Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Bravo/Brava - възстановяване на реле за мигачи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Bravo/Brava - възстановяване на реле за мигачи

    И така, и мен ме споходи този проблем. Има доста писано във форума, но никъде не намерих /поне аз/ визуално ръководство за това как да се ремонтира точно релето. За всеки с елементарна грамотност по електроника ще е ясно какво да направи. Целта е по-скоро да помогнем на такива без опит да разберат какво се случва. Ремонтът е елементарен, както и сами ще се убедите. Диагностика - не ни работят мигачите. Нито от бутона за авариина сигнализация, нито от лостчето до кормилото. Ако няколко силни удара под волана активират мигачите, то проблема почти сигурно е в спойките на релто. Необходими инструменти и материали:- Кръстата отверка /за пластмасата под волана/- Тънка плоска отверка /сваляне и разглабяне на релето/- Поялник 30W или около тази стойност- Припой и флюс /незадължителни/Време за работа: ~30 минути И така - както следва по-долу от снимките - протичане на самия ремонт. Стъпка 1 На първата снима се вижда общ план къде точно се намира релето на мигачите. Пластмасата под волана вече е свалена. Голямото синьо нещо е релето. Особен момент тука е пластмасовата "контра", която го държи на място - трябва да се отмести встрани, след което подпъхваме тънка метална отверка и внимателно го вадим от куплунга. След което заключваме бегачката и се местим на десктопа Ако не ни се занимава, на този етап просто слагаме ново реле и сагата свършва тук. Стъпка 2 Така изглежда горната страна на релето. Виждат се означенията ясно. Вдясно има малко карантии - моето реле е вече разглобено Сваляното на капака става с внимателна, но настойчива атака на долната страна с малката отверка. Първо сваляме една плоска пластмасова основа. Тя излиза много лесно. След нея следва долната страна на релето - там са краката и е захваната платката. Има две пласмасови копчета, които държат синия капак. Внимателно разширяваме от двете страни с отверката като лост и дърпаме нагоре за краката. Малко е трики, ама излиза. Внимаваме да не счупим капака, пластмасата е стара и не е много еластична. Стъпка 3 Тук е виновника за проблема - спуканите спойки, които държат платката към основата и които реално осигуряват връзката и с крачетата на релето. Кропнал съм в голям размер едната спойка, вижда се как е спукана. Загряваме поялника и внимателно разтапяме припоя, за да ликвидираме счупването. Сега, ако искаме да стане още по-добре, чистим с клечка за уши с флюс. Колофон и спирт е идеален, или какъвто и да е за печатни платки. Всякакъв друг е прекалено силен и ще "вдигне" пътечките на платката, което си е тотална щета за релето. Малко флюс, после отгоре малко припой да хване добре. Това е! Не се престараваме с припоя да не направим късо на някоя друга пътечка. Прекаленото загряване с поялника може да причини повреда на платката или някои от другите елементи! Достатъчно е да разтопим капката, после дърпаме поялника. Ако се налага пак, повтаряме. Чистим петната от колофон със спирт - щото мене ме дразни като е изплескана платката, не за нещо друго Събираме релето по обратния път. Тестваме мигачите - би трябвало да работят. Дано е било полезно за някой
    Прикачени файлове
Working...
X