Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странни проблеми с къси светлини и чистачки

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странни проблеми с къси светлини и чистачки

    Отдавна не съм писал във форума, та реших да се оплача - може вече някой да е имал същия проблем или подобен и да е намерил решението му. Аз мога и сам да го намеря, но предпочитам да не откривам сам топлата вода и за това се обръщам към вас.
    От доста време имам един дразнещ проблем с който съм свикнал дето се вика, но искам да го отстраня - поодъртях и вече започва да ме дразни повече от колкото ми е нужно на мен. Та ето какъв е проблема, описан по точки:
    1. Задължителни дневни светлини - съответно карам постоянно на къси
    2. Паля колата, фаровете светват. Веднага с тях тръгват и предните чистачки. Без значение ще мърдам ли или не техният лост - спират или не спират - избирателно. Изгася ли къстите - спирта ВИНАГИ.
    3. Паля колата без фарове, всичко е нормално, светвам фаровете и в 90% от случаите - с тях тръгват и чистачките. Както и при точка 2 - изгася ли фаровете - спирт и те.
    4. В движение, на фарове, без значение друснал ли съм или не - чистачките си тръгват в произволни ситуации. Няма реакция от лоста до момента в който решат да спрат сами.
    5. От известно време (половин година или повече) не спират в начална позиция, а в произволна такава... трябва да цъкна с лоста, че да ги "паркирам".

    Единствената зависимост която до момента съм открил е къситв светлини. Не тръгват сами в други условия. За кратко (злодеятел се погрижи) бях с допълнително монтирани дневни светлини и съотвено на къси карах само вечер - през деня нямаше самовключващи се чистачки.

    Та молбата ми е ако някой се е борил с подобен проблем или знае къде точно се намират релето за чистачките, релетата за късите - да сподели. Насочил съм се към тях, но само по интуиция.
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    #2
    Като начало виж буксите около волана.почисти-смажи да чравят добър контакт.
    Другото е блока около осъа на волана да прави проблем.
    Ако нещо си слагал допълнително го махни докато пробеаш да установиш проблема.
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      И аз съм за модула с превключвателите на волана, на няколко Брави съм свалял и ремонтирал тези модули, нагарят и правят невероятни магии. След ремонта слагам релета за фаровете за да разтоваря модула. Ето схема за релетата http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...r=asc&start=15
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #4
        Нищо не съм правил - едно време бях с ксенони, но след като изгоря и последния модул - отново съм със стандартните лампи. И преди и сега си прави същите магарии. Контролите бих приел, че са нагорели ако изобщо съм ги ползвал - от как съм я купил колата лоста за светлините си стои на включени къси. Ще прегледам тия дни как се стига до там и ще видя има ли няма ли нагар. Релета и аз планирам да слагам но по други причини - искам да сложа модул, който да ги включва и изключва по различен начин, а не както са реализирания фабрично. Предвид смешната цена от 5лв - върши чудна работа.
        Приемам и други идеи изключващи ключовете защото някак си не мога да приема такава отечка по нагар...
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #5
          Нагара може да се получи не само от включване и изключване, например от омекнали пружинки и тогава не прави добър контакт. Стана ми интересно как си замислил схемата за релетата, това което съм направил не е фабрично, а мое допълнение.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            Стандартна реализация - фабричните ключове подават сигнал на релета в двигателния отсек, а релетата - ток на фаровете. Просто не ми се занимава да поправям фабрични инсталации. Ще видим кога ще остане време да си играя, че нещо нито мерак, нито време..., а като има мерак - време няма.
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #7
              Ако се вгледаш моята схема работи по същия начин.
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #8
                Ха аз имам подобен проблем ама е с копчето за посока на духането.... Някой път като го дадеш на изключено се пуска и спира самичко няколко пътя....
                Нямам проблеми с автоматично или 1/2/3/4 степените.

                Коментар


                  #9
                  Посока на духане при мен няма степен "изключено". Ама нейсе, ще се направя, че съм те разбрал и че иде рече за 0 степен на вентилатора Офтопик обаче.
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #10
                    jenshen73 написа: Преглед на мнението
                    Посока на духане при мен няма степен "изключено". Ама нейсе, ще се направя, че съм те разбрал и че иде рече за 0 степен на вентилатора Офтопик обаче.
                    Няма какво да се правиш ти си ме разбрал направо.... И да копчето за степените... Както и много рядко както си карам и се включва само... Да го е правил о 2/3 пътя за 1 г. Ама нещо се подготвя усещам го...

                    Коментар


                      #11
                      При мен проблемът с чистачките го правеше релето за пръскалките на фаровете (надявам се че имаш). Симптомите бяха абсолютно същите. Може би беше пропуснало влага или нещо такова. Там се събират сигналът от фаровете + този като дръпнеш да цъка на предното стъклото. Ако не ползваш пръскалките на фаровете просто го извади. На Мареа 1,8 '97 се намира в една кутия м/у акумулатора и фара откъм страната на шофьора - черно и пишеше VALEO на него. Сигурно и при теб е там някъде

                      Коментар

                      Working...
                      X