Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

LED крушки за осветление на номера

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    LED крушки за осветление на номера

    Здравейте колеги,сложих си от новите крушки за осветлението на номера и въпреки, че специално гледах да бъдат NO ERROR, дават грешка, че са изгорели. Иначе светят много добре но при палене пищи компютъра че имам изгоряла крушка на номера,след това ако не съм на фарове ми свети оранжева крушка предупреждение на таблото,а ако съм на фарове-само писва в началото и след това нищо предупредително не свети.
    Има ли начин да излъжем компютъра с някакво малко съпротивление,което да не намали силата на крушките
    Стило 1.9 JTD 115 к.с.5 вр.2001 г.

    #2
    Търси по магазините РЕЗИСТОР 25W/ 6.8 OMА
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      идеята на лед осветяването е да намали консумацията и разтовари алтернаторът, а тези резистори компенсират разтоварването /товарят алтерн./и кво остава гъзарията, е**м ти файдата.
      Аз знам, че нищо не знам, но има хора и това не знаят.
      Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

      Коментар


        #4
        Първо, за да не изгори самата LED лампичка за отрицателно време, е добре да намалиш тока през нея, до стойност при която не усещаш отделяне на топлина като я пипнеш. Обикновено това е около 30-50 мА. Това ще ти гарантира дълготрайност на лампичката и ще знаеш, че един път като я смениш - няма да пипнеш повече там.

        После, трябва да измериш консумацията на лампата и след това опитно да пробваш с различни съпротивления, свързани УСПОРЕДНО към лампата, при кое няма да ти пищи за грешка. Например ако оригиналната лампа с жичка е с консумация 0.4 А, а новата - с 0.05, трябва да сложиш съпротивление, през което да преминава ток 0.35 А. При напрежение 14.4 в колата, такова съпротивление е около 40 ома. То ще отделя много топлина, която ще е равна на около 4.8 Вата. Значи търсиш съпротивление около 40 ома и задължително да е с мощност повече от 4.8 Вата, за да не изгори самото то. Възможно е опитно да установиш и че може да е с по-ниска стойност на съпротивлението, да речем 25-30 ома.

        Така правиш за всяка лампа, ако искаш да го направиш като хората.

        Това донякъде обезсмисля LED-лампите на коли с проверка за изгоряла, защото целта е точно това, което казва колегата - да намали консумацията (съответно - отделяната топлина). То не е толкова заради това, че алтернаторът е натоварен. Това дали генерира ток 3-4 ампера или не - няма значение и не влияе на живота му, на практика. Проблемът е повече в това, че обикновените лампички много се нагорещяват и зависи къде се намират - повреждат цокъла или рефлектора на фара.

        Ако направиш това, което е написал Ключаря, нищо няма да стане, или е по-вероятно да изгори самата платка-контролер за изгоряла лампа, защото като мине през нея 5 пъти по-голям ток от номиналния ѝ, изходът е неясен. Все пак - носи си един по-голям пожарогасител. Аз те съветвам точно това да не го правиш.

        Най-разумно ми се струва да купиш обикновени лампички с жичка Osram LONG LIFE или ULTRA LIFE, едно от двете беше. Струват по 1.00 - 1.50 лева, но производителят гарантира удължен живот, който при изправна ел. система може да надмине живота на колата. Ако целта ти е колата да изглежда модерно - има такива лампички, светещи в бял цвят.

        Коментар


          #5
          Такива ги дават че трябва да се сложат .По писаното по горе излиза че слагането на LED е загоба а не печалба -намаляне на харченето на ток.
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Значи много точно си разбрал, че слагането на LED може да е загуба, а не печалба, при коли с чек-контрол и на практика обезсмисля процедурата. Как мислиш, че "NO ERROR" лампите успяват да го преодолеят? Като правят някаква магия или като по тях има достатъчно резистори, които праят голяма консумация? Според мен е второто. При повечето коли чек-контрола е така калибриран, че праговата консумация за "пищене" за грешка да е някъде между 1/3 и 2/3 от номиналната консумация за лампата. Ако номиналната е 350 милиампера, а праговата е 200, като сложиш LED-лампичка, която е наблъскана с резистори и те правят консумация 180 милиампера, ще ти пищи, а ти ще псуваш китаеца. Ако обаче настройката е 150 милиампера - няма да ти пищи, защото си над нея. Така ти си щастлив, а китаецът е доволен, че ти е взел парите.

