Здравейте! Интересувам се , понеже днес сменик километража който е без оборотомер с такъв който има от фиат 1,9 100TD.Колата е 75ТД, и освен че километрите естествено са различни (повече от моите) има един друг, така да го наречем проблем, а именно - когато дам на контакт, индикатора за подревните свещи светка мигновенно и изгасва мигновенно, но след около 15 секунди се включва и не изгасва, дори като съм в движение.На предното табло нямах такъв проблем. Това според мен е грешка в самото табло. Има ли начин как да се нулира грешката?Благодаря!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Подгревни свещи след смяна на километраж с оборотомер.
Collapse
X
-
Забелязах нещо като "инверсия" на подгряващия индикатор - като дам на контакт - индикатора за части от секундата светва и изгасва и като изчакам около 10 секунди, се чува звука на релето и индикатора светва, а трябва да е обратното...., както и когато вече запаля колата, индикатора изгасва и след около минута се включва.... Дали е от самото табло, или просто е съвпадение, и наистина има нещо нередно.Принципно, на старото - индикатора за свещите стоеше поне 5 секунди, след като се даде на контакт, при новото - за части от секундата стои всетнато и след това се появява и не изчезва....
-
https://www.youtube.com/watch?v=CQNBVfcstX0това е старото таблотова е новото...https://www.youtube.com/watch?v=2yIftto1_6I
Коментар
-
Работата на този възел е реализирана с някаква "твърда" логика или MCU. Което и от двете да е, явно разчита по друг начин подаденият му сигнал ==> погрешна индикация. Просто казано, едва ли има начин за бързо и лесно решение на проблема. Вероятно можеш да караш така, вероятно няма да има дългосрочни последствия за автомобила и вероятно едва ли някой друг освен инженерите проектирали детайла могат да ти дадат точен отговор на въпросите. Освен някой много голям разбирач тукашен, което не е изключено принципно но ме съмнява. Има решения за оборотомер на дизел. Има и схеми за свързване. Ако това ти е драмата, може да се реши.
Коментар
-
Е ако е е инвертирана логиката, слагаш един инвертор под формата на реле преди лампата а и един диод паралено на бобината и обратно на поляритета. Ако се знае къде е жицата за лампата, натам е лесна работа.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Стара тема, но ще се включа и аз, за да помогна евентуално на други колеги (искаше ми се да съм я прочел преди да си купя от всеки съществуващ модел табло за тези коли ). Логиката на подгревната лампа наистина е обърната тук, защото таблото е от TD 100. Релето за свещите там е друго, а то е това, което управлява колко/кога да свети лампата (самата лампа при TD 75 е свързана към друг клон, на който постъпва минус, а не плюс като при останалите табла). Който има TD 75 и иска табло с оборотомер (дали въобще има още такива коли по пътищата ), единственият вариант е да вземе такова от Marea TD 75. Ще има минимална разлика в показанията на скоростомера (при едното табло 1 оборот = 1.026 метра, докато при другото - 1 оборот = 1.06 метра), но това е дреболия...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар