Здравейте. Понеже имам проблем с паленето на колата когато е загряла и се установи, че е виновно това реле. Но не мога да го намеря. Знам , че е по - голямо с 14 извода. Обърнах всичко, но не. Колата е Фиат Брава 1.6 16v 103 к.с. от 1998 г. с пластмасовите колектори. Ако може помощ. Казаха ми , че можело да са и две релета. Не знам. Благодаря ви и лека.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Реле на бензиновата помпа на Фиат Брава 1.6 16v
Collapse
X
-
Ако са две са в жабката
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=70615Последна редакция от kluchar; 14.06.2017, 23:39.
-
Последна редакция от NikMar; 16.06.2017, 13:49.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Щом си с пластмасовите колектори, то релето трябва да е нормално, а не голямото като на металните колектори.
Но пак трябва да се намира при двигателя, т.к. ЕКУ-то е в двигателния отсег. Няма логика някой да ти сложи релето за захранването му в купето.
Дай една снимка на нещата под пластмасовия капак.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Здравейте, не ми остава време. Намерих релето, на средата на задната страна в двигателния отсек. Смених го, но нищо. Нещо друго спира подаването на ток към рейката. Нормално - даваш на контакт, заработва помпата и има напрежение на рейката за 3 сек. Като загрее много, даваш на контакт помпата работи, но на рейката няма напрежение и затова не пали.
Коментар
-
Относно работата на бензиновата помпа,
Ново питане
Brava 1.6 16v,103hp, IAW 1AF метален колектор '97год
Здравейте,
някой забелязал ли е как се държи неговата бензинова помпа при подаване на контакт няколко пъти един след друг?
Какво се получава и защо питам:
-да кажем, че давам на контакт и помпата заработва за 2-3 сек и спира. Въртя и паля, но двигателя гасне веднага /при тръгване изтърваш съединител, или друга ситуация/.
-съответно веднага искам пак да запаля, но започва едно въртене и няма палене, защото повторното подаване на контакт не задейства помпата, релето или както там е устроена веригата.
Та, някой знае ли, дали при всяко подаване на контакт трябва да нагнетява бензиновата помпа без значение от интервалите на подаване на контакт?
На другата кола, десет пъти да дам на контакт един след друг винаги помпата се чува. На фиата трябва да изчакам 20-30/ примерно, не съм засичал реално/ сек за да сраработи помпата след първоначалното ѝ активиране.
Искам да разбера дали е фабрично заложено или си е измислено така, та да реша за ремонт ли е я реле, я друго ...
И да предположим съвсем теоретично, че при всяко подаване на контакт трябва да заработва помпата/без значение от интервала/, кое я командва? Таймер реле ли е или самото ЕКУ?Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
-
pl4 8rp написа: Преглед на мнениетоНово питане
-да кажем, че давам на контакт и помпата заработва за 2-3 сек и спира. Въртя и паля, но двигателя гасне веднага /при тръгване изтърваш съединител, или друга ситуация/.
-съответно веднага искам пак да запаля, но започва едно въртене и няма палене, защото повторното подаване на контакт не задейства помпата, релето или както там е устроена веригата.
Та, някой знае ли, дали при всяко подаване на контакт трябва да нагнетява бензиновата помпа без значение от интервалите на подаване на контакт?
На моята Вектра от профила при подаване на контакт тръгва помпата.Ако изключа контакта и подам пак веднага, не тръгва.Ако обаче завъртя на стартер тръгва помпата.
На стртер трябва винаги да тръгва помпата, каквато и да е колата!OVB X18XE1 седан+ГИ
Коментар
-
pl4 8rp написа: Преглед на мнениетоНово питане
Brava 1.6 16v,103hp, IAW 1AF метален колектор '97год
Здравейте,
някой забелязал ли е как се държи неговата бензинова помпа при подаване на контакт няколко пъти един след друг?
Какво се получава и защо питам:
-да кажем, че давам на контакт и помпата заработва за 2-3 сек и спира. Въртя и паля, но двигателя гасне веднага /при тръгване изтърваш съединител, или друга ситуация/.
-съответно веднага искам пак да запаля, но започва едно въртене и няма палене, защото повторното подаване на контакт не задейства помпата, релето или както там е устроена веригата.
Та, някой знае ли, дали при всяко подаване на контакт трябва да нагнетява бензиновата помпа без значение от интервалите на подаване на контакт?
На другата кола, десет пъти да дам на контакт един след друг винаги помпата се чува. На фиата трябва да изчакам 20-30/ примерно, не съм засичал реално/ сек за да сраработи помпата след първоначалното ѝ активиране.
Искам да разбера дали е фабрично заложено или си е измислено така, та да реша за ремонт ли е я реле, я друго ...
И да предположим съвсем теоретично, че при всяко подаване на контакт трябва да заработва помпата/без значение от интервала/, кое я командва? Таймер реле ли е или самото ЕКУ?
Иначе, според мен щом ти върти дълго, може да е от лоша адаптация или дюза. Разбира се може да са и един куп други неща, но ме съмнява да е от помпата, тя като направи налягане после си го държи поне минута.
За управлението мисля, че е от релето под капака на MAP сензора, което от своя страна се управлява от ЕКУ-то. Като време е около 15 секунди.Последна редакция от JTR; 19.02.2020, 00:49.
Коментар
-
Мерси за твоето мнение
Здрасти,
поразтърсих се из нета и намерих тая тема: Въпрос за бензинова помпа Фиат Брава 97, 103 1,6
Тук се дава някаква насока, че помпата се командва от ЕКУ по минус през реле.
С още малко търсене видях и самото реле, че то е някакво двойно с много изводи(може да има някаква схема за закъснение в него). Което значи, че може би си е заложено да има някакъв интервал на сработване при неколкократно подаване на контакт, но пък защо върти толкова на стартер и не иска да запали веднага, ако случайно я изгасиш...То това реле, освен помпата явно командва и нещо друго и ако не сработва при въртене на стартер, я дюзи не впръскват, я няма ток на свещите. Ако се ориентирам правилно на едната част на намотката/ бобината на релето се свързват 2 извода + 1 на другата част/реле, общо три. И ако другата част на бобоната е плюс постоянен на контакт, минуса трябва да се подава първоначално за няколко секунди и после чак като завъртиш ключа си "залепя" релето.
Не е някакъв проблем, но ми стана интересно ако някой има преки наблюдения при него как се държи за сравнение
Поздрави!
JTR написа: Преглед на мнениетоНапълно нормално е това. И моята Мареа със същия мотор не включва помпата при повторно подаване на контакт. Това че върти дълго може да е ако се е задавила. При мен обикновено, ако угасне от рязко пускане на съединителя, после пали още по-бързо.
Иначе, според мен щом ти върти дълго, може да е от лоша адаптация или дюза. Разбира се може да са и един куп други неща, но ме съмнява да е от помпата, тя като направи налягане после си го държи поне минута.
За управлението мисля, че е от релето под капака на MAP сензора, което от своя страна се управлява от ЕКУ-то. Като време е около 15 секунди.
може да е само единичен случай, че ние с майка ми колата си е знаем и много рядко може да я изгася случайно поне аз. Понеже я дадох на приятел да си свърши някаква работа и после ми се оплаква, че я изпуснал няколко пъти и не искала да запали веднага на бензин и въртяла повече.
Иначе си пали от раз сега, след почистване на МПХ, оправяне на маркуча в резервоара и почистването на дюзите.
Поздрави!Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар