Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ксенон на Крома

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Явно вече има варианти. Предложението на колегата е добро, но трябва да ти харесат в магазина, току виж излезли сини.
    Не мога да разбера как пестят енергията, като са със стандартна мощност. Когато наистина се пести енергия се появяват аларми за проблем (изгорял) габарит. За да няма аларми, борд компютъра търси и трябва да "намери" ток за 5W. Е как тогава се пести енергия? Реклама.
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    Коментар


      #32
      Явно вече има варианти. Предложението на колегата е добро, но трябва да ти харесат в магазина, току виж излезли сини.
      Не мога да разбера как пестят енергията, като са със стандартна мощност. Когато наистина се пести енергия се появяват аларми за проблем (изгорял) габарит. За да няма аларми, борд компютъра търси и трябва да "намери" ток за 5W. Е как тогава се пести енергия? Реклама.
      Идеята не е за пестенето на енергия, а по-скоро за цвета. А за компютъра е просто - слагат резистор, който имитира 5W съпротивление
      Ще мина тези дни през магазина който колегата препоръча, да видя какво предлагат. Ще целя някой по-лек вариант с надеждата че няма да се стопи
      Щом е готово ще постна и снимки с визията.
      Fiat Croma 1.8 140hp

      Коментар


        #33
        Моят ксенон също е от xenon.bg (така и така вече направихме рекламата ). Не са лоши системите, но както споменах имам един изгорял баласт в актива. Наскоро ходих до въпросния Лидъл да си взема друг.
        За габаритите - като си с 4300 според мен спокойно може да си караш и със стандартна балонка на габаритите. Не изглежда толкова грозно.....поне според мен. На Мареа е приемливо, но там фаровете са на секции и реших да я оставя така. При 5000К вече става цигания. Масово диодите светят синьо. Не знам дали ще намериш диод в гамата на 4300, не казвам, че няма, но не са особено масови. А спрямо синия стандартната крушка стои по-добре (лично мнение). Пробвай.

        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

        Коментар


          #34
          На баласти 35вата мога ли да сложа лампи 50 вата?Моя ксенон си е китайче ,вече на 3г,едната лампа си променя фокуса откакто съм ги сложил,уж са 4300 но нещо синеят
          FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

          Коментар


            #35
            янко написа: Преглед на мнението
            На баласти 35вата мога ли да сложа лампи 50 вата?Моя ксенон си е китайче ,вече на 3г,едната лампа си променя фокуса откакто съм ги сложил,уж са 4300 но нещо синеят
            Какво може да стане, докато засинее още повече и ще угасне и ще се снабдиш с нови ксенонови светлини.
            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

            Коментар


              #36
              mironov написа: Преглед на мнението
              Идеята не е за пестенето на енергия, а по-скоро за цвета. А за компютъра е просто - слагат резистор, който имитира 5W съпротивление
              Ще мина тези дни през магазина който колегата препоръча, да видя какво предлагат. Ще целя някой по-лек вариант с надеждата че няма да се стопи
              Щом е готово ще постна и снимки с визията.
              Не Колега, ако погледнеш рекламата, един от редовете се отнася за "пестене на енергия", за това става въпрос. Та, да го напиша - Не се пести енергия с LED-габаритите! Може да се спести, но е компромис с алармите. А това с резисторите, пак късае същото, но не е нужно да ми се обяснява, защото ми е ясно и съм го писал по-горе и започвам да се повтарям ...... .
              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

              Коментар


                #37
                Здравейте, колеги, ще споделя с вас и моя опит с ксенона:

                Който е чел темите за почистване на фарове или го е правил сам - знае какво представлява оригинален фар с чисто ново покритие, идеално чисто и огледално. И как този фар свети дори с обикновена лампа. По отношение на цвета - мисля, че най-добрият цвят е 4300 К - бяло, с жълтеникави отенъци, наподобяващо дневното слънце. С такъв цвят и 35 ватов ксенон, който в момента е на 9 години лампите и на 6-7 баластите - колата ми свети забележително и не по-лошо от чисто нова, излязла от автосалона. Приятели, които се качват при мен, сядат и казват: "Е*ати фаровете има тая кола!!!" Това ми е достатъчно за да съм доволен от труда, който съм вложил.

                Наскоро ми се наложи да сменя фарове на Фиат Брава - оригинални рефлекторни с оригинални прожекторни от Мареа. Купих два фара, които видимо бяха в много добро състояние (много чисти и с непроменен цвят на покритието отгоре на рефлектора зад лупата) и прецених, че не си заслужава риска от счупване на стъкло, за да опитам отваряне и почистване и нанасяне на ново покритие. Единият дори си личеше, че е отварян и рециклиран, защото не беше затворен хубаво. Смених част от кабелите вътре и ги занесох в едно магазинче, което беше цитирано по-нагоре в темата. Там на място поисках от техника да монтира 35 вата ДЦ на единия и 55 вата АЦ на другия фар. И за двата фара цветът беше 5000 К - неутрално бяло, никакви синкави и никакви жълтеникави отенъци, а снежно бяло. Светнахме ги и разликата в силата на светене беше видима на дневна светлина в полза на 55 вата АЦ модела. Решението кой да купя беше ясно - 55 вата АЦ, на двойна цена спрямо 35 ДЦ, без никакво колебание.

