Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със запалката на Punto II

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със запалката на Punto II

    Колата от подписа. Запалката се употребява само за зареждане на телефони (ползваме Xiaomi ROIDMI ) и си работеше безпроблемно. Колата я карат повече децата ми, но вчера ми се наложи да ползвам запалката и установих че няма ток - и за адаптера и за запалката. Реших че е предпазителя, но се оказа че 20 амперовия жълт предпазител F44 е здрав.



    Не си спомням на Punto има ли осветление около ринга на запалката, но и да има при мен не свети. Друго което беше необичайно - вчера два часа преди да открия че запалката не работи - докато паркирах пред блока нещо избумтя и волана се одърви (светна червеното воланче). След изгасяне и запалване на двигателя всичко беше наред с волана и близо 70-80 километра из града нищо повече не се случи с електроусилвателя (доста се притесних какво би станало ако изключи по време на движение с висока скорост...). Не мисля че има връзка между запалката и електроусилвателя, още повече че нищо в червено не свети по таблото.

    Какво може да се е случило?


    ---
    Грешен раздел - преместена.
    Модераторски екип на fiatforum.bg
    ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
    ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
    ::::: (ex) Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::


    #2
    Пунто има осветление на запалката ама не е свързано със самата запалка. При мен от известно време не свети, но запалката си работи.
    Червения волан може да светне при спад на напрежението, ама това бумкане нямам идея какво е.

    Коментар


      #3
      Осветлението на запалката е от габаритите на всички коли, които съм виждал.

      При висока скорост електроусилвателя на волана не работи или ако работи - усилието от него е изключително малко. Понеже колкото по-бързо се върти колелото, толкова по-малко съпротивление оказва като въртиш волана, затова при висока скорост усилвателят изключва за да не го направи прекалено лек и без да искаш да го завъртиш много с никакво усилие. Затова не се притеснявай ако се случи при висока скорост - може усетиш някакво леко втвърдяване, но няма да излетиш от завоя. То пък и няма чак такива сериозни завои, които да можеш да вземеш със 70-80 и воланът да е завъртян повече от 40-50 градуса.

      Коментар


        #4
        Днес седнах в колата с мултицет и инструменти и прозвънях на спокойствие предпазителите и връзката от кутията (с предпазители) до запалката. Оказа се че нещата изглеждат наред и ток в гнездото има.

        Затова с тънки клещички поогънах контактните пластини на плюса в гнездото на запалката, така че да контактуват със съответните площадки на запалката/адаптера. Всичко заработи - явно младежите са натискали адаптера повече и в един момент пластинките са се изкривили.

        Но оранжевия кръг около гнездото не свети (при пуснати фарове) за разлика от врътката за топло/студено. Не видях лесен начин за подмяна на крушката (ако изобщо има такава )

        Весело посрещане на Новата година!
        ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
        ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
        ::::: (ex) Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::

        Коментар


          #5
          Начин има ама не е лесен. Почва се от корите зад ръчната спирачка, маха се всичко около лоста и после от двете страни на конзолата има болтове (долу при духалките на парното) и така излиза цялото нещо с врътките на парното.... Крушките са едни като семки големи. Мисля бяха общо 5 с тези на парното.
          Аз го правих това упражнение преди 5 години. Тука във форума има тема как се вади всичко.

          Коментар

          Working...
          X