Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Алтернатор или ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Алтернатор или ?

    Здравейте, току що се прибирам и изведнъж ми светна лампата за акумулатора и ми изчезна хидравликата. Поразрових се и видях, че когато свети продължително е най-вероятно презареждане на алтернатора. Та въпроса ми е, на какво се дължи това и дали изобщо е това ?

    Фиат Пунто 2001 1.2 Бензин

    #2
    Едно черно нещо, гумено, дето върти колелетата на генератора и хидравликата дали е там?
    Това не е експертно мнение.
    Всичко е на Ваша отговорност.

    Коментар


      #3
      mironskin написа: Преглед на мнението
      Едно черно нещо, гумено, дето върти колелетата на генератора и хидравликата дали е там?
      Не видях да липсва нещо

      Коментар


        #4
        Намери уред, с който да измериш напрежението на акумулатора (мултицет, волтметър). Ако не знаеш как - поопитай някой познат, комшия. Опитай да запалиш двигателя (може и да не успееш). Ако запали - мериш напрежението на акумулатора и ако показва по-малко от 13.8 без да са включени никакви консуматори - то най-вероятно имаш проблем със зареждането - може да са изхабени четките на алтернатора или по някаква друга причина той да не зарежда. Колегата те насочи към проверка на ремъка - дали не е изпаднал.

        Колата няма хидравлика, а електроусилвател. Когато напрежението на акумулатора падне под някаква граница, например под 13.2, различни системи се самоизключват, с цел запазване на енергия за работата на двигателя и максимален пробег до достигане в сервиз. Възможно е това да е станало и при теб. На първо време провери дали са здраво стегнати всички кабели, които излизат от акумулатора, а ако можеш да бръкнеш до алтернатора - провери дали са стегнати кабелите му - един дебел, който отива към стартера и един тъничък, който трябва да идва от общ сноп с кабели. При мен се случи подобно нещо по време на път - разпадна се кабелната обувка, която захваща дебелия кабел на стартера за извода на акумулатора.

        Светят ли други жълти или червени лампи по таблото? Някакви съобщения изписват ли се на дисплея, ако има дисплей?

        Успех!
        Последна редакция от ogi28b; 12.03.2017, 11:43.

        Коментар


          #5
          Намери уред, с който да измериш напрежението на акумулатора (мултицет, волтметър). Ако не знаеш как - поопитай някой познат, комшия. Опитай да запалиш двигателя (може и да не успееш). Ако запали - мериш напрежението на акумулатора и ако показва по-малко от 13.8 без да са включени никакви консуматори - то най-вероятно имаш проблем със зареждането - може да са изхабени четките на алтернатора или по някаква друга причина той да не зарежда. Колегата те насочи към проверка на ремъка - дали не е изпаднал.

          Колата няма хидравлика, а електроусилвател. Когато напрежението на акумулатора падне под някаква граница, например под 13.2, различни системи се самоизключват, с цел запазване на енергия за работата на двигателя и максимален пробег до достигане в сервиз. Възможно е това да е станало и при теб. На първо време провери дали са здраво стегнати всички кабели, които излизат от акумулатора, а ако можеш да бръкнеш до алтернатора - провери дали са стегнати кабелите му - един дебел, който отива към стартера и един тъничък, който трябва да идва от общ сноп с кабели. При мен се случи подобно нещо по време на път - разпадна се кабелната обувка, която захваща дебелия кабел на стартера за извода на акумулатора.

          Светят ли други жълти или червени лампи по таблото? Някакви съобщения изписват ли се на дисплея, ако има дисплей?

          Успех!
          Запалих без проблем и успях да измеря. Показа ми 11.5, което явно си е малко. Затегнах всичко, което успях да видя. Само тази крушка свети.

          Коментар


            #6
            Предполагам, че има проблем в регулаторът на напрежение, или самия алтернатор.
            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

            Коментар


              #7
              Ще сменяш регулатор при всичко положения, като го отворят нека проверят и колектора на алтернатора как е, ако е зле сменяй всичко, като четките са ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за смяна, ако са под 50%. Късмет и внимавай каква цена ще ти кажат че понякога дерат кожи много сериозно. Регулатора само е около 50-60 лева като част, 30-40 лева а сваляне и качване на алтернатора (зависи много) и около 20-25 лева за работа по алтернатора, за мен това е нормалната цена или всичко до 150 лева е добре.
              п.с. Наскоро бях чел в 2-3 теми от други форуми, че искат и по 250-260 лева за същият ремонт.... луди хора
              Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
              Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
              Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++

              Коментар


                #8
                Благодаря за съдействието и помощта.

                Коментар


                  #9
                  Отиди да ти погледнат алтернатора - може да е нещо просто като четките. На мен ми се случи миналата година по път за морето. Получава се от нищото, няма симптоми преди това. Едва стигнах до сервиза в Бургас, накрая толкова нямах ток, че и мигачите не ми светеха.... Тогава ми взеха 50лв за смяна на четките (четките са включени в цената). Повече от 100 за този проблем ми се виждат много като цена.
                  Късмет и внимавай да не останеш без ток до сервиза....
                  Fiat Croma 1.8 140hp

                  Коментар


                    #10
                    Ако алтернатора е лесен за достъп и парите ще са малко, защото само се вади регулатора и се сменя с нов такъв. Лесна работа.

                    Обаче, ако е заврян да не казвам къде, то 50 лева ще ти вземат, но само за демонтиране и монтиране и после се начислява всичко останало

                    Цифрите за ремонт за различни, защото от много въпросителни зависи крайната цена
                    == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp

                    На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)

                    Коментар


                      #11
                      Колега сигурен ли си че ремъка си е на място и върти алтернатора и хидро помпата?
                      koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442

                      Коментар


                        #12
                        Оправиха я. Беше от Клемата на + са била е както майсотра каза " Разбичкана " въпреки, че се захващаше добре. Смениха клемата и някъв кабел покрай алтернатора (Не разбирам и не знам от къде до къде е този кабел) и сега всичко е както трябва. Всичко 30 лева

                        Коментар

                        Working...
                        X