Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Показания скоростомера Фиат Пунто МК2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Мотора е 1,2 60кс. Таблото за проба е заменяно с друго. Отчетените километри отговарят на показанието на стрелката. Датчик на СК нямаше. Сложих за проба. Ефект няма. Имаше си заводска тапа на мястото му. На реални данни като се чете табло показва това, което е на таблото. На данни АБС си показва реалните километри. Между основния и АБС компютри има някакъв модул, който се ебава. Това е реалното ми обяснение в крайна сметка.

    Коментар


      #17
      Да. Гривната е скапана и АБС не показва дефект на таблото. НО НЕ сработва. Лампата свети на таблото само ако до модула няма захранване. Като на повечето италянки впрочем. Проблема е, че не намирам адекватна схема за АБС по документите. Там е заровено кучето ххахахахаха

      Коментар


        #18
        Ако повредата е в магнитната гривна на задната главина, няма да имаш и работещ АBS, нищо, че на таблото му гасне лампата, тя прави верига само с датчиците.
        За проба- засили с 20-30 на песъчлив участък и набий спирачки и ще усетиш по педала.
        Това не се ремонтира, нова главина е 69лв. евтиния вариант.
        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

        Коментар


          #19
          Колеги, моля ви, темата се разводнява. Защо изобщо се коментира евентуален проблем с АБС? Темата е за проблем с показването на скоростта на таблото и това, че отчита много по-малко от реалното. Проблем с АБС, ако изобщо има - е редно да се обсъжда в друг раздел или най-малкото - в друга тема. Да приемем, че този АБС работи, щом не свети лампата на таблото и да не го обсъждаме.

          ivogod, щом си слагал датчик за проба и промяна няма - какво свърза към него? Ако там е имало висяща свободна букса, това не е ли признак, че нещо не е наред? Ако сега си го махнал и си сложил/върнал т. нар. "заводска" тапа - буксата свободно ли виси? Тази заводска тапа има ли щампа на Фиат/Ланча? По какво съдиш, че е заводска?

          Можеш ли да направиш 1-2 снимки на въпросната тапа и на мястото, на което е сложена? Можеш ли да направиш снимки на буксата, която свърза към датчика за проба?

          Коментар


            #20
            Мотора е 1,2 60кс. Таблото за проба е заменяно с друго. Отчетените километри отговарят на показанието на стрелката. Датчик на СК нямаше. Сложих за проба. Ефект няма. Имаше си заводска тапа на мястото му. На реални данни като се чете табло показва това, което е на таблото. На данни АБС си показва реалните километри. Между основния и АБС компютри има някакъв модул, който се ебава. Това е реалното ми обяснение в крайна сметка.
            Само да вметна, ако някой датчик покаже различно съпротивление от скапана гривна ще светне лампа за абс и той няма да работи, ако обаче няма захранване ще светне лампа за абс в комбинация с тази за ръчна, което впрочеч е при всички италянки.
            Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
            (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
            Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

            Коментар


              #21
              Като няма датчик от къде чете

              има разлика стрелката на километража и цифрите на изминатите километри
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #22

                ivogod, щом си слагал датчик за проба и промяна няма - какво свърза към него?
                И на мен ми е интересен този въпрос!
                Тази схема е от Аутодата:
                upload image
                На схемата ако може да и се вярва
                1.Датчик за скоростта.
                2.АБС
                И двете са с пунктир,което означава че може да ги има,може да ги няма.
                И в двата случая сигнала минава през БЦМ-а и от там на таблото.По колата е ровено и нещо не е направено както трябва.

                OVB X18XE1 седан+ГИ

                Коментар


                  #23
                  ivan_pop написа: Преглед на мнението
                  И на мен ми е интересен този въпрос!
                  Тази схема е от Аутодата:
                  upload image
                  На схемата ако може да и се вярва
                  1.Датчик за скоростта.
                  2.АБС
                  И двете са с пунктир,което означава че може да ги има,може да ги няма.
                  И в двата случая сигнала минава през БЦМ-а и от там на таблото.По колата е ровено и нещо не е направено както трябва.

                  Здравейте,
                  по въпроса с тапата-трябва да я намеря. Заровил съм я някъде. Имаше си букса в кабелния сноп. Цялата беше корозирала. Почистена е и бодната в датчика, който монтирах. Работи си на 100%. Пробвано е. По въпроса с пробата дали сработва АБС-не, не сработва. Пробвано е. За мен лично Темата с показанията и коректната работа на АБС в случая са тясно свързани. Не мисля, че в този главоблъс те си вървят ръка за ръка. Благодаря на колегата за схемата. Имам достъп до подобни схеми. Все пак благодаря за труда да я изрови. Единствения вариянт в момента е да заменя лагера с коректно работеща гривна. Поне АБС ще е изправен на 100%. Проблема е, че имам идея за коренна промяна в мотора и скоростната кутия на колата. От тази гледна точка не съм сигурен, че си струва да заменям изправен лагер просто за идеята.

