Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Алтернатор Крома

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Алтернатор Крома

    Здравейте,
    Днес изникна нов проблем.От около седмица не ми харесва как върти стартера при палене.Особено ако колата не е карана няколко дни.Днес замерих акумулатора и на празен ход алтернатора зарежда 12,5 волта.При подаване на газ качва до 13,5 волта /с пуснати къси светлини./
    До колкото знам това не е достатъчно.Да свалям ли алтернатора за ремонт? Може да са заминали четки или диодният бок да си заминава.Четох в други теми че Кромите имат проблем с алтернатора.
    Моля някой ако е имал подобен проблем да сподели.

    Колата е Крома 2005г.1,9 Multijet
    Ланча Капа 2,0 VIS
    Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

    #2
    А колко трябва да е ?
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Здравей,и при мен беше така!
      Смених алтернатора,че ремонта беше м.....а си е ....
      пазя стария за части,ако трябва нещо

      Коментар


        #4
        Ел.техник ми каза че трябва и на празен ход да не е под 13,5 волта.Съмняват се в реле регулатора.Ще се свали и ще видим.
        Ланча Капа 2,0 VIS
        Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

        Коментар


          #5
          S_BANKOV написа: Преглед на мнението
          А колко трябва да е ?
          Ама че въпрос как колко ?? 13.5 волта в най лошия случай...
          Click image for larger version

Name:	Screenshot_20181002-140256.jpg
Views:	1
Size:	74,2 KB
ID:	2097911
          Click image for larger version

Name:	Screenshot_20181002-140940.jpg
Views:	1
Size:	95,0 KB
ID:	2097912
          При мене всичко бе наред..

          Коментар


            #6
            Я спри фаровете и го премерете с товарна вилка не с китайски мултицет.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #7
              Направил съм фаровете да се включват автоматично чрез платка,монтирана допълнително/дългите светят на 40%/.Та тази платка/реле/пуска фаровете само когато напрежението е над 13 волта.Сега при палене фаровете не светят докато не подам газ и не се вдигнат оборотите.Тоест при палене на празни обороти волтажа е под 13 волта,щом фаровете не светят.
              Ланча Капа 2,0 VIS
              Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

              Коментар


                #8
                Ако алтернатора е започнал да дава фира е възможен по-нисък волтаж. Но мисля, че както казва колегата по-горе 13,5 в най-лошия случай!
                link

                Коментар


                  #9
                  Сваляйте и гледайте, реле регулатор ли, диод ли, нещо не е наред. На празен ход измерено на клемите на акумулатора, когато всичко е наред, напрежението трябва да е 14,1-2
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    Колегата S_BANKOV се оказа прав.Мерихме днес в два сервиза с уреди от по-старото поколение които не са електронни а са със стрелки. И на двете места показа 14,2-14,4 на празни обороти,което е ОК.
                    Може да се окоже че проблемите са от платката която съм сложил за дневни светлини.
                    Ланча Капа 2,0 VIS
                    Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

                    Коментар


                      #11
                      Из книжката на BOSCH S5 63AH :
                      "Неизправна зарядна с-ма - напрежението на зарядната с-ма измерено върху полюсите на акумулатора при включени къси светлини (~10А) на празен ход трябва да е в границите 13,8 - 14,8V."
                      Мдам...всички май минаваме през алтернаторите...наистина е често срещан проблем при кромите...според мен заради вибрациите в мотора.
                      ПП: при мен 14,6V(След смяна на диодна плочка) , а на служебното добло 14,26V
                      Fiat Croma 1.9 JTD 110kw 2006
                      https://www.carspending.com/bg/profile/1503822642963639

                      Коментар


                        #12
                        Интересното при мен е следното:
                        При палене когато не е палена примерно цял ден като замеря непосредствено след запалване показва 12,5 волта.Ако изчакам около минута волтажа се качва на 13,8-до 14,2.
                        Същото става и ако я изгася и пак я запаля.При второто или третото палене меря 13,8-14,2 волта.
                        Смених акумулатора с нов,няма промяна.При палене фаровете светят слабо.Като дам газ се усилват,като отпусна газта пак отслабват.
                        Не разбирам как може алтернатора веднъж да зарежда нормално,веднъж не.
                        Ланча Капа 2,0 VIS
                        Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

                        Коментар


                          #13
                          То алтернаторът явно зарежда щом стигаш 14,2 V, но да зарежда и колко му казва регулаторът на напрежение. Аз съм правил опит, като на празен ход слагам сондите на мултицета и започвам да пускам консуматори, разбирай фарове, аварийни светлини, светлина мъгла, климатик, подгрев на седалки, радия, каквото ти дойде на акъла, при което напрежението на клемите остава 14,2-14,3 V.
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #14
                            И аз да се запиша тук и при мен алтернатора умря изведнъж проблема се оказа реле регулатора на 120А амперовият алтернатор ( Bocsh 0124425036) такъв е за модела 2,2 бензин/газ 147 кончета само с този ампераж се монтира и в Сааб и Опел със същите двигатели (https://www.fugo.bg/bg/searchresult?...ricArticleId=4). И следващия адрес е алтернатора разбит на части: (https://www.fugo.bg/bg/searchpartlis...036&brandNo=30) .Много натоварване има от ел.помпа на хидравлика, климатроник фарове и целия ел пакет на колата и слабо звено се явява алтернатора (блок диоди или реле -регулатор).при мен бе с номер № F00M145370 на BOCSH ето заместител Mobiletron VR-B252-(43лв) оргинала е на 86лв блока диоди е на Cargo-231592 за около 40лв. И работа в сервиз 40лв и си като нов.... ето и страничката https://www.fugo.bg/bg/searchresult?...&numberType=10 това бе номера на моето реле-регулатор. Надявам се да съм бил полезен с споделената информация.
                            Последна редакция от milkov; 23.11.2018, 08:46.

                            Коментар

                            Working...
                            X