Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Висока консумация подгревни свещи за антифриз fiat Bravo JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Висока консумация подгревни свещи за антифриз fiat Bravo JTD

    Привет колеги!Имам следния проблем който става все по сложен - преди време ми изгоря бушона на подгревните свещи на антифриза, които са за по-бързо загряване на малкия кръг и да задуха топло в купето по-бързо. Проблема беше че бушона, който е 70А, буквално се завари за гнездото си. Тъй като не намерих женското което да издържи 70А ток (по книжка са 2 свещи по 200W или около 60А общо) сложих музикален бушон. Проблема е че при първото слагане сложиш 60А с оглед на това че трябва да е достатъчно, но той веднага прекъсна. След това сложих 80А, който макар и да издържа няколко дена също изгоря, като женската част на бушона се бе разтопила доста сериозно. Реших че е проблем с контактната площ и сложих нов 80А бушон като този път сериозно запоих мястото на захващане на женското с кабелите и женското със самият бушон. Мога да кажа че стана перфектно откъм контактуване. След около седмица щастливо ползване бушона днес издаде багажа отново като междувременно още след първото запалване видях че грее и пластмасите на женската част започнаха деформации. Към момента бушона е изгорял, а пластмасата е просто неузнаваема... Преди последният бушон мерих с амперклещи какъв ток тече ~75А при включени 3 свещи... Моля дайте инфо при вас има ли проблеми? Какъв ток консумират, защото изглежда притеснително голям? И някакви идеи как да го направя така че да работи?
    Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

    #2
    bump!
    Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

    Коментар


      #3
      кола

      Може нагревния елемент да осъсява и за това да товари
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Когато изгаря бушон, обикновено проблемът НЕ Е в бушона.Търси кое причинява изгарянето. Замери свещите.

        Коментар


          #5
          свещите ги измерих не дават късо... просто и на 3те тока който протича е по-голям от това което мислех за нормално (200W на 14V <20А, а то е повече..). Само че да беше една добре ама три да се прецакат нещо е малко вероятно....
          Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

          Коментар


            #6
            lapd87 написа:
            свещите ги измерих не дават късо... просто и на 3те тока който протича е по-голям от това което мислех за нормално (200W на 14V <20А, а то е повече..). Само че да беше една добре ама три да се прецакат нещо е малко вероятно....
            Защо не измериш с амперметър колко е наистина тока през всяка една от свещите. Също имай предвид, че "пусковият" ток на всяко устройство е по-голям от този, който тече след като веднъж е заработило. В първият момент свещите ти консумират повече, отколкото след като са се нагрели. Също имай предвид, че проводниците играят огромна роля при ниски напрежения и големи токове. Те се явяват като нискоомен резистор включен последователно на товара и така ако са тънки тяхното съпротивление е достатъчно за да има пад на напрежение върху тях и се превръщат в "нагревател". Виж си кабела, който отива към стартера колко е дебел, там тече ток да кажем до 200А и то за няколко секунди - пипни го веднага след като си запалил и виж колко е топъл. Ти искаш да консумираш 75А*14V=1kW и то продължително време, а това изисква сериозна инсталация.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              По спомен,на една подгревна свещ и дават 12А консумация.
              Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
              ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

              Коментар


                #8
                iliyan написа:
                По спомен,на една подгревна свещ и дават 12А консумация.
                Ако е така колегата с неговите 75А има сериозен проблем или използва по-мощни свещи от предвидените.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  Замери ги реално какво харчат, зарежи сметките. Амперметъра и мериш-само така знаеш с какво си имаш работа.

                  Коментар


                    #10
                    Salvador написа:
                    Замери ги реално какво харчат, зарежи сметките. Амперметъра и мериш-само така знаеш с какво си имаш работа.
                    замерих ги реално с амперклещи, защото с мултицет няма как тъй като е до 10А. Преди това е косвено го мерих с падове на напрежение и т.н. и пак получих сходни данни. Показанията бяха 20А+ на свещ и около 75А за трите. След като загря колата точно преди да се изключат беше паднал тока до около 65-70А. Нямаше свещ с разлика в консумацията от 1-2А спрямо останалите. Кабелите са си оригинални както и свещите. Нищо не съм променял освен начина на захват на кабела към свещта и бушона на общия кабел, като за свещите смятам стана по-добре от фабричното... За загряването на кабелите съм напълно наясно че загравят всички с голяма консумация. Проблема е че тук нещо намирисва ама не е ясно какво... Проблема тръгна от това че преди с устерклеми бяха хванати кабелите към свещите и на едната се е охлабила, нагаряла е и накрая е разтопила фабричния бушон. Не знам дали нещо друго някъде по веригата може да се е прецакало?
                    Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

                    Коментар


                      #11
                      lapd87 написа:
                      Salvador написа:
                      Замери ги реално какво харчат, зарежи сметките. Амперметъра и мериш-само така знаеш с какво си имаш работа.
                      замерих ги реално с амперклещи, защото с мултицет няма как тъй като е до 10А. Преди това е косвено го мерих с падове на напрежение и т.н. и пак получих сходни данни. Показанията бяха 20А+ на свещ и около 75А за трите. След като загря колата точно преди да се изключат беше паднал тока до около 65-70А. Нямаше свещ с разлика в консумацията от 1-2А спрямо останалите. Кабелите са си оригинални както и свещите. Нищо не съм променял освен начина на захват на кабела към свещта и бушона на общия кабел, като за свещите смятам стана по-добре от фабричното... За загряването на кабелите съм напълно наясно че загравят всички с голяма консумация. Проблема е че тук нещо намирисва ама не е ясно какво... Проблема тръгна от това че преди с устерклеми бяха хванати кабелите към свещите и на едната се е охлабила, нагаряла е и накрая е разтопила фабричния бушон. Не знам дали нещо друго някъде по веригата може да се е прецакало?
                      1 свещ е към 15 ампера ако са 200 W3 са 45 ампера след като ти е бил хлабав силовия кабел той е греял здраво което значи че освен гнездото на бушона може да е стопил и самия кабел някъдетака че си мери силовия кабел от свещите до силовото реле и после от силовото реле до там до където се захранва и виж дали има отечка в самия кабелможе и той да се е стопил някъде където не се вижда..
                      Fabbrica Italiana Automobili Torino
                      F I A T - BraVo 2.0 20V HGT 97
                      F I A T - Uno 0.9 85 500 000 km dvg железо! Вече с 1050 кубика Abarth 70 hp
                      F I A T - CoUpe 2.0 16V LE Style

                      Коментар


                        #12
                        mohel написа:
                        lapd87 написа:
                        Salvador написа:
                        Замери ги реално какво харчат, зарежи сметките. Амперметъра и мериш-само така знаеш с какво си имаш работа.
                        замерих ги реално с амперклещи, защото с мултицет няма как тъй като е до 10А. Преди това е косвено го мерих с падове на напрежение и т.н. и пак получих сходни данни. Показанията бяха 20А+ на свещ и около 75А за трите. След като загря колата точно преди да се изключат беше паднал тока до около 65-70А. Нямаше свещ с разлика в консумацията от 1-2А спрямо останалите. Кабелите са си оригинални както и свещите. Нищо не съм променял освен начина на захват на кабела към свещта и бушона на общия кабел, като за свещите смятам стана по-добре от фабричното... За загряването на кабелите съм напълно наясно че загравят всички с голяма консумация. Проблема е че тук нещо намирисва ама не е ясно какво... Проблема тръгна от това че преди с устерклеми бяха хванати кабелите към свещите и на едната се е охлабила, нагаряла е и накрая е разтопила фабричния бушон. Не знам дали нещо друго някъде по веригата може да се е прецакало?
                        1 свещ е към 15 ампера ако са 200 W3 са 45 ампера след като ти е бил хлабав силовия кабел той е греял здраво което значи че освен гнездото на бушона може да е стопил и самия кабел някъдетака че си мери силовия кабел от свещите до силовото реле и после от силовото реле до там до където се захранва и виж дали има отечка в самия кабелможе и той да се е стопил някъде където не се вижда..
                        мерси колега за идеята. Бях си го помислил дали нещо друго не се е офайдило по трасето... Можеш ли да дадеш малко инфо как го виждаш да измеря за отечка? и ако имаш представа релето къде е (до бушона май имаше нещо но не съм сигурен)?
                        Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

                        Коментар


                          #13
                          сега се замислих нещо. Понеже нямах амперклещи в началото измерих индиректно с пад на напрежение тока през всяка свещ като ги захранвах директно от акумулатора през една крушка. Тогава сметнах същите стойности като измерените с амперклещите +/-. Та от тук съдя че не са кабелите и на второ четене излиза че единствено свещите може да са проблемни... Някой може ли да каже от къде да купя такива, на какви пари и имат ли модел/размер? по възможност с резба на върха им че да завия с гайка кабелите за захранване.
                          Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

                          Коментар


                            #14
                            lapd87 написа:
                            сега се замислих нещо. Понеже нямах амперклещи в началото измерих индиректно с пад на напрежение тока през всяка свещ като ги захранвах директно от акумулатора през една крушка. Тогава сметнах същите стойности като измерените с амперклещите +/-. Та от тук съдя че не са кабелите и на второ четене излиза че единствено свещите може да са проблемни... Някой може ли да каже от къде да купя такива, на какви пари и имат ли модел/размер? по възможност с резба на върха им че да завия с гайка кабелите за захранване.
                            Честно да ти кажа не знам къде е силовото реле на ЖТД трябва да погледна иначе кабела можеш да го измериш на Омове с откачен акомулатор и да видиш какво съпротивление има кабела също така като се види къде е релето можеш да му измериш контакта по същия начин да видиш да не е греела пъпката вътре ако е механично а ако е електронно още повече трябва да му замериш контакта за да си сигурен в всичко иначе относно свещите ги дават при 20-тина градуса да е към 0.7 омакато цяло виждам само силовите на двигател на свещите за тези на антифриза не ми дава никаква информация
                            Fabbrica Italiana Automobili Torino
                            F I A T - BraVo 2.0 20V HGT 97
                            F I A T - Uno 0.9 85 500 000 km dvg железо! Вече с 1050 кубика Abarth 70 hp
                            F I A T - CoUpe 2.0 16V LE Style

                            Коментар


                              #15
                              смених свещите с нови сложих нов бушон 70А и засега всичко е ОК. Снощи замерих консумацията беше 20-38-56 за 1-2-3 свещи и падаше със загряването им, което е доста по-малко от преди (~25A на свещ). Явно с времето им се е вдигнало съпротивлението... друго обяснение за 3 прецакани свещи нямам.
                              Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

                              Коментар

                              Working...
                              X