Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Tipo 1.4 прекъсващо захранване на инжектора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Tipo 1.4 прекъсващо захранване на инжектора

    Здравейте.Става въпрос за колата на баща ми, Типо 1.4 от 91-ва, моноинжекция, с допълнителна газова уредба (плочка над дросела), не знам номера на двигателя, ако трябва ще го потърся.С делко е, с комутатор.Проблемът е, че не работи на бензин, а на газ няма никакви проблеми.Вадих маркуча, който влиза в дроселния отсек, пръска бензин, значи помпата работи. Със светодиод (с резистор) мерих тока, който идва към инжектора (на буксата, която се включва към тялото където е инжектора) - чат пат на стартер виждам, че мига нормално, но като го включа, не работи, и след това пак пробвам - не мига диода. Бих казал в 80-90% от пробите не мига, което ме навежда, че някъде нещо прекъсва по пътя към инжектора.Самия инжектор се вижда, че изобщо не "пръска" гориво докато е на бензин. Скоро е чистен, но така или иначе контролния диод не мига, значи просто ток не стига до него. Самия инжектор с 12V ли работи да го тествам от акумулатора все пак? Тествал съм го с 5V преди когато го чистехме, и цъкаше, но не знам дали работи с 12V.Пробвах с диода както е свързан, докато баща ми върти стартер аз да ръчкам и местя буксата наляво надясно с надеждата, че в някое положение ще премигне (да съм сигурен че е прекъсваща жица), но не става - не мига както и да мърдам кабела.Лошото е, че той идва от дебел сноп и не знам накъде отива и откъде минава за да изолирам виновен участък или устройство.Дали има някакво реле, което може да е виновника, или сигнала идва директно от ECU и да взема да отворя ЕКУ-то и там да гледам...? Изобщо откъде идва този сигнал.Благодаря.

    #2
    Нали не забравяш че някъде трябва да имаш реле което да прекъсва сигнала към инжектора и да шунтира веригата с резистор когато си на газ? Помпата освен да пръска, трябва да прави и налягане, по-точен е теста ако провериш дали връща бензин към резервоара, маркучите са един до друг, даже си имат и стреклички.Аз залагам на релето което са сложили газаджиите.
    Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

    Коментар


      #3
      Мерси.Всъщност добра отправна точка. Не се бях сетил - това реле, сложено от газаджията, ще трябва да го търся къде е (имаш ли идея г/д къде да гледам). Колата е с газ от 4-5г. и досега не е правила точно този проблем, но за всяко нещо си има първи път.При отворен преден капак, в далечната лява страна има капак, като го свалих, имаше 2 релета с 2 бушона, и като гледах схеми, едното вероятно е за помпата, другото за инжектора, но е прекалено заводски и надали едното е за газта, както и да е, тия двете ги вадих гледах, бутах, изглеждат наред, както и бушончетата премерих.Всъщност докато колата работи на газ, бензиновата помпа не върти, та си мислех, че газаджията да е прекъснал просто помпата, а не дюзата.Не съм вадил обратния поток към резервоара, защото както казах, с диодния пробник виждам, че просто не идва ток към инжектора (но бензин постъпва). Освен с реле да се прекъсва И инжектора, ще огледам всички релета.P.S. Като се замисля, наистина би трябвало да се прекъсва и инжектора в допълнение на помпата - не е нужно да цъка докато е на газ.

      Коментар


        #4
        teglicha написа:
        ...наистина би трябвало...
        Какво си мислиш ти, и какво са си мислили газаджиите са две съвсем различни неща... не разчитай много на това. Огледай се за нещо монтирано допълнително, тръгни от буксата на моноинжекцията. Напълно е възможно, даже съвсем вероятно, да са прекъснали само помпата без да се занимават с инжектора. Опитай да премериш с мултицет, така със светодиод не е много показателно, съпротивлението му е малко и пада на напрежение може да стига за да светне светодиода. Опитай следното - провери първо дали връща бензин, при даване на контакт, помпата трябва да заработи за 2-3 секунди и да изключи. Ако потече бензин (може да се наложи няколко пъти да дадеш на контакт) махни капачката на инжектора и подай директно на пиновете 12V, импулсно, няколко пъти за кратко. В системата вече трябва да има бензин под налягане и инжектора да го пръсне върху дроселната клапа. Вижда се, а и се чува щракването.
        Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

        Коментар


          #5
          На Типо моноинжекцион има един ограничаващ резистор на инжектора. Газаджиите имат навика точно него да го прекъснат, за да спрат напрежението до инжектора.Въпросния резистор се намира на торпедната страна леко в дясно под една планка (по спомен, че тия коли почти изчезнаха вече ).Та той е на клеми и много лесно точно там се прекъсва захранването на инжектора.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            BO, мисля, че се сещам какво имаш предвид - има едно продълговато, приличащо на това най вляво, погледнато при отворен капак, закрепено някак отдалечено от другите компоненти, и винаги съм се чуде какво е. Точно това нещо чат пат (редовно, но рядко) през годините му е създавало проблеми и се налага да го понамества, буксите да размърдва и така . Ако е резистор, колко ома трябва да е номинално за да го премеря с мултицета? Ръчках го и него оня ден, но нямаше промяна. Освен да е изгорял той.Ако е резистор за инжектора, това означава, че ще е опасно да подам директно 12V на инжектора от акумулатора. Именно защото преди докато го чистехме с ултразвук, четох на разни места, че работи с < 12V, и му подавах 5V (от компютърно захранване) за тестовете.Колата му върши работа като товарна за селото, а и като каруца да пренасяме разни обемисти неща в града :D . Доста неща съм й оправял сам, та ако не съм аз да я оправям колкото мога, отдавна да е за вторични. А и на мен ми е интересно. Просто някои неща около тоците как работят в колата не са ми много ясни, но лесно разбирам, стига да има кой да обясни, а схеми трудно намирам за колата, пък и си имам граница - не мога да отделя дни да чета и разгадавам някакви схеми, защото явно е нещо дребно, затова питах тук, и засега имам доста отправни точки за утрешния преглед .

            Коментар


              #7
              Да, точно за това говоря.Идеята му е да ограничи тока на драйвера в ЕКУ-то. По този начин се изкарва топлината извън него.Съпротивлението му не би трябвало да не нещо голямо. Премери и очаквай стойности около 6-8 ома.Но въпреки това е най-лесно да хванеш мултицета и директно да провериш дали идва напрежение след него. Демек директно на едното краче на инжектора идва постоянно напрежение от едно реле, минаващо през този резистор и отива директно и постоянно на едното краче на инжектора. Второто краче се управлява по маса от ЕКУ-то.Също така по спомен буксата беше с 4 пина, като другите два са за сензора за температура на въздуха, който се намира точно над инжектора.Ако искаш да направиш ръчен тест за пускане на инжектора, то си направи обратната постановка. Пусни директно +12 волта през въпросния резистор до инжектора, а другия край на инжектора просто го замасявай на бързи и кратки импулси. Така няма страшно да направиш беля.Успех.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                Само да вметна - ако си правил почистването с 5V импулсни е напълно възможно да не са били достатъчни за отпушване на инжектора...
                Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                Коментар


                  #9
                  Аз бих почнал от проверка на самия инжектор щом е чистен. Като нищо е изгорял при чистенето ила при пробите та на 12волта пъ скоро при второто. После пръврка на релето. При този вариант се прекъсва точнъ дюза за да работи на газ. Каквй ти е бензиновата помпа възмоно е да са с механична.
                  Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                  (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                  Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря на всички за съветите, бяха от полза. "Повредата" се оказа точно около онзи големия резистор. Откачих буксите, изключително окислени, замърсени, посивели, на всичкото отгоре баща ми в началото дълги години е ползвал лявата букса като прекъсване срещу кражби - откачал я е многократно.Премерих резистора, около 3.5 ома (инжектора е около 1 ом). Позачистих малко изводите, лявата букса като е вкарана, е хлабава, затова не я вкарах докрай. Колата запали и заработи отлично на бензин . Сигурно така ще си остане, но смятам да поизчистя хубаво буксите и да ги стегна.За инжектора - почистването в ултразвук и както се полага, е правено от човек в сервиз (10 лв струваше), просто аз го бях свалил и преди да го занеса, многократно го тествах с 5V и си цъкаше, но явно след 3-4г. каране само на газ, вътре била мизерия, и след почистването колата пак литна тогава. Това преди година. 12V не съм му пускал - избягвам такива упражнения ако не съм сигурен кое с колко волта работи.Бензиновата помпа и с нея имахме доста проблеми, в началото докато сложа пластмасов маркуч-гофре, поне 5-6 пъти е отварян резервоара и слагани гумени боклуци, които за 3-4 месеца се скапваха. Помпата я бях отворил, вътре беше адската мизерия и ръжда, почистих я хубаво разглобена на части, после сглобих отново и стегнах горницата със скоба, след това няколко месеца работИ идеално, но накрая пак запецна поради моя грешка - гумата, която обграждаше помпата отдавна се беше стопила, и бях сложил (залепил) един пластмасов геврек около нея да блокирам гориво да се изсипва директно около нея, та този геврек се беше разложил направо на слуз и пяна и явно той е запушил помпата. От една морга намерих за 20 лв една направо нова помпа от същия модел (цялата кошница), все едно от магазина взета, това преди 3-4 месеца. И до днес си работи и няма проблем.Говорейки за помпи, и на Вектрата (2002-ра) по същия начин оправях помпата след няколко пъти гумени маркучи та накрая с пластмасов се родих, та помпата беше сменена с нова (неоригинална явно), и след 6-7 месеца и тя спря (запецна). И нея я отворих (новата), същата работа - ръжда и мизерия. Почистих я хубаво и вече над година и половина да чукна на нещо си работи без грижи . Нямаше как да дам отново над 150 лв за помпа (и филтър), вече абс. всичко каквото мога сам оправям.

                    Коментар


                      #11
                      teglicha написа:
                      вече абс. всичко каквото мога сам оправям.
                      Е това най ми харесва в цялата история. Човек и да сгреши, и с пари да се набута - пак е по-добре, научава още нещо ново.Браво колега, това е начина.
                      Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                      Коментар

                      Working...
                      X