Аз ще дам моите 50 стотинки по темата. Акумулатора е нещо, което дори и да е добре направено без правилна поддъжка може да му се скъси живота в пъти.Поддръжката започва още от момента, в който батерията е заредена и напусне завода. Нормално може да престои до 3-месеца без преблеми, после ако търговеца е съвестен цялата партида залежали акумулатори трябва да минат на провилактичен цикъл разряд/заряд. Сещате се тия в търговските вериги и по бензиностанциите дали го правят :D Има батерии седяли над година по търговската верига и като попаднете на такава ако ще и Ексайд Премиум или Бош/Варта Силвър да е сте гризнали дървото! Купувайте си акумулатори само от официални представители или дистрибутори на съответната марка, шанса да попаднете на пресен акумулатор е много по-голям, а и цените са по-добри. Избягвайте супермаркетите и бензиностанциите освен ако не е крайно наложително.Дори и да е абсолютно изправна инсталацията на колата ако карате на къси разстояния един път на 3 месеца го оставяйте да нощува на зарядното. Така освен ако не сте попаднали на дефектен акумулатор шанса да изкара и прехвърли нормалния му живот от 5 години се повишава в пъти.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво е качеството на акумулаторите?
Collapse
X
-
Колега по-горе спомена Baner - с такъв акумулатор Мареата 1.9TD изкара 5,5 години. В момента Мареата върви от 3 години с Берга 74Аh, който не е ясно колко годишен е защото го свалих от бравото. Изглежда да е добре, това обаче не пречи утре да каже - не.Бравото в момента върви с 5г.и 3м. Еxcite Premium, който също изглежда да е добре. Поне два пъти в годината и двата акумулатора ги включвам на заряд. Опитах се да отворя и двата за да им измеря гъстотата и да им долея клетките, но не успях, достраша ме да не им изпочупя капаците. В началото на лятото имах проблем с алтернатора на бравото Denso - два изпукали силови диода. След ремонта включих всички електрически консуматори за които се сещате + абсурда --> климатик и подгряване на седалките. Напрежението на клемите на акумулатора се държеше 14.1V. Тогава си купих цифров волтметър, който е голям колкото запалка и се включва в нейното гнездо и така постоянно хвърлям по едно око на напрежението на инсталацията, което се държи 14.1 - 14.3 V.Алтернаторът на Мареата също зарежда на 14.3V.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Аналогичен случках имах и аз.Когато купувах колата всичко беше ОК с влизането в кат реши че трее да се скапе и то не къде да е а вътре в пункта...Та регистрирах я и единствения АБ дето успях да намеря заредена и готова за каране беше FIAMM, та с 3г гаранция е колко ще изкара не знам... ще видиме.Даже не съм ги чувал тези акомулатори като марка, но цената беше изключително добра и това и зора ме принудиха да го купя.Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар