Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Клапа за рециркулация на въздуха в купето - Punto EVO 1,4 / 2009

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Клапа за рециркулация на въздуха в купето - Punto EVO 1,4 / 2009

    Здравейте!
    Колата е FIAT Grande Punto EVO 1,4 petrol/CNG, 2009г.
    Търся ел. схема на управлението на клапата за въздуха в купето.
    При натискане на бутона, светодиода светва, но нищо не се случва.
    Свалено моторчето и проверено на стабилизиран изправител 12 волта и си работи.
    Беше блокирало в положение отворено, т.е. влиза въздух отвън.
    Хванах че не работи като си пуснах климатика, духаше слабо хладно и се усъмних за клапата преди да
    тръгна да тествам системата.
    Сега съм го зацепил на затворено положение заради климатика, но това е временно решение.
    Предпазителите по друг повод са проверени и тези при двигателя и тези в купето.
    Здрави са, клапата явно е повредена още при италианския собственик преди продажбата на колата, защото
    при сваляне на моторчето на клапата имаше по зъбния гребен в участъка който не е контактувал/движил се голяма паяжина и прах.

    Благодаря предварително на всички отзовали се било със схема или насока за ремонта!
    Истинския мъж се познава дори когато е гол!

    Zastava Yugo 45 - 1984, Hyundai Teraccan 2,9 CRDi - 2002 , Fiat Grande Punto EVO 1,4 petrol/CNG - 2009

    #2
    Повредата е отстранена, клапата работи!
    След неколкодневно разглеждане на схеми из аутодата, проверка още веднъж на релета и предпазители отнасящи се за тази верига, накрая разкулачих
    средната конзола, след сваляне на жилата, панела с врътките за парното и бутоните бе на "операционната" маса ... Оказа се че бутоните са на платка с доста ел. компоненти СМД изпълнение.
    При оглед със една силна лупа открих 2 крачета на един чип /оказа се управление точно на моторчето за клапата/ , почти във въздуха,
    Презапоих всички крачета на чипа, повторих спойките и на куплунга и някой и друг елемент и събрах панела.
    Съжалявам за лошото качество на снимките, въпросния чип е оградения с червено.
    После включих буксата само на панела и тествах, клапата си заработи и в двете положения без проблем.
    Нямам обяснение за тези студени спойки по чипа, а може и да е имало силен удар по панела с бутоните ..... не знам.
    Важното е че се радвам на пълноценно работещ климатик ......

    П.П. Нямам снимки от демонтажа на панела с бутоните и жилата за клапата топло/студео и за посоката на струята, но съм насреща и мога подробно да обясня на всеки изявил интерес.
    Прикачени файлове
    Истинския мъж се познава дори когато е гол!

    Zastava Yugo 45 - 1984, Hyundai Teraccan 2,9 CRDi - 2002 , Fiat Grande Punto EVO 1,4 petrol/CNG - 2009

    Коментар

    Working...
    X