Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бушони за вентилатора за охлаждане Пунто мк2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Бушони за вентилатора за охлаждане Пунто мк2

    Здравейте колеги, спря да ми работи вентилатора за охлаждането на двигателя, беше залепнала от леда перката, интересуваме кой бушон е за нея отвън при двигателя и вътре в купето ако има такъв и релета нещо.Благодаря предварително

    #2
    Търси силов бушон 50 амп. беше по спомен
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Да, колега намерих го беше изгорял. Замених го с друг временно за проверка,но пак не отива ток до буксата за вентилатора Нещо друг бушон няма ли вътре в купето,нещо реле може ли да е и кое?мерси
      Последна редакция от emo_pz; 07.03.2018, 21:10.

      Коментар


        #4
        Никой ли не знае какво се случва релетата цъкат като стане време за включване на перката, ток по жицата не отива, какво се случва помагайте

        Коментар


          #5
          това че цъкат не значи че контактите са им ок - трябва да се замерят
          koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

          Коментар


            #6
            Щом е изгорял предпазителя може и другаде да е направило проблем.
            Жицата от релетата до перката виж може да укъсява .
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Захрани перката директно за да отпадне като проблем
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар


                #8
                .... релетата цъкат като стане време за включване на перката, ток по жицата не отива
                Възможно нагорял контакт на реле? Проба с друго, ако пак не включи, проследяване на кабела от релето до буксата за прекъсване.
                Истинския мъж се познава дори когато е гол!

                Zastava Yugo 45 - 1984, Hyundai Teraccan 2,9 CRDi - 2002 , Fiat Grande Punto EVO 1,4 petrol/CNG - 2009

                Коментар


                  #9
                  kluchar написа: Преглед на мнението
                  Щом е изгорял предпазителя може и другаде да е направило проблем.
                  Жицата от релетата до перката виж може да укъсява .
                  Щом е изгорял предпазителят, значи може пак да е изгорял, искаш да кажеш, нали?

                  S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                  Захрани перката директно за да отпадне като проблем
                  /\ Това е първото, което трябва да се направи - да се откачи буксата и да се подаде директно на терминалите + и -, и внимателно, че ако е дала накъсо, може да е доста болезнено за този, който го прави.

                  А ако не се завърти, закачва се буксата обратно и понеже по принцип е директно захранена (освен ако не е обратното), а през релетата минава минуса (връзката към маса) се прави проверка по другите възли.

                  По принцип би било чудесно да знаем точно какъв двигател има в колата. А за най-бързо и лесно - сваля се релето за бързата степен и се окъсява буксата му между 30 и 87. Ако пак не тръгне, се чете надолу. За намиране на проблема трябва да се измери в този ред (ЗАДЪЛЖИТЕНО при откачен акумулатор):

                  1. Дали бушонът е здрав (с уред, а не на око)
                  2. Дали едното от крачетата на гнездото на бушона е свързано с едно от крачетата на буксата на перката.

                  Тук има значение колата дали е с 2 перки или само с една. Ако е с една:

                  3. Дали другото краче на буксата е свързано с едно от двете крачета на релето: 30 или 87, или на другото реле - пак 30 или 87 (ако е с две релета).
                  3.1. Дали другото краче е свързано с едното краче на буксата на товарния резистор, който е закрепен някъде по корпуса на перката.
                  3.2. Дали самият резистор е здрав (включва и кабелните обувки към него)
                  3.3. Дали другото краче от буксата на тов. резистор е свързано към краче 30 или 87 на второто реле от т. 3. (ако е с две релета), или директно към маса (ако е с едно реле).

                  4. Дали другото краче от двете 30 или 87 на първото реле е свързано към маса.

                  В общи линии, релетата са последното звено по веригата и дори да се окъсят на 30 и 87, перката е твърде вероятно да не тръгне, ако е здрава.

                  Ако всички детайли, освен кабелите, са проверени и работещи, сваля се релето за бързата степен, окъсява се буксата на 30 и 87, а с ново парче кабел се прави мост последователно от детайл до детайл. като на всеки следващ мост, предишният не се маха а се прави нов.

                  Ако пък колата е с две перки, тогава става малко по-дълго и по-широко, но предполагаме, че не е, защото през цялото време се говори за 1 бр. вентилатор.

                  Като натрупан опит, най-често срещаният проблем, с който съм се сблъсквал, това е да е прекъснал кабела след перката (точка 3.), защото слиза някъде надолу под самата перкаи от там се разделя за към резистора и за релето за бърза скорост (реле 1). Особено при липса на кора под двигателя, там влиза много кал и вода, а кабелите са стари, изолацията - напукана, влязла е вода и кабелът се е окислил и разпаднал вътре, а вън видимо няма нищо нередно. Затова се правят мостове с нов кабел, за да се елиминира тази причина.
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20180309_144525.jpg
Views:	1
Size:	140,5 KB
ID:	2095412

                  Коментар


                    #10
                    Трябва да се види какво няма +или - че понякога прави проблем ECU и тогава трябва да се побълграри.
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      Проблема е почти решен, значи съпротивлението за първа скорост е изгуряло където е нещо като бобина, изгуряло е термо защитата, та въпроса ми е такава Термо защита от къде може да се намери и на каква температура е направено да изключва. Става въпрос за Пунто 2001-2003 8v 60 коня

                      Коментар


                        #12
                        Да ,колеги проблема е почти решен.значи изгуряла термо защитата на първата скорост, прилича на нещо като бубинка.И въпроса ми е тази Термо защита от къде мога да я намеря и на колко градуса е направена да изключва .Пунто мк2 60 коня 8 v2001
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #13
                          Аз пък останах с впечатление, че не работи нито една степен. Сигурен ли си, че само това е проблемът? Като дадеш накъсо релето на бързата скорост, перката тръгва ли?

                          Колкото до термобушона - напиши в Гугъл "термобушон" и избор колкото щеш. Нещо ми се върти из спомените 165 градуса, ама ако някой е сигурен да потвърди. Иначе - 165 градуса, 15 Ампера. По изгорялото нещо не може ли да се прочете, ако опиташ да го почистиш?

                          Коментар


                            #14
                            Май е за нов резистор, така като гледам по снимката няма никакво място за новия термобушон, а се монтира с кримпване, с друго не става.
                            По "таралежите" на вентилатора за купето има място като аз режа стария до дъно, остават малко от крачетата му и така с единични устър клеми слагам новия.
                            Обаче тука май нещо няма да стане "моята система" .....
                            Истинския мъж се познава дори когато е гол!

                            Zastava Yugo 45 - 1984, Hyundai Teraccan 2,9 CRDi - 2002 , Fiat Grande Punto EVO 1,4 petrol/CNG - 2009

                            Коментар


                              #15
                              Това е термопредпазител като на ютия например
                              от нета ама може да е по ниско 200 С градуса
                              Колега, проблема ще си го решиш сам по следния начин: откачаш куплунга, демонтираш блокчето, внимателно снемаш предпазната ламаринка, виждаш един термопредпазител-той е прекъснал и трябва да го подмениш. Запомняш посоката на свързването му, внимателно го разкачаш от връзките в двата му края, купуваш един термопредпазител (240 градуса , 10 А) от магазин за резернви части на домакински ел.уреди (1,50 лв.) и спазвайки посоката го монтираш на мястото на изгорелия. Успех!
                              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                              Коментар

                              Working...
                              X