че ми беше сефте, изхвърча една пружина и една чашка ме удари по очилата, но паднаха на видими места, изтървахме една гарнитурка вътре и тя беше на лесно място за вадене, бях сложил парцал, но като взех да сглобявам трябваше да го махна. Почистихме каквото можахме, както и куплунзите, сложихме филтър за горивото за да следя дали се черпи двигателя. За сега пали от раз 5-6 пъти, но немога да твърдя на 100%, че сме се справили, времето ще покаже. Грешки=0.
                  А датчика един ли е или са два, имам някакъв спомен за 2, единия за стрелката на таблото, а другия не знам за какво е точно, може и да се заблуждавам за броя. В pdf-те които имам има малко инфо за температурен датчик.
                  Последна редакция от NikMar; 25.07.2019, 18:38.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    А датчика един ли е или са два, имам някакъв спомен за 2, единия за стрелката на таблото, а другия не знам за какво е точно, може и да се заблуждавам за броя. В pdf-те които имам има малко инфо за температурен датчик.
                    Мисля, че на 1.4 са два. Единия за таблото, другия за компа на двигателя.

                    Коментар


                      #11
                      Нищо не сме постигнали, днес запали с чукването и отидохме на едно струване на мой приятел, за зла участ ме остави на гробищата, НЯМА ПАЛЕНЕ. Дръпнаха ме и по пътя за да имам спирачка по надолнището включвах на скорост и в един момент запали, зарязах я у дома. Преди малко се прибрах, но пак не запали. Искра има, помпата бълва гориво, но инжекциона не пуска гориво, ако успее да запали работи перфектно. Откачах датчика в/у термостата както ме посъветва JTR, но не запали, а светна дюзата за грешка, още не съм я качвал на компа, че е доста горещо. И следва въпроса, кое не му пречи при първоначално запалване? Започвам да чета.
                      Последна редакция от NikMar; 26.07.2019, 16:31.
                      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                      Коментар


                        #12
                        Нищо не сме постигнали, днес запали с чукването и отидохме на едно струване на мой приятел, за зла участ ме остави на гробищата, НЯМА ПАЛЕНЕ. Дръпнаха ме и по пътя за да имам спирачка по надолнището включвах на скорост и в един момент запали, зарязах я у дома. Преди малко се прибрах, но пак не запали. Искра има, помпата бълва гориво, но инжекциона не пуска гориво, ако успее да запали работи перфектно. Откачах датчика в/у термостата както ме посъветва JTR, но не запали, а светна дюзата за грешка, още не съм я качвал на компа, че е доста горещо. И следва въпроса, кое не му пречи при първоначално запалване? Започвам да чета.
                        Аз лично бих огледал около датчика на коляновия вал (RPM). Да не би да има някой износен зъб или нещо зацапано?

                        Коментар


                          #13
                          Ако е така защо като запали работи като часовник? Закачих я на компа и даде пак двете грешки, но нали разкачих датчика и ги очаквах. Обаче установихме, че инжекторът не пуска гориво, той се командва заедно с бобината, едно реле им дава + и си имам искра, значи за мен инжекторът блокира при стартиране, може би залепва от натрупани смоли. Как се вади това чудо? Дали ще се получи почистването без разглабяне? Идеята е да изключа помпата, изваждам маркуча и в щуцера пръскам WD40 или кореселин, завъртам и би трябвало да почисти смолите.
                          Последна редакция от NikMar; 27.07.2019, 11:11.
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            #14
                            ЕВРИКА! Най сетне твърдо разбрах къде е проблема. Сутринта я загрях и после изчаках 20-тина минути и няма палене, измерих бобината на инжектора и ядец съпротива=0. На компа пък ми показа грешка пак на температурния датчик, май EuSkan-a послъгва за грешките. Преди малко /16:00 ч./ мернах бобината и си показа 6 Ома и колата си запали, така че се търси инжектор, ако някой има приемам предложения. Мамка му наринах маса пари да си я стегна и сега трябва още, пък не ми се разделя с нея. Ако знаех, че след подновяване на окачването ще последва и инжектора щях да се замисля дали да я правя. И за да е пълна картинката от каръщини ми изгоря ъглошлайфчето.
                            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                            Коментар


                              #15
                              Тази бегачка е с моноинжекция Бош.С такава моноинжекция са и Голфовете,Аудита,Шкодa,Peugeot.
                              Слагаш един прецизен мултицет в джоба и тръгваш по моргите като търсиш коли с моноинжекция Бош.Според кода на мотора от долната картинка си намираш дюза.Добре е да се уговориш с продавача да я върнеш ако не стане.Ако колата донор е била с газ е твърде вероятно дюзата да е запекла!

                              find mobil gas station
                              Последна редакция от ivan_pop; 29.07.2019, 10:32.
                              OVB X18XE1 седан+ГИ

                              Коментар

                              Working...
                              X