                  ПП. Както отбеляза и колегата след схемата и датчика и АБС са с пунктир. Може да има и да няма. Та въпроса ми е-ако няма датчик от къде и как чете скорост? Това е въпроса на темата )))))))

                  Успех на всички!

                  Коментар


                    #24
                    Направих си труда да изчета 100 страници от интернационалния форум за този проблем, защото ме заинтригува, и там имаше доста разногласия от къде аджеба чете километража и е яко разтягане на локуми и конспиративни теории. До отговор обаче никъде не се стигна . Та хайде да започнем от някъде сериозно, на тази кола компютъра си казва всичко, закачи я с МЕС или някакъв друг диагностичен уред и дай номерата на грешките щото такива ще има 100% ,да се разбере какво и липсва.
                    Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
                    И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
                    .

                    Коментар


                      #25
                      Направи ми впечатление че цифрите се четат от едно място а стрелката- без жило- от друго
                      и на други модели коли
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #26
                        Колега, казвам пак. Колата не чете от АБС.

                        На мен лично вече ми отива към забавление и съм съгласен да повтаряме до припадък, за да видим кой първи ще се откаже.
                        Аз се връщам към това мнение и си признавам, че не обърнах внимание на картинката в него. Прилагам я още веднъж:



                        Тапата даже си е нарисувана и в обяснението, което е останало извън картинката, си е написано, че тази тапа се слага само на модел с ABS, вместо сензора. Честно казано, не съм виждал кутия без сензор, но изглежда, че има.

                        Моля да приемеш извинението ми за това, че твърдях нещо, което не съм проверил внимателно. Гледам, че колегата и той е чел някъде по света и у нас, и е твърде вероятно да сме чели едни и същи теми. Стигнах до една, в която се обяснява как буксата на сензора за скорост е налична винаги, но в зависимост от наличието на АБС, окабеляването прекъсва на първия куплунг от буксата нагоре, в смисъл такъв, че от този куплунг надолу има всички кабели и буксата за сензора, а нагоре към компютъра вече ги няма кабелите.

                        От тук нататък спирам по темата, защото нямам свежи идеи. Сетих се само за едно - щом лампата на АБС не свети, значи той работи. А не се е задействал, като си опитвал, най-вероятно защото го има това отчитане на 5 пъти по-ниска скорост. А той има минимална скорост, при която сработва, която не знам колко е, но ако например е 10 или 20 км/ч, трябва да се движиш с 50 или 100 км/ч за да сработи. Ако си движил с 30 реални - отчетени 6. С това искам да кажа, че най-вероятно АБС си работи съвсем нормално.

                        Колега Банков, какво мислите вие по въпроса за липсата на сензор и наличието на фабрична тапа :D Човекът си каза, че работи в сервиз, ти не му вярваш, но той излезе прав.

                        Коментар


                          #27
                          Колегата Банков е в потрес. Оги за два месеца съм разхождал три такива кутии. Вкички си бяха с датчици.
                          Моля за извинение колегата ако към го нагрубил.
                          Ако от АБС то би следвало да чете от предна лява гума.
                          Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                          (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                          Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                          Коментар


                            #28
                            Егаси сагата.
                            На тия Пунтьовци таблото взима информация за скоростта от боди компютъра, при всички положения.
                            За това първото нещо, което трябва да се направи е да се "влезе" в боди компютъра и да се види той каква скорост "вижда". Ако вижда правилната скорост, в което искрено се съмнявам, то проблема е или в него, или в таблото, защото той комуникира с таблото по КАН. Демек няма как в КАН-а да се "закодира" грешна скорост. Демек ако той вижда правилната скорост, а предава грешна по КАН-а, то проблема е в него.
                            Но ако той "вижда" грешна скорост, то тя пристига до него в дефектен формат. Демек в този случай или проблема е в сензора на скоростната кутия, или в АБС модула.
                            Отделно - някак си няма как АБС модула да предава сигнала правилно, а бодито да я получава грешно. Отделно няма как АБС-а да не "светне" с един счупен датчик на колелата и да не индикира за това. => най-вероятната причина за тази "аномалия" в грешно интерпретиране на АБС модула за скоростта на автомобила. => след диагностика на бодито, за която обясних, то следващия виновник по трасето ще се окаже (най-вероятно) АБС модула. И логичното решение би било да се отстрани проблема с колелото и ако пак показва по-ниска скорост, след потвърждаването и от боди комп-а, то => замяна на АБС модула.
                            И нека проблемът да бъде решен.
                            Алелуя.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              Аз не съм виждал автомобил таблото на който да взема от различни места сигнал за скорост и изминати километри!
                              А на това Пунто предполагам проблема е в кодировка или на табло или на BCM или на ABS...............
                              OVB X18XE1 седан+ГИ

                              Коментар


                                #30
                                S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                                Колегата Банков е в потрес.
                                Ако от АБС то би следвало да чете от предна лява гума.
                                На предна гума лагера не е с магнитна гривна- обикновен лагер си е. От задна трябва да чете.
                                Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                                Коментар

                                Working...
                                X