Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Предни чистачки Мареа 1.6 97г не работят

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Предни чистачки Мареа 1.6 97г не работят

    Проблема е акъв, че чистачките на студено не работят. Стане ли малко по топло и си тръгват сами. Не са замръзнали и си работят съвсем нормално, разбира се когато работят. На някой дали му се е случвало такова нещо или пък да знаете кое се бъзика, че на студено не искат да работят.

    #2
    Опитай при включен лост да ги побутнеш ръчно, ако не си, и виж дали няма да се размердат. Вероятно от студа се разместват пластините и спират да контактуват с колелото. Огледай хубаво около и под корите, при възможност, дали не се е събрало повече вода около мотора. При мен така прави задната чистачка - пластините понякога не контактуват на колелото. Или контактуват, но не протича ток през сигналната пластина (тази, която контактува с късата писта).

    Коментар


      #3
      Опитах и това с ръка да им помогна и не помръдват. Няма вода или нещо друго при мотора. Просто под нулата не искат да работят, като не се чува нищо. Не съм им гледал схемата, но си мислех да не минават през някакво реле за товар или нещо друго което в студа да прави проблем.

      Коментар


        #4
        Не, от лоста кабелите отиват направо в мотора, т.е. в платката на мотора, а там през различни съпротивления един кондензатор се зарежда с различна скорост и така се получава забавянето (импулсите). Щеш, не щеш - ще трябва да стигнеш до мотора и на буксата на платката да подадеш директно от акумулатора: постоянния плюс, масата, и с трети кабел - да подаваш ток към другите 3 или 4 крачета, за да видиш дали на някое няма да тръгне.

        А самата букса като я откачиш - с мултицета виж на кой кабел какво идва. Единият маса, единият е постоянен плюс (постоянен е без значение как е лоста за чистачки, иначе е "кл. 15 - плюс след контакт") и останалите са +12 при различни позиции на лоста и врътката.

        Друг вариант за проверка - сваляш кората под волана и на ДЯСНАТА букса да я откачиш и да измериш на самия лост дали контактуват отделните крачета. Така обаче проверяваш конкретно лоста дали работи.

        Може ли само да уточниш - като стане по-топло вътре в купето, тогава ли започват да работят, или трябва околната температура да се повиши, без значение колко е топло в купето? Това ще те насочи дали проблемът по-скоро е в лоста, или по-скоро не.

        Коментар


          #5
          Най вероятно ще се окаже проблем в мотора. Сутринта малко по грубо ги дръпнах и тръгнаха, но стигнаха до средата на стъклото и спряха. Отново им помогнах и завършиха целия ход, но отново като ги пуснах и повече не искаха да тръгнат. Отново като отпусна времето и си тръгнаха без проблем. Явно ще се насоча към разглобяване на мотора и почистване и проверка на всичко покрай него.

          Коментар


            #6
            Направи някоя и друга снимка така да има, и да кажеш после какъв е бил точно проблемът.

            А иначе като се движат - въртят ли се бързо, или е едно такова мудно и забавено, като на умирачка? Както задната чистачка прави два дни преди да блокира завинаги? Ако се въртят хубаво, може би ще излезе точно контактните пластини и колелото.

            Успех!

            Коментар


              #7
              Мирише на запекла грес и отишла си коничта предавка.
              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

              Коментар

              Working...
              X