Здравейте колеги!Все си мислех, че сам ще намеря проблема, но не успях. Затова моля за помощ.Става въпрос за Мареа ’96 2.0 20V с климатик.При скорост от над 120 км/ч, външна температура над 28 градуса и включен климатик стрелката на таблото за температурата се покачва и ако не намаля скоростта или не спра климатика ще отиде в червената зона. Това беше до миналата седмица.През уикенда реших да проверя дали всичко е наред по охлаждането. Извадих буксата от датчика на радиатора и с мост изпробвах двете степени на перката. И в двата случая се въртеше, но нямаше разлика в скоростта. И на бърза и на бавна се въртеше бавно. Помня, когато работеше нормално колко силно духаше в коша и какъв беше шума.Реших да прегледам и разместя предпазители, релета, букси. Извадих всичко по веригата, за което знам, че има отношение с вентилатора.След това опитах отново да видя дали ще се завърти и нямаше никой. До буксата на датчика не достига никакъв ток и не се чува релето в кутията пред АБ.Може ли някой да помогне със съвет къде и какво да гледам? Под волана има ли предпазители, които да са свързани с веригата на вентилатора?Извинявам се за дългия пост, но по-добре да опиша всичко. Благодаря предварително на включилите се!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Вентилатора на охладителната система не върти
Collapse
X
-
При мен вентилаторът работи нормално. Но пир външна температура около и над 28-30 градуса и скорост над 130км/ч, температурата та антифриза постепенно се повишава и сигурно ще премине 100гр ако не намаля. Маслото в мотора също загравя до около 115-120гр, ако не намаля сигурно и то ще се загрее още.Ако външната температура е под 23-25 градуса - няма проблеми - натискай колкото искаш.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Втората степен при 1.6 се включва при 106-107 градуса Щом стрелката клони към червеното, то определено има някакъв проблем.Възможни причини:1. Неработеща втора степен на перката.2. Запушен или замърсен радиатор.3. Прецакан термостат.4. Изронени перки на водната помпа."Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
За раздалечаването на радиаторите споменах само за почистването им. След това ги върнах както си бяха.Има малък напредък по тока. Май ще проработи първата степен. Оказа се, че са се скапали кабелните обувки на реостата. Махнах ги и с опряни кабели на клемите вентилатора се върти. Утре ще ги сменя и ще тръгне. Остава обаче проблема с бързата степен. Днес отново прегледах всички релета, предпазители и букси. Зашкурих крачетата на всички релета и пак нищо.На буксата на температурния датчик има ток, т.е. има управление на степените, но за втора степен няма захранване. Как да позная кое точно реле я управлява и дали работи?
Коментар
-
Bane
-
Ако можеш да работиш с мултицет - вземи един, вземи една кръстата отвертка (или там с каквото се отваря кутийката пред акумулатора), вземи парче дебел кабел - поне 4 мм^2, около 10-15 см на дължина, и утре след 12:00 ми се обади, да ти покажа как правя ремонт по телефона. Добре ще е ако ползваш смартфон и вайбър, за да ми пращаш снимки и да ти казвам къде да пипаш.Звездите ми го говорят, че:* датчикът за температура не работи правилно, или* релето е изгоряло, или* има прекъснал кабел някъде по трасето около радиаторите, обикновено изгниват кабелите отдолу, защото са изложени на вода.=========Ако прочетеш ТОВА МОЕ ТВОРЕНИЕ и можеш да работиш с мултицет, и знаеш кой елемент къде се намира, имаш много голям шанс да си решиш проблема самостоятелно и без да си говорим по телефона.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар