Здравейте колеги, спря да ми работи вентилатора за охлаждането на двигателя, беше залепнала от леда перката, интересуваме кой бушон е за нея отвън при двигателя и вътре в купето ако има такъв и релета нещо.Благодаря предварително
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бушони за вентилатора за охлаждане Пунто мк2
Collapse
X
-
emo_pz написа: Преглед на мнението.... релетата цъкат като стане време за включване на перката, ток по жицата не отиваИстинския мъж се познава дори когато е гол!
Zastava Yugo 45 - 1984, Hyundai Teraccan 2,9 CRDi - 2002 , Fiat Grande Punto EVO 1,4 petrol/CNG - 2009
Коментар
-
kluchar написа: Преглед на мнениетоЩом е изгорял предпазителя може и другаде да е направило проблем.
Жицата от релетата до перката виж може да укъсява .
S_BANKOV написа: Преглед на мнениетоЗахрани перката директно за да отпадне като проблем
А ако не се завърти, закачва се буксата обратно и понеже по принцип е директно захранена (освен ако не е обратното), а през релетата минава минуса (връзката към маса) се прави проверка по другите възли.
По принцип би било чудесно да знаем точно какъв двигател има в колата. А за най-бързо и лесно - сваля се релето за бързата степен и се окъсява буксата му между 30 и 87. Ако пак не тръгне, се чете надолу. За намиране на проблема трябва да се измери в този ред (ЗАДЪЛЖИТЕНО при откачен акумулатор):
1. Дали бушонът е здрав (с уред, а не на око)
2. Дали едното от крачетата на гнездото на бушона е свързано с едно от крачетата на буксата на перката.
Тук има значение колата дали е с 2 перки или само с една. Ако е с една:
3. Дали другото краче на буксата е свързано с едно от двете крачета на релето: 30 или 87, или на другото реле - пак 30 или 87 (ако е с две релета).
3.1. Дали другото краче е свързано с едното краче на буксата на товарния резистор, който е закрепен някъде по корпуса на перката.
3.2. Дали самият резистор е здрав (включва и кабелните обувки към него)
3.3. Дали другото краче от буксата на тов. резистор е свързано към краче 30 или 87 на второто реле от т. 3. (ако е с две релета), или директно към маса (ако е с едно реле).
4. Дали другото краче от двете 30 или 87 на първото реле е свързано към маса.
В общи линии, релетата са последното звено по веригата и дори да се окъсят на 30 и 87, перката е твърде вероятно да не тръгне, ако е здрава.
Ако всички детайли, освен кабелите, са проверени и работещи, сваля се релето за бързата степен, окъсява се буксата на 30 и 87, а с ново парче кабел се прави мост последователно от детайл до детайл. като на всеки следващ мост, предишният не се маха а се прави нов.
Ако пък колата е с две перки, тогава става малко по-дълго и по-широко, но предполагаме, че не е, защото през цялото време се говори за 1 бр. вентилатор.
Като натрупан опит, най-често срещаният проблем, с който съм се сблъсквал, това е да е прекъснал кабела след перката (точка 3.), защото слиза някъде надолу под самата перкаи от там се разделя за към резистора и за релето за бърза скорост (реле 1). Особено при липса на кора под двигателя, там влиза много кал и вода, а кабелите са стари, изолацията - напукана, влязла е вода и кабелът се е окислил и разпаднал вътре, а вън видимо няма нищо нередно. Затова се правят мостове с нов кабел, за да се елиминира тази причина.
Коментар
-
Аз пък останах с впечатление, че не работи нито една степен. Сигурен ли си, че само това е проблемът? Като дадеш накъсо релето на бързата скорост, перката тръгва ли?
Колкото до термобушона - напиши в Гугъл "термобушон" и избор колкото щеш. Нещо ми се върти из спомените 165 градуса, ама ако някой е сигурен да потвърди. Иначе - 165 градуса, 15 Ампера. По изгорялото нещо не може ли да се прочете, ако опиташ да го почистиш?
Коментар
-
Май е за нов резистор, така като гледам по снимката няма никакво място за новия термобушон, а се монтира с кримпване, с друго не става.
По "таралежите" на вентилатора за купето има място като аз режа стария до дъно, остават малко от крачетата му и така с единични устър клеми слагам новия.
Обаче тука май нещо няма да стане "моята система" .....Истинския мъж се познава дори когато е гол!
Zastava Yugo 45 - 1984, Hyundai Teraccan 2,9 CRDi - 2002 , Fiat Grande Punto EVO 1,4 petrol/CNG - 2009
Коментар
-
Това е термопредпазител като на ютия например
от нета ама може да е по ниско 200 С градуса
Колега, проблема ще си го решиш сам по следния начин: откачаш куплунга, демонтираш блокчето, внимателно снемаш предпазната ламаринка, виждаш един термопредпазител-той е прекъснал и трябва да го подмениш. Запомняш посоката на свързването му, внимателно го разкачаш от връзките в двата му края, купуваш един термопредпазител (240 градуса , 10 А) от магазин за резернви части на домакински ел.уреди (1,50 лв.) и спазвайки посоката го монтираш на мястото на изгорелия. Успех!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар