Здравейте ,явно проблемите няма да свършат.Днес при загряла кола спрях за малко и при следващо палене оп изненада,светна лампата за акумулатора.Бях на 3-4км от вкъщи и по най-бързия начин се прибрах.Утре ще заредя акумулатора и ще я закарам в сервиз ,какво може да се е случило ?Преди време бях чел някъде ,че им е слабо място ,но сега не намирам нищо.Дали е възможно да са само четки,понеже при гасене и палене понякога не светва лампата,но видимо не зарежда,понеже вече едва,едва пали колата.Имат ли някакъв масов проблем алтернаторите ни ? Имам ФЕС ,но и да я закъча дали ще има някаква полза ? Преди около година сменях шайбата,дали е възможно тя да е превъртяла ? Вече взима да ме отчайва тоя фиат.Мерси!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Croma 1.9 mjet 120 к.с. алтернатора спря да зарежда?
Collapse
X
-
Най-честата причина да спре алтернатора да зарежда са износени четки. При повечето алтернатори четките вървят комплект с релето. Не знам на какво място е заврян генератора при Кромата, но единствено релето може да се смени евентуално на място(ако позволява разбирасе).Имаш един изправител и ротор и статор, но за да ги провериш трябва сваляне.За пример ще ти дам моята кола, не съм с Крома но това няма значение. На слизане от магистралата ми светна лампата на акумулатора при което ми стана ясно че алтернатора е сдал багажа, изгасих веднага всички ненужни консуматори понеже имах 60км. до дома.Слязох и разбутах тънкото кабелче което влиза в генератора, но без резултат.Прибрах колата на ход и без да знам дали е от релето го свалих и си поръчах ново оригинално. Разчетох се по форуми тук там и разбрах че минималната дълбочина на четките е 5мм, като мернах мойте четки, по-късата беше точно 5мм, в комбинация с вкопаната част където контактуват четките дълбочината още намаля.Сложих новото реле и като запалих лампата огаснаТеоритиците си лаят, голфа си върви!
-
Днес свалихме динамото,четки си има и всичко изглежда наред,но не работи.Майстора ме посъветва да си търся втора ръка,понеже нови са скъпи.Така звъннах на 5-6 обяви и си намерих алтернатор,но е 140 ампера ,а моето е 120 дали това ще представлява някакъв проблем ? Волтажа им е еднакъв - 14 волта,но не знам да не вземе да записва някаква грешка компа на колата,дали след ампеража ? За моя алтернатор казаха ,че най-вероятно имал стопена намотка,видимо е грял.Та в тоя ред на мисли ,140 ампера няма ли да е по-добре дори ?
Коментар
-
valioboy написа:Днес свалихме динамото,четки си има и всичко изглежда наред,но не работи.Майстора ме посъветва да си търся втора ръка,понеже нови са скъпи.Така звъннах на 5-6 обяви и си намерих алтернатор,но е 140 ампера ,а моето е 120 дали това ще представлява някакъв проблем ? Волтажа им е еднакъв - 14 волта,но не знам да не вземе да записва някаква грешка компа на колата,дали след ампеража ? За моя алтернатор казаха ,че най-вероятно имал стопена намотка,видимо е грял.Та в тоя ред на мисли ,140 ампера няма ли да е по-добре дори ?
Коментар
-
Проблема стана извън Пловдив,алтернатора е при мен кажете как да ги измеря намотките,до колкото знам с мултицет ги мерят.Поръчал съм този ,който е 140 ампера и утре ще дойде.Сега четох в друга тема обаче ,че ,ако не преместим релето от моя алтернатор компа щял да записва грешка,така ли е ? Релето дали ще е еднакво на 120 и 140 ампера и двата алтернатора са от мотор 120 к.с. ?
Коментар
-
Няма да има проблем да сложиш по-голям алтернатор, даже ще е по-добре, стига да става(не знам дали обортомера не е вързан там и дали имат разлики), сравни ги дали са еднакви двата генератора като начин на свързване. Вероятно тази от която си го свалил е с повече екстри или евентуално подгрев на антифриза(не съм запознат как е при Крома).Релето си има сериен номер!Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Проблемни са диодните блокове, но какъв е твоя случаи не знам. Преди да поръчаш нов алтернатор е трябвало да провериш, какъв е проблема със стария. Нов диоден блок заедно с монтажа/ за 2,4/ е 50 кинта.Между другото, закъсах в Родопите и закарах колата с репатрак в Пловдив в местен сервиз. Та, от там ми пратиха алтернатора и ми казаха, че е изгорял, бил проверен?, а в София го оправиха за около час. Карам така вече две години и половина без проблем.За майстора в сервиза, лоша дума не мога да кажа.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Монтирахме алтернатора,като преместихме моето реле от моя си алтернатор и всичко заспа.Покарах около 20 км днес за сега всичко е 6.На моя алтернатор остава да се е скапала диодната плочка,не вярвам да е прекъсната намотка.Как мога да измеря диодите и какви стойности трябва да дават ? Някой наясно ли е как се обучават тези релета,с фиат еку скан става ли ?
Коментар
-
От наблюдения върху няколко подобни алтернатора - гори един от средните диоди на една от плочките и реле-регулатора. Самата диодна плочка и релето са по-скъпи от втора ръка алтернатор. Някои майстори, сменят и самия диод в плочката, обаче това е за напреднали. И вече знам - купувам цял алтернатор на старо и колкото изкара...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар