Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Покупка на ECU за Пунто МК2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Покупка на ECU за Пунто МК2

    Здравейте, предстои ми да купя ECU за Пунто МК2 от ebay. Въпроса ми е какво трябва за гледаме при покупката. Също така как да разбирам PLUG AND PLAY SELF Coding? При свързването на новото ECU, има ли някакви тънкости например да се запали колата и да се чака да загрее, без да се подава газ и все такива пикантни ...Колата е Пунто МК2 1,2 60к.сECU ISO code: 0D 07 0D 98 0EFIAT drawing number: 46760606 Hardware number: IAW59FHW002Hardware version: 00Software number: 1702-MFL Software version: 0000Homologation number: 000000ECU programming date: 10/08/1999Причина за покупката е, че колата студена пали нормално, но като загрее и като искам да я запаля пали на 2 цилиндъра и след изфорсирване заработва нормално, но не знам до кога ще е така а и взе по-често да пали на два цилиндъра и мисля да се застраховам.Мисля, че темата ще бъде доста полезна за много колеги.

    #2
    Някъде из форума беше писано за това.Да ти бяга тока от две от свещите - или компа или бобина. Бобините се мерят, компа също.Компа се намира на "гърба" на дросела и се сваля, като се отвият двата шестограма (мисля 5-ца). После на куплунг "Б" слагаш мултицета "на диод" - мериш между извод 38 и маса (радиатора) и извод 10 и маса. Ако съпротивлението е мужде 450 и 550 ома и е ЕДНАКВО (все едно колко точно), компа е О.К! Ако не, ако е различно - нов комп. Новия ком всъщност включва: ECU, IMMO, транспондер (в ключа). Ако компа е "върджин" - т.е. може да се "нагоди" към IMMO-то и транспондера - хубаво - взимаш само компа. Ако не, то трябва да вземеш всичко в комплект - ключа/ключовете, кутийката при бушоните и компа. Това за което питаш явно е разкодиран комп, дето ше се върже с останалите джаджи от комплекта.

    Коментар


      #3
      Totko написа:
      Това за което питаш явно е разкодиран комп, дето ше се върже с останалите джаджи от комплекта.
      Да разбирам ли, че ще се самоадаптира с BSI? А пиновете ще ги премеря.

      Коментар


        #4
        Totko написа:
        Някъде из форума беше писано за това.Да ти бяга тока от две от свещите - или компа или бобина. Бобините се мерят, компа също.Компа се намира на "гърба" на дросела и се сваля, като се отвият двата шестограма (мисля 5-ца). После на куплунг "Б" слагаш мултицета "на диод" - мериш между извод 38 и маса (радиатора) и извод 10 и маса. Ако съпротивлението е мужде 450 и 550 ома и е ЕДНАКВО (все едно колко точно), компа е О.К! Ако не, ако е различно - нов комп. Новия ком всъщност включва: ECU, IMMO, транспондер (в ключа). Ако компа е "върджин" - т.е. може да се "нагоди" към IMMO-то и транспондера - хубаво - взимаш само компа. Ако не, то трябва да вземеш всичко в комплект - ключа/ключовете, кутийката при бушоните и компа. Това за което питаш явно е разкодиран комп, дето ше се върже с останалите джаджи от комплекта.
        Ако съм разбрал правилно се мери самото ECU, не буксите. Слагам мултицета на "диод" там където има зумер за верига.Тъй като не разбрах кое от двете е куплунг "Б" мерих и двата, на единия няма нищо на 10 и на 38, а на другия показанията са 940 и 940. Как да се тълкува измерването, проблем в компютъра или да търся другаде проблема?

        Коментар


          #5
          Да - самото ЕКУ се мери. На мултицета си е нарисуван диод. Бибибката е на друга позиция. Ма все едно. Набляга се на това, че трябва да са еднакви показанията. Това са изводите на компа за двете бобини. Сега, ти сам казваш, че не го прави винаги. Може да се опиташ да го измериш точно когато работи на два цилиндъра. Ако и тогава са еднакви измерванията, не ще да е от компа.. За стойността - приемаме, че може измереното да не е съвсем коректно..)))

          Коментар


            #6
            Totko написа:
            Да - самото ЕКУ се мери. На мултицета си е нарисуван диод. Бибибката е на друга позиция. Ма все едно. Набляга се на това, че трябва да са еднакви показанията. Това са изводите на компа за двете бобини. Сега, ти сам казваш, че не го прави винаги. Може да се опиташ да го измериш точно когато работи на два цилиндъра. Ако и тогава са еднакви измерванията, не ще да е от компа.. За стойността - приемаме, че може измереното да не е съвсем коректно..)))
            То хубаво да го премеря когато го направи, но 98% от случаите когато е загряла колата, пали на 2 цилиндъра и след 1-2 секунди се оправя. Другите 2% остава да работи на 2 цилиндъра. И за това не знам кога ще уцеля тези 2% за да премеря и дали няма да се оправи докато сваля ECU-то, защото съм убеден на 99%, че темературата от двигателя е целия виновник в случая. ЕКУ-то е пращано на колега и е направил профилактика, но не е видял нищо фрапиращо. Каза, че не е видял проблем в компа както при другите ЕКУ-та(някакви писти или някакви тънки жички елементи нямам идея).

            Коментар


              #7
              Ами тогава няма защо да се хвърляш направо на смяна на комп. Караш проверката по реда: Свещи, кабели, бобини, датчици... Нищо, че по принцип компа на това Пунто е набеден, не винаги е от него проблема. Между другото, аз лично не съм патил от ком, но на две Пунто във фамилията сме сменяли бобини.

              Коментар


                #8
                Кабели, свещи и бобини са сменяни, даже преди да сменя бобините им смених местата, грешката е същата. Колегата който отваря компа, спомена за някакъв елемент вътре, но не се наемал да го сменя. За това исках мнение за покупка.

                Коментар

                Working...
                X