Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дневни светлини или забавено вкл. на фаровете при запалване - Fiat Stilo 1.9 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дневни светлини или забавено вкл. на фаровете при запалване - Fiat Stilo 1.9 JTD

    Здравейте колеги,

    в интернет пространството е пълно с универсални DRL модули, но за свързването им, малко или много е нужно да се "побългарява" оригиналната инсталация.
    Мисля си, без да твърдя, че е възможно, дали не може да се смени релето на основните светлини с такова, което има вградена схема за времезакъснение?
    Така ще се ползва оригиналната инсталация и всичко ще е прибрано. Ако реша да възтановя старото положение ще го направя веднага без особени трудности.

    Съмнява ме да има готови релета със схема за времезакъснение, та ще трябва да си намеря едно, което да преработя.
    Според Вас, заслужава ли си да се занимавам или идеята е неосъществима редвид CAN шини и т.н. ?


    ПП: ако някой има друго решение в тази насока ще бъда много благодарен да сподели
    Не е важно хората какво казват, а как ти го чувстваш !

    #2
    Питаш - отговарям. Аз съм твърдо за DRL-модул!
    Предполагам че Stilo 1.9 е със електрическа схема на Bravo1.9 Multijet. При бравото преправянето на ел.схемата опира до откриване на съответните кабели за присъединяване на кабелните краища на самия модул. Оголват се леко жилата в местата на присъединяване, към тези места се припояват кабелните краища на DRL-а, изолират се връзките и общо взето, става културно. Понеже имам ксенонови къси светлини, DRL-a го монтирах на дългите и за тази цел извадих две жила от купето-DRL-a (изискването е DRL да се монтира в купето) и ги закарах до релето на дългите и там, след контакта, свързах изходите от DRL към кабелите на самите дълги светлини - това е най-близкото място до купето, ако искаш можеш да закараш кабелите до самите фарове и там да ги вържеш, за да не се ровиш из кабелния сноп на релето. Другите краища на DRL-а се свързват по кабели вътре в купето около волана. И аз, за да спестя поне едно пипане на орг. ел. схема (защото и аз мразя преправянията), не използвах светлинния клаксон за конфигуриране, а монтирах малко бутонче и го закрепих долу под волана по кабелите.
    Колега, хората са измислили DRL-модула, купуваш го готов за монтиране, работи много стабилно, какво ти трябва да мислиш нещо, дето докато го измислиш ще монтираш поне 10 DRL-а.
    Като край - на мареята монтажа е по-кофти, защото там наистина има реална промяна на оригиналната ел. схема на автомобила.
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    Коментар


      #3
      Здравей, благодаря за изчерпателния отговор ! Проблема не е, че се притеснявам, дали ще нарушат оригиналната инсталация, по-скоро да не направя едно, а да повредят друго. Стилото, поне моето е много капризно относно ел. инсталацията. Често имам проблеми с връзките, куплунзите и т.н. та затова искам всичко да е събрано и да няма допълнителни кабели.
      Не е важно хората какво казват, а как ти го чувстваш !

      Коментар


        #4
        Колега, само помисли в следния ред: Намираш реле за време на 12V, по магазините за електронни компоненти се намират подобни джижавки, настройваш за определено време фиксираш му въртока и после какво, какво правиш после - започваш да се чудиш как да го внедриш без, както казваш, странични отрицателни ефекти, да не говорим че с едно реле за време не можеш да пoстигнеш функциите на DRL, ако щеш и да се скъсаш. Трудна мисия. Изхождам от една моя разработка и замяна на датчика за включване на подгряването на нафтата преди горивния филтър на мареята. Купих един втора ръка, сложих го във фризера, но се оказа че и той е фалшив. Започнах да правя електронна схема (компаратор) та сензор Pt100, та операционен у-тел, та елементи, платки св.диоди за индикация, изходно реле, ами настройката на праговете -3/0 оС, кутийка, място за монтаж, приспособления и сега като дойде време за смяна горивния филтър, откачай сума ти неща. Работи, но когато е студено и е включен подгрева, ако смениш къси/дълги, като светне ксенона и се шашка, включва изключва - не ти е работа.
        DRL-а е перфектен модул, вярно има 6-7 кабелни подвързвания, играчка си е, но си заслужава. И да решиш да го махнеш - режеш, изолираща лента към съответния основен кабел и край, забравил си!
        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

        Коментар


          #5
          Странна тема във форум на италиански автомобили.
          И за какво ви е всичко това?!?

          Просто оставяш копчето на фаровете на ON и толкоз.

          Коментар


            #6
            Immortal написа: Преглед на мнението
            Странна тема във форум на италиански автомобили.
            И за какво ви е всичко това?!?

            Просто оставяш копчето на фаровете на ON и толкоз.
            Моите доводи за дневни светлини са няколко. 1во колата се кара на къси разстояния,батерията не се зарежда достатъчно,а с модул за дневни светлини консумацията е по-малка. 2ро стъклата на фаровете не пожълтяват толкова бързо. 3то крушките не горят толкова често.

            Коментар


              #7
              Автоматичното включване на светлините и DRL са две различни неща и системите са с различен принцип на работа.
              Автоматичното включване на светлините се имплементира с реле за време или програмируема интегрална схема и транзистори в ключов режим, като идеята да се включат светлините автоматично известно време след подаване на контакт.
              DRL системата се имплементира с програмируем контролер, като нейната идея освен да включва автоматично светлините е и да ограничава силата на светене на фаровете. Има и други глезотии като функция изпрати ме до вкъщи, плавно включване, плавно гасене и др.

              DRL има няколко плюса:
              1. Ако си с ксенони на късите светлини, оставянето на ключа за светлините в положение "Вкл." постоянно е абсолютен бич за баластите. Защо? Защото при всяко палене, ксеноните палят по два пъти - един като дадеш на контакт, след което гаснат поради пада на напрежение по време на паленето, след което палят отново. Това разказва игрите на баластите и хората не напаразно препоръчват да не се пали на включени ксенонови светлини. Така ми е горял баласт два пъти. DRL, свързан към дългите, решава този проблем - винаги имаш включени светлини, като не се налага да прецъкваш ключа по 2 пъти или да палиш на ксенони. Това е и основната причина, поради която аз монтирах такава система.
              2. DRL работи само с дългите (или късите), зависи къде е монтиран. DRL системата не включва габаритите отпред и отзад, което не се изисква при шофиране през деня. Тоест имаме понижена консумация и по-добро дозареждане на акумулатора, особено ако караме на къси разстояния.
              3. Чрез ШИМ DRL системите намаляват силата на светене на светлините, към които са монтирани. 30-35% мощност е достатъчно автомобилът да се забелязва добре през деня, особено ако системата е монтирана на дългите. Още един път имаме понижена консумация и по-добро дозареждане на акумулатора. Отделно, че щадим рефлекторите и стъклата на фаровете, както колегата каза.
              4. Имаме и допълнителни глезотии, които няма да коментирам.
              Та основният плюс са винаги включените светлини и понижената консумация на ел. енергия.

              Минуси:
              1. Модифицира се оригиналната електрическа схема на автомобила. Модификацията не е кой знае колко драстична, но не е и за некомпетентен човек. Играчка е докато се свърже модула, отделно - трябва да се познава ел. схемата на автомобила. Понякога се нуждае от малко преправяне, имаше цяла тема във форума.
              2. Нямаме вариант за напълно изключени светлини, поне стандартно. Но нали и това е идеята.
              3. Ако системата не е с фотосензор (като моята), може да се случи да забравим да включим късите светлини при навлизане в тунел. Тъмното табло напомня, но е добре да се има в предвид преди да се влезе в тунела.

              Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

              Коментар


                #8
                Моите ПРОТИВ DLR-ите са следните:
                - в поне 30% от случаите мощността не е настроена достатъчно добре, и използваните дълги светлини заслепяват през деня насрещните водачи!
                - при използването на DLR, както и на каквито и да е други дневни светлини, вкл. и фабрични, отзад НЕ СВЕТЯТ габаритите. МНОГО голям процент от идиотите на пътя карат на дневни светлини в дъжд, сняг, сумрак и мъгла, както и в тунел. Така вероятността някой да ги блъсне отзад е много голяма!

                Коментар


                  #9
                  Здравейте,

                  след като прочетох мненията Ви, смятам да си модифицирам релето. Идеята е по-горе споменатата, когато подам на контакт 10 секунди след това да се палят светлинити. В момента, поне при мен, ако ключа на фаровете е на ON, то при подаване на контакт веднага се включват светлините.

                  Тъй като съм сигурен, че веднага ще ме "анатемосате" , изброявам в моят случай, какви са плюсовете:

                  - по-малко натоварване при палене на двигателя;
                  - удължаване, макар и малко, живота на крушките;
                  - винаги ще имам включени светлини и задни габарити;
                  - когато реша, че не искам да светят просто завъртам копчето на ОFF и няма светлини;
                  - не се налага преправяне на оригиналната инсталация, която и така има трески за дялане;

                  Сега остава да измисля, как да събера всичко в корпуса на оригиналното реле и съответно как да го управлявам без да се налага да правя модификации.
                  Не е важно хората какво казват, а как ти го чувстваш !

                  Коментар


                    #10
                    Светването на фаровете преди палене, при студено време например, е полезно за акумулатора, според много електричари (аз не съм такъв).
                    Консумацията на фаровете възбужда акумулатора и пали по-лесно.

                    Коментар


                      #11
                      AleksandarK написа: Преглед на мнението
                      Здравейте,


                      ....... Тъй като съм сигурен, че веднага ще ме "анатемосате" , изброявам в моят случай, какви са плюсовете:
                      А, ние ще те "анатемосаме"
                      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                      Коментар


                        #12
                        Аз съм с дневни светлини на дългите и ксенон на късите. ДРЛ-а може да се монтира и настрои да работи с габаритите, но не вездесъщ да включва фаровете в тунел. Настроен ми е на 30 процента. Аз съм ЗА дневните светлини.
                        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                        Коментар


                          #13
                          Immortal написа: Преглед на мнението
                          Светването на фаровете преди палене, при студено време например, е полезно за акумулатора, според много електричари (аз не съм такъв).
                          Консумацията на фаровете възбужда акумулатора и пали по-лесно.
                          Това е едно твърдение, граничещо с теорията. В сила е при нови акумулатори, защото на новия акумулатор все му е таз, дали ще са пуснати фаровете, дали ще го възбудят или не. Обикновено за това - да го нарека правило, за да е по-близо до практиката, се напомня когато акумулатора е тръгнал и в студени дни - аха, аха, ахааа. И тогава му е необходимо само едно възбуждане и ахато свършва. В интерес на истината и това възбуждане си има обяснение, но не му е тук мястото.
                          Мой колега ей така го възбужда, първо с фаровете, после в леген с топла вода, после ми взе зарядното и прави цикли заряд-разряд и накрая го възбуди с нов от магазина.
                          Темата не е за акумулатори, но понеже стана въпрос си позволих да напиша това, доколкото разбирам не е и за италиански автомобили, ами.......
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #14
                            Това е едно твърдение, граничещо с теорията. В сила е при нови акумулатори, защото на новия акумулатор все му е таз, дали ще са пуснати фаровете, дали ще го възбудят или не. Обикновено за това - да го нарека правило, за да е по-близо до практиката, се напомня когато акумулатора е тръгнал и в студени дни - аха, аха, ахааа. И тогава му е необходимо само едно възбуждане и ахато свършва. В интерес на истината и това възбуждане си има обяснение, но не му е тук мястото.
                            Мой колега ей така го възбужда, първо с фаровете, после в леген с топла вода, после ми взе зарядното и прави цикли заряд-разряд и накрая го възбуди с нов от магазина.
                            Темата не е за акумулатори, но понеже стана въпрос си позволих да напиша това, доколкото разбирам не е и за италиански автомобили, ами.......
                            Остави го това възбуждане....
                            Като дадеш на контакт и подгрева на дизела опъне 50A-60А ток за 10 сек., гледай кво' възбуждане става....

                            Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                            Коментар


                              #15
                              Остави го това възбуждане....
                              Като дадеш на контакт и подгрева на дизела опъне 50A-60А ток за 10 сек., гледай кво' възбуждане става....
                              И в същото време ако си с ON-пуснати фарове и ако са ксенонови и ако акумулатора не в първа младост и ксенона с се чуди да пали ли-да не пали ли и като го стреснеш в момента на палене и трансфертера (баласта) кихнал.
                              Друго е DRL - чисто палене, след това напрежението на мрежата се установява на стойност колкото си му задал при конфигурацията, тогава започва плавно палене на H1 до стоймност, колкото си задал - 25%, 30% колкото си искаш.
                              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X