            Затова по-горе съм написал, че трябва опитно да се установи за всяка кола при каква стойност на добавения резистор няма да пищи, а преди това е важно самата лампичка да се ограничи по ток, за да има реална полза от слагането ѝ, изразяваща се в дълготрайност. Пример:

            - оригинална: 350 мА
            - настройка на чек-контрола 250 мА (консумация под 250 мА -> пищи) - това е примерна стойност, истинската може да е друга!
            - LED - немодифцирана: 200 мА -> пищи
            - LED - модифицирана за дълготрайност: 40 мА (осигурява дълъг живот заради липсата на нагряване)
            - трябва LED + допълнителен резистор, свързан успоредно, да е равно на настройката на чек-контрола
            - необходим доп. резистор = 210 мА ток през него
            - при 14.4 волта токът е 0.21 А при R = U / I = 14.4 / 0.21 = 68 Ом (или по-малко, за да преминава по-голям ток, но не повече от 68 ома!)
            - при 14.4 В и 68 Ома мощността трябва да е: P = U * U / R = 207.36 / 3.04 Вата -> Резисторът трябва да може да разсейва най-малко 3.04 вата, за да не изгори.
            - обща консумация: 40 мА от лампичката и 210 мА от резистора = 250 мА, което е равно на обща мощност U * I = 14.4 * 0.25 = 3.6 Вата

            Така имаш LED, чек-а няма да пищи и няма да го изгориш. LED-a ще е дълготраен, но губиш ниската консумация. Просто такава е колата. Това е положението.

            Коментар


              #7
              Много благодаря за съветите,разбрах,че не си заслуава да си играя с промени в лампител Само да попитам къде мога да намеря тези обикновени Osram LONG LIFE крушки ,за да си реша проблема кардинално?
              Стило 1.9 JTD 115 к.с.5 вр.2001 г.

              Коментар


                #8
                Донякъде си заслужава, защото печелиш дълготрайност, а понякога това е решаващо, особено ако лампата се сменя, като бръкнеш през ауспуха, дето се вика. Въпрос на лична преценка е колко време искаш да отделиш.

                Всяко магазинче, което продава автолампи на Osram, трябва да ги има. Те не са нещо специално. Няма да ти казвам конкретен магазин, защото не си плащат рекламите, но напиши в Гугъл "osram ultralife w5w цена" (или без цена) или вместо w5w - какъвто цокъл е при теб, ще ти излязат много резултати и може да избереш от кой магазин.

                Коментар


                  #9
                  Тая тема за това че LED издржа повече вече не е вярна -щото качеството не е добро незвисимо цената.
                  Хубаво че на колите ми няма такава индикация -малко са тъпички. Има за стопа и за изгоряла крушка
                  Последна редакция от kluchar; 15.03.2019, 15:46.
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    LED издържа повече (надживява колата) и това е 100% сигурно, ако работи с номинален ток. Колата ми цялата е "облечена" в LED, но съм отделил доста време да направя гореописаните неща. Как мислиш, дали имам изгорял LED? Където съм сложил, не съм пипнал повече.

                    Сложи LED на OSRAM или Philips, и тогава пак може да говорим дали цената не е от значение за качеството.

                    Коментар


                      #11
                      Точно това казвам че не винаги работи както трябва
                      окислява се платките или цоклите на LED
                      Слагат кабели където се разпадат ако има влага.
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар

                      Working...
                      X