                След монтаж на колата, собственикът (жена, в случая) не можа да повярва колко силно и хубаво светеха новите ѝ фарове. Постоянно мислеше, че има друг автомобил зад нея или около нея, който свети толкова силно. И това беше първия ден - при обилен дъжд, мокър път, тъмен асфалт и околно улично осветление. Дори аз самия малко се ядосах, защото моите фарове на такова време се губят, а тези - дори и леко запрашени и с неизвестно състояние на вътрешното покритие - светеха, та се не знае....

                На сух асфалт - заставаме с двете коли една до друга и моите буквално се губят, а пак казвам - гледани самостоятелно - светят перфектно, силно, плътен и равномерен сноп. Сега стоя и се надявам в скоро време да ми сдаде багажа едната лампа и директно минавам на 55 вата АЦ - нов комплект, без да се замислям. И то - точно този конкретен комплект, защото вече съм видял с очите си какво и как свети. Мисля, че си заслужава всяка стотинка.

                Отбелязвам, че точно седмица и след по-малко от 5 часа работа - единият баласт спря да пали. Смених го гаранционно без никакви проблеми. Преди това проверих внимателно всички кабели и кабелни връзки, букси, бушони, да не би нещо при мен да е грешката.

                Дали 55 вата лампа е силна и ще изгори рефлектора: според мен - няма да го изгори повече от 55 ватова халогенна с КПД 10-15-20 %, докато ксеноновата е със значително по-висок КПД и много по-малка част от мощността се губи като топлина. Ако има някаква промяна в покритието, то тя ще е след N години, а дотогава - я камилата, я камиларя...

                Не бих слагал допълнителни релета, защото баластите могат да работят в диапазон 9-16 волта, а някои дори работят и в диапазон 9-32 и в тази връзка - не е съществен проблем лекият или по-голям пад на напрежение по кабелите, както е проблем при халогенна лампа, а там - знаете - светимостта намалява експоненциално с падането на напрежението и дори всяка изгубена 1/10 част от волта води до значително повече от 1/10 спад в светлинния поток. Мисля си, че ако напрежението е под 13.2 волта на буксата на фара, то това е най-малкият проблем и има друг, който може да е доста по-сериозен.

                По отношение на светлините за габарит - напоследък си поръчвам от този тип, W5W (5 вата без цокъл) (външен линк):



                Цветът им се води "White" или "Neutral White", което ще рече бяло / неутрално бяло. Светят чудесно, силно, и съвсем бяло. Дано и да поживеят повече от 3 месеца, че излизат малко скъпо. Ползвам ги за номера и за предните габарити. Сега ще поръчвам и за мигачите в калника, но топло бял или жълт цвят.

                Накратко - задължително прожекторен фар, и според финансовите възможности - 55 вата АЦ ксенон. Ако няма финанси - 35 също светят много добре, но при всички случаи - ако фарът е в лошо състояние - трябва да се оправи първо той, а след това да се мисли за ксенон.

                Ще кача и снимки за сравнение, да бъдат в помощ при избора на някого.

                Коментар


                  #38
                  Аз изкарах един комплект 55В на лупи допълнително слагани, няма поражения по лупите.
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #39
                    Здравейте, колеги, ще споделя с вас и моя опит с ксенона:

                    Който е чел темите за почистване на фарове или го е правил сам - знае какво представлява оригинален фар с чисто ново покритие, идеално чисто и огледално. И как този фар свети дори с обикновена лампа. По отношение на цвета - мисля, че най-добрият цвят е 4300 К - бяло, с жълтеникави отенъци, наподобяващо дневното слънце.

                    Дали 55 вата лампа е силна и ще изгори рефлектора: според мен - няма да го изгори повече от 55 ватова халогенна с КПД 10-15-20 %, докато ксеноновата е със значително по-висок КПД и много по-малка част от мощността се губи

                    Накратко - задължително прожекторен фар, и според финансовите възможности - 55 вата АЦ ксенон. Ако няма финанси - 35 също светят много добре, но при всички случаи - ако фарът е в лошо състояние - трябва да се оправи първо той, а след това да се мисли за ксенон.
                    Както не съм от много добре виждащите, много малко ми е необходимо и не знам дали това не е достатъчно, за да предприема преход към 55WAC.
                    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                    Коментар


                      #40
                      Колегите с ксенон, а вие какво използвате за дневни светлини? Аз ако слагам ксенон си мисля, че няма да е лошо да си сложа и някакъв модул, който да ми пуска автоматично дългите, да кажем на 30%, и да са ми дневни светлини, а вечер да си пускам ксенона на късите и съответно да изгасват дългите. Като комбинация така ми се струва най-добре.
                      Fiat Croma 1.9 16V MJet

                      Коментар


                        #41
                        Преди 5-6 месеца сложих ксенон 55W AC 4300К. Взех фарове за мареа, не оригинални, корейски са. Единия е TYC, стар, но лупата и рефлекторите са горе-долу добре. Другия е DEPO, чисто нов. Доволен съм от осветеността, но нямам база за сравнение, до сега не съм имал ксенон. Имам проблем с регулировката на фара DEPO, но какво да се прави, това се очакваше. Освен това при друсане на колата има трептене на светлината, което не мога да установя на какво се дължи - дали е от калпавите фарове, или самите крушки трептят. За дневни светлини сложих модул, който пали късите на 20% , на габаритите сложих диодни крушки, които светят бяло. Мисля, че се получи добре, в пъти по-добре е от фаровете, с които взех бравото.
                        FIAT BRAVO 1,2 16V 2000г.

                        Коментар


                          #42
                          valtera_ написа: Преглед на мнението
                          Колегите с ксенон, а вие какво използвате за дневни светлини? Аз ако слагам ксенон си мисля, че няма да е лошо да си сложа и някакъв модул, който да ми пуска автоматично дългите, да кажем на 30%, и да са ми дневни светлини, а вечер да си пускам ксенона на късите и съответно да изгасват дългите. Като комбинация така ми се струва най-добре.
                          Точно с такъв вариант на осветление съм на двете коли. Комбинацията е супер и я препоръчвам!
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #43
                            Преди 5-6 месеца сложих ксенон 55W AC 4300К. Взех фарове за мареа, не оригинални, корейски са. Единия е TYC, стар, но лупата и рефлекторите са горе-долу добре. Другия е DEPO, чисто нов. Доволен съм от осветеността, но нямам база за сравнение, до сега не съм имал ксенон. Имам проблем с регулировката на фара DEPO, но какво да се прави, това се очакваше. Освен това при друсане на колата има трептене на светлината, което не мога да установя на какво се дължи - дали е от калпавите фарове, или самите крушки трептят. За дневни светлини сложих модул, който пали късите на 20% , на габаритите сложих диодни крушки, които светят бяло. Мисля, че се получи добре, в пъти по-добре е от фаровете, с които взех бравото.
                            От крушките е. Моите уж бяха някакви по-усилени, а бе имаше нещо по-по-най, уж не трябваше да го има този ефект, но си е така. Друсне ли по-яко и трептят. Самите крушки са дълги и не могат май да се стегнат като халогенните.
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар


                              #44
                              Не Колега, ако погледнеш рекламата, един от редовете се отнася за "пестене на енергия", за това става въпрос. Та, да го напиша - Не се пести енергия с LED-габаритите! Може да се спести, но е компромис с алармите. А това с резисторите, пак късае същото, но не е нужно да ми се обяснява, защото ми е ясно и съм го писал по-горе и започвам да се повтарям ...... .
                              Пестенето на енергия е само ненужна реклама, и то доста лжлива. Да не говорим колко точно би се усетил 1 или 2 вата на 140-200 коня автомобил.......

                              valtera_ написа: Преглед на мнението
                              Колегите с ксенон, а вие какво използвате за дневни светлини? Аз ако слагам ксенон си мисля, че няма да е лошо да си сложа и някакъв модул, който да ми пуска автоматично дългите, да кажем на 30%, и да са ми дневни светлини, а вечер да си пускам ксенона на късите и съответно да изгасват дългите. Като комбинация така ми се струва най-добре.
                              Аз лично си карам на къси - като изгори - изгори, ще се вземе друг. Мислех си за % дълги, но не ми се занимава на този етап с модули.


                              А относно габарита - сложих такива крушки:
                              Click image for larger version

Name:	20170308_094249.jpg
Views:	1
Size:	113,1 KB
ID:	2094364
                              И съответно ето и ефекта:
                              Click image for larger version

Name:	20170308_180831.jpg
Views:	1
Size:	45,6 KB
ID:	2094365

                              Не е напълно задоволителен, но докато пристигне поръчката от АлиЕкспрес - ще е така
                              Fiat Croma 1.8 140hp

                              Коментар


                                #45
                                Ето какво ползвам за дневни, знам, че не е естетически издържано, но за 4 лева толкова. Друг е въпроса защо въобще ги сложих. До сега на нито една кола не съм слагал допълнителни светлини, но Кромата е вече от новото поколение коли, които не трябва да издържат много /дано не обидя някой/. След като ми изгоря една крушка, при смяната и видях, че част от окабеляването, вътре във фара е нагоряло сериозно, докато запоявах нови жици, доста благославях нечии майки. Не мога да кажа точно, като квадрат колко са, но сигурно са изчислени на границата при идеални условия и редки смени на крушките, за да не се амортизира кабела и клемата.
                                Затова реших да сложа тези, не да пестя ток или от други подбуди, а да пазя фаровете. Този проблем с ксенон ще се елиминира, но като знам колко благославям, тези с неоригинален и заслепяващ, не ми се рискува, че може и аз да стана от дразнителите.
                                Прикачени файлове
                                Либра 1,9 жтд 2000г. LX
                                Фиат Крома 1,9 2009г.
                                Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

                                Коментар

                                Working...
                                X